De Roode Leeuw

's-Gravenweg 379 2905 LC Capelle aan Den IJssel Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Roode Leeuw

Maandag 12:00 - 22:00
Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 23:00
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Hier voel je je welkom. Mooie plek. Leuke kaart met ook niet te dure en fijne lunchgerechten. Aardig geholpen en lekker gegeten. Een van ons had een verkeerde keuze gemaakt en dat werd super goed opgelost. Dikke pluim. Aanbevolen!
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Onverwacht besloten nog een hapje te gaan eten. De Roode Leeuw - we waren er al vaker - had nog een tafeltje vrij.

De ontvangst is hartelijk. We hadden een tafeltje 'boven', ruim omgezette ruimte die toch sfeervol aandoet. De bediening is vlot, vriendelijk en kundig. Al snel komt er brood en water (kraan karafje - prima) op tafel. Wij kiezen voor de hazenrug voor 2 personen. Maar eerst komt er nog een smakelijke amuse langs. De hazenrug is royaal en heerlijk. Hij gaat vergezeld van diverse herfstgroenten zoals rode kool, zuurkool, stoofpeer en meer. Alles even lekker. Erbij drinken we een passende Cote du Rhone.

Als nagerecht een gebakje van hazelnoot en chocolade met een lekker glas dessertwijn (Elysium black muscat).

Al met al (weer) geen straf om hier te eten!
Jacqko .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Weer eens bij de Roode Leeuw binnengelopen en heerlijk gegeten. De broodjes vooraf zijn lekker, de amuse een verrassing en het hoofdgerecht was top. Een goede wijn erbij van de uitgebreide wijnkaart, wat wil je nog meer! Heel voorkomend werden wij geholpen. Een minpunt vind ik wel de akoestiek van de zaak. We zaten boven en het was erg luidruchtig, het zou fijn zijn als er iets wordt gedaan aan de nagalm.
Esther B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Met de restaurantweek genoten van een heerlijk 3 gangen menu. Niks op aan te merken. Wat mij enigszins stoorde was de rumoerige sfeer. Op de eerste etage zat een groot gezelschap wat nogal wat herrie veroorzaakte. Kinderen die op hun blote voeten door het restaurant liepen. Het restaurant had meer iets weg van een eetcafe. Volgende keer hopen op een wat rustigere en romantische sfeer.
J M.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Eergisteren op het terras gegeten. 1e ervaring in dit restaurant. Mooie kaart, bijzondere, niet voor de hand liggende gerechten. Bediening prima, mooie locatie. Aanrader
Selleck1989 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Heerlijk van een Lunch genoten bij De roode Leeuw. Ossehaas Puntjes met dikke frieten en een Maisbrood / Garnalen kroketje, Kopje schaaldieren soep en een Zalm/Garnalen salade. Het was enorm smullen en de mensen bedienen hier en koken echt met passie. En ze hebben een heerlijke huiswijn. Echt aan te raden. Mijn tafelgenoot vond het net zo lekker en sprak er dagen later nog over. Chapeau! en bedankt voor de leuke ervaring!
Mabs .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Vanavond mijn partner mee uit eten genomen naar de Roode Leeuw. Vaker geweest en altijd ervaren als een sjieke tent met goed, lekker en mooi eten. Wat betreft het eten was er vanavond niets veranderd, maar gezien het warme weer zat iedereen op het terras. De nette, sjieke sfeer was daar niet terug te vinden. De sneakers en verschillende vrijetijds korte broeken van het serverend personeel maakten het geheel ook meer eetcafé-achtig ipv een sjiek restaurant. Jammer: de eindafrekening past bij het eerlijke eten, maar vanavond helaas niet bij de ambiance.
