De Rietstulp

Dominee T.O. Hylkemaweg 15 8355 CE Giethoorn Nederland Kaart

Over restaurant De Rietstulp

Wie een bezoekje aan Giethoorn overweegt moet zeker even langs bij restaurant De Rietstulp. Op ongeveer 300 meter afstand van het historische centrum biedt de Rietstulp heel de dag lekkere gerechten. Brunch, high tea, speciale biertjes of gezellig dineren, het kan allemaal. Kijk om inspiratie op te doen ook even naar de activiteiten en groepsevenementen die ze plannen.

Meer informatie over restaurant De Rietstulp

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag t/m donderdag gesloten
Vrijdag t/m zondag 11:00 - 20:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Mambo2014 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Gezellig op een zaterdagavond gaan eten bij de Rietstulp. Het eten was boven verwachting lekker. Overheerlijke geroosterde ribbetjes, heerlijke biefstuk, mooi opgediend, geserveerd met lekkere groenten, gebakken aardappelen en friet. Eten werd opgediend in voorverwarmde schaaltjes waardoor het lekker lang warm blijft. Gezellige sfeer dus zeker een aanrader. Keurige bediening.
Nienke P.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Een lunch met z'n vieren aan het water, in afwachting van een rondvaart door Giethoorn. Royale porties, we namen uitsmijters met spek, ham, kaas en champignons, een hamburger met frietjes en een salade met geitenkaas en noten. Allemaal smakelijk, maar voor ons veel te veel. Heel vriendelijk en attent personeel!
Hildegard O.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Wat een fantastisch warm en koud buffet heeft de catering van de Rietstulp op locatie verzorgd voor ons 40-jarig huwelijksfeest! Het zag er allemaal prachtig uit, smaakte heerlijk. Er was een grote variatie in vlees en vooral vis en er was meer dan ruim voldoende. "Catering Giethoorn" is echt een aanrader.

H. Oude Engberink,
Mike T.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Gelukkig het bestaat ook in Giethoorn ,een geen flauwekul restaurant. Prima eten tegen een zeer scherpe prijs .

De menu's die op de kaart stonden waren echt boven verwachting .
En voor de kleine kindjes is ook gedacht en zelfs met een klein presentje.

Al met al top

Dank voor de gezellige avond

Monique Mike & Evy
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Wij hebben de 60e verjaardag van mijn schoonmoeder in Giethoorn gevierd. ’s Avonds hebben wij gegeten bij restaurant De Rietstulp. Het restaurant ligt op een leuke locatie, namelijk langs de weg van het parkeerterrein naar het centrum. Hier kun je veel boten huren.

Het restaurant heeft een gezellige inrichting. Bij binnenkomst valt ons op dat het behoorlijk vol zit. Tip: van te voren een tafel reserveren is handig. Wij nemen het dagmenu. Hierbij staat het voor- en nagerecht vast en kun je voor het hoofdgerecht kiezen uit vlees of vis.

Het voorgerecht is groentesoep. De soep is goed gevuld, maar ik vind de soep te zout. Als hoofdgerecht kies ik zalm. De zalm smaakt uitstekend! De rest van het gezelschap heeft voor varkenshaas gekozen. De varkenshaas is lekker, alleen jammer dat de saus uit een zakje leek. De bijgerechten zijn in orde. Mijn favorieten zijn de gebakken aardappels en de appelmoes. Het dessert is een coupe met ijs en fruit. Heerlijk!

Bij De Rietstulp worden royale porties geserveerd. De bediening is attent en gastvrij. Kortom: een goed restaurant om een bezoek aan Giethoorn mee af te sluiten.
Hanny B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Restaurant heeft een terras aan de weg naar het dorp. We hebbennhier in de avondzon wederom voortreffelijk gegeten. Vooraf een uisteken carpaccio en een gemarineerde zalm. Als hofdgerecht hadmijn partner een prima black angus biefstuk en ik het Lakenvelder stoofpotje, erg lekker. Dat alles geserveerd met uitstekende frieten en lekkere bijgerechtjes als groente gratin. De bediening liet het aan het einde afweten, op het verzoek tot rekening kwam weinig spons, uiteinlijk dus maar zelf naar binnen gelopen en afgerekend, de serveerster hebben we niet meer gezien. Het restaurant was toen al bijna leeg
Michael T.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2013
We hebben er afgelopen zondag uitgebreid een high tea gebruikt. Uiteraard met o.a. scones, clotted cream, jam, ieder een half plakje cake en nog wat zoetigheden. Ik vind het al vervelend als niemand uitlegt wat je krijgt en dat er niet van alles evenveel is als het aantal personen die aan de high tea deelnemen. Toen de hartigheden kwamen (kleine quiches) kregen we met z'n drieën ook een half stokbrood. Op mijn vraag wat daar de bedoeling van was kregen we te horen dat ook daar de clotted cream met jam op moest. Dat wisten we niet, dus was de clotted cream was al op. Tja, daar zit je dan met een droog stuk stokbrood aan de high tea. Het restaurant ligt aardig, leuk terras maar een high tea zie ik ons niet gauw meer doen daar.