Meer informatie over restaurant De Ridderhof

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 12:00 - 22:00

Angela P.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
We gaan regelmatig bij de Ridderhof een pannekoeken eten. Geweldige sfeervolle locatie met aan de ene kant uitzicht op de uiterwaarden en aan de andere kant uitzicht op een pittoresk stukje Hattem. De aankleding van het restaurant is sfeervol oud Hollands. De pannekoeken zijn zeer rijk gevuld en op traditionele wijze gebakken in de open keuken. ( als je in het middenstuk zit kan je ze aan het werk zien)
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Hattem heeft een verrassend mooi historisch centrum met vele oude gebouwen uit de 17e en 18e eeuw. Tegenover het bakkerijmuseum zit de Ridderhof in ook al zo'n mooi historisch pand. Op de dinsdagavond dat we er waren was het niet druk en konden we zitten waar we wilden. We kozen ervoor om in het middengedeelte te gaan zitten met uitzicht op de open keuken. Zoveel restaurants zijn er niet waar je de koks aan het werk kan zien. Die koks leken qua uiterlijk overigens behoorlijk veel op elkaar, en met hun baardjes en zwarte koksmutsen had het ook wel wat weg van een balkanrestaurant. Maar dat is de Ridderhof niet. Het is meer een pannenkoekenhuis met kip mogelijkheden. En hinkt daarmee wat op twee gedachten. Opvallend was overigens dat de koks nauwelijks wat zeiden, ook niet tegen elkaar. Het zag er nogal routineus uit en straalde niet erg veel werkplezier uit. Maar dat was aan het eten gelukkig niet te proeven, en wie weet gaat het er in veel keukens op precies dezelfde manier aan toe. Alleen zie je het daar niet. Mijn partner koos voor een halve kip die erg lekker smaakte en vooral lekker gekruid was. En ik koos voor de varkenshaas met brie. Die zag er op het bord overigens minder lekker uit dan dat hij smaakte. En dat kwam omdat de gesmolten brie niet zo lekker oogde. Maar voor mij is de smaak ver weg het belangrijkst, en daar was niets mis mee. Ook de vlaamse frietjes waren erg lekker knapperig. Op de bediening was verder ook niets aan te merken. Kortom een prima gemiddeld restaurant, met redelijke prijzen. Geen uitschieter maar zeker ook geen straf om er een volgende keer weer te eten.
Avesant .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Eenvoudig restaurant zeer beknopte kaart anders dan pannenkoeken en kip.
Ver houding prijs/kwaliteit redelijk voor Hattem e.o. Open keuken met een goed aanspreekbare kok,bediening prettig edoch ietwat gereserveerd komt niet vragen of het lekker of voldoend is.Het diner lendebiefstuk met grove frites en heel beperkt groente is redelijk mager.
Uitzicht op de uiterwaarden en daar achter de IJssel, maar redelijk wat lawaai van het verkeer aan de rand van het qua afmetingen beperkte terras.
Fulco28 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Gisteravond met vijf personen gegeten bij de De Ridderhof. We kwamen hier min of meer bij toeval terecht maar kregen daar geen spijt van.

Mooi pand met een leuk terras met uitzicht op de polder/uiterwaarden. Restaurant richt zich op pannenkoeken maar heeft ook andere gerechten op de kaart. Bediening is vriendelijke en komt met suggesties.

Vooraf werd gekozen voor kippensoep en carpaccio die beide in de smaak vielen waarbij de kwaliteit van de carpaccio echt bovengemiddeld was. Soep bevatte lekkere verse ingrediënten.

Bij de hoofdgerechten werd gekozen voor pannenkoeken (Ridderpannekoek, ham/kaas/spek en walnoot/honing/kaas) en een biefstuk. Iedereen was tevreden over zijn hoofdgerecht waarbij de biefstuk er uit sprong. Mijn kaas/spek/ui pannenkoek was prima. Salade bij de biefstuk was erg standaard en de frietjes waren uit het vriesvak. Zonde bij zo n prima biefstuk, dat kan beter.

Voor de desserts bestelden we ijs, honingtaart en koffie. De ijsdesserts waren okay maar vrij fantasieloos. Bollen ijs iets te klein en doe er iets originelers mee. De meningen over de honingtaart waren verdeeld. Van erg smaakvol tot teleurstellend en droog. De koffie was prima, mijn cappuccino zelfs heerlijk. De hoogte van de rekening was niet onredelijk maar ook geen aanbieding.

Conclusie: heel aardig restaurantje met leuk terras. Met een paar kleine verbeteringen (verse frietjes!) zit er nog veel meer.