De Ripper

Ripperdastraat 13A 2011 KG Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant De Ripper

Restaurant De Ripper is al ruim 29 jaar een begrip in Haarlem. Een deskundig en ervaren team medewerkers zorgt er niet alleen voor, dat je hier heerlijk kunt eten en drinken. Ook leiden zij jongeren op, die om verschillende redenen zijn uitgevallen in het reguliere onderwijs. Een grote portie doorzettingsvermogen en hart voor het vak, dat maakt het verschil. Eten wordt beleven door aan je tafel vis te fileren, saus te bereiden of je toetje te flamberen.

Halve fles mineraalwater

Entree tot 19.30 uur
Voordelig
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Een geweldige zaak met een mooie maatschappelijke lading. Jongeren in opleiding leren het vak kok of gastheer. Goede service, soms wat aarzelend, maar de aandacht maakt alles goed. Eten is vers en verrassend. En wat is het mooi geworden na de verbouwing. Value for money, een heerlijke avond uit in een geweldige ambiance!
Petra K.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
top restaurant ik heb er genoten. en ik kom zeker terug!!
heerlijke gerechtjes,top bediening en zo genoten van de avond.
Boedijn .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Ook na verbouwing een prima ambiance waar je met familie/vrienden kunt genieten van heerlijke gerechten met ruime keuzemogelijkheden door de gehanteerde formule Top
Jorie T.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Heerlijk gegeten in prachtig verbouwd restaurant met geweldige, persoonlijke bediening. Kortom alles klopt bij De Ripper. Leuk met z'n tweetjes maar ook voor en grotere groep.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We hebben er lang naar uit gekeken om De Ripper, na de verbouwing, weer te bezoeken. De formule " onbeperkt genieten" is gehandhaafd maar je waant je in een geheel ander restaurant. De eenvoud heeft plaats gemaakt voor een flashy uitstraling bereikt door gebruik van veel verschillende materialen. Kom zelf kijken!!!!
Over het eten kan ik kort zijn. Al jaren het adres voor betrouwbare kwaliteit en verrassende gerechten/tjes.
Hanneke F.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Absoluut het mooiste restaurant van Haarlem na de recente verbouwing!! het was al 1 van mijn favorieten omdat het concept zo enorm leuk is en het eten heerlijk! je mag steeds allerlei kleine gerechtjes bestellen die je ook uiteraard met elkaar kunt delen. Daarnaast erg leuk dat het een opleidingsplek is voor jongeren die hier met veel enthousiasme en serieusheid bezig zijn! soms nog wat onzeker en kleine foutjes maar totaal niet storend want zo enorm klantgericht en gedreven! enige ' nadeel' is dat je rond 22.30 al weg moet gaan vanwege de relatief jonge leeftijden van de leerlingen, terwijl de sfeer er zo fijn is dat je zou willen blijven zitten!
Arnoldien .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Erg mooi ingericht, heerlijke kleine gerechtjes waarvan je er zoveel mag bestellen als je wilt, leuke bediening en prima wijn. Aanrader!
Mrs-ND .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Gisteravond bij de Ripper gegeten met een paar collega's. Het bleek dat de zaak net 3 dagen open was na een verbouwing, maar dit was (bijna) niet te merken. Wat een mooie zaak met aparte details. Wij zaten midden in de zaak op gedeeltelijk hoge krukken en een lange aansluitende bank. Het kleurgebruik en (skull) afbeeldingen op het tapijt vond ik ook leuk.
Het eten (daar kwamen we voor) was goed ; het zijn inderdaad kleine gerechtjes waar je elke ronde steeds 2 van kunt bestellen voor een vaste prijs. Mooi opgemaakt en goed van smaak. Er is voor elk wat wils, pasta ,vis, vlees en vegetarisch.
De bediening was ook o.k., zeker nadat er verteld werd dat het iets langer ging duren omdat er zieken waren, kregen we de gerechten goed door, zonder fouten. Ook complimenten voor Rik ,de leerling die onze tafel bediende.
We komen zeker nog eens terug !
Faab_Coco .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
We hebben een geslaagde avond gehad bij de Ripper! Het bleek de laatste avond te zijn vóór de Grote Verbouwing (in oktober 2016 zijn ze weer open) dus we hadden geluk! De inrichting kan inderdaad wel een opfrisbeurt gebruiken, maar dat wordt dus vanaf nu aangepakt. De sfeer was wel goed! Het is een werkleerbedrijf, waar kansarme jongeren een nieuwe kans krijgen om iets van hun leven te maken en een vak te leren (in de keuken of bediening), vaak met succes heb ik begrepen. Je ziet ook echt dat (hoewel soms een beetje onzeker en nog niet helemaal als een vis in het water) iedereen echt zijn/ haar best doet om het je naar de zin te maken. Wat het eten betreft, dat gaat helemaal door voor dat van een "normaal" restaurant, en dan zelfs één van de betere. Goede combinaties van smaken, een mooie opmaak, alles perfect gegaard. Ik kan wel gerechten gaan noemen, maar ze hebben na de verbouwing weer een nieuwe kaart. Wat hetzelfde blijft is het "all you can eat" concept, dat in dit geval eigenlijk te oneerbiedig klinkt, maar wel de lading dekt: alle gerechtjes van de kaart komen in kleine, tapasachtige porties en je kunt er in verschillende rondes zoveel van eten als je wilt. Er is genoeg variatie op de kaart om er een heel feestmaal van te maken! Aan het eind van de avond raakten we toevallig bij de uitgang aan de praat met één van de chefkoks (de keuken was al dicht), die met veel enthousiasme en humor vertelde hoe het is om met de jongeren te werken, erg leuk. Het lijkt me een inspirerende omgeving voor ze. Kortom, wij zijn blij om op de valreep nog even van de "oude" Ripper te hebben genoten en komen zeker terug bij de Ripper 2.0!
