De Rode Vosch

Voorstraat 14 3512 AN Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Rode Vosch

Down under in Utrecht

Wil jij weten hoe kangoeroe smaakt? Kom dan naar restaurant De Rode Vosch. Hier is een maaltijd een echte belevenis, want je geniet er typische wijnen, bieren en Australische gerechten. De gerechten worden in kleine porties geserveerd, zodat je zoveel mogelijk kunt uitproberen. Dit hippe restaurant vind je aan de gezellige Voorstraat van Utrecht.

Meer informatie over restaurant De Rode Vosch

Dagelijks 17.00 - 00.00 uur

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Airconditioning , Terras , Wi-Fi
Lindsey J.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Heerlijk gegeten en super vriendelijke bediening. Ze zorgen ervoor dat je niks tekort komt. Als je hier gaat eten zijn de struisvogel en kangoeroe van de lavagril een echte aanrader. Ik ga er zeker nog eens heen.
Marleen D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Genoten! Heerlijk gegeten en de bediening geeft goede adviezen over de wijnen en de gerechten.
Eline J.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Leuk restaurant met allemaal bijzondere kleine gerechtjes om te delen. Personeel was enthousiast en behulpzaam. Hele leuke plek!
Theresa H.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Ontzettend lekker gegeten, veel verschillende en nieuwe smaken. Heerlijke wijn. En een erg vriendelijke en enthousiaste bediening. Echt een aanrader!
Voor zo'n ervaring doen we het! Dank voor de lovende woorden Theresa!
Jonas B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Heel vriendelijk onthaal. Lekkere gerechten en wijn. Goede porties. Prijs is zeker in verhouding tot de kwaliteit. Super!
Dank je wel Jonas! Super om te horen en tot gauw!
Harry M.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Afgelopen zaterdag met mijn vrouw hier gegeten. Van tevoren leken ons te prijzen mee te vallen, maar toen eenmaal duidelijk werd dat het allemaal kleine tapas-achtige hapjes waren, we werden geadviseerd twee à drie gerechtjes per persoon te kiezen, wij daarnaast toch ook nog wat bijgerechten zoals groentes en friet apart bestelden en een paar wijntjes dronken, werd het uiteindelijk een serieuze rekening van ruim €130,-
De bediening was supervriendelijk, de uitleg over de kaart was helder en we hoefden niet lang op onze gerechten te wachten. Het menu oogt behoorlijk Australisch, alhoewel ik mij afvraag af of men in Australië nu echt voornamelijk kangoeroe, krododil en struisvogel eet. Waarom staat er überhaupt een Afrikaanse loopvogel op de kaart en niet bijvoorbeeld de Emoe, een in Australië levende soort? Prettig varrassend vond ik de combinatie met de Thaise keuken. Veel vlees en visgerechten zijn op Thaise wijze bereid of met Thaise kruiden op smaak gebracht. Achteraf heb ik nog even gezocht op de typisch Australische keuken. Het blijkt inderdaad dat de Australisch e keuken voorheen vooral geïnspireerd was op de suffe Engelse keuken, maar dat ze tegenwoordig steeds meer beïnvloed wordt door de Aziatische keuken. Gelukkig maar.
