De Rooise Boerderij

- Lunch vanaf 14:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Een klassieke zaak, bediening en menu's. Klassiek in de positieve betekenis. Plezierige bediening, in een boerderij plezierig ingericht en de wildgerechten waren lekker. We hadden reerug-filet en hazenrug-filet. Vooraf smakelijk fazant en een mooie wildbouillon.
Jacquestimmermans .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Zoals altijd fantastisch gegeten bij de Rooise Boerderij. De gastvrijheid van Jan en zijn team was zoals vanouds. We hebben ons laten verrassen met het 5 gangen verrassingsmenu. Heerlijke gerechten, sfeervolle ambiance en een topservice. We komen graag weer terug!
Tonklaassens1955 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Alles is top. De bediening is super vriendelijk en de keuken is geweldig! Ik ben er al vaker geweest en elke keer is het weer een geweldige beleving! De Rooise Boerderij is een echte aanrader!

Ton Klaassens.

G En J ..
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Vanavond hier gegeten, als gasten van zus en zwager. Wat een mooie ambiance. De eigenaar verwelkomde ons, het personeel was erg vriendelijk en allert. We hadden allen een 4-gangen verrassings menu en aan ieders wens werd voldaan. Het was een hele gezellige avond, we hebben genoten.
Ook nette toiletten, wat niet onbelangrijk is.
Geachte G en J,
Dank voor uw attente reactie, zeer gewaardeerd.
Team De Rooise Boerderij.
Mafra19 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Al diverse malen hier gegeten en altijd perfect. Wij waren met vrienden en hadden voor een 4 gangen incl wijnarrangement gekozen. Van begin tot eind een ware verassing op gebied van gerechten en wijnen. Bediening TOP!! geruisloos en onopgemerkt wordt geserveerd, afgeruimd en op je wenken bediend. Zo zie je het niet vaak meer. Wij zullen hier zeker weer terug komen.
Hartelijk dank voor de attente recensie, zeer gewaardeerd.
Wellicht tot een volgende keer.
Nicky05 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Heerlijk gegeten afgelopen zaterdag! Zeer vriendelijke bediening. Je komt er niks tekort en je krijgt ook waar voor je geld. Het restaurant heeft een huiselijke sfeer en je voelt je gelijk op je gemak zodra je er binnen loopt. Heb een heerlijke avond gehad en ik zou er zeker nog terug gaan!
Peter N.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Het was enige tijd geleden dat we bij de Boerderij gegeten hadden. We hebben heerlijk gegeten. De gerechten waren prima van smaak. We komen zeker weer, en nu sneller, terug. Een aanrader.
A V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Van alle eetgelegenheden middels een iens reservering duidelijk minder. Bij de andere restaurants betere driegangenmenu's qua kwaliteit-prijsverhouding.
Irritante eigenaar/manager, type blaaskaak en ons kent ons.
Accommodatie super. Enkele jaren geleden een toplocatie, maar nu helaas...
AH zegeltjes!!!. Zie overige recenties over de tevredenheid van onze gasten.
Team Restaurant De Rooise Boerderij
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Was al weer meer dan zes maanden geleden dat we er waren. Het viergangen verrassingsmenu gekozen met bijpassend wijnarrangement. Zeer mooie gerechten met bijpassende wijnen. de amuse van ganzenlever in pure chocolade was zeer apart. Gerechten zijn goed op elkaar afgestemd en de bediening is uiterst attent. Als geheel weer een geslaagd bezoek.
Geachte heer van den Reek,
Hartelijk dank voor uw recentie, zeer gewaardeerd.
Roberthanssen .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Gisterenavond mogen genieten van een fantastisch 5 gangen menu van de chef bij de Rooise Boerderij. Na een bijzonder vriendelijke ontvangst in dit sfeervolle restaurant een aperatiefje gedronken bij de bar en daarna aangeschoven aan een ronde tafel (prettig met vier personen) voor een mooi diner. Heerlijke gerechten met hoogwaardige producten en geserveerd als kunstwerkjes. Begeleid door mooie wijnen weer een succes. Chef kok Frank Groeneweg en zijn team weten gasten op hoog niveau te verwennen, waarbij de gastheren zorgen voor een warme sfeer, perfect!
Geachte heer Hansen,
Hartelijk dank voor uw recentie., zeer gewaardeerd.
Arm .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Wij werden heel vriendelijk verwelkomd en naar onze tafel gebracht en meteen een drankje ingeschonken.daarbij kregen we twee amuses, wat zoute stengels en een schaaltje brood met botertjes.
Ik had als voorafje de Proeverij Boerderij : kreeftensoepje, gegratineerde oester, rosbief van tonijn, een gebakken coquille en een toastje met eendenlever. heerlijk !
Als hoofdgerecht nam ik alsnog een voorafje n.l. de gebakken kalfszwezerik met gebakken Foie gras. De eigenaar vroeg of hij dat wat moest uitbreiden voor me, daar heb ik voor bedankt, maar het was wel aardig aangeboden. Ook dit gerecht was heerlijk maar voor mij te machtig. Het toetje heb ik daarom voorbij laten gaan, maar de anderen hebben gesmuld van een limoen parfait en een bordje kaas.
Hele attente bediening, mooie wijnkaart en een gezellige sfeer. Voor herhaling vatbaar !
Dank voor uw attente reactie. Graag tot een volgende keer.