Jimboerma .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
heerlijk gegeten met z'n zessen gegeten in een ongedwongen sfeer.
Kleine, maar fijne gerechten, per 2 te bestellen, zo vaak je maar wilt, voor een schappelijke eenheidsprijs. Bediening is prima in orde, zeker als je weet dat het personeel nog in opleiding is.
Het pand is een voormalige school gebouw uit eind 19e eeuw. Uitgebreid getafeld met bier (Jopen!), wijn, water en port voor 38 euro pp.
Lidyenjan.schutten .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
De bediening was uiterst correct, vriendelijk en voorkomend. Het eten heerlijk. Alle gerechtjes zijn mooi opgemaakt, zien er heel mooi uit en smaken heerlijk. De hele entourage is vriendelijk, gezellig en ze maken uit eten gaan tot een feestje!
Ssettels .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Heerlijk gegeten! Prima ambiance en leuk dat het een leer-werkbedrijf is. Eten was erg goed, leuk principe, tapas maar dan iets luxer en daardoor heel veel heerlijke kleine gerechtjes op. Qua bediening merk je dat ze nog erg in de leer zijn maar dat is prima en er ontstaan ook wel leuke situaties door.
Salina V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Gisteravond heb ik hier samen met mijn vriend heerlijk gegeten! We hebben bijna alle gerechtjes van de kaart kunnen proeven en alles was verrukkelijk. Voor mij stonden de rivierkreeftjes echt op nummer 1. Ook de bediening was uiterst vriendelijk en behulpzaam. Echt een top avond, wij komen na jullie verbouwing zeker terug.
RoMoKa .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Ruime keuze in gerechten: vis, vlees, pasta. Door het concept van de Ripper hebben we bijna alle gerechten kunnen proeven en die waren allemaal heel erg lekker. Ieder gerecht werd op een ludieke manier mooi opgediend en dat vonden we zeer origineel: een bakje, kommetje, stukje leisteen, plankje. Het nagerecht met de kokos was overheerlijk en het gerecht "Catch of the day" met de rivierkreeftjes was super. De witte huiswijn was prima. Ook alle sauzen waren zelf bereid en de aioli bij het brood en mayonaise waren heerlijk van smaak.
Annelies W.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Wat een leuk restaurant! Heerlijke culinaire proeverijen, uitstekende bediening en goede wijn. En dit alles voor een zeer betaalbare prijs. Wij komen hier zeker vaker!
Edwinvandijk .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Het bestaat nog!! Heerlijk eten voor een normale prijs!!
Een geweldig concept met leerlingen die ( onder uitstekende begeleiding ) een stap verder willen!
Allemaal kleine gerechtjes op hoog niveau. Met een paar uitschieters die niet zouden misstaan op een sterren kaart. B.v. de langzaamgegaarde buikspek was hoog op smaak!! Een aanrader! Maar ook het kaasplankje met eerlijke nederlandse kazen was geweldig ( leuk ook om aan tafel uitleg te krijgen over de kazen).
Ze hebben een heerlijke en zeer toegangkelijke chardonay als huiswijn, echt top!!
In dit oude schoolgebouw kom ik zeker nog een keer terug!!
Chappeau!!
A3tje .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Een mooie menukaart met een grote varieteit aan gerechten. Vriendelijk personeel, gezellige ambiance. Dit restaurant is een aanrader voor ieder die van lekker eten houdt.
Wij komen zeker terug.
Jestork .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Kleine gerechtjes naar keuze met heel eigen en goed bij elkaar passende smaken. Verfijnd en subtiel. Bediening uitstekend, met een ontwapenende vriendelijkheid waar je vanzelf een glimlach van krijgt. En dan zit je ook nog eens in een prachtige ruimte te eten. Heel veel kwaliteit voor weinig geld, een absolute aanrader.
Jokepeep .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Heerlijke kleine en bijzondere gerechtjes, vooral de coquilles zijn verrukkelijk met een prachtige saus. Ook de geitenkaas tompoes is heel bijzonder
Het kaasplankje als afsluiting (dachten we) maar daar kwam het dessert...
Een glaasje scroppino, zoooo lekker met daarbij een mousse met aardbeien.
Al met al een geweldige avond vol verrassingen en een fijne bediening!
Alle lof voor de jonge mensen met enthousiasme hun werk doen.
Michaeljansse .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
De kaart met verschillende gerechten was heel uitgebreid en divers. De kleine gerechtjes op zich waren erg lekker en zagen eruit als kleine kunstwerkjes. Vooral het kroketje met een vulling van OldAmsteram kaas was om te smullen. Wij raden dit restaurant zeker aan om eens te bezoeken.