De Rheezerbelten - Rheezer Bistro

Donderdag t/m Zondag 17:00 - 23:00
- Ontbijt 07:00 - 10:00

Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Met 4 volwassenen en 2 kinderen gegeten. Buiten in de tuin een aperitief genomen, binnen hebben de volwassenen een driegangen vechtdal menu genomen. Twee met vlees, twee met vis. De kunsten hadden een kinderkaart. Er werd een amuse geserveerd, brood met kruidenboter en roomboter en bij het aperitief werden er aardappelchips met truffel en nootjes voor de kinderen geserveerd. De huisgoochelaar kwam langs voor de kinderen en zij mochten zelf in de keuken het ijsje maken. Helemaal geweldig. Het eten van de volwassenen was prima. Mooie smaken gecombineerd. We hadden het idee dat de eerste gang lang op zich liet wachten, daarna ging het erg vlot. Een fijn restaurant voor een goede prijs.
PieterenMax .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
De Bistro à la Carte was helaas gesloten en bij gebrek aan een alternatief zijn we uitgeweken naar de pannenkoeken afdeling.
Zeer vriendelijke en gastvrije ontvangst. Geen moeite was te veel.
Voor het eerst in jaren weer eens een schnitzel geproeft. Gelukkig niet te veel paneermeel of te droog. Het vlees was goed gebakken en prima van smaak.
Wel wat erg veel uien en champignons.
De saté was eveneens uitstekend. Een ruime hoeveelheid goed gebakken frites en heerlijke, net beetgare worteltjes.
Een prima restaurant voor een eenvoudige hap.
Denise M.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Prettige ambiance bij De Rheezerbelten. Dit maal hebben wij het pannenkoekenhuis bezocht. Deze zowel kindvriendelijk, als sfeervol. Met gelukkig iets anders te eten dan enkel pannenkoeken en uitsmijters!
De Vis van de dag was mals en perfect klaargemaakt. Met een (misschien net iets te zurige) honingmosterdsaus? Het laat zich raden, aangezien ik tot op vandaag nog niet weet wat de vis van de dag moest voorstellen.
De spinazie als bijgerecht was iets aan de flauwe kant en de friet jammer genoeg echte fabriekspatat. Al viel deze qua smaak en bereiding zeker niet tegen.
Lianne W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Zowel in het pannenkoekenhuis als de bistro gegeten, ook jaren geleden al toen ik nog een klein meisje was en in de keuken zelf mijn dessert mocht versieren (wat een indruk kan dat maken op een kind!) In de bistro worden smakelijke en mooie gerechten geserveerd en in het gezellige pannenkoekenhuis kan je lekkere pannenkoeken eten. De rheezerpannenkoek is een aanrader. In de zomer hebben beide restaurants een fijn en rustig terras. Vooral in de bistro wordt er veel gewerkt met streekproducten. De bistro is ook leuk om een feest te houden.
DReints .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2014
We hebben gisteren onze trouwdag gevierd bij De Rheezerbelten Bistro. Om mijn man te verrassen had ik om een aangepast menu gevraagd, ze hebben dus buiten de kaart om gekookt voor ons. We komen regelmatig in dit restaurant maar gisteren hebben ze zichzelf overtroffen. De creativiteit van de keuken gecombineerd met de wijnkennis van onze gastheer heeft voor een prachtige avond gezorgd. Bij deze bedanken we Daniël, Eric, Rutger en Emiel voor hun inzet en natuurlijk tot snel.
Jwentzel .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Afgelopen week 2x in de bistro gegeten.1x buiten in de prachtige tuin en 1x binnen.Beidde keren top gegeten.Het was helemaal af.Bediening goed eten heerlijk!. We hadden ook onze twee kids bij ons die vonden het ook heerlijk.Kinderen zijn ook echt welkom.Dochter wilde een vis gerecht maar halve portie dit was totaal geen probleem.Dit is wat wij willen lekker eten in een ongedwongen sfeer.Daarbij krijg je war ze willen uitstralen.Duurzaam en eerlijk.Wij komen zeker terug.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Dicht bij Hardenberg ligt dit uitstekende restaurant waar chef de cuisine Daniel Poolman de brigade aanvoert. Wij kozen voor een viergangen menu waarbij de brigade ons zeker wist te verassen. Van de dubbele amuse, via voorgerecht en tussengerecht naar het hoofdgerecht: hert, op vijf verschillende manieren geserveerd. En alles met streekgebonden producten! Elke gang werd op professionele wijze toegelicht. Je proefde niet alleen het heerlijke eten, maar ook het enthousiasme om dit alles te serveren.Alle waardering voor de medewerkers van Rheezerbelten.
