De Rietschans

Meerweg 221 9752 XC Haren Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Rietschans

Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Mooie locatie, erg gezellig ingericht en vind ik niet onbelangrijk: je zit ook echt goed.,Prima gerechten vanuit gevarieerde kaart. Fijne warme bediening, echter wel wat onderbemand. Faire prijzen. Aanrader.
Barto S.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Afgelopen week voor de eerste keer in de Rietschans mogen aanschuiven en het was een genoegen.

Het pand oogt wat kolossaal maar is binnen toch gezellig, helemaal door de goede bezetting. De brigade is goed, alert en kundig. De kaart is relatief eenvoudig, verwacht geen noviteiten maar wel waar voor je geld want de prijzen lijken in vergelijk met de oude Rietschans verlaagd.

We aten oa een lekkere carpaccio en een gewoon goede biefstuk. We zien nu al uit naar de zomer om heerlijk aan het water te zitten!
Hans J.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Voor het eerst met kinderen en aanhang met de kerst uit eten. Entourage mooi, maar bediening en eten matig tot slecht. Voor 6 personen 2 menukaarten en de wijn pas nadat het voorgerecht al bijna op was, was ook geen prettige ervaring. Dat laatste kwam ook doordat de ober met de fles in zijn hand een praatje maakte met een andere tafel.
famkePost .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Nu twee keer met de lunch geweest en één keer gedineerd in dit restaurant in korte tijd dus dat zegt wel iets. Fijne sfeer en de bediening is prima. Zou gunstig zijn als dit niveau behouden blijft. Ik voel me hier prettig in tegenstelling tot het restaurant voor de verbouwing. Toen kwam ik er nooit; beetje hoge drempel met die rare voorkant. De lunch vind ik te gewoontjes voor de prijs die gevraagd wordt. Het restaurant onderscheidt zich hierin niet en dat vind ik een gemiste kans. Het diner was prima. Bij het hoofdgerecht worden kwalitatief goede en lekkere bijgerechten geserveerd. Een heerlijke negroamaro bij het hoofdgerecht. Advies van een nieuwe klant: houd de service op dit niveau, bedenk wat origineler lunchgerechten of verlaag de prijs van de huidige en dan blijf ik wel komen (op relatief rustige momenten want als de zaal helemaal vol zit heb ik wat vrees voor het geluidsniveau).
janfam .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Met een goede vriend gegeten in de nieuwe Rietschans. De ontvangst en bediening was vriendelijk, correct en attent. We hadden een fijne tafel in de hoek, waar we rustig met elkaar konden praten. Het was gezellig druk voor een doordeweekse avond. Alles werd in een vlot maar zeker niet te snel tempo uitgeserveerd. De menukaart is zeer uitgebreid, zo zie je het bijna niet meer. Ik koos als voorgerecht voor het gegaard buikspek en als hoofdgerecht voor de parelhoenfilet suprême. Beide gerechten waren smaakvol. De bijgeserveerde garnituur was prima en bestond uit kleine frieten, gebakken aardappels in schil, rode kool en rauwkost. Al met al was het meer dan voldoende. De avond werd afgesloten met een prima kop koffie en een idem cappuccino. De Rietschans is een modern en mooi restaurant. Het eten was goed, maar rechtvaardigt niet de pittige prijzen die ervoor worden gevraagd. Dit is het enige minpunt wat ik kan benoemen na een gezellige avond.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Met z'n 4 gegeten in dit super mooi resaurant aan het paterswoldse meer! Wat een prachtige ambiance een top bediening van jonge blonde dame, die ook nog humor heeft! Het eten was voortreffelijk, gaar, warm en zeer smaakvol. We hebben een super leuke en gezellige avond gehad en gaan binnenkort weer naar de rietschans!
Gail W.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Paar keer al geweest sinds de opening in oktober.
Locatie is erg leuk. Bediening zeker vriendelijk.
Lunchgerechten zijn niet te duur en best lekker. Witte wijn lekker.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Bettie M.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
weinig aan te merken op het eten en ook de ontvangst was prima. gastvrouw bracht ons naar de tafel toen we binnenkwamen. Toen begon het grote wachten. Eerst op überhaupt iemand om de bestelling op te nemen. Dit duurde te lang. De dranken kwamen toen vrij snel. Na 3 kwartier kwam ook de borrelplank (voor 2 personen met 1kroket en 1garnalenkroket, wat kaas, (te) veel ossenworst voor het brood en we vragen ons af of de tonijnsalade vers was). Maar de patatjes voor de kinderen (5 en 2) die kwamen maar niet. Navraag gedaan, zal nu wel komen. Na nog een kwartier zelf maar naar de keuken gegaan. De patatjes stonden in eerste instantie al klaar, werden toen niet meegenomen en er was niet nogmaals om gevraagd.... na bijna anderhalf uur!!!! kregen de jongens hun patat. Vanwege het lange wachten nog maar wat gedronken.

De zaal waarin we zaten was goed geschikt voor een (begravenis) plechtigheid. Ook qua sfeer. Men sprak gedempt wegens slechte akoestiek, verdere sfeer of groen was er helaas ook niet. gelukkig zicht op het mooie paterswoldse meer!
Robbert P.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Voortreffelijk gegeten in een mooi en sfeervol maar groot restaurant. Mooie kaart en top kwaliteit delicatessen. Bediening is nog niet allemaal heel ervaren maar dat was vanavond zeker niet storend.
Lisette1973 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Bij binnenkomst werden we keurig door een gastdame ontvangen en begeleid naar onze tafel. Eerst hebben we in de loungehoek gezeten en iets gedronken. Vervolgens aan een hele grote tafel gezeten met de hele familie. Zalige kalfsoester gegeten. De bediening was vriendelijk, het eten was zalig en de ambiance was super! Wij komen zeker nog een keer weer terug om hier te eten. Het was een top avond!
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
De Rietschans is onlangs heropend na een verwoestende brand en de bouw van een compleet nieuw restaurant-paviljoen aan het Paterswoldsemeer. Onze verwachtingen waren hooggespannen.
Misschien waren we te snel, maar de organisatie in het restaurant liep nog niet op rolletjes en de hoofdgerechten vielen -deels- een beetje tegen (vooral de mosselen: een kwart zat nog stijf dicht en de rest was ook niet best klaargemaakt). De voorgerechten waren wel erg lekker en fraai gepresenteerd.
Het nieuwe restaurant is overigens een prachtig gebouw met stijlvol ingerichte hoge ruime eetzalen en een fantastisch uitzicht over het meer. Ondanks een paar kleine misverstanden (de wijn werd aanvankelijk vergeten en twee obers werkten onhandig door elkaar) was de bediening in orde.
We geven De Rietschans over een paar maanden een herkansing.