De Rozeboom

Meer informatie over restaurant De Rozeboom

Maandag en Dinsdag Gesloten
woensdag tot en met zondag geopend vanaf 17.00 uur

• Mastercard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Duits gesproken , Engels gesproken , Gratis parkeren , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Lang

Jouw recensie over het restaurant De Rozeboom

Claudia T.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
We hebben op een zondagavond gegeten. Bij toeval konden we zonder reserveren terecht. Erg vriendelijk personeel. We hebben heerlijk gegeten op een prachtige plek. We komen hier zeker weer terug!!
Hermab .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
De Rozeboom, leuke levendige plek aan het water.
Huiswijn was prima. Eten, tosti op boerenbrood was volgens partner lekker. Mijn dikke paling op toast was ook prima. Kop koffie na was ook in orde.
Helaas toch niet voor herhaling vatbaar vanwege de onvriendelijke bediening, duurde 15 minuten voordat ons gevraagd werd wat we wilden gebruiken.
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Geluncht op zondag. Vanwege het weer, binnen in een sfeervolle "huiskamer" gegeten, met slecht weinig tafels, waardoor een knusse sfeer ontstaat, met toch leuk uitzicht op het water en de brug die regelmatig open ging. We kozen uit de lunch kaart en kregen mooi opgemaakte gerechten, die smakelijk waren. De porties waren voldoende. Bediening was zeer voorkomend.
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Tanja R.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Lekkere lunch, goed verzorgd, aardig personeel! Prachtige plek aan het water bij de Tolbrug Leimuiden. Nette prijzen, nette toiletten, keurig verzorgd.
Briljant .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Door vrienden meegenomen .zag er al van buitenaf gezellig uit met een terras aan het water.Toch maar naar binnen want er dreigde regen.Prachtige ambiance en heerlijke stoelen.Dan de menukaart met een ruime keuze.Zelf heb ik mij laten verrassen door het maandmenu.zeer goede prijs/kwaliteit verhouding en de porties waren ruim voldoende.Het personeel was zeer attent en steeds een goede uitleg .Ook de wijnkaart was zeer uitgebreid .Al met al een aanrader om eens beter te leren kennen.
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Dit keer hebben we gekozen voor "de proeverij" als vooraf en is ons prima bevallen. Kleine gevarieerde warme en koude hapjes. Als hoofdgerecht de voortreffelijk bereide mosselen, uiteraard de enige echte volgens Zeeuws recept. Dit onder het genot van de witte huiswijn en afgesloten met het chefs toetje dat eigenlijk alleen bij het menu werd geserveerd en niet los op de kaart werd vermeld, maar zien doet eten. Was dan ook een prima keuze.
duif56 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Het restaurant ligt naast de Tolbrug, aan het water. Vanaf het terras zagen we allerlei boten langskomen. Een leuk uitzicht. We kozen als lunch voor een garnalenkroket met boerenbrood en voor een uitsmijter Rozeboom. De garnalenkroket smaakte prima. Op het bord lag ook nog een salade, plus een lekkere wasabi-dressing. De uitsmijter was ook lekker, met spekjes, ham, kaas en veel tomaat. Hierbij dronken we cappuccino. De bediening is afstandelijk. Er werd niet gevraagd of het gesmaakt gehad, zowel niet toen de borden weggehaald werden als met het afrekenen. Nog even een opmerking over het terras: in het midden staat een betonnen bak. Deze is bedekt met een kunstgras mat. De zijkant is echter onbedekt. Als er iets over die lelijke rand hangt, ziet het er voor het uitzicht een stuk vriendelijker uit.
Onze excuses hiervoor, wij hadden het moeten vragen! Echter de betonnen bak is eigendom van Rijnland en ook wij zouden deze graag verfen of liever helemaal weghalen. In deze bak zit een waterkering, dus erg belangrijk bij eventuele overstromingen.

Reactie van proever:

