De Resident

Denneweg 58 2514 CH Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant De Resident

Vlees en gezelligheid in Den Haag

Kom binnen bij Restaurant De Resident in het centrum van Den Haag, waar men de kwaliteit van zowel de gerechten als de bediening hoog in het vaandel draagt. Zowel de inwoners van de stad als buitenlanders komen regelmatig langs voor die bij ieder bekende spare-ribs of de malse vleesgerechten. Maar ook de visliefhebbers kunnen hier genieten van de charmante huiselijke sfeer in een informeel kader. Het is altijd gezellig druk!

Meer informatie over restaurant De Resident

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras

Jouw recensie over het restaurant De Resident

Willem-Jan S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Zaterdag 22-07-2017 hier gegeten. Ik ben veganist en ik heb ze niet van tevoren gebeld hierover. Dus was ik blij dat ze iets voor mij wilden maken. Helaas bleken ze niet te weten wat een veganist is, ook de 'chefkok' niet. Ik kreeg tortellini, maar toen de serveerster beweerde dat die was gevuld met pure truffel, werd ik toch wat achterdochtig. Ik kreeg de ingrediëntenlijst onder ogen en er stond met dikgedrukte letters op dat er zowel ei als melk doorheen zat. Als alternatief kreeg ik een bord sla, met een klein beetje dressing. Voor 18,95 toch wel aan de dure kant. Verder werd ik beledigd met de opmerking 'alleen een vleestomaat komt dan in aanmerking denk ik'.
Pablo98 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Wederom heerlijk gegeten. Het vlees, T-bonesteak, Angus biefstuk en kipfilet, was heerlijk mals met een lekkere grillsmaak. De gepofte aardappel met zure room en spekkies heeft een goed formaat en smaakt voortreffelijk. We waren er vroeg, rond 18.15 uur, de bediening was op dat tijdstip prima. Enig minpuntje is dat ik een rekening voorgeschoteld kreeg met besteld eten van een andere tafel voor drie personen. Daar moet men wel wat secuurder in zijn, voordat je de rekening aan een klant geeft eerst even checken of deze wel klopt. Jullie zien mij zeker weer terug.
Alexander Z.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Wat is het leuk om in een zaak te komen waar je als kind al kwam! 30 jaar later nog steeds heerlijke spareribs en een warme sfeer. Wij gingen de zaak binnen aan de Denneweg en via de keuken liepen we naar de andere kant, heel leuk om te zien hoe schoon en netjes alles is. De Resident is een must voor iedere vlees liefhebber.
Lilian M.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
We waren hier zaterdag met zijn vieren. We kwamen teleurgesteld naar buiten. Het leek wel een (sorry voor mijn woorden ) vreetschuur. Zo druk geen persoonlijke aandacht we zaten krap, en ik vond prijs/kwaliteit een vier . .(koude tournados met een haar), patat was uit een zak niks bijzonders en een armoedig slaatje met dressing uit een fles, ook de sausjes bij het vlees waren niet zelfgemaakt, en de wok groente was rauw. Vlees was wel lekker mals. Jammer, maar niet meer voor ons. Bij de Zwarte ruiter eet je beter voor dat geld.
Han B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
- Voortreffelijke rib-eye steak (medium-rare) met voor Nederlandse begrippen een zeldzaam goede grill-smaak.
- Spare-ribs goed gemarineerd
- Bij deze kwaliteit vlees verwacht ik eigenlijk huisgemaakte vlaamse frites in plaats van de standaard frites die je bij elke supermarkt koopt (tip neem de gepofte aardappel).
- Door de drukte aan de bar zit je op zaterdagavond iets te onrustig.
Adonis .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
beroemd om de spareribs en je krijgt spijt als hr deze niet hebt genomen. In het verleden veel geweest en telkens prima zo ook nu. juist de sfeer van brasserie /eetcafé met goede standaard doet het nog steeds erg goed. portionering is allen ietsjes minder dan vroeger. prijs/kwaliteitsnivo komt wel in het geding.
Natasja S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Nou zo kom je wel wel aan goede recensies. Zaterdag 25 juni gegeten bij de Resident . Eten was heerlijk. Service bagger. Heb 3x om een 2e drankje moeten vragen. Na het hoofdgerecht om de dessert kaart gevraagd na 20 minuten was er nog niemand om onze bestelling op te nemen. Uiteindelijk hebben we aan de bar maar afgerekend en zijn we weggegaan. Heel jammer want we ons er heel erg op verheugd. Dus ik een wat mindere recensie geschreven op hun facebook pagina, kijk ik de dag erna is die gewoon verwijderd.
wendyborstels .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
De spareribs blijven toch echt wel super hier.. Bediening was ondanks de drukte uitermate vriendelijk. Het decor is zoals je hem zou verwachten bij deze kaart, lekker ouderwets bourgondisch. Ik ga zeker snel weer terug