Jan van de Moosdijk
HJJdeJong .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
Onze kennismaking met de Rooise Boerderij vond plaats op een winderige en natte dinsdagavond in januari. We dineerden er met 3 personen. Bij de reservering was aangegeven dat het een verjaardagsetentje betrof en dat we een 4-gangen verrassingsmenu wilden gebruiken met bijpassend wijnarrangement. Ook hadden we een voorkeur geuit voor vis en gevogelte.
De ontvangst was aarzelend, alsof we onverwacht binnen waren komen vallen, en de jassen werden niet aangenomen maar moesten we zelf weg hangen.
De ambiance bleek rustig en smaakvol op een klassiek Brabantse wijze. De belichting van de tafels was goed: sfeervol en toch licht genoeg om aangenaam te kunnen eten en converseren. Tot dusver prima, maar niet bijzonder.
Het eten was vervolgens een complete verrassing. Een carpaccio van bijna doorschijnende plakjes zeeduivel met twee malse coquilles en een taartje van gemarineerde zalm met een aangenaam frisse toets. Hierna volgde mijn favoriet: een werkelijk fantastisch bereid stukje heilbot, met daarop een krokante gamba en het geheel in een intense kreeftenbisque. Ook het hoofdgerecht was memorabel. Mooi gegaarde patrijzenborst met een stukje zachte, gebakken eendenlever.
Bij het nagerecht was het bord van de jarige extra feestelijk opgemaakt; een geste die werd gewaardeerd. Chapeau voor de kok. Alle gerechten waren een plaatje op het bord en een genot in de mond. Het was daardoor een zeer geslaagde avond.
Jammer dat de bediening een paar steekjes liet vallen. Zo werd bij het serveren van de amuses en het nagerecht niet toegelicht wat er op het bord lag en werd vergeten om de tot het arrangement behorende dessertwijn te schenken.
De Rooise Boerderij blijft niettemin op ons lijstje voor een mogelijk vervolgbezoek, want de geproefde smaken maken nieuwsgierig naar meer.
Roberthanssen .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Fantastisch gegeten woensdag 19 november! Mooie klassieke ambiance, ruim opgezet. Grote ronde tafels maakt het gezellig tafelen met 5 personen. Heerlijke gerechten als oesters, ganzenlever en ree op precies de juiste wijze bereid. prachtig uitgebreid opgemaakt, iedere gerecht is zeer smaakvol en een plaatje voor het oog! Dat onder begeleiding van heerlijke en goed betaalbare wijnen.
Complimenten voor chefkok Frank Groeneweg en zijn team! Zeer goed restaurant, voor herhaling vatbaar!
Geachte heer Hanssen,
Dank voor uw fijne reactie, wij hebben het graag gedaan.

Reactie van proever:

