De Rooise Boerderij

Top keuken.
Goede bediening
Ilene S.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
De Rooise Boerderij stelt niet teleur. Het is er niet goedkoop, maar de gerechten zijn voortreffelijk! De aspergesoep fantastisch op smaak, de lamskoteletjes prachtig rosé en mals, kortom hele goede kwaliteit. Een heerlijk glaasje wijn erbij, vriendelijke bediening: een hele fijne ervaring. De ambiance is ontzettend goed!! Wij konden buiten zitten, maar ook binnen heel mooi en smaakvol ingericht.
jthoms .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Zondagmiddag geluncht met vrienden, zeer vriendelijke bediening en alles kon dus de lunch door de bediening laten invullen hetgeen volledig goed gelukt is, we hebben heerlijk gegeten
Patrick D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Hele gezellige locatie voor een culinair avondje. Bediening, keuken en sfeer is een echte aanrader.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Voor ons al jaren een vertrouwd adres. Alles is in balans en elke keer weet men ons te verrassen. Mooie gerechten die vergezeld worden door heerlijke wijnen. Dit alles in een ongedwongen sfeer met vriendelijke en deskundige bediening.
Kitty D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Op de kaart staan geen vegetarische gerechten maar dat bleek geen probleem, er werden erg lekkere vegatarische verrassingen bereid.
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Een klassieke zaak, bediening en menu's. Klassiek in de positieve betekenis. Plezierige bediening, in een boerderij plezierig ingericht en de wildgerechten waren lekker. We hadden reerug-filet en hazenrug-filet. Vooraf smakelijk fazant en een mooie wildbouillon.
jacquestimmermans .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Zoals altijd fantastisch gegeten bij de Rooise Boerderij. De gastvrijheid van Jan en zijn team was zoals vanouds. We hebben ons laten verrassen met het 5 gangen verrassingsmenu. Heerlijke gerechten, sfeervolle ambiance en een topservice. We komen graag weer terug!
tonklaassens1955 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Alles is top. De bediening is super vriendelijk en de keuken is geweldig! Ik ben er al vaker geweest en elke keer is het weer een geweldige beleving! De Rooise Boerderij is een echte aanrader!

Ton Klaassens.

G En J ..
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Vanavond hier gegeten, als gasten van zus en zwager. Wat een mooie ambiance. De eigenaar verwelkomde ons, het personeel was erg vriendelijk en allert. We hadden allen een 4-gangen verrassings menu en aan ieders wens werd voldaan. Het was een hele gezellige avond, we hebben genoten.
Ook nette toiletten, wat niet onbelangrijk is.
Geachte G en J,
Dank voor uw attente reactie, zeer gewaardeerd.
Team De Rooise Boerderij.
Mafra19 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Al diverse malen hier gegeten en altijd perfect. Wij waren met vrienden en hadden voor een 4 gangen incl wijnarrangement gekozen. Van begin tot eind een ware verassing op gebied van gerechten en wijnen. Bediening TOP!! geruisloos en onopgemerkt wordt geserveerd, afgeruimd en op je wenken bediend. Zo zie je het niet vaak meer. Wij zullen hier zeker weer terug komen.
Hartelijk dank voor de attente recensie, zeer gewaardeerd.
Wellicht tot een volgende keer.
Nicky B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Heerlijk gegeten afgelopen zaterdag! Zeer vriendelijke bediening. Je komt er niks tekort en je krijgt ook waar voor je geld. Het restaurant heeft een huiselijke sfeer en je voelt je gelijk op je gemak zodra je er binnen loopt. Heb een heerlijke avond gehad en ik zou er zeker nog terug gaan!
Peter N.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Het was enige tijd geleden dat we bij de Boerderij gegeten hadden. We hebben heerlijk gegeten. De gerechten waren prima van smaak. We komen zeker weer, en nu sneller, terug. Een aanrader.
A V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Van alle eetgelegenheden middels een iens reservering duidelijk minder. Bij de andere restaurants betere driegangenmenu's qua kwaliteit-prijsverhouding.
Irritante eigenaar/manager, type blaaskaak en ons kent ons.
Accommodatie super. Enkele jaren geleden een toplocatie, maar nu helaas...
AH zegeltjes!!!. Zie overige recenties over de tevredenheid van onze gasten.
Team Restaurant De Rooise Boerderij
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Was al weer meer dan zes maanden geleden dat we er waren. Het viergangen verrassingsmenu gekozen met bijpassend wijnarrangement. Zeer mooie gerechten met bijpassende wijnen. de amuse van ganzenlever in pure chocolade was zeer apart. Gerechten zijn goed op elkaar afgestemd en de bediening is uiterst attent. Als geheel weer een geslaagd bezoek.
Geachte heer van den Reek,
Hartelijk dank voor uw recentie, zeer gewaardeerd.
Team De rooise Boerderij.
Roberthanssen .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Gisterenavond mogen genieten van een fantastisch 5 gangen menu van de chef bij de Rooise Boerderij. Na een bijzonder vriendelijke ontvangst in dit sfeervolle restaurant een aperatiefje gedronken bij de bar en daarna aangeschoven aan een ronde tafel (prettig met vier personen) voor een mooi diner. Heerlijke gerechten met hoogwaardige producten en geserveerd als kunstwerkjes. Begeleid door mooie wijnen weer een succes. Chef kok Frank Groeneweg en zijn team weten gasten op hoog niveau te verwennen, waarbij de gastheren zorgen voor een warme sfeer, perfect!
Geachte heer Hansen,
Hartelijk dank voor uw recentie., zeer gewaardeerd.
Team De rooise Boerderij.
arm .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Wij werden heel vriendelijk verwelkomd en naar onze tafel gebracht en meteen een drankje ingeschonken.daarbij kregen we twee amuses, wat zoute stengels en een schaaltje brood met botertjes.
Ik had als voorafje de Proeverij Boerderij : kreeftensoepje, gegratineerde oester, rosbief van tonijn, een gebakken coquille en een toastje met eendenlever. heerlijk !
Als hoofdgerecht nam ik alsnog een voorafje n.l. de gebakken kalfszwezerik met gebakken Foie gras. De eigenaar vroeg of hij dat wat moest uitbreiden voor me, daar heb ik voor bedankt, maar het was wel aardig aangeboden. Ook dit gerecht was heerlijk maar voor mij te machtig. Het toetje heb ik daarom voorbij laten gaan, maar de anderen hebben gesmuld van een limoen parfait en een bordje kaas.
Hele attente bediening, mooie wijnkaart en een gezellige sfeer. Voor herhaling vatbaar !
Dank voor uw attente reactie. Graag tot een volgende keer.

