De Rooie Kater

7,2
7,2
Tsjies .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
De shoarmapizza was de pizza van de maand. Shoarmapizza. Dat is dus net zoiets als een broodje hamburger met knakworst. Maar goed, kan mij het schelen, als iemand dat lekker vindt, moet hij dat vooral doen. Ik had liever draadjesvlees met stamppot. De stamppot bleek dus zuurkoolstamppot. Met het draadjesvlees was niks mis, ik kreeg zelfs even iets van een vage herinnering aan mijn grootmoeder, maar de zuurkoolstamppot smaakte nergens naar. Niet vies of zo, het smaakte gewoon naar niets. Wel komisch dat er frietjes bij geserveerd werden en een miniscuul bakje sla. Het had dus gekund, stammppot met friet. Mijn tafelgenoot had de zeebaars en die was veel te gaar. Erbij werd een soort opgewarmde mayonaise geserveerd, heel apart maar het paste absoluut niet bij de vis. Ik heb een advies voor de Kater: minder gerechten op de kaart en daar beter je best op doen.
Larissa D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Als je zelf in de horeca werkt, wordt het naarmate je hier zelf in groeit steeds lastiger om ergens uit eten te gaan. Alles wat minder goed is valt namelijk steeds meer op, omdat je weet hoe het eigenlijk wel hoort. En daarom kom ik nou zo graag bij de rooie kater. Wat een verademing! De bediening let op je, vraagt regelmatig of het naar wens is, zijn ontzettend attent! Het eten is prima, de bijgerechten voldoende en de presentatie onwijs leuk. Even een avondje uit, en zelf genieten van wat je normaal voor anderen doet. You make my day!
Jan_Willem_Smeenk .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Een eethut voor de hele familie. Zo kun je de Rooie Kater in Zuidlaren het beste omschrijven. Zeker omdat kinderen qua geluidsvolume met stip de boventoon voeren. Een rustig gesprek aan tafel wordt een hele opgave (maar dat terzijde).

Ingericht met meubilair, stoffering en wandversieringen uit de kringloop. Op een bepaalde manier wel stijlvast maar sommige uitgezakte stoelen zitten er ook naar. Lastig voor als je het in de rug hebt.

Als gerecht sateh van ossenhaas gekozen. Standaard sateh met pindasaus mild pittig gekruid. Precies wat verwacht kan worden. Een salade geserveerd in een soort van bladerdeegbakje. Origineel maar alleen jammer dat de salade doordrenkt was met dressing. Zodanig dat het bladerdeeg bakje niet meer knapperig was en het meer een salade soepje werd. Bijgerechtjes in de categorie obligate groente, frietjes en aardappeltjes. Niet te veel en ook niet met zorg bereid (de stagiair stond zeker in de keuken).

Al met al prima om snel met familie en kinderen uit eten te gaan maar mist net even dat stukje extra wat een restaurant een feest kan maken.
Siska D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Heerlijk eten, super vriendelijk en vrolijk personeel, en royale porties. Er was iets mis gegaan met de bestelling in de keuken en dit meer dan netjes opgelost. Wij komen zeker nog een keer terug!
Luitweening5 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
N.a.v. iemand die daar is geweest met een groepje dames zijn wij met 4 personen bij de Rode Kater wezen dineren. De ontvangst was zeer vriendelijk het restaurant was gezellig druk weinig lege tafels. Heerlijke carpaccio en gepelde gamba's als voorgerecht gehad uit de kunst. Als hoofdgerecht hebben de heren Chateaubriand gegeten en de dames Entrecote. Toch hebben we een op - of aanmerking op het vlees. Deze was botermals en overheerlijk dat zijn wij niet gewent.
Kortom een gemoedelijke restaurant met personeel die weten wat bedienen en serveren is. Ik schrik van de negatieve recensies, maar dat kan natuurlijk ook een momentopname zijn. Voor mij is het een geweldig restaurant onze dank gaat uit naar de koks en bediening. Super toppie wij komen zeker terug en maken mondreclame voor de Rode Kater in Zuidlaren.
Johanna7114 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Met een vrijgezellenfeestje naar de Rooie Kater geweest en gekozen voor een groepsmenu. Het eten kwam in een sneltreinvaart, broodje nog niet op of de hoofdgerechten stonden op tafel. Het feestvarken ging na het hoofdgerecht even naar een andere ruimte. We zaten voor de bar, dus dat was zichtbaar. Ze gingen weg toen de borden nog op tafel stonden. Bediening vond het nodig om zeer snel het toetje met vuurwerk te serveren terwijl het feestvarken afwezig was. Dit vonden we heel slecht. Eten prima maar we mogen toch ook genieten van een avondje uit. Vandaar een slecht cijfer voor de service, ik gaf het aan bij de bediening maar die vond er niks van. En de eigenaar zei alleen maar, weer 1,50 voor het vuurwerk.
