Dorpsstraat 146 8899 AN Vlieland Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Richel

• Kom je met de auto?
    Tegen over het gemeentehuis en naast het huis uit de serie "Dokter Deen"!!

Maandag t/m Zondag

• Terras
Diederik B.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Van de week bij de Richel gegeten op basis van de recensies en omdat andere hoog scorende restaurants vol zaten. Maar wat een tegenvaller. Eenvoudige soep vooraf. Mijn rib eye zat vol stukken vet en kreeg er geen sausje bij. Probeerde contact te zoeken met personeel zonder door restaurant te schreeuwen, echter ze letten totaal niet op hun gasten. Personeel zonder passie voor de zaak. Vega gerecht van partner bevatte oa boontjes uit blik. Daarnaast houten stoelen zonder kussens die niet uitnodigen om wat langer te tafelen. Gingen niet met een voldaan gevoel de tent uit. Dagen erop gelukkig beter gegeten in andere restaurants in de dorpstraat
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Geen pretentieuze zaak, dat is prettig. En de sfeer is goed. Maar zelfs dan mag er - voor de prijs van ca 14 euro - wel iets beters, smaakvollers en fantasierijker op tafel. En de koffie komt uit een kantoorautomaat.
Mariekelegrand .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Heerlijk gegeten voor de tweede keer deze week. De garnalenkroketjes is een echte aanrader. De spareribs waren lekker tevens heerlijk met huisgemaakte frieten. Als nagerecht een eigen creatie geïnspireerd van de traditionele tartufo. Heerlijk! Wij komen hier zeker weer eten wanneer we weer op Vlieland verblijven.
Marieke D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Afgelopen week waren wij op Vlieland en hebben dinsdag gegeten bij de Richel. We zochten een fatsoenlijk bord eten en kregen dat zeker! Vooraf een lekker stokbroodje met tomatentapenade, Aioli en kruidenboter. Zeer attente kok die persoonlijk nog even dit voorafje aan tafel komt brengen met de mededeling : onze traditie is dat de man voor de vrouw snijdt. Vervolgens beide een heerlijke boerenschnitzel met voldoende ui en spek. Het vlees werd geserveerd met frietjes, krieltjes, verse salade en heerlijke rode kool. (petje af).Eten is in hoeveelheid ruim voldoende. Na afloop even complimenten in de keuken gemaakt. Mensen luisteren geïnspireerd naar hun klant, ondanks dat er deze avond moest worden afgewassen met de hand (slang v/d vaatwasser stuk) bleven ze zeer vriendelijk.
Dank u wel voor deze mooie recensie. We doen het elke dag met veel plezier en liefde en zulke recensies geven ons nog meer plezier in het werk. Ook al gaat er af en toe wel eens iets stuk of fout.

Tot de volgende keer.

#TeamDeRichel
PaulRiekjeMaran .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Na een lange wandeling met de hond kwamen we langs het terras van De Richel. We hadden een pilsje verdiend. Ik ben al ruim 65 jaar gast op Vlieland en het voelde ouderwets goed dat we gewoon op een persoonlijke manier werden bediend en niet door een student met een computer in de hand.
Op de menukaart stond o.a. gebakken lever met spek en ui. Een reden om 's avonds terug te keren. Geen spijt, klassiek Hollandse keuken van grote klasse. Vooraf zalm op toast. De laatste tijd niet zulke lekkere zalm geproefd. Later in de week nog een keer een bezoek gebracht. De slibtongetjes waren perfect. Alles bij elkaar kunnen we zeggen dat we hier erg gelukkig van werden.
Dirk S.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Waren een midweek op Vlieland, restaurants genoeg. Hier zijn we naar binnengestapt, kenden het restaurant niet. We vonden het uitstekend, simpel en goed eten tegen een normale prijs. Vriendelijke mensen. Komen zeker terug als we weer op Vlieland zijn.
44694 K.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Wij raken in het voorbijlopen in gesprek met de eigenaar. Op onze vraag of hij ook grappa heeft, antwoordt hij spontaan: zo niet dan zorg ik dat het er vanavond is. Wij zijn verkocht en reserveren meteen. s' Avonds zit het gezellig vol. We eten goed bereide gerechten (de slibtong is een aanrader), begeleid door rode en witte huiswijn. Prima, maar een iets uitgebreidere wijnkaart zou prettig zijn. Aan het eind van de maaltijd gooit de chef zijn volle gewicht in de strijd om ons zijn favoriete toetje te laten proeven: pana cotta met cranberry, kruim van Bastognekoeken en slagroom. Overheerlijk!! De enthousiaste, stressbestendige bediening doet zijn stinkende best om het iedereen naar de zin te maken. Het is wel behoorlijk warm in het restaurant waar de tafeltjes vrij dicht op elkaar staan. En oja, de grappa smaakt uitstekend! Wij komen terug in dit met passie gedreven familierestaurant dat een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding biedt.
Bedankt voor deze recensie. We zullen de 'mindere' punten meenemen. De Grappa zullen we goed bewaren voor de volgende keer. We vonden het erg gezellig!

