De Rode Loper

Dinsdag t/m Zondag

• Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Ben2Hier2Geweest .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wij waren met een groepje van 8 personen en waren er nog nooit geweest. Eerste indruk was prima; mooi gebouw, nette entree en indeling, kortom prima verzorgd. Wij kwamen een buffet doen.Het begon met een aankondiging dat we eerst een amuse kregen. Volgens mij is een Amuse iets eetbaars maar dit was een glas met een smoothie er in. Daarna konden we naar de soep; 3 smaken op een tafel van een meter lang en als er dan 2 families staan is het echt lang wachten. Ook de ruimte waar alle eten staat is aan de kleine kant, hierdoor staan er dus kleine bakjes op het buffet en zijn dan ook om de haverklap leeg, men is dus constant in de keuken aan het bakken/koken; door de indeling loop je gauw tegen elkaar aan. Soep was lekker, maar geen vlees er in. Daarna het hoofd gerecht; kip was prima, maar de minischnitsel zat geen smaak aan (kan beter zeggen vreemde smaak) En omdat er nogal wat vleeseters in de groep waren, viel dit erg tegen. Ook de biefstuk bleek taai te zijn (ook weer verschillende personen met dezelfde bevinding) De vis daarentegen bleek wel prima, hoewel er weinig waren, die dat aten. Jammer dat er maar 1 soort groente was; bloemkool, maar deze was wel lekker.De IJsgrot lijkt een enorm succes, hoewel het eigenlijk een koelcel is met een glazen deur en een beetje ingericht is als grot met rondom ijs en dipjes en versiering en koekjes( de laatsten drogen uit in zo`n cel) Is wel mooi en vooral spannend voor de jeugd. Verder was de bediening prima; men kwam vaak langs of je nog iets wilde drinken en men was erg vriendelijk. Wel vonden we de prijs/ kwaliteit erg laag. Een buffet wij hadden een all-in voor 38,50 per 2,5 uur pp en dan valt dit zeker tegen. Wel weer leuk is dat bij een verjaardag aan het einde een speciaal toetje wordt gebracht voor de jarige on der het gezang van het keuken personeel.
Genieter31 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Met familie gegeten bij de rode loper. Heerlijk genoten van het buffet, voor iedereen was het een leuke ervaring om hier te eten. en de kinderen vroegen al wanneer we weer gaan.
Butenposter .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Gegeten bij De Rode Loper tijdens een vakantieverblijf in Zuid-Oost Groningen. De eerste impressie van het etablissement geeft de indruk verzorgde indruk en een huiselijke sfeer. Het restaurant biedt een buffet aan voor 25,50 p.p. Voor dit bedrag krijg je voldoende keuze, verzameld uit de internationale keuken. Best lekker, maar zeker geen haute cuisine. Het dessert kan, zoals ook in andere recensies te lezen valt, afgehaald worden in 'de ijsgrot': een op min 4 gehouden ijskast waarin de verschillende smaken ijs voor de gast opgediend zijn. Wel koud als je slechts gekleed bent voor een mooie zomerse dag (..niet alleen het ijsje van mij vrouw was hard en koud nadat ze de grot verliet)! Jammer (wellicht wegens het succes) dat je wegens de drukte in de rij moest aansluiten, het personeel kon de drukte amper bijbenen. Het personeel was wel vriendelijk, en als je een feestje hebt te vieren dan wordt je vrolijk door de bediening toegezongen (als gast heb je het echter wel gehad na de derde keer 'lang zal ze leven'...). Al met al wel goed gegeten, maar helaas vinden wij het restaurant een beetje te druk.
Mrsjones .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
We waren op bezoek bij vrienden op een camping in Drenthe. Zij hadden een paar dagen geleden koffie gedronken bij De Rode Loper. De baas gaf een rondleiding. Het leek onze vrienden een goed plan om met ons daar te eten. Geen spijt gehad. Heel vriendelijke ontvangst. Personeel legde goed uit hoe het buffet in z’n werk gaat. Zoveel gerechten! O.a. genoten van lekker gekruide garnalen, malse ree, zalm gerechten, malse kipspies, div. salades en groenten zoals courgette en gegrilde tomaten, diverse aardappelgerechten. Alleen de gegrilde zalm vond ik veel te droog. En tot slot: de ijsgrot. Behalve ijs, ook overheerlijke chocola. Brildragers opgelet: je bril kan flink beslaan :)
Jan-Willem V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Gunstig gelegen buffetrestaurant nabij N366 - afslag Stadskanaal. Leuk was dat het buffet vooraf werd gegaan met een amuse, die persoonlijk werd uitgedeeld. Na de goede uitleg werd regelmatig belangstelling getoond. Service is dus prima! Het eten was van wisselend kwaliteit. De koude visgerechten was verscheiden, maar te nat. Waarschijnlijk niet goed uit de diepvries gekomen. Sowieso was de keus goed: ook seizoensgroenten en vers fruit, waaronder aardbeien. Smakelijk was de vers getapte jus d'orange. De Rode Loper biedt naar lekker dus ook talrijk gezond eten. De ijsgrot biedt veel lekkers vers ijs. De ijskoude chocolade met pinda's is niet te versmaden. Toch geef ik geen 8 of 9, maar een 7. De vis moet echt beter, dan is een hoger cijfer binnen handbereik. Wat betreft het decor: niet te groot, nieuw en schoon. Het buffetrestaurant is prettig ingericht en toch intiem. Al met al raad ik dit restaurant aan, zeker als je met een groepje bent.
Guido H.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
De hamburger Willempie is een aanrader.
De ambiance is fantastisch.
Het terras aan het water is heerlijk (alleen niet toegankelijk voor rolstoelers i.v.m. trapjes, het restaurant zelf wel).
Één klein nadeeltje : Het licht van het herenzittoilet was kapot (heb ik gemeld en ze zouden het in orde maken), maar alles was netjes... Vandaar de 8 voor decor, omdat ik dat als entourage zie.
Mijn vrouw heeft van een ander gerecht genoten.
Een aanrader dit restaurant.

