De Ruif

7,2
Voordelig
Dianne H.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
De daghap genomen, een pasta die heel lekker was. Gezellig buiten gezeten, ik kan het zeker aanraden om hierheen te gaan.
L. K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Toppertje qua prijs/kwaliteit, sfeer en bediening. Afwisselende kaart en ook nog eens dagspecials voor alle gangen. Vooraf koos ik wildpate, de dagschotel bestond uit een goedgevulde rundergoulash en roseval aardappels uit de oven. De rode huiswijn kon dat goed aan. De porties zijn zodanig voldoende dat we het dessert maar deelden: peccannotentaart met fris appelsorbetijs. Ik kom snel terug want de kaart bevat leuke gerechten.
Daan K.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Zeer gemoedelijke sfeer! Het is een mooi bruin cafe naast de kerk met waarschijnlijk het leukste terrasje van de hele stad. Vriendelijke bediening en een prettige lunch voor een schappelijke prijs. Kortom de perfecte lunch in de binnenstad van Delft. Ook de binnen zag het er top uit, zeker terug voor een lunch en een borrel!
Smuller78 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Je zit er erg leuk op de boot, maar de broodjes voor de lunch kunnen beter - in elk geval knapperiger en beter belegd. Niet duur, maar ook niet bijzonder.
Brunotap .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Leuke sfeervolle kroeg/restaurant. Vriendelijke bediening. Echter de het sudder rundvlees wat mijn vrouw had besteld was ronduit slecht. Het leek wel een schoenzool. Blijkbaar had de serveerster het al door want bij het afruimen vroeg ze niet of het had gesmaakt. Dit zelf maar aangegeven. Ze gaf aan het vervelend te vinden en zou het doorgeven aan de kok. Als goedmaker bood ze een gratis dessert aan en bij het afrekenen heeft ze het gerecht van mijn vrouw niet berekend. Dat is dan wel weer een goede service, maar het etentje was er inmiddels redelijk door verpest. Jammer. Als je dit niet klaar kunt maken zet het dan niet op de kaart. De serveerster was overigens erg vriendelijk. Ik kan me niet voorstellen dat er niet meer mensen over dit gerecht hebben geklaagd deze avond.
Mapb .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Vandaag met zijn tweetjes uit eten geweest bij De Ruif voor een romantisch avondje. Leuke locatie, prima tafeltje. De bediening was vanaf het begin iets te onverschillig en het kon allemaal wel wat beleefder. Het vervelendste was echter dat er halverwege het hoofdgerecht (dat wel prima was maar niet bijzonder) een vrij grote groep mensen binnenkwam, blijkbaar voor een surprise party, die vervolgens onze kant op werden gestuurd. Middenin de feestvreugde inclusief toeters en flitscamera's konden wij elkaar amper verstaan en we wilden dan ook zo snel mogelijk weer vertrekken. Bij het betalen werd ons terloops nog gemeld dat we ook 'best ergens anders hadden mogen zitten' maar daar hadden we natuurlijk weinig aan zo achteraf. Toen we duidelijk probeerden te maken dat dit niet bepaald goede service was, kregen we een onverschillig en niet gemeend 'sorry'. Wij gaan er nooit meer eten!
Michiel P.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
De Ruif is goed bevallen, een ruime omgeving op een mooie hoek naast de nieuwe kerk in hartje Delft. Leuke jonge bediening, lekker los. Eten smakelijk en met leuke benamingen. Biertje en wijntje erbij en weer top avond.
Dolores23 V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Zaterdag een dagje uit in Delft. Nadat we de kerk hadden beklommen. Hadden we beretrek.
In een steegje naast de kerk vonden wij Eetcafe de Ruif. Het oogde als een bruin café maar dit was het zeker niet..
Nadat wij hartelijk werden ontvangen door de gastheer namen we plaats bij een tafeltje bij het raam.
De drankjes kwamen snel op tafel, mijn man en ik hadden een lekker speciaalbiertje van de tap. Vooraf deelden we een waldkornbol met aioli. Als hoofdgerecht had ik de kaasschotel met groenten en spekjes, en mijn man had de kalfsschenkel met tagliatelle. Allebei onze gerechten waren voortreffelijk. Als dessert deelden we chocolaatjes en namen we nog een likeurtje toe.
Vriendelijke bediening, snelle service en goed eten. Wij komen hier zeker terug!
Theodorus T.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
De Ruif is onverminderd populair, vrijdags en zaterdags sta je vaak in de rij en in de zomer zit het pittoreske terras bijna altijd vol. Gelukkig was het vanavond rustiger en konden we meteen aanschuiven. Helaas ook hier zo'n afstandelijke studente die ongeïnteresseerd de bestelling opneemt en vervolgens iets op tafel zet wat niet besteld was. Gelukkig is de keuken flexibel en weten ze in korte tijd alsnog het bestelde te serveren. En dat smaakte prima, aan het eten ligt het niet. Maar voor een fooi moet je toch beter je best doen.
Annekeboon .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
de locatie is prima, vooral als je buiten zit in de boot !
de service kan vlotter en meer betrokken. ik miste de gastvrouw / gastman in de obers...
het eten viel tegen, zowel bij degenen die de garnalen namen als mijn overbuurman die het stoofpotje nam als ikzelf; ik had een hamburger. beetje standaard en weinig origineel...jammer
Smulaap .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Vorige week gegeten in dit eetcafé in het centrum van Delft. Gezellige, echt bruin café, met vriendelijke bediening. Het eten is zoals je in een eetcafé kunt verwachten: lekker, maar niet bijzonder. Als hoofdgerecht garnaaltjes met gegrilde groenten en kalfsvlees met broccoli. Garnaaltjes waren prima, zonder franjes in een schaaltje met knoflook. Bij het kalfsvlees was de medaillon droog, maar de koteletjes lekker mals. Tot 3 keer toe kwam de bediening met wat anders dan we hadden besteld, maar who cares,.... Bediening met een stralende lach maakt alles goed ;-) Het was een avond van de blues, dus om 21.00 uur kwam er (zoals die avond in veel eettentjes in Delft) een live bandje optreden. Zorgde voor een leuke sfeer, en het werd dan ook megadruk.

