De Roode Leeuw

's-Gravenweg 379 2905 LC Capelle aan Den IJssel Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Roode Leeuw

Maandag 12:00 - 22:00
Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant De Roode Leeuw

Theo S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Erg prettig restaurant. Rustige sfeer, Attente en kundige bediening. Lekker eten. Wij aten oa linzensoep, hertenrug en een tarte tatin. Heerlijk. Prima wijn erbij. Aanrader.
Daaf / Dick S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Met z'n tweeën werden we vriendelijk ontvangen, en direct broodjes met boter op tafel. Daarna een eenvoudige amuse. We kozen voor drie gangen. Voorgerecht: de een nam coquilles, de ander (buiten de kaart) zes oesters, beide gerechten fraai gereserveerd, maar vooral goed van smaak. Hoofdgrecht: de een gestoofde kalfswang, de ander (eveneens buiten de kaart) gebraden varkenslende, en ook deze gerechten smaakten voortreffelijk. En afsluitend de desserts: de sinaasappelparfait en tarte tatin waren naar genoegen. Kortom: goede gerechten en een goede brigade. En daardoor voor ons een genoeglijke avond.
Carola S.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
top restaurant, prijs kwaliteit
verhouding meer dan goed. komen hier wekelijks en altijd erg tevreden. attent personeel en wisselende kaart
Kookklojo S.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Om ons 25 jarige jubileum van onze eigen zaak te vieren, viel mijn keuze op De Roode Leeuw. Hier heb ik geen moment spijt van. Na een voorbespreking te hebben gehad, verliep de hele avond perfect. Vanaf de aankomst met een drankje aan de bar, tot een digestief op het einde, was alles tot in de puntjes verzorgd.
We waren met een gezelschap van 11 man, daarom hebben we gekozen voor een menu vorm met 4 gangen, waar bij elke gang keuze was uit 3 gerechten. Elk gerecht te beschrijven gaat me net iets te ver maar een kleine bloemlezing is hier wel op zijn plaats omdat ALLE gerechten meer dan prima waren. Er kwam o.a. op tafel: geitenkaas loempia, zwaardvis, limoncellorisotto met tonijn, Iberico varkenshaas (prachtig gegaard, die heb ik in vele restaurants al droog op mijn bord gekregen) met groenten en mooie frieten en als desserts bijvoorbeeld een prima chocolade parfait, en als klap op de vuurpijl een heerlijke aarbeien champagne sabayon. Mooie huiswijnen hebben het diner zeer goed begeleid. Als afsluiter een koffie met huisgemaakte Limoncello (heerlijk, niet te zoet of te bitter).
Tussen 2 gerechten door de tijd om een speech te geven, zoals afgesproken, vloog de avond voorbij, en alles goed in de gaten gehouden door gastheer Pascal.
Ook voor de jonge , doch kundige bediening een zeer dikke pluim.
Het was zeker niet de 1e keer dat ik hier heb gegeten, en zeker niet de laatste keer.
Naar mijn in ziens een van de beste zaken die Capelle te bieden heeft.

Alleen omrijden voor de Limoncello is het al waard.
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Hier voel je je welkom. Mooie plek. Leuke kaart met ook niet te dure en fijne lunchgerechten. Aardig geholpen en lekker gegeten. Een van ons had een verkeerde keuze gemaakt en dat werd super goed opgelost. Dikke pluim. Aanbevolen!
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Onverwacht besloten nog een hapje te gaan eten. De Roode Leeuw - we waren er al vaker - had nog een tafeltje vrij.

De ontvangst is hartelijk. We hadden een tafeltje 'boven', ruim omgezette ruimte die toch sfeervol aandoet. De bediening is vlot, vriendelijk en kundig. Al snel komt er brood en water (kraan karafje - prima) op tafel. Wij kiezen voor de hazenrug voor 2 personen. Maar eerst komt er nog een smakelijke amuse langs. De hazenrug is royaal en heerlijk. Hij gaat vergezeld van diverse herfstgroenten zoals rode kool, zuurkool, stoofpeer en meer. Alles even lekker. Erbij drinken we een passende Cote du Rhone.