Let op : De placemats (mooi gemaakt trouwens) vermelden CocaCola, maar ze hebben Pepsi !
HarTenBoer .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2013
De Rode Loper is een aantal malen door ons bezocht. We gebruiken het vaak als plek voor een familie-etentje omdat er ook een speelhoekje voor de kinderen is. Deze is niet groot maar het is net voldoende om ze lang genoeg zoet te houden. We vragen dan vaak om de tafel het dichtst bij dit hoekje en dat is nooit een probleem.

Het eten is goed en het buffet kent voldoende variatie. De temperatuur van de gerechten (een lastig punt bij buffetrestaurants) is opvallend goed en de presentatie is prima. Heel verrassend kun je het aanbod meestal niet noemen maar de kwaliteit is goed.

De 'ijsgrot' is voor de kinderen (en ook wel voor onszelf) het hoogtepunt van het bezoek en dat geeft de Rode Loper nèt dat beetje meer dan de concurrerende buffetrestaurants. Het is even fris daarbinnen maar er is veel keus en de kinderen vinden het geweldig om hun ijsje zelf op te tuigen. Briljant idee.

We komen hier dus regelmatig en blijven dat ook zeker doen.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Heerlijk gegeten,vooral de gamba´s waren heerlijk.
En de ijsgrot als verfrissende afsluiter is echt super.
Er veel keus in alles,voor elk wat wils.
Marco T.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
Prima buffet-restaurant, met een rijke variatie aan gerechten. De inrichting is wat kil, gelukkig maakt de ijsgrot veel goed, hier kun je allerlei soorten toetjes halen. (het is er wel erg koud...) Bediening is vlot en correct.
Harriet H.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Aanwinst voor Stadskanaal! Goed buffet en doordat de gerechten in kleine schalen worden aangeboden, is het altijd vers. De biefstuk was mooi roze, heerlijke koude vissoorten bij het voorgerecht en de ijsgrot is met name voor de kinderen en grote ijsliefhebbers een feestje. Niet eerder zo goed in een buffetrestaurant gegeten. Bij mooi weer zit je heerlijk op het terras aan het water buiten.