Jacob007 .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Hele goede service! Ik ben rolstoelgebonden: speciaal voor mij werd de tafelhoogte aangepast. Het eten wordt met zorg klaargemaakt, er worden goede (streekgebonden) ingrediënten gebruikt, borden zien er prachtig uit, porties zijn eerder royaal dan te klein. Het driegangenmenu was voor ons meer dan we aankonden. Prijs kwaliteit verhouding is prima! Kortom: met veel plezier uit eten.
Laat je niet 'afschrikken' door de prominente plaats die het pannenkoekenhuis inneemt aan de voorkant van net gebouw. De keuken van de bistro is echt veel beter dan je zelfs van een goed pannenkoekenrestaurant mag verwachten.
PlienS .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Lang weekend in Sibculo en hier in de bistro terecht gekomen vanwege de goede recencies. Ook wij hebben hier heerlijk gegeten. De menukaart bekeken, maar ons uiteindelijk toch laten verrassen met het 3-gangen menu van de chef. Bij de open haard een aperitief met amuse die al veelbelovend lekker was. Ook de rest van het menu (visvoorgerecht/vleeshoofdgerecht/ dessert) was prachtig op elkaar afgestemd, plaatjes op het bord en verrassende smaakcombinaties. Kortom heerlijk! Jammer dat we niet wat dichter bij wonen!
Bas N.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Ik heb hier in gezeldschap van 12 andere personen gegeten in het pannenkoeken gedeelte. Alle gerechten werden nagenoeg gelijktijdig opgediend, dit is echt een plus-punt. Ondanks dat ik niet van pannenkoeken houd, was de pannenkoek met shoarma goed te eten.
Dana V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2013
Wij aten op het terras van het pannekoekengedeelte, de bistro was helaas gesloten. Kinderen vermaken zich prima in de speeltuin, en de pannekoeken zijn gewoon goed. Wij hadden de varkenshaas sate. Het vlees smaakte goed, de pindasaus erg flauw. Het was echt een berg vlees, met patat en daarbij spinazie a la creme. Een vreemde combinatie. Liever wat minder vlees, salde en en een pittiger pindasaus.
Margrietq .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2013
Als we in de buurt zijn, gaan we altijd eten in dit restaurant.
' s Zomers op het grote terras en als het weer het niet toelaat binnen in de gezellige entourage.
De bediening is vriendelijk en correct. Het eten is altijd heerlijk.
Van een eenvoudige pannenkoek tot een culinair hoogstandje, men draait er zijn hand niet voor om. Je voelt je echt een gast die het naar zijn zin wordt gemaakt.
Albert N.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Culinaire reis in 5 etappes. Het was een smaak belevenis die ons nog lang zal heugen. Met daarbij een passend wijnarrangement op bijzonder prettige manier geserveerd maakt dat een onvergetelijke gebeurtenis. Neem wel ruim de tijd om er van te genieten. Wij hebben ons geen moment verveeld van 6 tot 11.
Floor D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2013
Een geweldige culinaire ervaring, dit 'sparkling'arrangement, waarbij bij elke gang (5) een mouserende wijn werd gepresenteerd en ook werd verteld, door een wijnkenner/handelaar over de herkomst van de wijn en waarom de wijn zo goed paste bij het gerecht.
Knap werk van de keukenbrigade om zulke passende, mooie en smakelijke gerechten te presenteren.
De mensen van de bediening zijn attent, hulpvaardig, kundig en weten je een perfecte avond te bezorgen.
De mooie entourage rond de grote open haard, met daarnaast een mooie rookkamer (uitnodigend voor een fijne cognac of whiskey met een grote sigaar) en een speelkamer voor de kinderen zorgen voor de ideale 'avondje uit' ervaring