Aalstein .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Lang niet geweest; nog steeds prima! Prettige,rustieke lokatie. Uiterst correcte en vriendelijke bediening.En de keuken straalt professionaliteit uit. Wij namen het 3- gangen menu met een mooi voorgerecht van tomatencarpaccio met gamba's.Het vervolg van het menu was ook niet te versmaden. En daarna blijkt de nota een zeer vriendelijke prijs-kwaliteit-verhouding te bevatten. Voor herhaling vatbaar!
RiavD .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Hier vandaag weer een heerlijke lunch gegeten. Een koude en warme vissalade, zalig is die. We komen er regelmatig en het is prima eten. Vriendelijke bediening en gezellig zitten. Zowel binnen als buiten.
Selleck1989 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Ik ben regelmatig te gast bij dit restaurant. En het is zeer aan te raden om hier lekker te lunchen of dineren echter was deze keer de chefkok op vakantie en merkte je dat het iets minder was. Er waren geen dikke frieten en het portie vlees was iets meer dan de helft van de keer ervoor en de salade had geen dressing. had de bediening dit vooraf aangegeven dat er geen dikke frieten zouden zijn dan had ik het gerecht namelijk niet genomen. Dit is uiteraard een moment opname geweest. Ook was het enorm warm in de zaak. want op de eerdere bezoekjes heb ik hier wel echt voortreffelijk gegeten. En ik zal hier blijven terugkomen.
Tastyservice T.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
In de avond voorbij gefietst, omgekeerd en zomaar naar binnen gelopen rond een uur of 18:30. Direct en vriendelijk verwelkomd. Gezellig tafeltje, warm ingericht restaurant en vrolijke enthousiaste medewerkers. Als amuse een huisgemaakte filet americain gekregen die erg goed was! Goed stuk vlees gevraagd, goed stuk vlees gekregen. Goede rode wijn gevraagd, goede rode wijn gekregen. Iedereen om mij heen leek te genieten van de atmosfeer, het eten en de attente service. Bedankt en tot gauw!
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Met een grote groep gegeten bij de rode leeuw. Het voor en hoofdgerecht waren zeer smakelijk. De kaas daarentegen vond ik zeer tegenvallen. Ik hoorde van anderen hetzelfde, eerste 2 gangen heel goed maar minder positief over het dessert, dat gold eveneens over het zoete dessert.
Bediening was zeer vriendelijk en attent
CenH .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Hele leuke avond gehad. Service top, veel aandacht voor de klant, ongedwongen. Bij binnenkomst vrijwel meteen brood, boter en olie op tafel en kort daarna een amuse.
Eten meer dan uitstekend. Wij hadden het 5 gangen proeverij menu. Lekker stukje gemarineerde zalm - kopje krachtige bisque met hollandse garnaaltjes - stukje tarbot perfect gegaard met wat groente garnituur - stukje lamsrack, ook deze perfect gegaard. Hierbij wat risotto die stevig maar toch lekker romig was - dessert (even kwijt wat we hadden :) Het menu hebben we aangevuld met een half dozijn fantastische Bretonse oestertjes vooraf en een kaasplankje na met 6 royale stukjes kaas. Men doet hier niet kinderachtig wat betreft het vullen van de wijnglazen. Prijs/ kwaliteit hier gewoon in orde.
Peter J M.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Zaterdag 28 mei 2016 weer eens bij de Roode Leeuw gedineerd. Nog beter dan de vorige keren!!!!! We hebben genoten van iberico- vlees en een lambsrack; in één woord allebei zeer goed. Vergezeld door een voortreffelijke huiswijn: de Negroamaro del Salento 2014 uit Italië.