M-a-r-k .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Ik denk dat het goed is als De Rooie Kater naar hun gasten gaat luisteren. Ergens commentaar op leveren levert steevast reacties op als: "Dat hebben we nog nooit van iemand gehoord". Het mixed grill gerecht met ossenhaas is ver onder de maat. Voor 26 euro mag dit gerecht best een stuk echte ossenhaas bevatten en niet een stuk vlees dat niet eens voor biefstuk door kan. Het grootste deel van dit gerecht bestaat overigens uit spareribs. En dan nog niet eens lekker ook. Wij gaan er niet weer heen.
Roben10 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Met 4 personen hier goed en gezellig gegeten. Porties niets op aan te merken en kwaliteit ook niet.Frietjes en aardappeltjes konden zonder meerkosten en probleemloos worden bijbesteld. Bedrijfsleider kwam na afloop vragen of alles goed was en bood nog een drankje van het huis aan. Een kleine anekdote: het Gulpener pilsje was goed verzorgd. Ik maakte hierover een opmerking naar de bedienende dame, dat alles wat uit Maastricht en de buurt komt best goed is. Ik ben Maastrichtenaar. Helaas wist de dame niet waar Maastricht, laat staan Gulpen lag. Wij hebben hier eens goed over gelachen en haar volstrekt niets kwalijk genomen.
Nora B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Het vlees was van prima kwaliteit alleen vond ik de salade, patat, groente en gebakken aardappeltjes erg aan de zuinige kant zeker als je met 4 personen komt eten.
Essie29 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Afgelopen weekend met 3 personen gegeten bij de Rooie Kater in Zuidlaren. Wat een aanfluiting. Bij binnenkomst werden we niet begroet (terwijl het gehele team buiten zat). We kregen een glas rode wijn over ons heen (dit kan gebeuren, maar los het dan netjes op..). We ontvingen geen amuses van het huis (onze buren wel). We kregen het bestelde vlees zonder de juiste bijgerechten, toen we hier naar vroegen zei de serveerster "zo serveren we deze gerechten altijd" bijzonder want even later kwam ze deze gerechten alsnog brengen?! Mijn vlees was bijzonder taai (gefrituurde cordon blue, het leek wel een oliebol zo vet) de serveerster gaf aan dat ze dit zou doorgeven en dat ze zou kijken of ze iets voor ons kon regelen omdat er zoveel mis was gegaan (NB. dit was niet "onze" serveerster, die hebben we niet meer terug gezien.. Deze dame was heel vriendelijk). De serveerster werd naar ons teruggestuurd met een bijzonder korte en lompe reactie van de bedrijfsleider. Teleurgesteld zijn we gaan afrekenen, tot onze grote verbazing stond zelfs de wijn die we over ons heen hadden gekregen gewoon op de rekening (volgens de serveersters waren de drankjes van het huis vanwege het ongemak). Wij weer terug, de bedrijfsleider wist blijkbaar waar het over ging want hij griste de kassabon uit onze handen, kraste de drankjes door en gooide het geld met een zucht op de bar. Terwijl wij wegliepen hoorden we hem nog klagen over ons?! Dit is toch echt de omgekeerde wereld. Je gaat uiteten omdat dat leuk, gezellig en lekker hoort te zijn. Vervolgens tref je een gefrustreerde bedrijfsleider die niet eens het fatsoen heeft om even zelf polshoogte te komen nemen of zelfs maar te zeggen dat het vervelend is dat dingen zo zijn gelopen? Wat mij betreft hoor je dan niet in de horeca. Wij hebben deze man al eerder heel naar uit de hoek zien komen tegen personeel en andere gasten. Misschien een idee om hem een spoedcursus gastvrijheid te laten volgen? Met zo'n houding hoor je niet thuis in de horeca. Wat een bijzonder onprofessionele man.
Frankos1 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Uur gewacht op pizza, deze was ook nog es verbrand en smakeloos, snap niet dat je dit kan opdienen en wilt als restaurant.
Anita A.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Gezellig ogend restaurant. Vooral voor families en grote groepen. Hoofdgerecht "spetterpan" prima. Mixend grill van mijn man matig. Bediening heel vriendelijk. Jammer dat mijn koffie een kwartier eerder kwam dan mijn man zijn grand dessert. Prijs/kwaliteit: wij vonden het te duur voor wat je op je bord krijgt.
Patrick S.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Zeer gezellig en huiselijk restaurant! Het eten is hier altijd constant van kwaliteit en de bediening uiterst vriendelijk en snel. De eigenaar wil duidelijk niet dat zijn gasten met een hongergevoel naar huis gaan, want de portionering van de gerechten is altijd aan de ruime kant (zo zien wij dat graag)!
Jannus13 .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Zijn bij de Rode Kater in Eelde geweest en hadden hier voorheen altijd lekker gegeten met een goede bediening en gezellige sfeer.Nu ging er alles fout wat je je maar kon bedenken.
