De Rendezvous Bontekoe

Meer informatie over restaurant De Rendezvous Bontekoe

• Af te huren
Gert D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
2e pinksterdag met 10 familieleden, ter nagedachtenis aan de verjaardag van moeder, bij De Bonte Koe gegeten. Oudewater, een mooi stadje. Ooit wel eens geweest met een motor-tour en ergens wat gedronken. Maar nu zijn we door één van de familieleden meegenomen naar De Bonte Koe. Voor ons de eerste keer en beslist een goede keus.
Allemaal kozen we voor het 6 gangen tapas menu (36,50). 2 halve voorgerechten (keuze uit 9), twee halve hoofdgerechten (keuze uit 7) en ook weer 2 halve nagerechten (keuze uit 6). Een leuk concept.
Alles bij elkaar was het voldoende, en voor sommigen meer dan voldoende.
Omdat ik jammer genoeg niet kon bijhouden wat de andere 9 hebben gegeten, kan ik alleen een recensie doorgeven wat ikzelf heb gehad.
Als voorgerecht ben ik begonnen met een z.g. tompoes. Garnaaltjes, driehoekje filo deeg, plakje gerookte zalm, driehoekje filo deeg, en 2 stukjes paling daar boven op.
Ik zag meer tompoesjes langskomen, dus meer disgenoten hebben hiervan geproefd.
Vervolgens de tweede helft van het voorgerecht, kalfsrosbief. Voorzien van een lekkere garnering. 4 of 5 plakjes kalfs-roast-beef, paar takjes dille, een paar kleine tomaatjes en een lekker sausje.
Als hoofdgerecht kreeg ik een noordzeetongetje. Een middelmaatje, groter dan een slip en kleiner dan een grote. Met een bakje saus. Lekker gebakken.
Het 2e halve hoofdgerecht was picata in champignonsaus. De piccata van varkenshaas was prima gekruid en klaargemaakt.
Bij de 'tweede' gang van het hoofdgerecht werden er bakjes friet met majo op tafel gezet.
De twee halve nagerechten werden op 1 bordje geserveerd. Ik had wat stukjes kruiden kaas (wel aardig) en een chocolade truffeltaart (erg lekker).
Wanneer je kaas als nagerecht neemt, ben je volgens mij ook wel een kaasjunk. De stukjes hadden voor mij wel wat scherper, dan wel pittiger gemogen.
Wat ik weer miste, was groente of sla. Als aangeraden, 2 ons vers bij de maaltijd, is misschien wat overdreven. Maar behalve garnering in de vorm van tomaatjes heb ik niet veel vers groen gezien op mijn bord.
Gebakken aardappeltjes of gefrituurde krieltjes hebben toch wat meer klasse en zouden beter bij het diner staan dan de frietjes. De borden bij de gerechten waren leuk opgemaakt.
Ook een plus is dat we karafjes water op tafel kregen.
De meisjes van de bediening waren attent en deden het goed.
Ondanks de kleine aanmerkingen heb ik uitstekend gegeten. En bij geval zullen wij nog wel eens terugkomen.
Met een beerenburg vooraf en een paar glazen witte huiswijn heb ik voor twee personen 112,- betaald.

Youri V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Dit restaurantje is één van mijn ware favorieten, ik kom hier al zo'n 10 jaar en heb de eigenaren dan ook gedurende de jaren leren kennen. Ik neem altijd het 6 gangen tapas menu, met 2 voor- 2 hoofd- en 2 nagerechten. Dit is altijd erg naar wens. Ook word de kaart aangepast op basis van het seizoen, zodat we de afgelopen keer van het onwijs heerlijke asperge menu konden kiezen. Ik zou dit restaurantje aan iedereen aanbevelen!
Twijfel niet, ga 1 keer en je komt er zeker terug
Love2Eat2 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Het eten is goed. Wij hadden gekozen voor het tapas menu. De bediening is vriendelijk. De ruimte tussen de tafels is erg klein. Je zit met je rug bijna tegen degene aan de andere tafel als je boven zit.
Erg oncomfortabel.
Jeannette S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Met twee personen hier gegeten en gekozen voor het zogenoemde tapas menu 6 gangen (normale eter) dit betekent 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en 2 nagerechten. De normale gerechten maar de helft zo groot. Mooi opgediend en geserveerd. Vriendelijke bediening en heerlijk gegeten. Een dergelijk iets zou ik niet zo snel doen met bijvoorbeeld kleinere kinderen. Decor prima, niet heel uniek, maar past prima bij het concept.
Guus V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Oudbollig, zo is dit restaurant denk ik het beste te omschrijven. Het is allemaal best lekker, maar wel fantasieloos en ouderwets. Overal gaan gebakken spekjes doorheen (dat deed mijn oma al door haar andijviestamppot!). Het restaurant wordt wel prima gerund, en de meiden in de bediening zijn vriendelijk en behulpzaam.