Tot volgend jaar!

Marjolein & Rik Bandt.
Arie-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Eerlijk is eerlijk, wij komen alweer heel wat jaartjes op Vlieland en liepen restaurant De Richel altijd steil voorbij. Tot afgelopen zaterdag want er zit blijkbaar een nieuwe uitbater op:Frisse aanblik aan de buitenkant en de klanten stonden letterlijk in de rij om binnen een tafeltje te kunnen bemachtigen.
Lang verhaal kort gemaakt: De prijs/kwaliteitsverhouding klopt als een bus! Als er nou ook nog een gezellig buitenzitje bijkomt met een mooie parasol en buitenkachel geregeld wordt door deze enthousiaste uitbaters wordt de wachtrij ietsjes korter-:). Wij komen hier zeker terug en krijgt het decor ook een hoog cijfer.
Bedankt familie van der Brand!
Dank u wel voor het compliment. Ik zal een reactie geven op de recensie. Wij zijn geen nieuwe uitbaters, nog steeds de familie Bandt die dit restaurant in 1985 zijn begonnen(alleen nu dochter en schoonzoon). We zijn alleen een nieuwe weg ingeslagen. Gelukkig slaat dit aan. En zoals u misschien al opgemerkt had, zijn we nu ook aan de buitenkant bezig met renoveren/opknappen. Vandaar dat er nog geen luifels hangen. Die zijn vandaag besteld, dus dat komt ook goed. Wij verheugen ons op uw volgende bezoek, wellicht is de voorgevel helemaal af en horen wij graag uw mening. Maar deze recensie geeft al een mooie boost!

Mvg,

Anneke T.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Hier donderdag met drie personen gegeten. Vooraf een broodje geserveerd met tapenade kruidenboter en acolieten. Twee van ons namen de vistriop ( heilbot kabeljauw en zalm) de derde persoon de heilbot. Wat allemaal erg lekker. Als nagerecht de panacotta met cranberry. Een aanrader! !!!.
Fijn dat alles lekker was. En bedankt voor het compliment over onze Panna Cotta met Cranberry!

Mvg,

Anne J.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
We hebben er heerlijk gegeten. Vooraf een stokbrood met kruidenboter, tomatentapanade ( heerlijk) en aiola. Hoofdgerecht een beenhammetje en gebakken lever met ui en spek ( beide heerlijk. En een sorbet Leonard en koffie ( al weer heerlijk). De bediening was zeer vriendelijk en hulpvaardig. Dus voor herhaling vatbaar.
Jan_stout .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Het restaurant claimt een ouderwets Hollandse keuken te hebben. Hierop heb ik de cijfers gebaseerd. Wat ze beloven maken ze waar. In de palingsoep zat een behoorlijke en verrassende hoeveelheid paling. De slibtong heeft duidelijk in de boter gezwommen, zoals dat al eeuwen gedaan wordt, en zoals het hoort. Ook de vistrio was prima. Alleen de koffie was onder de maat, en smaakte naar automaat. Een avond met vriendelijk personeel, een enthousiaste kok en een prettige huiskamersfeer verdient een betere afsluiting.
HarrydenOuden .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Heerlijk avondje genoten bij De Richel, niet te groot en zeer gastvrij. De mixed grill en het vistrio waren beiden heerlijk. En de nassi op zaterdagavond bleek bij veel andere gasten in trek.