Daniellee .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Na alle positieve verhalen op Iens en een tip van iemand, zijn we bij De Resident gaan eten. Bij binnenkomst voelt het meer als bruincafé (persoonlijke smaak) dan een restaurant. Het was zo lawaaiig dat we bijna weg wilden gaan, maar toen naar het iets rustigere gedeelte werden geloodst. Één serveerster was zeer vriendelijk, maar een andere was kortaf en chagerijnig. Het vlees was inderdaad heel mals en smakelijk. Bijgerechten zijn niet bijzonder. Voor vleesliefhebbers is de Resident een aanrader. Maar wij komen hier niet nog een keer voor met deze prijs-kwaliteitverhouding.
ChristineML .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
De spareribs smaken hier als de beste! Heb hier eerder ook heerlijk genoten van een ribeye. Je moet wel altijd reserveren als je een tafel veilig wil stellen. Personeel is ondanks de drukte vriendelijk en behulpzaam.
stephaniex .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Wat hebben wij hier weer lekker gegeten bij de resident met zijn drietjes! Ik kom hier al jaren en het eten blijft lekker! Wij hadden geen voorgerecht genomen, omdat wij dat hier niet zo bijzonder vinden en liever plek wilde bewaren voor het hoofdgerecht en dessert. Ik neem eigenlijk altijd de spareribs, omdat die hier gewoon heerlijk zijn, maar heb vandaag toch iets anders genomen namelijk de filet Mignon. Het vlees is mals en lekker, maar ik miste toch de spareribs smaak dus heb zelf mijn vlees in de spareribs saus gedopen van mijn tafelgenoot en dit maakte het heerlijk! Ik heb ook de gemarineerde kipfilet geproefd en ook die was heerlijk door de marinade. Als dessert hebben we alle 3 het bananen taartje genomen en die is vanaf nu ook mijn favoriet. Normaal is het niet erg als de bediening vlot is, maar vandaag was de bediening zo snel dat we nog niet helemaal klaar waren en de bediening er al stond om af te ruimen. We kregen gelijk de dessertkaart en binnen 5 minuten stond het dessert op tafel. Erg snel allemaal waardoor je niet even lekker kon uitbuiken en genieten. Hierdoor stonden we heel snel weer buiten. Ook is het altijd lawaaierig bij de Resident waardoor je je tafel genoten niet goed kunt verstaan, maar dat maakt de avond niet minder gezellig. Kortom het eten is erg lekker, bediening is vriendelijk en prijs/kwaliteit verhouding is redelijk. Wij komen sowieso weer terug.
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Prima hapje gegeten bij de resident. Lekkere asperges als voorgerecht en lamskoteletjes als hoofdgerecht. Zijn wel grote porties dus het was sowieso teveel. Goede sfeer en prima bediening. Zeker een gezellig eetcafé om gewoon een lekker hapje te eten.
Pauline1979 .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Je betaalt niet veel maar krijgt ondertussen wel een fantastisch bord eten. Heerlijke spareribs, echt van de grill. Restaurant ziet er goed uit, zowel voor als achteraan kan je leuk zitten. Probeer ook de Tournedos, echt het neusje van de zalm. Goede wijnkaart: toppie!
jmpb .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Enige tijd geleden hier de bekende spareribs gegeten. Hoewel het vlees behoorlijk vet was en van niet geweldige kwaliteit, was de marinade heerlijk. Daarnaast is sfeer in De Resident heel erg leuk (bruin café idee), waardoor we hier zeker nog eens terug zullen komen.
deSnob .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Vandaag vieren we de vierde verjaardag van onze tweeling. Omdat we geen zin hebben in de traditionele verjaardag, besluiten we er een leuke dag buiten de deur van te maken. Aan het einde van de dag gaan we op aanraden eten in De Resident. Om zes uur zijn we bijna de eerste gasten, zo lijkt het. Maar we zijn aan de verkeerde kant het restaurant binnen gelopen (?) en we worden door de bediening door de keuken naar een ander gedeelte van het restaurant meegenomen. Op het eerste gezicht een schone, georganiseerde keuken. In het andere restaurant gedeelte aangekomen, zijn er al enkele tafels bezet. Het is sfeervol ingericht en we nemen plaats op twee banken met hoge rugleuningen ( soort treincoupé-idee).
De serveerster lijkt in eerste instantie een verademing. Niet een heel jong grietje, maar een ervaren dame die alle twijfeltjes van onze kant snel in de gaten heeft en ons vakkundig loodst naar waar we willen. Ze is vlot, heel vlot. Drankjes staan in no-time op tafel. Ze verkoopt ons tussendoor een mandje brood en smeert ons mayonaise aan voor bij het hoofdgerecht. Dit is het soort serveerster waar eigenaren van dromen. Maar ons gaat het wel erg snel. Binnen een kwartier zitten we aan het hoofdgerecht. Iedereen neemt spareribs. De marinade is verrukkelijk. Maar het vlees kan malser. Het valt niet van het bot af en het lukt gewoon niet om al het vlees van het bot af te eten. De jongste houdt het snel voor gezien: "ik vind het niet lekker, er zit een stok in mijn vlees".
We hadden er, na alle recensies op deze site, meer van verwacht.

