De Rozenboom

Rozenboomsteeg 6 1012 PR Amsterdam Nederland Kaart
31-206225024

Over het restaurant De Rozenboom

Puur Hollandse keuken

In dit ontzettend knusse en gezellige restaurant geniet je van oer-Hollandse gerechten. De nostalgie spat van je bord. Klassieker krijg je het namelijk niet: pannenkoeken, soepen, een ouderwetse garnalencocktail, stamppotten en nog heel veel meer lekkers. Sluit af met een het perfecte stuk appeltaart of ijs en je bent diep tevreden.

Meer informatie over restaurant De Rozenboom

Maandag t/m Zaterdag 12:00 - 22:00
Zondag Gesloten

RobertGG .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Na een museumbezoek beland op het Spui in Amsterdam. Hier maar wat eten, dachten wij. Het donkerbruine cafe op de hoek, waar wij eerst belandden was zó bruin (sleets) dat wij snel naar buiten snelden. Het strakke, moderne etablssement verderop serveerde geen maaltijden maar uitsluitend borrelhappen.
Wat nu? Op weg naar de Kalverstraat passeerden wij restaurant De Rozenboom. Een mini-etablissement in het sousterrain. Ach vooruit dan maar.
De Rozenboom presenteert zich als een oer-hollandsch restaurant. Dat bleek ook zo te zijn. De serveerster excuseerde zich voor het feit dat zij geen rode port in huis hadden. "Wij zijn heel eenvoudig..."
Wij bestelden, voor na ons stokbroodje smeersel, een kogelbiefstuk en een mixed grill. Die werden vrij snel ėn precies volgens wens (rare) opgediend. E.e.a. voorzien van frietjes en salade. De gerechten waren recht toe recht aan, maar wel zeer smakelijk bereid. Een Michelinster is waarschijnlijk nooit haalbaar, maar dat geeft niet. Als toetje een grote bak ijs met boerenjongens. Alsof ik weer bij moeder thuis was!
Wat vooral opviel was de persoonlijke en gemoedelijke bediening. Vanuit ons "vooroordeel" typisch Amsterdams! Al met al een goede ervaring.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Leuk eetcafeetje, grappig 'over the top' Hollands, en met (natuurlijk) hollandse pot! Stamppotjes niet gegeten, maar de meer standaard eetcafe-gerechten waren prima in orde, en aantrekkelijk geprijsd. Helemaal goed voor de hele groep na een middagje theater.
Restaurant-locatie is in historisch oud pand. Tafeltjes zijn verdeeld over meerdere verdiepingen, te bereiken met enkele steile trappen. Omdat 1 persoon van gezelschap slecht ter been is een wat ongemakkelijke verrassing.
Personeel is zeer vriendelijk, wat zeker geldt voor de dame die ons gezelschap bediende. Deze gaf ons spontaan het compliment dat wij een verder kalme werkdag helemaal goed maakten! Ongedwongen, charmant en met aandacht, houden zo!
Nancy S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Hier moet je echt zijn geweest! Na veel te hebben geshopt en daardoor beetje moe dacht ik, waar kan je een typisch Amsterdams gezellige café vinden. Een zijstraat van de Kalvermarkt kwam ik opeens terecht, De Rozenboom! Heerlijke Jazz muziek en ze hebben een super lieve huiskat die op mijn schoot zat te kroelen. Het personeel is trouwens ook super aardig. Echt een aanrader!
ggg .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Had de vegetarische dagmaaltijd gekozen. Was E 11,- Het was een handvol rijst met minuscule stukjes groenten erin als kleine wortelstukjes, erwtjes, Het smaakte alsof althans de groenten uit een glazen pot met gekookte kant en klaar groenten kwamen; het smaakte helemaal niet vers. Het eten leek opgewarmd . Er zat een ''groentenkroket'' bij. Het was beyond slecht. Er was niet eens geprobeerd er iets van te maken. Pure geldklopperij. De twee mensen die bedienden verstonden me constant niet, spraken gewoon vrijwel geen Nederlands. Idioot dit allemaal. Ben nog verbijsterd. En dan een hele hoge prijs vragen ????!! E 11,= ??? Ga hier niet heen.
Sabine H.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Leuke ouderwetse Nederlandse sfeer! Midden in het centrum van Amsterdam! Nu voor de tweede keer bij de Rozenboom gaan eten. Lieve mensen! Echt een aanrader.
Monique E.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Leuk pand om te zien. Eten was droog (biefstuk en tournedos)
Prijs/kwaliteit verhouding slecht. Niet klantvriendelijk. Wisten niet hoe ze zo snel mogelijk moesten afruimen. Niet goed geluisterd naar de bestelling. Ontbrak van alles. Kortom van onze kant geen aanrader. Jammer!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2015
Hier op goed geluk geluncht en geen enkele spijt van. Inderdaad leuk oud-Hollands semisplitlevel interieur boordevol gezellige kitsch aan de wanden. Zoals vaak kozen we kroketten en deze waren lekker knapperig van korst en met flink wat vlees. Curieus was de bediening die dag door overduidelijk zeer geintegreerde Turken in dit zich oer-hollands afficherende eetcafe; zo kan het dus ook en misschien goed dat bepaalde schreeuwers eens kijken naar de positieve kanten van medemensen. Wij kregen er een aangenaam gevoel door en dit was overduidelijk bij de andere klanten ook het geval. Iets om te onthouden voor de lunch, maar ik zag ook op het oog leuke gerechten voor 's avonds. Dus wie weet als wij weer eens in A'dam zijn.
jannaegberdina .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Een zeer knus en authentiek restaurant! Gastvrije ontvangst. Zoonlief had kalfslever en ik de stampot zuurkool. Eenvoudig, maar met liefde gemaakt. De sinaasappelsap echt puur. Julio Iglesias op de achtergrond en vele Hollandsche tegels met wijsheden aan de wand. Een heerlijke afsluiter voor een dagje Amsterdam. Top
Jaapenmario .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Wij komen hier al 20 jaar en steeds hede zelfde lunch. Heelijke kroketten met bruin brood en boerenomelet. Zeer sfeervol en perfecte bediening. wij vonden het fantasitisch dat we herkent werden ondanks dat we slechts 3-4 per jaar langskomen.
shaz12 .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Bediening was perfect en het eten idem. Vooral de sateh en het garnituur vielen prima in de smaak. We hadden gereserveerd en dat bleek een goed idee want het was er snel vol. Maar toch merk je dat niet omdat er op 4(? ) verdiepingen gegeten kon worden en er op elke verdieping maximaal 20 gasten konden zitten. De rode wijn was heerlijk en de prijzen van de drankjes normal.

