De Rozenboom

Rozenboomsteeg 6 1012 PR Amsterdam Nederland Kaart
31-206225024

Over het restaurant De Rozenboom

Puur Hollandse keuken

In dit ontzettend knusse en gezellige restaurant geniet je van oer-Hollandse gerechten. De nostalgie spat van je bord. Klassieker krijg je het namelijk niet: pannenkoeken, soepen, een ouderwetse garnalencocktail, stamppotten en nog heel veel meer lekkers. Sluit af met een het perfecte stuk appeltaart of ijs en je bent diep tevreden.

Meer informatie over restaurant De Rozenboom

Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant De Rozenboom

Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Er heerst een gezellig en intiem sfeertje. Helemaal op zijn Nederlands met een muur vol tegelwijsheden. Ik keek mijn ogen uit. Het eten was lekker en personeel vriendelijk. Voor de mayo en saus moet je wel extra betalen. Niet erg, maar wees er wel alert op. Op het menu staat aangegeven dat je voor de saus extra betaald. De kosten voor de mayo kwam wel als een verrassing.
Ik zal hier nog wel een keer willen eten.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Leuk eetcafeetje, grappig 'over the top' Hollands, en met (natuurlijk) hollandse pot! Stamppotjes niet gegeten, maar de meer standaard eetcafe-gerechten waren prima in orde, en aantrekkelijk geprijsd. Helemaal goed voor de hele groep na een middagje theater.
Restaurant-locatie is in historisch oud pand. Tafeltjes zijn verdeeld over meerdere verdiepingen, te bereiken met enkele steile trappen. Omdat 1 persoon van gezelschap slecht ter been is een wat ongemakkelijke verrassing.
Personeel is zeer vriendelijk, wat zeker geldt voor de dame die ons gezelschap bediende. Deze gaf ons spontaan het compliment dat wij een verder kalme werkdag helemaal goed maakten! Ongedwongen, charmant en met aandacht, houden zo!
Nancy S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Hier moet je echt zijn geweest! Na veel te hebben geshopt en daardoor beetje moe dacht ik, waar kan je een typisch Amsterdams gezellige café vinden. Een zijstraat van de Kalvermarkt kwam ik opeens terecht, De Rozenboom! Heerlijke Jazz muziek en ze hebben een super lieve huiskat die op mijn schoot zat te kroelen. Het personeel is trouwens ook super aardig. Echt een aanrader!
ggg .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Had de vegetarische dagmaaltijd gekozen. Was E 11,- Het was een handvol rijst met minuscule stukjes groenten erin als kleine wortelstukjes, erwtjes, Het smaakte alsof althans de groenten uit een glazen pot met gekookte kant en klaar groenten kwamen; het smaakte helemaal niet vers. Het eten leek opgewarmd . Er zat een ''groentenkroket'' bij. Het was beyond slecht. Er was niet eens geprobeerd er iets van te maken. Pure geldklopperij. De twee mensen die bedienden verstonden me constant niet, spraken gewoon vrijwel geen Nederlands. Idioot dit allemaal. Ben nog verbijsterd. En dan een hele hoge prijs vragen ????!! E 11,= ??? Ga hier niet heen.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2015
Hier op goed geluk geluncht en geen enkele spijt van. Inderdaad leuk oud-Hollands semisplitlevel interieur boordevol gezellige kitsch aan de wanden. Zoals vaak kozen we kroketten en deze waren lekker knapperig van korst en met flink wat vlees. Curieus was de bediening die dag door overduidelijk zeer geintegreerde Turken in dit zich oer-hollands afficherende eetcafe; zo kan het dus ook en misschien goed dat bepaalde schreeuwers eens kijken naar de positieve kanten van medemensen. Wij kregen er een aangenaam gevoel door en dit was overduidelijk bij de andere klanten ook het geval. Iets om te onthouden voor de lunch, maar ik zag ook op het oog leuke gerechten voor 's avonds. Dus wie weet als wij weer eens in A'dam zijn.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Wij komen hier al 20 jaar en steeds hede zelfde lunch. Heelijke kroketten met bruin brood en boerenomelet. Zeer sfeervol en perfecte bediening. wij vonden het fantasitisch dat we herkent werden ondanks dat we slechts 3-4 per jaar langskomen.
Allfive .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Eten was redelijk maar daar is ook alles mee gezegt.
Hamburger op een broodje kaal ,dikke vlaamse friet die best wat langer had mogen bakken.
Simpel kleine menu kaart.
We zaten boven daar kom je met een smale trap voor de 7 personen waar we mee daar waren heel erg smal en klein.
Rolstoel moest beneden blijven want daar was geen plek voor.
Bediening vriendelijk maar zou er zeker niet weer gaan eten .
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Met z´n 2en gegeten. Gerechten Zalmforel en Kalfslever. Beide vielen zeer in de smaak. Echt oud/Hollands decor, sfeervol. De bediening was ook erg vriendelijk. De alcoholische dranken beperken zich tot wijn en bier. Als er toch enige kritiek mag worden gegeven, dan is dat de koffie. Niet vers gemalen, maar uit concentraat en dat proef je. De prijs-kwaliteitsverhouding is prima. We gaan hier nog wel terug.