Goed werk verdient complimenten! Zeker tot een volgende keer!
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Met vijf heren gisteren gaan eten bij de Rooise Boerderij.
We hadden het vijf gangen verrassingsmenu.
Vooraf een gegratineerde Oester en Bisque, daarna tonijn (tartaar en gebakken) en zalm als derde gerecht fazant met ganzenlever. Als hoofdgerecht reerug met overheerlijke rode kool en als toetje tarte tatin van peer. Wat een heerlijke smaken en bijna sterwaardig. Vandaar dit hoge punt.
Je kunt merken dat de kok weet waar hij mee bezig is.
Positieve punten: gratis water op tafel, prijs-prestatieverhouding goed.
Persoonlijk zouden de wijnen nog meer uitgesproken mogen zijn maar dat is mijn smaak.
Geachte heer van Dijck,
Dank voor uw fijne reactie en de opmerking over de wijnen.
Over smaak valt niet te twisten maar wij nemen het ter harte.
Johannes_h .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Met vrienden laatst gegeten bij de Rooise Boerderij. We hadden een wildmenu of een verrassingsmenu. Beide waren van zeer goede kwaliteit. De smaken zijn erg goed op elkaar afgestemd en erg vol. Het bijpassende wijn arrangement paste goed bij het eten. De wijn werd op een zeer leuke manier toegelicht zodat je ook als niet wijnkenner iets hebt aan de uitleg. Een van ons wilde geen wijn arrangement maar een bier arrangement. Ook dit was geen probleem. Bij elke gang werd een mooi biertje gepresenteerd en toegelicht.
Geslaagde avond dus en zeker een aanrader.
Geachte heer Johannes,
Dank voor uw complimenten, wij hebben het graag gedaan.
Iris H.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Mijn man en ik raakten hier verzeild op mijn verjaardag maar wisten eigenlijk niet goed waar we heen gingen (we zijn niet bekend in de omgeving). Het ziet er erg gezellig uit en wij werden zeer hartelijk welkom geheten.

Toen kwam er een probleem. Op de kaart troffen wij niets vegetarisch aan, terwijl wij altijd vegetarisch eten. Mijn man vroeg gewoon of ze dat niet even konden regelen, ik dacht nog "dat wordt niets" maar de ober knipperde niet met zijn ogen en verzekerde ons dat dit geen enkel probleem was.

Vervolgens hebben ze ons een geweldige viergangen-maaltijd met bijpassende wijnen voorgeschoteld. Dit was echt bepaald geen in paniek samengesteld groentestoofpotje-met-restjes maar een uitgelezen, zorgvuldig opgebouwd menu op niveau. Ik heb in tijden niet zo lekker gegeten.

De bediening was ook heel erg goed: vriendelijk en zeer attent maar tegelijk bescheiden.

De prijs was alleszins in verhouding met de kwaliteit. Het was een topavond. Van harte aanbevolen!
Dank voor uw leuke reactie, zeer gewaardeerd. Team 'De Rooise Boerderij'.
Claire V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Met een groep gegeten en het verrassingsmenu besteld. Er werd keurig gevraagd (door zeer vriendelijke bediening) of er iets was wat men liever niet wilde eten. Wij (2personen) noemden asperges. Er werd verteld dat er slechts een klein beetje in het voorgerecht zat, maar dat het verder niet in het menu zat.
Het voorgerecht was geheel ingepakt in asperges, maar ook bij het hoofdgerecht zaten asperges als groente. Toen ik hier een opmerking overmaakte werd mij door de eigenaar verteld dat "dit nu eenmaal de plek in Brabant was om asperges te eten". Toen ik aangaf aangegeven te hebben geen asperges te eten , mompelde hij wat dat er wel een ander groentegarnituur zou komen. Hier echter niets van terug gezien en ook de eigenaar, die bij alle tafels uitgebreid kwam babbelen, niet meer terug gezien. Ik vind dit een weinig klantgerichte houding, het personeel gaat correcter om met de gasten.
Godfried3 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
Vanmiddag op zoek naar een lunchgelegenheid toevallig neergestreken in De Rooise Boerderij. Zowaar kon 's middags om één uur ook van de "grote kaart" gegeten worden. Dat zie je in Nederland helaas niet zo dikwijls.
Voor € 32,50 een fantastisch driegangenmenu gegeten: vooraf een mooie combinatie van gemarineerde zalm en een krokant gepaneerd stukje gebakken tongschar, dan een verrukkelijk hoofdgerecht van kabeljauw onder een groen korstje op spinazie en een heerlijk dessert van mooie witte spulletjes. Mjn vrouw heeft even hard zitten smullen van een pastrami van hertfilet en heel dun gesneden fazant op zuurkool. Werkelijk top-eten voor zeer billijke prijzn. De ruimte is aangenaam en de bediening gewoon pezierig zonder hinderlijk jofel te worden. Het is dat we in Enschede wonen, anders zaten we er volgende week wéér!
Geachte heer Godfried,
Hartelijk dank voor uw recentie., zeer gewaardeerd.