Verder zijn de halve gerechtjes van het tapasmenu ENORM groot.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Afgelopen vrijdag voor het eerst met zijn tweeën in Oudewater gegeten. Een heerlijke verrassing! 6 tapas, 3x2, voorgerechten rollade kalfsrosbief en huisgerookte hertenrugfilet, Picata en noordzeetong, omeletten siberienne en acht stukjes verschillende kruidenkast. Alles prima verzorg en leuk opgemaakt. Met heerlijke krokante frietjes bij de hoofdgerechten. De porties waren bovendien groter dan je bij tapas verwacht. Bovendien werd meteen een kan gratis kraanwater neergezet. We hadden niet gereserveerd en het was vol. Toen hadden ze nog wel een geïmproviseerde tafel voor twee op de "overloop" vandaar de 7 voor de entourage. Kortom een prima prijs-kwaliteit en dus zeer aan te raden! Wel even reserveren van te voren!
Jos48
Sjon O.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Met 8 personen gegeten bij De Bonte Koe. Zoals velen gekozen voor het Tapasmenu: gerechten van de kaart in halve porties. Blijft een leuk concept! Wij aten de 6 gangen, en dat is zelfs voor een flinke eter als ik genoeg. Alle gerechten waren perfect van smaak en werden prachtig opgediend: ware kunstwerken. De bediening was alert; niet zonder drank gezeten, vriendelijk en snel, ondanks dat de zaak vol zat. Huiswijnen waren oke, niet spectaculair (we hadden een andere keuze kunnen maken). De Bonte Koe heeft verrast. Snel weer eens terug!
Boaz5 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Afgelopen donderdag met 4 personen gegeten bij de bonte koe in Oudewater.
6-Gangen Tapas. (kleine gerechtjes van de ala carte kaart)
Echt Super!
je mag 2 voor, 2 hoofd en 2 desserts kiezen. normaal gesproken zijn tapas erg kleine gerechten maar dat viel hier 100% mee.
Ik ben een vrij grote eter maar had hier voldoende aan.

eten:

carpaccio en tonijn vooraf gehad, beide top helemaal niks op aan te merken.
ziet er goed uit en goed van smaak.
heerlijk warme broodjes met kruidenboter erbij.
als hoofdgerecht Hertenrug en Varkenshaas in eibeslag wederom niks op aan te merken,
vlees is perfect bereid en alles ziet er wederom goed uit.
als dessert chocoladetaart en soesjes met witte chocolade mousse.
ziet er top uit.
ik ben niet zo van de gelei maar dat is persoonlijke smaak. het enige wat ik kan aanmerken op het eten is dat ik de witte chocolade een beetje laf van smaak vond.

service:

bediening was goed, weinig op aan te merken.
misschien voor de volgende keer als we fles water bestellen niet rood en blauw op tafel zetten maar even vragen of we rood of blauw willen
van mij mag er wel wat snelheid tussen de gerechten door, iets sneller de gangen achter elkaar aan. we hebben ongeveer 4 uur gezeten.

decor:

Mooi pand, verschillende lagen en nog een zaaltje.
wc ziet er netjes en schoon uit. Top!

