De Rustende Jager

Hoofdstraat 20 9463 PC Eext Nederland Kaart

Over het restaurant De Rustende Jager

Dineren in een karakteristieke herberg

Welkom bij restaurant De Rustende Jager! Hier dineer je in stijl, in een typische herberg op de Hondsrug in het brinkdorp Eext. Laat je culinair verwennen door de gerechten op de wisselende kaart. Geniet van echte seizoensklassiekers zoals asperges, paddenstoelen of wild en vraag de enthousiaste bediening om passend wijnadvies. Het restaurant beschikt over een voor- en achterterras, dus bij mooi weer zit je hier gebakken!

Meer informatie over restaurant De Rustende Jager

Dinsdag t/m Zondag
- Ontbijt 08:30 - 09:30

• Pin , Visa card
Hendrik S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Er was een jubileumfeest gaande, waar we niets van wisten. Een rustig gesprek was niet mogelijk.
Dit was jammer, zeker omdat het bij de reservering niet gezegd is. Verder een prima restaurant.
Birgit V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Heerlijk gegeten!! Smaken erg goed op elkaar afgestemd en de porties precies goed. Personeel is zeer vriendelijk.
Leuk restaurant om aan te bevelen.
marijkefinke .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We hadden hier nooit gekomen als ze niet mee hadden gedaan aan de AH actie. Gelukkig voor ons deden ze mee, leuke bediening, authentieke zaak,maar bovenal lekker eten. Dat wat we van de kaart voorbij zagen komen zag er ook goed uit.Kortom reden om terug te gaan
Gea K.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heerlijk gegeten in een rustige omgeving heel plezierig. Bediening attent en behulpzaam. Zeer goede kok in huis. Kortom een geslaagde avond met heerlijk eten.
dijk.h .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten in de Rustende Jager; ook de wijn was heel goed.
Helaas mochten we niet in het restaurant zitten, maar in het café-gedeelte. Onze vrienden hadden nl een hondje meegenomen. We hadden daar wel begrip voor, de andere gasten zouden het misschien niet prettig kunnen vinden. Het hondje lag echter rustig aan onze voeten onder de tafel; niemand tot last.
Verder niets dan lof voor dit restaurent!
henk377 .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij De Rustende Jager in Eext.
We waren met vier personen, zowel het eten en de bediening was super, ook de ontvangst zeer vriendelijk.

Komen zeker terug.
jongste58 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Het diner was heerlijk en de bediening was vriendelijk en wij hebben heerlijk genoten van de gezellige sfeer.
Een aanrader om te gaan dineren met je geliefde.
anjameijer78 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Wij hebben zondag 2 oktober hier gegeten maar het was eigenlijk helemaal niet naar onze zin. Het was erg koud in het restaurant, daar werd ook door meerdere gasten over geklaagd. De keuze was zeer beperkt; vis (waar een aantal graten in gevonden zijn) of schnitzel. Als ik uit eten ga wil ik graag echt iets lekkers eten, of in ieder geval de keuze hebben. Een tafelgenoot mag geen vis eten en kon dus niets anders dan schnitzel eten, die we ook niet erg goed vonden. Wij eten regelmatig buiten de deur en zijn e.e.a. gewend, waaronder dat we bijna altijd een mandje brood vooraf krijgen die niet berekend wordt. Bij dit restaurant werd er gevraagd of we een broodje vooraf wilden en werd het vervolgens wel op de rekening gezet. We zijn ook dit jaar al een paar keer met de AH bonnen wezen eten en we betalen over het algemeen rond de €35,- bij voor twee personen voor drinken, koffie na etc. We hebben nu met 4 personen gegeten en moesten bijna € 100,- bijbetalen! Daar zijn we behoorlijk van geschrokken... Prijs/ kwaliteit komt dus totaal niet overeen en we gaan hier absoluut niet meer eten. Het eten was niet vies maar ook zeer zeker niet bijzonder lekker. We werden bediend door een keurige man, netjes in pak en kregen ons eten op truckstop/ cafetaria servies. Kleinigheid, maar als je een bepaalde uitstraling wilt creëren moet je dat over het hele beeld doorvoeren en kun je niet aankomen met oubollig en gedateerd servies.
Liamouthaan .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Wij eten met regelmaat in dit restaurant. De prijs kwaliteitverhouding is uitstekend. De beoordelingen spreken voor zich!
Ik reageer dan even op Anja Meij op haar bezoek op 12 oktober jl aan dit restaurant.