Deze wijn voor thuis besteld, vandaag gearriveerd, even laten rusten en net een glas genomen; Absolute aanrader!!!!!

En niet vergeten: de bediening; super!! Dank je wel Lex en je team, met name Anouk. We komen snel terug.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Erg lekker en grote verscheidenheid van het menu wat betekende dat ieder iets anders bestelde. Alles was goed en een aanraden bet uitzondering van het buik spek hoofdgerecht van de kaart. Ook de wijnen per glas waren uitstekend, in eerste instantie werd dekecht dat ze alleen de huiswijnen per glas deden, maar later kwamen daar nog 4 wijnen bij. ik had de Elsas en de speelt burgunder, tijde uitstekend. De prosecco was ook geweldig, bijna geen verschil met champagne. Maar die serveren ze dan ook niet per glas
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Na lange tijd weer eens gegeten bij De Roode Leeuw. Deze keer van de kaart, het menu sprak ons niet aan, bovendien herinnerden we ons de grote porties hier. Voor mij een heerlijke lauwwarme salade met Cevenne-ui, zwezerik en slakjes: heerlijk! en als hoofdgerecht zeeduivel in spek gewikkeld met allerlei groenten en piccalillysaus. De vis was perfect van garing, de groenten waren lekker, alleen de piccalily mag er van mij iets duidelijker uitspringen. Voor een dessert hadden we echt geen ruimte meer. Het wijnarrangement erbij was ook prima en het aperitief, voor ons allebei een verschillende Gin en Tonic werd voor mij opgediend met bolletjes verijsde gelei van sinaasappel en kruidnagel, die ik later kon opeten. Leuk, attent en smaakvol. De bediening is vriendelijk, attent en los en weet waar ze het over hebben. Kortom: een fijn restaurant!
M-i .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Een vriendelijke ontvangst direct bij de deur. De jassen werden aangenomen.
Beneden is de open keuken, een grote bar en veel tafeltjes. De gezelligheid straalt je tegemoet.
Wij kregen een tafeltje op de bovenverdieping. Rustiger dan beneden, maar minder sfeer. En een vrij steile trap voor wie slecht ter been is. Tafelindeling is ruim opgezet.
Wij kozen het speciale “5 jaar Rode Leeuw” menu met topgerechten van de laatste 5 jaar. En daar hebben we geen spijt van gehad.
Na een gemarineerd ansjovisje als amuse, kwam de Carpaccio van weiderund.
Achteraf bezien het minst interessante gerecht van de avond. Een beetje simpel van opmaak en niet genoeg dressing.
Daarna een voortreffelijke Bisque. Diep van smaak en geur.
Met de volgende gang liet de keuken zien dat zij wel degelijk kunstig borden kan opmaken. Eten doe je immers ook met je ogen. De Dorade filet, loempia met rivierkreeft, prei en olijven. Beetje spinazie, zoete aardappelpuree en nog veel meer. Een plaatje en tongstrelend. Wat ons betreft de topper van de avond.
Het hoofdgerecht was gestoofde kalfswang, krokante kalfszwezerik en in Armagnac gewelde pruimen. Opnieuw fraai serviesgoed en mooie presentatie.
Kalfswang was top, heerlijk zacht. De rest was goed maar niet memorabel. Bijgeleverde patat was helaas verbrand.
Als afsluiter Gâteau chaud met tonkabonenijs en chocolade mousse en een ‘koekje’ in de vorm van een 5. Opnieuw een plaatje qua opmaak. EN: Heerlijk.
De bediening was de hele avond prima. Gaf duidelijke uitleg over de gerechten, had voldoende aandacht en oog voor details, zoals het aanvullen van water. En bij het weggaan werden de juiste jassen weer aangereikt.
Enige overweging die wij hen mee willen geven is om niet bij het begin van de maaltijd al het bestek vast op tafel te leggen. Bij een 5 gangen diner is dat teveel van het goede. Tussendoor per gang opdekken is veel rustiger en geeft meer ruimte op tafel.
Verder niets dan lof. Wij komen zeker terug.
Diederik N.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Een attente bediening zorgde er voor dat wij in een zeer mooie "huiskamer" inrichting konden genieten van smakelijke gerechten. De hollandse garnalen, met zalm en makreel is van goede kwaliteit, maar de presentatie is niet bijzonder; de hertenrugfilet met een stoof van hertensukade is een genot en wordt met mooi gepresenteerd met stoofpeer, gewelde pruim, gegrilde witlof en dikke frieten. Het dessert in de vorm van een kaasplank viel wat tegen: een beetje karig en weinig uitnodigend geserveerd. Wat dat betreft zag het grande dessert van mijn partner er beter uit: 4 verschillende vormen van mousse,ijs etc. Tenslotte het wijnarrangement was bijzonder goed gekozen en absoluut een aanrader. Leuk om terug te komen en benieuwd naar het nieuwe menu.
Megan B.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Fantastisch gegeten in dit restaurant met een aantal collega's. Ik ben gestart met de wild zwijn terrine en geëindigd met een hoofdgerecht de hertenrugfilet met een hertensukade met gewelde pruimen. Fantastische smaken. De terrine was zeer zacht van smaak en de pistache en kruiden die erin verwerkt waren een perfecte combinatie met het wild zwijn. Enige minpuntje was de abrikozen compote, die vond ik iets te overheersend.
Hertenrugfilet smelt in de mond en de hertensukade was ook een feestje. Verdere garnering was ook heerlijk. Mijn collega's hadden nog een kaasplankje en chocolade biscuit na en ook dat zag er fantastisch uit.
We hebben gevraagd om een andere wijn, dan de standaard huiswijn. De Cannibal werd geadviseerd en was een heerlijke wijn. Zeker bij wild een echte aanraden.
Vriendelijke en accurate bediening en mooie nette tent van binnen.

Aanrader voor wie echt een avondje wil dineren.
Han M.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Wij hebben bij de Roode Leeuw al eerder een keer geluncht en geborreld met snacks. Dat was voortreffelijk dus tijd voor een diner. Een persoon nam de zeeduivel en verder kozen we voor de speenvarken en het staartstuk. Buiten de mooie opmaak van de borden waren de gerechten goed tot zeer goed. Het speenvarken was in mijn optiek iets te zuinig gekruid. De sommelier gaven we vrije hand met de wijnen. Hierdoor kregen wij geweldige, precies passende, wijnen bij de verschillende gerechten. Dit maakte voor ons de avond helemaal perfect. Het dessert was vol van smaak. Met een heerlijke dessertwijn hebben we de avond afgesloten en direct besloten snel terug te gaan.