Als je gewoon een avondje gezellig en lekker wilt eten, en daarbij niet al te hoge verwachtingen hebt, is dit een prima zaak.
Geert E.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Weer eens in de Ruif gegeten. Als we in de Ruif komen nemen we steevast de vegetarische ovenschotel. De combinatie van drie heerlijke kaasjes met het zoete van het peertje. Voor de vleesliefhebber kan het geserveerd worden met uitgebakken spek. Briljant! ! Een sigaartje met een whiskey in de rookruimte maakt het genieten compleet. Het water aangedreven karrewiel behangen met bierpullen aan de gracht is een blikvanger. Attente vlotte bediening. Je wordt niet weggekeken als je tijdens het diner een tafeltje bezet houd om alleen een drankje te doen.
Gabydelft .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
De Ruif zit op een zeer charmante plek in het centrum van Delft, onze woonplaats. We gingen hier met vijf personen eten. We hadden om 19:30 gereserveerd. Toen we binnenkwamen stond er een tafel naast de rokersruimte gedekt voor ons. De deur van de rokersruimte stond vrijwel constant open omdat er geserveerd werd en mensen naar het toilet/bar gingen. We vroegen om een andere tafel en deze kregen we. Netjes!

Na 20 minuten kreeg ik mijn eerste drankje en de kaart na erom gevraagd te hebben. Om 20:00 eten besteld. Na een halfuur kregen we de vraag of we nog een drankje wilden. Aangezien het eten er nog niet was hebben we er nog maar een besteld. Deze drankjes stonden wel na 5 minuten op tafel. De serveerster verzekerde dat ons eten eraan kwam: 'De keuken heeft net voor een groep van 30 man het hoofdgerecht geserveerd, dus je snapt het vast wel'. Mijn irritatie steeg door het feit dat de tafel achter me van alles nodig had, en daar vrijwel constant een serveerster stond. De serveerder die overbleef liep constant tegen mijn stoel aan, om zich tussen mijn en haar door t wurmen. Erg onprofessioneel. Je loopt toch niet tegen je klanten aan?

Het eten van de mensen die de tafel bij de rokersruimte, ongeveer 20 minuten na ons, hadden ingenomen stond inmiddels op tafel. Ons eten liet nog op zich wachten. Om 21:00 u kregen we dan onze hoofdgerechten eindelijk geserveerd. (1.5 u nadat we plaats genomen hadden...).

Op de kaart staat één vegetarisch gerecht á € 16,50. Het is een groenten-ovenschotel. We gaan vaak uit eten en voor dat bedrag verwacht ik wel een fatsoenlijk gerecht. Wat ik kreeg was erg beneden maat. De groenten waren duidelijk op: er zat één halve peer tussen de zee van kaas, en maar 5 strengen spinazie en twee tomaten. De gehele schotel bestond verder uit kaas. Zover de *groenten* schotel... Het was niet lekker en ik heb het niet opgegeten.

Direct na het eten hebben we afgerekend en zijn vertrokken. De serveerster was erg aardig en probeerde ons op te vrolijken. Dat weegt niet op tegen de vele malen dat er een heup of zelfs een kont tegen mijn rug aan botste.

Betreurend slecht! Ik kom hier nóóit meer terug en zou het een ander ook niet aanraden.
Marnix K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Met z'n tweeën hier gegeten op een rustige doordeweekse woensdag. We pasten er makkelijk bij want er zaten op dat moment maar 3 tafeltjes te eten.
Maar het eten ... top! Je zou het niet zeggen met zo'n naam ("de Ruif") en uitstraling van bruin café, maar de keuken is écht hartstikke goed en origineel! Niet alleen grappige gerecht-namen op de kaart maar gewoon echt lekkere spullen, goeie bereiding, origineel en mooie opmaak. Zowel voor vleeseters als vega-liefhebbers. En dat voor die prijs: zelden zulke goeie prijs-kwaliteitverhouding gezien!