We komen zeker nog terug!
Allfive .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Eten was redelijk maar daar is ook alles mee gezegt.
Hamburger op een broodje kaal ,dikke vlaamse friet die best wat langer had mogen bakken.
Simpel kleine menu kaart.
We zaten boven daar kom je met een smale trap voor de 7 personen waar we mee daar waren heel erg smal en klein.
Rolstoel moest beneden blijven want daar was geen plek voor.
Bediening vriendelijk maar zou er zeker niet weer gaan eten .
Marcel344 .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2014
Gisteravond heerlijk gegeten met ons gezinnetje (4 kinderen in de leeftijd van 18-24jr). Bediening was perfect en het eten idem. Vooral de sateh en het garnituur vielen prima in de smaak. We hadden gereserveerd en dat bleek een goed idee want het was er snel vol. Maar toch merk je dat niet omdat er op 4(? ) verdiepingen gegeten kon worden en er op elke verdieping maximaal 20 gasten konden zitten. De rode wijn was heerlijk en de prijzen van de drankjes normaal (2 Euri).

We komen zeker nog terug!
bsneek .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Helaas, ik kan hier niet positief over zijn. Het eten was erg simpel, vooral het dessert. De biefstuk en tournedos waren erg droog. De snitsel aan een kant zwart! Bij de garnalen coctail, waren bijna geen garnalen te vinden. Dit hebben we keurig aangegeven, de reactie hierop: de baas liep weg. Naderhand kregen 2 personen het dessert gratis, die later toch (per ongeluk?) in rekening zijn gebracht. Helaas..................................... Wij gaan hier nooit meer naar toe. Zulke hoge cijfers verdienen ze niet.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Met z´n 2en gegeten. Gerechten Zalmforel en Kalfslever. Beide vielen zeer in de smaak. Echt oud/Hollands decor, sfeervol. De bediening was ook erg vriendelijk. De alcoholische dranken beperken zich tot wijn en bier. Als er toch enige kritiek mag worden gegeven, dan is dat de koffie. Niet vers gemalen, maar uit concentraat en dat proef je. De prijs-kwaliteitsverhouding is prima. We gaan hier nog wel terug.
Rutger D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
we kwamen langs dit leuke gezellige restaurant en werden vriendelijk benaderd door een man die ons meteen een tafeltje voor ons kon regelen. we werden snel geholpen door een meisje (iedereen noemde haar prinsesje) die ons zeer vriendelijk te woord stond. ze legde ons echt in de watten. Na wat tips van onze serverster hadden we onze keuze gemaakt (uit de vele Nederlandse recepten) kregen we ons eten snel en het was heerlijk. het was echt een mooie avond dankzij goed eten en een top service.
Koens1404 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2013
Heerlijk gegeten, ontzettend leuk tafeltje (1 verdieping, balcon) max 4 pax. Prima prijs/prestatie-verhouding. Een aanrader.
maikeout .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2013
Hollands eten de biefstuk was heerlijk. Zeer vriendelijke bediening. Wanneer wij een dagje of weekendje Amsterdam gaan, dan eten wij atijd in dit gezellige vriendelijke restaurant.
De inrichting is ook echt oudhollands.