De Rijd

7,2

Jouw recensie over het restaurant De Rijd

Ikke O.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
Conclusie: Te duur en ik zou hier zeker niet met zakenrelaties naar toe gaan.

non-alcoholisch aperatief, anders dan de reguliere frisdranken en radler 0.0, kan niet aangeboden worden.

brood kost 4,75 euro. Eerst worden de kaarten uitgreikt, maar voordat je die hebt kunnen lezen wordt al gevraagd of je brood wilt. Er wordt dan niet mondeling aangegeven dat dit 4,75 kost. Je komt daar dan later achter als je de kaart leest.

Een tournedos kost 26,75 euro en de saus nog eens 3,75. Dan komt de prijs zover de 30 euro voor een niet echt grote tournedos. Het bijbetalen voor saus verhult de prijs van de gerechten. Een snitzel gaat zo meer dan 21 Euro kosten.

Bij het bestellen van de friet wordt aangestuurd op "Belgische" mayonaise. Ook die blijkt 2,75 te kosten. Staat welliswaar op de kaart, maar had ook even gezegd kunnen worden en om nu 2,75 te vragen voor een bakje Hellmann's (De smaak leek hier wel heel erg op) klopt gewoon niet.

Geen viscouvert bij de vis.

Pinnen kon niet. Pinapparaat was stuk en dit was niet de eerste keer volgens de bediening.

Limoen Merenge met Bloedsinaasappelijs kost 9,75. Merenge was bevroren (diepvries, niet knapperig/bros) op een laagje van banketbakkersroom met limoen er door. Het bloedsinaasappelijs was sorbet ijs, zuur, maar niet zoals je zou verwachten van bloedsinaasappelen, maar meer van sinaasappelzuurtjesnat.

Wortelen, rabarber, friet en aardappeltjes waren OK.

Snitzel was verdacht rechthoekig, beetje droog en had malser gekunt.

10.
Inrichting en publiek doet me te veel denken aan een camping resturant. Alure is er niet en komt ook door het all-you-can eat concept met een "olijke" kok die met groente zwaait.
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Op een zwerftocht door West-Friesland kwam ik in Nieuwe Niedorp terecht. Aan de buitenkant van "De Rijd" lees je niet af dat er aan de andere zijde een prachtig terras is aan het water "De Rijd", waar het restaurant zijn naam aan heeft ontleend. Het was bijzonder druk. Ik was dan ook aangenaam verrast hoe vlot de bediening was. Voor wie van vis eten houdt is de gerookte forelfilet zeker een aanrader. Ik kreeg de vis met daarnaast friet, witlof in een kaassausje en rabarber. Samen met de soep vooraf was dit een prima slot van een mooie wandeltocht door West-Friesland.
Priscilla D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Niet voor herhaling vatbaar. Het eten was redelijk, maar de eigenaar liep er erg onprofessioneel bij en gaf de indruk dat hij wel wat beters te doen had dan doordeweeks in zijn restaurant aanwezig te zijn. De menukaart was vrij eenzijdig, en de prijzen waren vrij hoog. Jammer was het wel dat, toen de kinderen icetea wilden, dit uit een Aldi huismerk pak werd geschonken. Zo betaal je dus twee euro voor een glas icetea waarvan het pak zo'n 55 cent kost. Verder kregen we wel een bakje droge patat bij het hoofdgerecht, misschien als goedmakertje.
HBreet .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Dit restaurant hebben wij op 18 juli bezocht als afsluiting van een dagje uit ter gelegenheid van mijn 50e verjaardag. Ik had van tevoren gereserveerd. Het welkom was allerhartelijkst en het restaurant heeft een prettige, rustige atmosfeer en een prachtig terras aan het water. Er is ook een aparte zaal voor als je met een grotere groep iets te vieren hebt. Ondanks het mooie weer toch gekozen om binnen te eten. Niet gekozen voor het all-in concept, maar á la carte. Dat is alle 7 tafelgenoten prima bevallen. Zowel voor- als hoofdgerechten zijn stevige porties en de smulpapen onder ons hebben afgesloten met het grand dessert (proeverij van 7 verschillende nagerechtjes). Daarna was het écht niet meer mogelijk om nog een kopje koffie te nemen, dus die hebben we maar uitgesteld tot thuiskomst. Op de gerechten en de gastheer en bediening is niets aan te merken; alles goed op smaak, goed op temperatuur, vlot geserveerd zonder lange wachttijd, maar zeker ook niet te snel. Kortom; wij hebben van ons bezoek genoten en ondanks dat Nieuwe Niedorp niet aan onze gebruikelijke routes ligt, gaan we zeker nog eens terugkomen.
MasterchefLangedijk V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2014
Gegeten op 2e paasdag. Nieuw interieur met een combinatie van steigerbuizen onderwerk en hout is origineel maar oogt wat koel. Temperatuur in de ruimte was echter wel aan de hoge kant, wij misten wel wat paasversiering. Bediening is uiterst vriendelijk maar hanteren wel vaak zelfde bewoordingen. Nieuwe uitgebreide kaart biedt voor iedereen wat wils. Er stond tong op de kaart, welliswaar voor 37 euro, maar dat mocht de pret niet drukken. Voorgerechten waren goed, de gamba's in pannetje waren goed van smaak maar wel wat vet. De tong en grote sate waren prima. De kinder pannenkoek was ook zo weg en het dessert van proeverijen was goed hoewel er geen culinaire hoogstandjes onder zaten.
Al met al een restaurant waar je weet waar je aan toe bent, geen hoogstandjes maar wel degelijke kwaliteit en vriendelijke bediening.
Me-nu .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
Op een koude winteravond lekker gegeten met zijn vieren bij de open haard in het restaurantgedeelte. Vriendelijke en gastvrije bediening. De gerechten zijn niet ingewikkeld, maar wel lekker. Ik had een heerlijke maishoender met speculaassaus en ook de garnaaltjes vooraf waren prima. Een hele fijne avond gehad.