De Riete

Brink 21 7991 CH Dwingeloo Nederland Kaart
31-521592035

Over restaurant De Riete

Groen, groener, groenst

Gelegen aan het fraaie dorpsplein van Dwingeloo is dit de ideale pleisterplaats voor fietsers en wandelaars die genieten van het groenste dorp van Europa. Met uitzicht over de Brink vanaf het terras, smul je bij de Riete van pure streekproducten. Voor groepen is er keuze uit onder andere het tapas arrangement.

Meer informatie over restaurant De Riete

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
7,1
Joke .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gezellig ingericht klein restaurant, de inrichting is vernieuwd, dit ziet er goed uit! Bediening is vriendelijk. Onze hond mocht mee naar binnen! Met 3 personen 3- gangen tapas gerechten gegeten. Nou ja tapas... het is meer een proeverij van kleine gerechten (zoals ook op de website van de Riete wordt genoemd). Eerst een ronde koude gerechten met o.a. broodje met aioli & kruidenboter, zalm, garnalen, ham. Daarna 3 rondes warme gerechten met o.a.; spareribs, kip, gehaktballetjes, patatas bravas, varkenswang. Alle gerechten waren prima! Afgesloten met koffie, creme brulee en ijs. Lekker gegeten.
Jos_drimmel .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Goed gegeten bij dit restaurant. Aangezien het mooi weer was hebben we besloten op het terras te gaan, we hebben het restaurant en de binnenzijde niet bezocht.
We hebben gekozen voor een gerecht met lever en een met entrecote. De lever was goed van smaak en voldoende doorbakken. In de entrecote had naar onze mening te veel harde vetrandjes, smaak was wel goed.
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Wederom hier prima gegeten .... Alles goed vers en goed bereid. ..... Heerlijke open wijnen.. Mooi opgemaakte dessert(s) met teveel zilverpilletjes .... Kwaliteit voor goede prijs. Personeel wat er al jaren werkt! .....
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Heerlijk gegeten. Fantastische sfeer. Leuk en gezellig personeel in een gemoedelijke ambiance. We begonnen met een heerlijk glas rode wijn en een carpaccio. Mijn tafelgenoot koos voor de varkenshaas en zelf nam ik de tournedos met pepersaus. Beide gerechten waren heerlijk. Koffie als afsluiter en ons diner was geslaagd. Erg leuk om hier neer te strijken na een dagje fietsen. Personeel was ook byzonder aardig en attent.
Echt een aanrader dit leuke plekje op de Brink in Dwingeloo. We komen snel weer langs en gaan dan voor de tapas met de heerlijke wijnen. Wij verheugen ons er nu al op. Tot snel!!!!!
Wilcolngvld .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Tijdens een vakantie toevallig bij de Riete beland. De kaart was wel in orde maar het eten 50/50. Prima schnitzels maar de entrecote miste het heerlijke vetrandje wat en entrecote zo lekker maakt. De opmaak is heel eenvoudig. En waarom een klein bakje patat voor 4 personen. Het gaat mis in de bediening. Het begon met het wijzen op een klein bakje mayonaise toen we hier op vroegen. Het staat al op tafel maar onvoldoende voor 1 persoon en niets bijhalen of aanbieden. We zaten buiten en omdat de bediening zich niet liet zien zelf maar binnen drinken gaan halen. Na het eten werden de borden niet opgehaald of om het nagerecht gevraagd. Na een half uur naar binnen gegaan en afgerekend. serveerster keek raar op toen ik aangaf dat het zwaar tegenviel. Jammer van het toetje want bij andere gasten zag het er best aardig uit. Typisch een geval van een zaak in een toeristisch dorp waar de gasten toch wel komen en waar de bediening onprofessioneel bezig is. Met gemotiveerd personeel zou het al heel anders zijn.
Eablok .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Op een zwoele zomeravond op zoek naar een restaurant in een voor ons vreemde omgeving. Na wat rondlopen beland op het terras van restaurant De Riete deels onder de schaduw van enkele forse bomen. Prima plek.

Al snel bleek onze bediening bedenkelijk onervaren in de bediening en onbekend met wat het restaurant verkoopt. Wel aardig, dat scheelt.

We hebben met z'n vieren gegeten en gekozen voor zalmfilet, boerenschnitzel, varkenshaas en entrecote. We moesten de bediening helpen met hetgeen op de borden lag, deze herkende het niet. De entrecote was wat taai, de andere gerechten waren prima, maar wat klein. Hierom nog een dessert, Dame Blanche met warme chocolade, Banaan royaal, en 2x koffie compleet. Met drankjes en een tip kwamen we op E 115,00. De bediening was vriendelijk en compenseerde de beperkte kennis van de gerechten.