Jan van de Moosdijk
HJJdeJong .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
Onze kennismaking met de Rooise Boerderij vond plaats op een winderige en natte dinsdagavond in januari. We dineerden er met 3 personen. Bij de reservering was aangegeven dat het een verjaardagsetentje betrof en dat we een 4-gangen verrassingsmenu wilden gebruiken met bijpassend wijnarrangement. Ook hadden we een voorkeur geuit voor vis en gevogelte.
De ontvangst was aarzelend, alsof we onverwacht binnen waren komen vallen, en de jassen werden niet aangenomen maar moesten we zelf weg hangen.
De ambiance bleek rustig en smaakvol op een klassiek Brabantse wijze. De belichting van de tafels was goed: sfeervol en toch licht genoeg om aangenaam te kunnen eten en converseren. Tot dusver prima, maar niet bijzonder.
Het eten was vervolgens een complete verrassing. Een carpaccio van bijna doorschijnende plakjes zeeduivel met twee malse coquilles en een taartje van gemarineerde zalm met een aangenaam frisse toets. Hierna volgde mijn favoriet: een werkelijk fantastisch bereid stukje heilbot, met daarop een krokante gamba en het geheel in een intense kreeftenbisque. Ook het hoofdgerecht was memorabel. Mooi gegaarde patrijzenborst met een stukje zachte, gebakken eendenlever.
Bij het nagerecht was het bord van de jarige extra feestelijk opgemaakt; een geste die werd gewaardeerd. Chapeau voor de kok. Alle gerechten waren een plaatje op het bord en een genot in de mond. Het was daardoor een zeer geslaagde avond.
Jammer dat de bediening een paar steekjes liet vallen. Zo werd bij het serveren van de amuses en het nagerecht niet toegelicht wat er op het bord lag en werd vergeten om de tot het arrangement behorende dessertwijn te schenken.
De Rooise Boerderij blijft niettemin op ons lijstje voor een mogelijk vervolgbezoek, want de geproefde smaken maken nieuwsgierig naar meer.
Roberthanssen .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Fantastisch gegeten woensdag 19 november! Mooie klassieke ambiance, ruim opgezet. Grote ronde tafels maakt het gezellig tafelen met 5 personen. Heerlijke gerechten als oesters, ganzenlever en ree op precies de juiste wijze bereid. prachtig uitgebreid opgemaakt, iedere gerecht is zeer smaakvol en een plaatje voor het oog! Dat onder begeleiding van heerlijke en goed betaalbare wijnen.
Complimenten voor chefkok Frank Groeneweg en zijn team! Zeer goed restaurant, voor herhaling vatbaar!
Geachte heer Hanssen,
Dank voor uw fijne reactie, wij hebben het graag gedaan.
Misschien tot een volgende keer??.

Reactie van proever:

Goed werk verdient complimenten! Zeker tot een volgende keer!
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Met vijf heren gisteren gaan eten bij de Rooise Boerderij.
We hadden het vijf gangen verrassingsmenu.
Vooraf een gegratineerde Oester en Bisque, daarna tonijn (tartaar en gebakken) en zalm als derde gerecht fazant met ganzenlever. Als hoofdgerecht reerug met overheerlijke rode kool en als toetje tarte tatin van peer. Wat een heerlijke smaken en bijna sterwaardig. Vandaar dit hoge punt.
Je kunt merken dat de kok weet waar hij mee bezig is.
Positieve punten: gratis water op tafel, prijs-prestatieverhouding goed.
Persoonlijk zouden de wijnen nog meer uitgesproken mogen zijn maar dat is mijn smaak.
Geachte heer van Dijck,
Dank voor uw fijne reactie en de opmerking over de wijnen.
Over smaak valt niet te twisten maar wij nemen het ter harte.
Misschien tot een volgende keer??.