Meer informatie over restaurant De Rosep

TD W.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Restaurant van het zalencentrum en hotel 'de Rosep' dat overigens erg fraai gelegen is in natuurgebied 'De Rozep' nabij Oisterwijk en Moergestel. Ruime selectie bieren (o.a. van de nabijgelegen Koningshoeve - La Trappe) en gin van de bar. Erg goed eten ook, met een fantastische sashimi van tonijn vergezeld van een roos van gerookte zalm als voorgerecht. Hoofdgerecht kabeljauw, die prima bereid was en een zeer smakelijke, frisse yoghurtparfait als dessert. Dit alles begeleid met een goede selectie wijnen, waarbij je de keuze met een gerust hart aan de sommelier over kunt laten.
De Rosep is vanwege zijn locatie al een aanrader, maar áls je er overnacht zou ik er ook zeker gaan eten!
EdenSus .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Weekendje in de Rosep verbleven inclusief 2 drie-gangen menu's. De bediening is Brabants vriendelijkheid ten top. Er wordt degelijk en verfijnd gekookt. De gerechten waren - zonder uitzondering - uitstekend en zeker niet alledaags. De opmaak van de borden zeer verzorgd en de smaken goed op elkaar afgestemd en lekker. Ook de wijnkeuze biedt voor elk wat wils. Een zeer aan te bevelen locatie, zeker als het weer het toelaat op het prachtige terras te dineren. De kamers beginnen wel wat gedateerd te rake, maar zijn verder schoon en goed.
Robgeniet .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Een prachtige rustige locatie in een mooi bosrijk gebied. Het personeel was zeer professioneel en attent. Ik bestelde een Australische ossenhaas. Deze was 'mals als boter' en werd geserveerd met de meest smakelijke asperges die ik ooit heb geproefd. Een dame blanche als dessert, die de maaltijd een prachtige finale gaf. Ook mijn gezelschap was zeer te spreken over de kwaliteit (het asperge gerecht), de ambiance en de bediening.
We komen zeker een keer terug!
Wogan D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Een hele mooi culinaire ervaring! Huiswoon rood een Merlot, heerlijk zacht en smaakvol. Keuze gemaakt voor een setmenu Marche. Kreeg brood vooraf en een amuse(asperge hapje) Altijd fijn.
Vooraf genoten van een carpaccio. Was lekker moest deze nog zelf op smaak brengen met de peter zout en olijfolie. Hoofdgerecht kabeljauw en asperges met risitto en spinazie gekookt en sausje. Als dessert genoten van een limoen ijsje, tiramusi met aardbeien en hangop en een limoncello siroop.

Was rustig in het hotel en in het restaurant. Aardige bediening, attent en service gericht en professioneel. Dat merk je en voelt prettig.
Ik heb buiten gezeten en had een mooi uitzicht. Aanrader!
René H.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
We hadden het 4 gangenmenu Du Bois besteld en daar hebben we geen spijt van. Het voorgerecht was zalig: Assiette van Coppa di Parma met een gefrituurd kwartelborstje en carpaccio van albacore tonijn met een roosje gerookte zalm. Daarna een romige licht gebonden bospaddenstoelensoep met truffelroom. Het hoofdgerecht rosé gebakken kalfslende met zacht gegaarde kalfssucade en truffeljus was overheerlijk. Het nagerecht bestond uit een mousse van pure chocolade, huisgemaakte tiramisu en een lolly van praliné-ijs met een amandelbiscuit. Mijn partner had liever een kaasplankje en dat kon probleemloos zonder bijbetaling. Beide nagerechten waren uitstekend verzorgd. Dit hotel heeft een prima restaurant met vriendelijke bediening.
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Op 13 januari hebben wij ons wederom laten verrassen met het daar jaarlijks terugkerende Valentijns arrangement. Ook nu weer (het is voor ons de vierde keer) genoten van een perfect diner met bijbehorende wijnen. Het was rustig toen we er waren, een dag voor carnaval, maar desondanks wist het bedienend personeel er een mooie avond van te maken. Hulde.
Hotello_Es .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
In oktober voor de eerste keer hier gegeten en nu voor de tweede keer. Schoonouders verbleven in het hotel en wij hebben hier gezamenlijk gegeten. Beide keren het surprise genomen met wijn arrangement. Echt super goed. Mooie portie en lekkere wijnen. Bediening is ook erg netjes en de sfeer is er goed. Klassiek lekker eten.
PKeeris .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
We hebben daar heerlijk gegeten op het terras. Een geweldige omgeving en een heerlijk kreeftendiner. Met een hele fijne witte huiswijn, een Chardonnay, die ik zelf heel lekker vind.
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Hier gegeten tijdens een bruiloft. Het was buffet was werkelijk één van de beste die ik heb meegemaakt. Mooie gerechten die voor je op werden geschept. Voorgerechten waren onder andere gepocheerde zalm, gebakken gamba's en een garnalen cocktail. Als hoofdgerecht kon gekozen worden tussen een op de huid gebakken kabeljauw en hertenfilet. En tijdens het dessert was er helemaal veel te kiezen. Uitstekend.

Er waren slechts twee minpunten. Ondanks dat het doorgegeven was, was er tijdens het buffet geen rekening gehouden met een aantal zwangere vrouwen. Waardoor zij een stuk minder te kiezen hadden. Daarnaast werd aan hun meerdere malen gevraagd of ze wijn wilden?!

Op deze twee smetjes na was alles verder perfect geregeld.
Henri V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Herfstarrangement geboekt met twee keer driegangen diner. Goed gegeten, mooie gerechten en goed van smaak. Beide avonden een wijnarrangement erbij, dat was een goede keus. De wijn maakte het eten af.
Vooraf een amuse van het huis en gratis brood. Helaas bleek achteraf dat de fles water op tafel betaald moest worden, dus beter om een karaf kraanwater vragen. Koffie was ook erg aan de prijs en had voor dat bedrag ook wel wat beter mogen smaken.
De maaltijden zelf waren goede porties. Maar het oog wil ook wel wat. Het typsche hotel decor, jaren 80?, vond je ook terug op je bord. Lang niet meer gezien een takje peterselie op het hoofdgerecht en een topje munt op het dessert. Reerug was een klassieker met het stoofpeertje en de retro aardappels.
Voorgerechten waren prima, wel jammer dat je twee avonden carpaccio op het bord kreeg. Twee keer was echter wel superlekker.
Toetjes waren prima ook hier was de tweede avond erg lekker. Klein detail bij het dessert is de parel van Brabant, gemaakt van witte choclade die refereert naar Oisterwijk.
Verwacht niet veel passanten in het hotel, maar het is zeker de moeite waard om binnen te lopen ook als je niet te gast bent in het hotel.
Thomas Maxwell .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2012
Fantastische keuken met echt heerlijke gerechten, zowel traditionele als wat meer spannende. Mooie wijnkaart, en prettig geprijsde dagmenu's. Strakke, professionele bediening. Helaas een typisch hotel decor; keurig, maar niet echt karaktervol.