Beste Anja Meij, wanneer je de kaarten van AH gebruikt weet je dat als je met 4 personen komt dat er dan twee personen gratis eten. Maar als je dan een rekening gepresenteerd krijgt van 100 euro zijn er 2 menu's die je moet betalen. De rest is drank, zo simpel is dat. Ik vind het niet terecht dat je hier niet meer gaat eten. Ga eens eten zonder de kaarten van AH dan zul je zien dat er een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding is!
Tenslotte nog dit: U wilt voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Jammer!
Gretha L.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
We kwamen 7 september 2016 met 4 personen naar "De Rustende Jager" in Eext. Heel mooi, knus en gezellig restaurant. Het eten was prima en smaakt heerlijk. We hadden AH kaarten en konden kiezen uit 3 soorten voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. Wij kozen voor overheerlijke mosterdsoep als voorgerecht. Hoofdgerecht haaden we schnitzel en Victoria baars met allerlei toebehoren. Als nagerecht bavarois met ij en slagroom. Alles heel mooi opgediend. Hebben alle 4 heel erg genoten van zowel het eten en het gezellig ingerichte restaurant. Zeker een reden om anderen "De Rustende Jager" aan te bevelen. En indien mogelijk om zelf ook terug te komen. Lieve mensen van "De Rustende Jager": het was fantastisch!!
We geven jullie een 10
Dick, Trijntje, Nellie, Gretha
c.de.looff3 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Bijzonder lekker gegeten , keuze uit verschillende menu,s , erg vriendelijk personeel .
Hadden ook rekening gehouden met mijn dieet .
G. D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Wij hebben wij De Rustende Jager heerlijk gegeten. Er was een prima bediening; attent en voorkomend. Het eten zag er mooi uit, veel gevarieerde groenten maakten het bord tot een feest.
Heerlijke huiswijn. Zeer tevreden.
De ambiance is wat gedateerd, maar niet storend. In de kastwand is wel volop ruimte om de dominerende donkerbruine kleur wat op te fleuren. Bloemen of stijlvolle attributen maken zo'n wand dan veel fleuriger. Smaakt het eten nóg lekkerder!
janantonjanssen .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
De ontvangst en de service waren prima in orde. Er was een speciale kaart voor de AH-aktie. Gerechten niet bijzonder, maar gewoon goed. Wat oubollige muzak uit de geluidsinstallatie. Mag wat ons betreft volledig achterwege blijven. Inrichting is wat je verwacht van een al heel lang bestaande tent als De Rustende Jager ( zie schrijfsels van Van Lennep en John Jansen van Galen)
harrykoops .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
De bediening was vriendelijk en onpersoonlijk.
Omdat we de bon van AH hadden , waren wij beperkt in keus.
Vlees is onze favoriet en dat was dus een schnitzel.....met uien en gesmolten kaas....schaaltje rabarber, salade, en brocolie en wortel op bord onder het vlees. Ook een klein schaaltje gegratineerde aardappeltjes.
Dessert was voor mijn man ; dame blance en ik had een bavarois aardbei.
Vooraf hadden wij een mosterdsoep met stokbrood en 3 smeersels.
Het eten was niet slecht.
Wij gaan niet weer , naar de rustende jager. Sorry!
Rolf H.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten van het victoria baars met een lekkere aardappelgratin erbij.
De bediening was goed.. Leuke en gezellige omgeving..
doko .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Het eten was lekker. Goede prijs/kwaliteit verhouding! Keuze uit 3 voorgerechten, 3 hoofdgerechten en 3 nagerechten. Vriendelijke bediening! Aanrader!
peterjurry .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Het was geweldig, het eten, de bediening en het decor.
We komen hier zeker terug als we weet in Drenthe zijn.
We waren met vier personen.
Drenteniertje21 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
de mosterd soep met spekkies was heerlijk, de vis was nog beter heerlijk gaar en goed gekruid.
zeker een aanrader, leuke en spontane bediening.
miekevantwillert .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Prima eten, we hadden een AH arrangement wat inhield dat je een speciale kaart had om te kiezen! Enigszins beperkt maar wel prima.
fokko.r .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Correcte en vriendelijke bediening .
Beperkt menu maar erg smakelijk. Jammer dat er alleen aardappel gratin werd geserveerd; geen gekookte/ gebakken aardappels of frites. Als je niet van kaas houdt is dat jammer, mede omdat dit vooraf niet bekend was.