We hebben zelf moeten vragen na een half uur als we konden bestellen en het voorgerecht kwam pas na dik een uur.Vervolgens was men onze bestelling voor het hoofdgerecht vergeten en kregen dit na excuses na lange tijd alsnog maar bleek het vlees koud te zijn en zat er helemaal geen groente bij.
Bij het nagerecht ontbraken verschillende dingen. Verder wist de bediening niet van elkaar wie wat opgenomen had waardoor alles misliep en men achtereen volgens bijvoorbeeld vroegen als wij nog wat drinken wilde bestellen maar dit net opgenomen was.Al met al een teleurstellende avond en al helemaal omdat wij een aantal mensen hadden meegenomen die ook zo geen leuke avond hadden.
Carres .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Toen we er aankwamen was de Kater eigenlijk nog gesloten, maar we werden toch warm ontvangen en konden koffie bij de openhaard drinken. Daarom besloten wij om 's avonds weer terug te komen. We hebben toen meerval gegeten en de kok maakte speciaal voor ons een hele bijzondere kipschnitzel klaar. Ook het proeverijtje van voor en nagerechten waren erg lekker. Alhoewel roken in het restaurant een beetje raar is, was het daar niet storend en maakt het sfeer gezellig en bijzonder. Wij zijn benieuwd naar de Kater in Eelde.
Wia D.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Drie personen gegeten. Had al van diverse mensen gehoord dat de kwaliteit wisselend is maar toch geprobeerd. Gezellig/ leuk restaurant, leuke bediening. Voorgerecht gepelde gamba's zaten nog harde stukjes aan. Mosterdsoep lekker, brood erbij ook heerlijk. Hoofdgerecht Arie Bombarie was goed maar zoveel dat het niet lekker eet. Vistrio was redelijk van smaak. Schnitzel zat een harde (spier,zeen?) in dus niet verder gegeten. Bijlagen was matig van smaak, biet, bloemkool, sla. Aardappels zonder kruiden besteld, waren lekker maar bij de navulling waren ze dit vergeten. Ook de patat hebben we niet gezien.
Dessert hadden we ons op verheugd, proeverij van nagerechten. 5 minibakjes, bakje slagroom, monchou taartje (hard koekje met zachte monchou en kers), arretjesscake (was een plakje brownie, keihard), creme brulee (was koude custard met suikerlaagje, geen vanille) tiramisu (geef je niet aan een jonge gast). Niet eens een bolletje ijs b.v. en alles had een smaak dat het in de koelkast had gestaan met hartig eten. Natuurlijk moet je dit ter plekke melden maar aangezien wij voor de gast geen genante vertoning wilden hebben we dit niet gedaan.
Ericgisela .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Afgelopen zondag gegeten met 4 personen. Na een prettige binnenkomst mochten wij een tafeltje uitzoeken. We hebben gekozen om vooraf een uitgebreide broodplank te nemen. Deze was zeer rijkelijk gevuld bijvoorbeeld een heerlijke kruidenboter, Parmaham etc. Toen kwam het hoofdgerecht. Ikzelf had en Arons Potje, heerlijk mals vlees is een rode wijn jus. Erg lekker en een beetje pittige smaak. Verder vernam ik van mijn tafelgenoten ook dat het erg lekker was. Bediening erg spontaan. Koffie komt uit een standaardautomaat. Hier zou ik een echte koffiemachine van maken, Creëer je toch een stukje beleving mee.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
mixed grill echt een aanrader ! snap de mindere reacties niet zo . Prima service en bediening.
Heerlijk gegeten . kom hier zeker terug.
Henriette1982 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Zeer vriendelijk personeel. En heerlijk gegeten. Na een dag fietsen in zuidlaren waren wij helemaal nat geregend wij kwamen bij de rodekater aan en deze was nog gesloten maar de eigenaar deed direct de deur voor ons open en gaf ons een warm kop thee. De volgende dag zijn wij hier uit eten geweest omdat mijn vrouw jarig was. De service was perfect en dan over het eten nog niets gezegd. In een woord perfect en geloof mij daar kom je met een volle maag weg. En de prijs is
zeer laag in verhouding met hoeveel en hoe lekker is. Een aanrader is de arie bombarie ik zeg de rode kater ga zo door. Wij komen in elk geval vaker.
Rien1939 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
De Rooie Kater in Zuidlaren is een gezellige eetgelegenheid met vriendelijk en aardig personeel. Er is een zeer uitgebreide kaart. Wij kozen voor "Arie Bombarie"= gehakt met nachos, sla en zure room. voor € 17,50. Een overweldigende portie en zeer smaakvol. Bovendien bestelden wij Escalope di gorgonzola voor € 19,25. De varkenshaasmedaillons waren bedekt met een dikke laag gorgonzola saus. Beter zou zijn als de saus naast de medaillons geserveerd zou worden. De hierbij geserveerde rabarber was niet lekker. Ook de salade was niet smakelijk. De prijs voor dit gerecht is te hoog. Het nagerecht creme brulee voor € 6,25 p.p. met vanille ijs en slagroom was een goede keuze.