Sfeer: de zaak is eigenlijk een soort bruine kroeg (met een geweldig terras voor in de (na)zomer). Als je iets later op de avond komt eten, loopt de avond gaandeweg over in een (bier)cafe-sfeertje. Best een gek contrast met de ontzettend goeie keuken. Maar hey ... mij hoor je niet klagen!

Qua bediening ligt het iets genuanceerder: de bediening is jong (oogt studentikoos) en past bij de uitstraling van de zaak: vriendelijk, losjes, relaxed. Maar (bij ons) ook nogal vergeetachtig en ondanks de rust in de zaak letten ze niet erg op. De vriendelijkheid maakt het wel weer grotendeels goed.
Ik was er een half jaar eerder ook al eens geweest, was er gisteren met plezier weer en kom graag nogmaals. Mijn eindcijfer voor kwaliteit/prijs: een 9.
Henk F.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Met de familie hier uitstekend gegeten. De keuken is goed qua kwaliteit en prijsverhouding. Ik heb erg genoten van mijn Biefstuk van de diamanthaas, goed klaargemaakt. Ook de andere tafelgenoten waren tevreden over hun menu. Op het terras of bootterras is het goed toeven, gezellige sfeer. Het interieur van de zaak doet wat spartaans aan. De bediening is wel een punt van zorg; die is ronduit rommelig te noemen. De vooraf bestelde broodjes werden gelijktijdig met het hoofdmenu geserveerd, echt een minpunt. Daarnaast moest er te lang op de drankjes worden gewacht, en werden soms de verkeerde drankjes geserveerd. De medewerkers zijn overigens wel erg vriendlijk, maar aan de kunst van het serveren kan nog wel iets worden bijgeschaafd.
Anne K.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Eerlijke ingrediënten, originele combinaties en verrassende recepten. Er wordt met liefde gekookt! Absolute aanrader. Minpuntje; als je naast het rookhok zit en de deur gaat open, komt er echt een tabakswalm binnen. Gelukkig zijn dat maar twee tafels. Aanrader!
Anoniempje81 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2014
Zoals wel vaker bij de Ruif gaan eten. Het begon goed met een lekker drankje, de kaart liet wel wat lang op zich wachten. Maar we wisten toch al dat we voor het 5-gangen verrassingsmenu zouden gaan. Dat bleek echter na navraag bij de nieuwe kok 'sinds deze week' niet meer te bestaan. Toch raar dat het op de site staat en dat er in de zaak een heel groot krijtbord hangt waar het met grote letters op staat. Iets teleurgesteld dan maar van de kaart besteld. Voorgerechten waren prima (carpaccio en paprika soep), alleen de bestelde wijn kwam pas nadat het voorgerecht al op was. Het hoofdgerecht werd voor ons beide koud opgediend. Teruggestuurd en zonder excuus of terugkoppeling later weer terug gekregen. Duidelijk opgewarmd, waardoor het vlees volledig smakeloos was. Ontevreden ons jubileumetentje afgebroken. € 70 euro lichter zijn we maar een ijsje gaan eten. Toch maar een nieuw tentje zoeken om onze volgende jubilea te vieren.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2013
Prima eetcafe. Gisteren met zijn2en geweest, hadden beiden de tomatensoep (gewoon soepje, met wat tabasco erin), daarna had ik de procureur die goed klaargemaakt was, evenals de bijtgare
spitskool die erbij ging, en de frieten. Mijn tafelgenoot was tevreden over zijn biefstukje, en over de creme brulee die hij na nam. Een mooie plek buiten, op een mooie dag. En heel vriendelijke, nog en beetje onhandige (net begonnen) bediening
AnnavdBergh .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
We hebben een heerlijk thuiskomertje gegeten, met als nagerecht een Tiramisu. De opmaak van de gerechten zijn erg mooi en kwalitatief goed. Het potje met de tiramisu was erg ludiek.
Franca D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
Met z'n tweetjes uit eten, we wilden wel weer eens op een boot en De Ruif was al heel lang geleden. We kregen een mooie plek bij de punt, met zicht op de bruggen en grachtjes. Het eerste wijntje (rosé) liet even op zich wachten, maar liet zich daarna uitstekend smaken. Van de per ongeluk daarvoor gebrachte rode wijn hield mijn man er eentje en die bleek weer heerlijk bij het eten dat hij had gekozen: de dagschotel met rundvleesreepjes, paksoi en noodles. Ik ging voor de "Thuiskomer": procureur van Durocvarken en die was inderdaad heerlijk mals. Ook groente en frieten waren heerlijk. Als toetje kozen we allebei "IJstijd" cheescake, likor43 en mandarijnensorbet en daar aten we onze vingers bijna bij op.
Een heerlijke avond met een zeer redelijke rekening: nog geen € 50,-- samen. Wij komen zeker terug (en nemen vrienden mee).