Hartelijk dank voor uw reactie.
Peter R.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Heerlijk lunch genoten op terras buiten aan een rustig vaarwatertje naast een tolbrugje. Verrassende kaart met leuke gerechten. Heerlijk broodje met garnalenkroket. Top opgemaakt. Visschotel met garnalen met olie in knoflook... Smaakvol en met aandacht gemaakt.
12345 D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Met 25 personen een heerlijk asperge menu genoten prima en sfeervolle entourage met zeer vriendelijke bediening. Een aanrader. Leuke omgeving met mooi terras aan de rivier de drecht.
Nienke P.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Aardig restaurant aan het water, een beetje donker ingericht.
De porties zijn heel groot, een garnalencocktail was al bijna een hoofdgerecht. Het eten doet erg denken aan de seventies, maar dat schijnt weer helemaal trendy te zijn. De gerechtjes hebben allemaal een eigen naam op de menukaart. De "standwerker" wekte op onze lachspieren, in plaats van een mooie gehakte tartaar lag er gewoon een enorme plak ossenworst op het bord..... De 'jachtopziener" was een gerecht met prachtig hertenvlees en erg lekker. Daarbij lekkere frieten, witlof uit te oven, spruitjes en een gele bieten salade.
Op zolder staat een uitstalling van oud servies, blikken en kookboeken te koop.
Jules M.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2014
Voor het eerst bij De Rozeboom en het maandmenu genomen. Was prima eten, vooral de huisgemaakte frites, de zeewolf en de gegratineerde witlof smaakten goed. Veel verschillende soorten groenten bij het hoofdgerecht en dan ook nog eens een heerlijke rabarber-aardbeiencompote. Een aanrader, net als de vriendelijke bediening en de sfeervolle ambiance.
topski .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Ons decor was ..... het mooie terras met mooi weer dus tja ..... een dikke 8!
Even binnen gekeken op weg naar het toilet en gauw weer terug naar buiten, want binnen is best verzorgd maar smakeloos. Kan een algehele opfrisbeurt gebruiken. Ongezellige kleuren (grijs, wit, donkerrood), skai stoeltjes, niet uitnodigend.
Nee, dan buiten, echt heerlijk, aan een vaarwatertje, leuke sloepjes, eendjes, alles lekker Hollands aan ons voorbij trekkend.
Maar nu het eten, een 8. Prima, wel behoudend, maar heerlijke 'Kapiteinsvrouw' verorberd. Goede combinatie van vis, fijne groenten apart geserveerd, heerlijke frietjes, rabarber met aardbeien. Erg genoten van deze maaltijd met lekkere wijn.
Service ook goed, werden niet echt welkom geheten, dus maar gewoon aan het leukste tafeltje gaan zitten. Druk op het terras, weinig personeel maar prima service.
Wij komen terug, bij mooi weer en op het heerlijke terras!
Josina D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Heerlijk gegeten, gekozen voor het maandmenu, keuze uit vis of vlees, echter het tussengerecht bestaat uit een vissoepje. Mijn vraag of ik een ander soepje kon krijgen, omdat ik niet van vis houd, werd niet gehonoreerd. 2x gevraagd, maar ik kreeg gewoon het vissoepje voor mijn neus. Uit ervaring weet ik, dat hier bij andere restaurants heel wat flexibeler mee wordt omgesprongen.
Jammer dat u een 3 geeft voor de service, wij gaan dit zeker herstellen, ik moet er van uitgaan dat het om een communicatie fout gaat van ons, graag zien wij u binnenkort terug en u zult zeker merken dat dit een verbeterpunt is geworden van ons.
Jatcmaatjes V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Heerlijk gegeten in een smaakvol ingericht restaurant. Hier krijg je nog een broodje-vooraf gewoon van de zaak. Prima bediening. We waren er voor de eerste keer, komen zeker nog eens terug. Kortom, een aanrader!
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
Even een "korte" lunch wilden we, echter dat duurde dus anderhalf uur. wat een aardige bediening, wat een heerlijke lunchgerechten (gamba's met knoflook en de verpakte geitenkaasjes) en een heerlijke Pinot Grigio. En ook helemaal goed: op de wijnkaart staat vermeld dat men geen "water bij de wijn doet" maar wel "een gratis fles water" geeft bij de bestelling van een glas wijn. Een aanrader.
Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Leuke plek en terras aan het water bij de kleine ophaalbrug in het dorp Leimuiden. Goede, maar niet uitgebreide, lunchkaart. Buiten de lunchkaart om zijn er geen mogelijkheden.
Cordula R.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Ook als vegetariër is het hier uitstekend eten! Erg lekker, veel verschillende soorten bijgerechtjes (aardappeltjes uit de oven, appelmoes, rode en gele biet, boontjes, witlof) en ontzettend vriendelijke eigenaren.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
Leuke locatie zo aan het riviertje de Drecht, de keuken is licht klassiek met naar het mij lijkt wat Belgische bourgondische invloeden, de porties zijn ruim en liggen mooi op het bord, grappig is de benaming van de gerechten, creative vinding,

Totaal beeld, prima, Ik kom terug.
rob N.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2012
Op zich een positieve indruk maar toch niet voor herhaling vatbaar.
Onvangst is positief, leuke hut met leuk terras en jeugdige bediening.
Maar eigenlijk te jeugdig of niet goed getraind?
Behalve de bazin (?) weet de bediening te weinig van de gerechten, wijnen etc.
Bestellen gaat daarom wat langzaam en de wijnkeuze is al moeilijker omdat er weinig advies is tot de bazin tijd heeft.
Eten is wel aardig met leuke gerechten.
Maar de smaak is dan weer wat vlak, de Flank-steak (of Bavette zoals ze het hier noemen) niet mals genoeg (hoe kan dat, is toch een heerlijk makkelijk stuk vlees).
Bijgerechten/groenten heerlijk.
Nagerecht te simpel en de chocoladesaus komt veel te laat bij de Dame Blanche...
Daardoor is het prijsniveau ook niet passend als je de lokale concurrentie ziet en proeft!