De gerechten verschilden nogal in kwaliteit. De gemarineerde krokodil (welke soort?) was verrukkelijk, de garnalen melig. Daar komt bij dat er drie garnalen op het bord lagen, waarvan één slechts een uitwendig skelet bleek, een lege huls! De gegrilde barramuni in Curry was oke, alhoewel de vis wat aan de te gare kant was. De gemenge groentes waren lekker, de huisgemaake friet was slap. De struisvogeltartaar met eierdooier verdient nog een bijzondere vermelding. Ik had nog niet eerder deze klassieke gegeten, en was erg nieuwsgierig. Ik zette me schrap voor een flinke hap rauw vlees, maar die was overweldigend rauw. Brr. Het vlees was koud, wat de rauwe indruk misschien versterkte, maar de tartaar was zeer gof gehakt en er zaten wat lange slierten tussen. In combinatie met een flinke, rauwe eierdooier was het echt té. Als ik eraan terug denk, krijg ik alsnog de rillingen. Maar goed, dat kan persoonlijk zijn.
Beste Harry, dank je wel voor de uitgebreide feedback, de complimenten en de adviezen. Wij gaan dit zeker meenemen en hopen jullie nog eens terug te zien voor een uitsluitend positieve ervaring!
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Voor het eerst geweest maar we hebben daar een geweldige avond gehad. De bediening was prima. Hardwerkend en heel vriendelijk en op de hoogte van de wijn en gerechten. Keuken verrassend en veel zijdig. Ambiance was puur Nederlands net als de naam. Maar alles kan in Australië en dus ook in Utrecht!
Beste Marion, dank voor de mooie recensie en de topbeoordeling!! Daar worden we blij van, hopelijk tot gauw weer!!
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Met z'n drieen met veel plezier in de Rode Vosch gegeten. Sinds enige tijd hebben ze daar de formule dat je op maandag- en dinsdagavond een verrassingsmenu krijgt voorgeschoteld voor 20 euro. Dat bleek een bijzonder aangename verrassing! Bruscetta met quacamole als amuse, goed klaargemaakte vis in een Thais aandoende cocossaus (beide gerechten met een licht pepertje op smaak gebracht), tartaar van fijngesneden kangeroevlees en zuigzachte kangeroebiefstuk. Als desert mochten wij kiezen, en in ons geval werd dat Pavlova en een smeltendzacht cocostaartje met carameldressing. Water kwam gewoon uit de kraan, dus zonder fratsen met betaling, en de wijn was prima en betaalbaar. Over de bediening niets dan lof, evenals het tempo waarin de gerechten werden uitgeserveerd. Het verbaast mij dat het zo rustig was, dit etablissement verdient beter! Een uitstekende prijskwaliteitverhouding. Wij komen in ieder geval terug. Oh ja, zelfs de muziek vond ik aangenaam, maar dat is wel heel persoonlijk...
Hai Chris, dank je wel voor de geweldige recensie!! We zijn blij dat jullie op en top genoten hebben, daar doen we het voor!
Ymke V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Gezellig, lekker eten en super bediening, top!
Dank je wel Ymke! Hopelijk tot gauw weer!
chun1 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Naar aanleiding van ons bezoek op 9 mei aan de Rode Vosch plaatste ik een recensie dat we ons opgelicht voelden. Dezelfde dag heeft de Rode Vosch contact met mij opgenomen en excuses aangeboden. Één en ander berust op een misverstand. "Willen jullie verrast worden?', terwijl buiten een bord staat met "Verrassingsmenu 20 euro"...niet zo handig. Enfin, zij hebben een oplossing aangeboden die naar tevredenheid is! Omdat het eten lekker was, kom ik zeker nog eens terug. De groep als geheel zal wat moeilijker worden.
Fijn dat we het goed hebben kunnen oplossen Chun! En dank voor de feedback, hier leren we alleen maar van! Tot gauw! Groetjes Merel
Jeroen P.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
uitermate vriendelijk personeel dat wat extra's voor je wel doen. zeer kindvriendelijk. lekker eten. leuke selectie bier en wijn
Hai Jeroen,