De salade bij de spareribs bestaat uit ijsbergsla, één plakje koude tomaat (en daardoor waterig), wat lekkere feta kruimels, dressing die uit een fles lijkt te komen en maiskorrels die uit blik lijken te komen. De gepofte aardappel is daarentegen erg lekker.
Omdat we een verjaardag te vieren hebben, attendeer ik de bediening op dit feit en vraag of er misschien iets feestelijks kan met het ijsje op het kindermenu. Dat is iets te directief blijkbaar. De vlotte bediening geeft te kennen dat ik enkel het woord verjaardag hoef te zeggen, dan weet zij genoeg. Dat beloofd wat! Alleen gebeurt er niks, zij is het blijkbaar vergeten.

Pluspunt is dat de spareribmenu's in drie verschillende portiegrootte te krijgen zijn (en met aangepaste prijzen), waardoor er voor iedere leeftijd de juiste portie.

vanessabuitenhuis .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Zondag avond heerlijk gegeten met de familie. Bij binnenkomst was het al erg druk zelf mensen die aan de bar zaten. Gelukkig hadden wij gereserveerd en hadden een mooie plek in de bank. Het 'donker bruine' cafe uitstraling past precies bij het menu de mix grill en de gamba's waren heerlijk. Ook de ongedwongen sfeer en het vriendelijke personeel maakte onze avond compleet!!
remcokoning .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Bij de resident terechtgekomen na mijn werk met collega's. Ik heb vooraf de avocado met hollandse garnalen gehad en als hoofdgerecht had ik een t-bone steak. Ik heb heerlijk genoten van het eten. Het eten was ook mooi gepresenteerd op het bord. Vriendelijke bediening in een gezellige ambiance.
Constantijn R.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Afgelopen vrijdag hier gegeten met vrienden. Ik bestelde de zalmfilet. Helaas was deze een beetje verbrand aan de onderkant. Het was erg druk maar ze hadden toch een plekje voor ons ondanks dat we niet gereserveerd hadden. Prima bediening en leuke huiskamersfeer.
Mirjam P.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Eten prima. Heerlijke spareribs en een lekker toetje (banoffee, taartje van banaan, toffee en bastognekoek). Jammer dat alles zo snel achter elkaar geserveerd wordt. Stokbroodje vooraf was nog niet eens op, toen het hoofdgerecht al kwam. Ook het dessert stond supersnel op tafel. Bediening is gehaast. Het lijkt of ze instructie te hebben gekregen, om zo snel mogelijk de tafel weer leeg te hebben voor de volgende gasten. Jammer, want hierdoor voel je je een beetje weggekeken.
Marielisa B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Bij de Resident moet je zijn als je de beste spareribs wil eten. De porties zijn groot, mals en smakelijk. Een vriendin bestelde een entrecote en deze was erg lekker en mals. De bediening was erg vriendelijk, vlot en attent. Zonder enig probleem kon een portie groente besteld worden in plaats van frites. Ambiance is gezellig en ongedwongen.