Al met al zeer de moeite waard, bedankt voor de fijne avond.
Wendy05 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
De zalm was veel te doorbakken. De spareribs te taai en de patat te lang gebakken. De bediening was ook erg onaardig en namen ons niet serieus. We moesten de volle pond betalen....
Tijdens het diner is de bediening bij jullie aan tafel geweest om te vragen of alles naar wens was, ze kreeg 3x volmondig JA te horen. Tijdens het afhalen van de tafel werden deze klachten kenbaar gemaakt. Heel raar, eerst alles prima en aan het einde is het allemaal slecht. Wij hadden deze recensie al verwacht en dus al melding gemaakt bij de beheerders van IENS.
Azonneveld .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
We hebben gisteren bij de richel gegeten toppie!! Mijn man had een tournedo en ik de schelvis allebei erg lekker met erbij salade en stoofpeertjes patat en gebakken aardappels.De bediening was vriendelijk.Dit restaurant is echt een aanrader .J en A.
Bedankt voor deze mooie woorden... Hier doen we het allemaal voor. Tot een volgende keer!

Restaurant De Richel
David N.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Leuke tent! Brood kwam laat maar direct met excuus van de chef en aanbod voor gratis drankje. Goede service: erg vriendelijk! Mixed grill en biefstuk waren geweldig en een beetje wachten (we kwamen als een van de laatsten binnen) was het zeker waard. Heerlijke knoflooksaus en de ruime porties waren meer dan genoeg.
BosBoonstra .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
De palingsoep was lekker en de lever van het hoofdgerecht ook (wel veel uien erop). Maar de patat was slap, de gebakken aardappeltjes bevielen beter. Kwamen de worteltjes uit een potje?
De sla kon ook verser, die had bruine plekjes.
De cappuccino hebben we laten staan: een smakeloze bak zonder het karakteristieke schuim erop!
Hhmulder .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Wij hebben vanavond voor de tweede keer deze week gegeten in restaurant De Richel.
Het eten was beide keren heerlijk en goed bereid en de bediening was heel vriendelijk en vakkundig.
Het restaurant ziet er licht en fris uit . De aankleding maakt het erg gezellig.
Wij voelden ons er erg thuis.
Dit restaurant is zeker een aanrader.
Henk en Hilda Mulder (Emmen Dr)
Mar T.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
We hadden tomatensoep en sate besteld. In de tomatensoep zat rijst en was niet top. De kip van de sate leek vergekookt en daarna gebakken. Hierdoor was de kip niet lekker. Sate van de haas was nier mals en de structuur leek eerder op sudderlap. De bijgerechten waren prima zo ook de service en aankleding. Jammer dat zulke simpele gerechten niet lukken.
Koostamminga66 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Heerlijk gegeten voor weinig! Met vijf stoere zeebonken, het duurde wat lang want het was vol eerlijke maaltijd voor een redelijke prijs
Nicolette V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
'U bent ALLEEN??' roept de serveerster mij bij binnenkomst toe in het volle restaurant. 'Nou, dan mag u daar wel even gaan zitten'. Om mij naar het meest onooglijke tafeltje naast de keuken te begeleiden. Yeah, right...

Maar dan het eten! De oma's bal gehakt is voortreffelijk, evenals de supplementen en de sausjes. Spercieboontjes precies goed gaar en enigszins zoet en nootmuskaatachtig, perfecte slasaus. Nu nog even wat aan attentie en gastvriendelijkheid doen en de zaak is helemaal top????