Dank je wel voor de lovende woorden en de goede beoordeling!

We zien je graag weer!
Wendy C.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Met z'n vijven heerlijk gegeten. Van de kaart meerdere gerechten besteld. In vlot tempo werd dit geserveerd. Het was voor een zondagavond wel erg rustig, maar aan de kwaliteit van het eten zal dit zeker niet liggen.
Hai Wendy, dank voor de goede recensie! Fijn dat jullie een mooie avond bij ons hebben gehad!
chun1 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Lekker eten en vriendelijk personeel. Toch komen we hier niet meer terug, omdat we ons opgelicht voelen. We waren met een groep van 4. Aan tafel werd ons gevraagd of we verrast willen worden. Dat willen we, uitgaande van de prijs die buiten op het bord stond: "Verrassingsmenu 20 euro". Gaandeweg de avond bevreemde het ons dat we twee mini burgers met z'n vieren moesten delen. Daarna werden 3 porties gebracht van een gerecht, die we met z'n vieren moesten zien te delen. En zo ging het nog even door. Dan volgde de rekening die niet klopte. Er werd 4x bier teveel in rekening. Slordig, want als we dat niet zagen, hadden we mooi teveel betaald. Als we de rekening verder gingen analyseren, dan blijkt er niets van een verrassingsmenu op te staan, maar werden losse gerechten in rekening gebracht. Bijelkaar ruim het dubbele van de 20 euro per persoon. Wat ook vreemd was, was dat er een extra bruschetta in rekening is gebracht, omdat we met z'n vieren waren, terwijl het verrassingsmenu slechts 3 bruschetta's voorschreef. Dat werd ons verteld toen we verhaal haalden. Een ongeloofwaardig verhaal, want hoe zit het dan met de andere gerechten die met z'n vieren moesten zien te delen? Ook is ons verteld dat we een luxe verrassingsmenu hebben gekregen. Dat werd ons echter niet verteld aan het begin van de avond. Misschien zaten we helemaal niet te wachten op een luxe menu, maar op een verrassingsmenu voor een eerlijke prijs?! Er werd nog verdedigd dat we met het verrassingsmenu van 20 euro een derde minder eten gehad zouden krijgen. Hoe kunnen we dat nagaan? We hebben maar betaald met het nare gevoel dat we opgelicht zijn. Het eten is wel lekker, dus als je er toch heen gaat, hou je aan à la carte. Laat je niet verrassen, want de rekening is de grootste verrassing. Wij komen hier niet meer!
Arthur V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Leuke avond met mooie aparte gerechten, Australische wijnen en plezierige bediening.
Top! Dank je wel Arthur!
Rosa L.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Leuk en apart restaurant, het is een keer iets anders. Ze hebben een hapjes systeem zodat je meerdere kleine gerechten kan bestellen en dingen kan proeven. Doordat de gerechtjes wat kleiner zijn ben je wel redelijk duur uit. Het eten zelf was heel lekker, alleen de gerookte olijfolie en aardappelen waren heel heftig. Toetje met TimTam is een echte aanrader.
We werden bedient door een super leuk meisje (charlotte dacht ik) en zij wist veel. Echter werd ons eten gebracht door een jongen die weinig wist van het restaurant en erg langzaam en soms eng lang bij de tafel bleef staan.
Al met al een leuke, en lange, avond bij de Rode Vosch gespendeerd. Aanrader!
Hai Rosa, dank voor je mooie beoordeling en de feedback. Dat van de olijfolie en aardappeltjes hebben we direct teruggekoppeld naar de keuken en zij gaan hiermee aan de slag. Fijn dat jullie genoten hebben en we zien jullie graag weer terug!
marian V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Erg gezellig. Leuk personeel lekker gegeten.
Dank je wel Marian! Tot snel!
Addicted2food .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Orginele gerechten (krokodil, kangaroo, struisvogel) in prachtig oud monumentaal gebouw. De service kon wat ons betreft wel wat beter (we kregen geen menukaart en moesten behoorlijk lang wachten op de gerechten), maar goed..... de eten smaakte goed en dat is het belangrijkste. Kritiekpuntje: het was wel erg donker aan onze tafel, waardoor je niet goed ziet wat je eet. Volgens mij makkelijk op te lossen door het plaatsen van extra accentverlichting.
Dank je wel voor de recensie, de complimenten en de tips! Daar zijn we heel blij mee! Vervelend om te horen dat jullie lang hebben moeten wachten, onze excuses hiervoor. We gaan ervoor zorgen dat dit niet weer gebeurd en hopen jullie gauw terug te zien!
Petra S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Mooie locatie, goede sfeer en heerlijk gegeten. Doordat het erg druk was, moets er gewacht worden op de hapjes, maar die waren zeer goed
Beste Petra, dank je wel voor de super beoordeling! Als het druk is is de wachttijd inderdaad iets langer, maar fijn om te lezen dat jullie ondanks dat toch een mooie avond hebben gehad! Tot snel weer!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Heerlijk gegeten! Vooral de viscarpaccio vond ik erg aan te raden. De bediening was heel vriendelijk en snel. Ze hadden alleen niet altijd de gaten wie wat aan het doen was, waardoor sommige vragen dubbel gesteld werden. Ik kom hier zeker nog een keer terg.
Desiree V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Super lekker gegeten. De witvis in curry, de pompoen met geitenkaas, zoete aardappel met feta en de Tim Adams vermentino zijn absolute aanraders. Personeel was uiterst vriendelijk, oplettend en behulpzaam.
Wauw wat een mooie beoordeling Desiree! Daar zijn we hartstikke blij mee! We hopen je gauw weer te mogen ontvangen!