Als nagerecht een gebakje van hazelnoot en chocolade met een lekker glas dessertwijn (Elysium black muscat).

Al met al (weer) geen straf om hier te eten!
Jacqueline K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Weer eens bij de Roode Leeuw binnengelopen en heerlijk gegeten. De broodjes vooraf zijn lekker, de amuse een verrassing en het hoofdgerecht was top. Een goede wijn erbij van de uitgebreide wijnkaart, wat wil je nog meer! Heel voorkomend werden wij geholpen. Een minpunt vind ik wel de akoestiek van de zaak. We zaten boven en het was erg luidruchtig, het zou fijn zijn als er iets wordt gedaan aan de nagalm.
Esther B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Met de restaurantweek genoten van een heerlijk 3 gangen menu. Niks op aan te merken. Wat mij enigszins stoorde was de rumoerige sfeer. Op de eerste etage zat een groot gezelschap wat nogal wat herrie veroorzaakte. Kinderen die op hun blote voeten door het restaurant liepen. Het restaurant had meer iets weg van een eetcafe. Volgende keer hopen op een wat rustigere en romantische sfeer.
J M.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Eergisteren op het terras gegeten. 1e ervaring in dit restaurant. Mooie kaart, bijzondere, niet voor de hand liggende gerechten. Bediening prima, mooie locatie. Aanrader
Selleck1989 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Heerlijk van een Lunch genoten bij De roode Leeuw. Ossehaas Puntjes met dikke frieten en een Maisbrood / Garnalen kroketje, Kopje schaaldieren soep en een Zalm/Garnalen salade. Het was enorm smullen en de mensen bedienen hier en koken echt met passie. En ze hebben een heerlijke huiswijn. Echt aan te raden. Mijn tafelgenoot vond het net zo lekker en sprak er dagen later nog over. Chapeau! en bedankt voor de leuke ervaring!
mabs .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Vanavond mijn partner mee uit eten genomen naar de Roode Leeuw. Vaker geweest en altijd ervaren als een sjieke tent met goed, lekker en mooi eten. Wat betreft het eten was er vanavond niets veranderd, maar gezien het warme weer zat iedereen op het terras. De nette, sjieke sfeer was daar niet terug te vinden. De sneakers en verschillende vrijetijds korte broeken van het serverend personeel maakten het geheel ook meer eetcafé-achtig ipv een sjiek restaurant. Jammer: de eindafrekening past bij het eerlijke eten, maar vanavond helaas niet bij de ambiance.
aalstein .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Lang niet geweest; nog steeds prima! Prettige,rustieke lokatie. Uiterst correcte en vriendelijke bediening.En de keuken straalt professionaliteit uit. Wij namen het 3- gangen menu met een mooi voorgerecht van tomatencarpaccio met gamba's.Het vervolg van het menu was ook niet te versmaden. En daarna blijkt de nota een zeer vriendelijke prijs-kwaliteit-verhouding te bevatten. Voor herhaling vatbaar!
RiavD .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Hier vandaag weer een heerlijke lunch gegeten. Een koude en warme vissalade, zalig is die. We komen er regelmatig en het is prima eten. Vriendelijke bediening en gezellig zitten. Zowel binnen als buiten.
Selleck1989 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Ik ben regelmatig te gast bij dit restaurant. En het is zeer aan te raden om hier lekker te lunchen of dineren echter was deze keer de chefkok op vakantie en merkte je dat het iets minder was. Er waren geen dikke frieten en het portie vlees was iets meer dan de helft van de keer ervoor en de salade had geen dressing. had de bediening dit vooraf aangegeven dat er geen dikke frieten zouden zijn dan had ik het gerecht namelijk niet genomen. Dit is uiteraard een moment opname geweest. Ook was het enorm warm in de zaak. want op de eerdere bezoekjes heb ik hier wel echt voortreffelijk gegeten. En ik zal hier blijven terugkomen.
Tastyservice T.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
In de avond voorbij gefietst, omgekeerd en zomaar naar binnen gelopen rond een uur of 18:30. Direct en vriendelijk verwelkomd. Gezellig tafeltje, warm ingericht restaurant en vrolijke enthousiaste medewerkers. Als amuse een huisgemaakte filet americain gekregen die erg goed was! Goed stuk vlees gevraagd, goed stuk vlees gekregen. Goede rode wijn gevraagd, goede rode wijn gekregen. Iedereen om mij heen leek te genieten van de atmosfeer, het eten en de attente service. Bedankt en tot gauw!
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Met een grote groep gegeten bij de rode leeuw. Het voor en hoofdgerecht waren zeer smakelijk. De kaas daarentegen vond ik zeer tegenvallen. Ik hoorde van anderen hetzelfde, eerste 2 gangen heel goed maar minder positief over het dessert, dat gold eveneens over het zoete dessert.
Bediening was zeer vriendelijk en attent
CenH .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Hele leuke avond gehad. Service top, veel aandacht voor de klant, ongedwongen. Bij binnenkomst vrijwel meteen brood, boter en olie op tafel en kort daarna een amuse.
Eten meer dan uitstekend. Wij hadden het 5 gangen proeverij menu. Lekker stukje gemarineerde zalm - kopje krachtige bisque met hollandse garnaaltjes - stukje tarbot perfect gegaard met wat groente garnituur - stukje lamsrack, ook deze perfect gegaard. Hierbij wat risotto die stevig maar toch lekker romig was - dessert (even kwijt wat we hadden :) Het menu hebben we aangevuld met een half dozijn fantastische Bretonse oestertjes vooraf en een kaasplankje na met 6 royale stukjes kaas. Men doet hier niet kinderachtig wat betreft het vullen van de wijnglazen. Prijs/ kwaliteit hier gewoon in orde.
Peter J M.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Zaterdag 28 mei 2016 weer eens bij de Roode Leeuw gedineerd. Nog beter dan de vorige keren!!!!! We hebben genoten van iberico- vlees en een lambsrack; in één woord allebei zeer goed. Vergezeld door een voortreffelijke huiswijn: de Negroamaro del Salento 2014 uit Italië.