De bediening was ook niet erg oplettend, het koste best moeite om de aandacht te krijgen om iets te bestellen. Maar als gezegd dan wel weer vriendelijk.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Geweldige ambiance, gezellige bediening. De kaart is aantrekkelijk en moeilijk kiezen. Buiten de kaart om een geweldige surf&turf gegeten, heerlijk mals vlees. Veel verschillende open wijnen met leuke prijsklasse, de keuze is reuze. Wij komen zeker weer (ook voor een borrel in het café )
Malgosia .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Afgelopen zaterdag hier met ons gezin gegeten. Ik heb mijn slechtste carpaccio ooit gehad - veel te veel mix sla (zelfs stukjes wortel ertussen) met grote bittere stukken, vlees niet bijzonder van smaak met een beetje balsamico saus en verder niets meer! - geen kaas, geen pijnboom pitten... Mijn dochter had een schnitzel - die was heel donker van kleur - het leekt wel voor de tweede keer opgewarmd te zijn. Mijn man had een steak - goed kwaliteit - maar voor de prijs van 25,50 verwacht je niet een pepersaus die niet naar peper smaakt en dezelfde sla en smakeloze groenten als bij mijn zalm van 15 euro. Wijn vond ik ook niet goedkoop voor zo een restaurant - 4,65 voor een klein glas. Met weinig geld zou de decor gemoderniseerd kunnen worden. Een paar bloemen decoraties redenen het nog even maar een waxinelichtjes in een klein doorzichtig glaasje vind ik niet kunnen. Wij gaan daar nooit meer naartoe!
Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
In de luwte van hoge bomen, aan de brink van Dwingeloo, vind je restaurant-bar De Riete. Een herbergkamer, klassiek, modern van toon, waar je na een boswandeling, fietstocht over de heide, of motortocht langs Drentse dreven, voor koffie, uitsmijter, gegrilde saté, of belegde stokbroodjes binnenstapt. Of de weelde van het terras juist pakt als deze door de zon wordt beschenen. En als de avond valt twinkelt stilaan achter de ramen een warm herberglicht de brink op. Populair zijn hier tapas op z’n Spaans, Italiaans en Drents geserveerd in aardewerk bakjes. Maar wij kiezen voor de traditionele schnitzel, afkomstig van slagerij Van der Laan pal naast de Riete, van dezelfde familie, en een naam hoog te houden vanwege vele prijzen. Vooraf de carpaccio van ossenhaas met krulsla, pijnboompitten, schilfers kaas en balsamico. Dungesneden zoals hoort, mals en verrassend goed van smaak. Een hoogtepunt. En dan de schnitzels. De één neemt de Jägerschnitzel met een jussaus, de ander Boerenschnitzel met gebakken, gesneden champignons, ui, en stukjes spek. Beide schnitzels zijn, als in de slagerij gesneden, verschillend van vorm, prima gepaneerd en krokant gebakken, en eten mals weg. Erbij salade met lichte dressing, rode kool, prei- en worteltaartje, knapperige patatfriet, en gebakken aardappels. Nee, weinig zeker niet. Prijs/kwaliteit in balans. Hoofdgerecht € 15,50; voorgerecht € 9,50; begeleider een Chileense droge witte wijn, fles € 17,75. En vriendelijke, alerte bediening.
Albert G.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Een paar daagjes Dwingelo in het najaar. Mooi weer, fijne fietsen in een prachtige omgeving. En na een paar keer in het hotelrestaurant te hebben gegeten eens ergens anders. Wandelend kwamen we langs de Riete waar het behoorlijk druk was.
Eenvoudig doch voedzaam zou Bommel zeggen. Drie maal schnitzel en eenmaal kip. Goed van smaak, lekker bereid. Fris bakje sla, smakelijke frieten en dat alles voor een redelijke prijs.
Bij ons volgende fietsuitje komen we weer langs.
Mjammie M.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Goed gegeten bij de Riete. Men kent een goede prijs/kwaliteitverhouding en vlotte en vriendelijke bediening. Als ik weer in Dwingeloo ben, ga ik hier zeker weer eten.
Mjammie M.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2012
Wederom goed gegeten voor een zeer schappelijke prijs. Kortom: prima prijs/kwaliteitverhouding. Verwacht geen stopchefgerechten, maar een goede kwaliteit eetcafe, die zeer betaalbaar is.
Bediening vriendelijk, alert en sinds er voor de deurparkeerschijfparkeren is ingevoerd, staat er een mandje met parkeerschijven bij de ingang. Dat is nog eens service.
Prachtig gelegen aan de Brink in Dwingelo, een schilderachtige plek. Van binnen vind ik de inrichting niet mooi, hoewel het wel schoon was.
Eetz .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Op zich een goede kaart, maar verkeerd klaar gemaakt. Fantasieloos, niet goed bereid, mijn spareribs waren totaal niet van het bot te krijgen, de salade was aan de zure kant. Voor het eten komen we zeker niet terug. De service was wel geweldig, ze waren vriendelijk, snel en behulpzaam. Ook konden er speciale verzoeken gedaan worden. We hadden geen trek meer in een toetje, anders had ik zeker de ijsfondue besteld met vloeibaar stikstof. Decor, goed gestyled, maar een beetje onpraktisch, zo is de kinderspeelhoek recht voor de toiletten, als de kinderen iets pakken kan de toilet deur nauwelijks meer open. Jammer.