Ik kom zeker terug!
Jan2014 .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Op een vrije avond maar weer eens bij de Bontekoe wezen eten, Het is en blijft altijd weer een feestje, wij zijn regelmatig geweest. Elke keer weer kan je gewoon proeven met welke passie de kok staat te koken. De smaken zijn altijd op correcte wijze gecombineerd, de borden zijn opgemaakt als schilderijtjes. Bij zes gangen tappas ga je goed gevuld naar buiten. De bediening is vriendelijk, heeft altijd een praatje, bedient je zoals je zelf wil. Qua ambiance, een heerlijk knus restaurant in de binnen stad van Oudewater. Als je een gezellige avond dan kun je hier voor een normale prijs heerlijk genieten, en dat maak ik nog wel eens anders mee. Team Bonte koe bedankt, Het was weer Top
Breugje .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
gezellige ongedwongen sfeer. Wij hebben het 6-gangen tapasmenu genomen. 2 voor-, 2 hoofd en 2 nagerechten. Errug lekker!! Creatieve gerechten met heel goed gekozen combinaties.
Tapas klinkt klein, maar aan het eind was het wel heel erg genoeg. oppassen dus met de patatten en broodjes. Huiswijn zowel wit als rood erg lekker.
Gezellig restaurant met goede ambiance waar je ook prima met een grotere groep terecht kunt (wij waren met 8). Iedereen krijgt tegelijk zijn eten. Goed georganiseerd allemaal. Vriendelijke bediening met goede service.
Casper D.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2013
Vandaag met een groep tapas gegeten: 2 voorgerechtjes, 2 hoofdgerechtjes en 2 dessertjes. Halve porties van elk, maar qua prijs gelijk aan hele porties. De bospaddestoelensoep was flauw, de carpaccio bedolven onder gebakken spekjes. De hoofdgerechten waren wel erg lekker (varkenshaas en reerugfilet), maar de nagerechten zo goed als smakeloos. De bediening was ronduit slecht: kwamen bijna niet langs voor drank en vergaten tot 3 maal toe een gerecht te serveren bij minimaal 1 van ons. Erg nors en onvriendelijk ook. Het decor viel ook tegen. Veel trappen en qua inrichting erg jaren 90. Wij komen hier niet weer. Goed eten, maar niet erg bijzonder en dat voor de hoofdprijs. Daar verwacht ik meer voor.
Cynthia W.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2013
Een voortreffelijk 6-gangen tapas-menu genomen. We kozen voor 2 voor-, 2 hoofd- en 2(!) nagerechten. De grootte van een gerecht was gelijk aan een halve portie. Dus alles in het klein maar met veel aandacht/liefde klaargemaakt en opgediend. Een van mijn voorgerechten was de romige mosterdsoep. En die was verrukkelijk. Ook de heilbotfilet (een van de hoofdgerechten) was super lekker. Vis was vers en dat proefde je. Als laatste gang de 2 nagerechten: soesjes de bontekoe en chocoladetaart. De presentatie was al een lust voor het oog laat staan de smaak. Echt een perfect afmakertje. En als de bediening ook nog correct en vriendelijk is dan smaakt alles ook extra lekker. Het menu kost 36,50 euro p.p. Niet echt goedkoop maar wel waard voor je geld.
Tot slot een kleine opmerking over de stoelen: die zitten niet prettig na een tijdje. Verder raad ik iedereen aan om, als je in de buurt van Oudewater bent, de proef op de som te nemen bij de Bontekoe.
Jjaann .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
heerlijk gegeten, je kan merken dat er met passie gekookt wordt. verse produkten op creatieve wijze klaargemaakt. ieder tapasgerecht is weer een schilderijtje. een heerlijk avondje uit! bedankt
JolandaG .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
De Bonte Koe is een echte aanrader. Fantastische smaken, fraai gepresenteerd op het bord, genieten van verschillende gerechten door het tapas concept. Heb in sterren restaurants en 'top 100' restaurants gegeten om dan een week later te constateren dat ik bij de Bonte Koe zeker zo lekker at. Het is een heel informeel restaurant met een persoonlijke bediening waardoor je geneigd bent te onderschatten hoe lekker het is wat ze je voor zetten.
Zeker naar toe gaan! Heb hier verschillende keren gegeten en het was steeds goed.
Ben P.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2012
Een aantal jaren geleden hebben we hier ook eens gegeten en dus een hernieuwde kennismaking. Een excellente ervaring. We hebben ons meer dan tegoed gedaan aan één van de tapas menu's en ik moet zeggen: "koken kunnen ze hier".
Niet alle waren de gerechten excellent, ze waren qua portie uitstekend op elkaar afgestemd en we gingen dus ook met een uiterst voldaan voldaan huiswaarts.
Niet onvermeld mag blijven dat ook de ambiance bijzonder aanspreekt. Uitstekende bediening, adequaat, vriendelijk maar vooral met oog voor detail.
En ja wij gingen daar heen om een heerlijke avond uit te zijn, dus het commentaar van Elliot onderschrijven wij in het geheel niet. Voor ons geldt: gauw nog een keer herhalen.