Deze wijn voor thuis besteld, vandaag gearriveerd, even laten rusten en net een glas genomen; Absolute aanrader!!!!!

En niet vergeten: de bediening; super!! Dank je wel Lex en je team, met name Anouk. We komen snel terug.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Erg lekker en grote verscheidenheid van het menu wat betekende dat ieder iets anders bestelde. Alles was goed en een aanraden bet uitzondering van het buik spek hoofdgerecht van de kaart. Ook de wijnen per glas waren uitstekend, in eerste instantie werd dekecht dat ze alleen de huiswijnen per glas deden, maar later kwamen daar nog 4 wijnen bij. ik had de Elsas en de speelt burgunder, tijde uitstekend. De prosecco was ook geweldig, bijna geen verschil met champagne. Maar die serveren ze dan ook niet per glas
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Na lange tijd weer eens gegeten bij De Roode Leeuw. Deze keer van de kaart, het menu sprak ons niet aan, bovendien herinnerden we ons de grote porties hier. Voor mij een heerlijke lauwwarme salade met Cevenne-ui, zwezerik en slakjes: heerlijk! en als hoofdgerecht zeeduivel in spek gewikkeld met allerlei groenten en piccalillysaus. De vis was perfect van garing, de groenten waren lekker, alleen de piccalily mag er van mij iets duidelijker uitspringen. Voor een dessert hadden we echt geen ruimte meer. Het wijnarrangement erbij was ook prima en het aperitief, voor ons allebei een verschillende Gin en Tonic werd voor mij opgediend met bolletjes verijsde gelei van sinaasappel en kruidnagel, die ik later kon opeten. Leuk, attent en smaakvol. De bediening is vriendelijk, attent en los en weet waar ze het over hebben. Kortom: een fijn restaurant!