De Reis

7,2
Duur
Carolien H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Voor de tweede keer bij de Reis gegeten. Dit maal met 5 volwassenen en 2 kinderen. Het viel ons tegen. De wijn was erg goed en de paella ook. Goed gevuld en lekker gekruid. Het kindermenu viel tegen, voor 11,75 kreeg onze zoon frietjes, een paar droge gehaktballetjes, een pakje capri sun en een kinderijsje. Geen groenten, hoezo "de meeste kinderen eten geen groenten"?. Mijn kinderen eten ze wel en ik vind dat groenten ook in een kindermenu horen. Tip: cherry tomaatjes of komkommer. De calemares waren taai en te vet. De dorade filet was te droog. Waarschijnlijk niet vers.
Het was erg druk en de tafels staan te dicht op elkaar, zodat de bediening eigenlijk niet fatsoenlijk bij de tafel kan komen.
Wij kiezen volgende keer weer voor een van de andere restaurants op het eiland.
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Heerlijk gegeten bij de reis. Salade met serranoham, stoofpotje van ibercovarken erg lekker. Ook de varkenshaasspiesjes waren prima. Creme brulee natuurlijk met cranberry. Dat hoort er bij als je op
Terschelling bent. Ook het dessert van de dag was een feestje. Als minpuntje, de bediening mag wel iets minder gehaast tussen de gangen.
Ravestijn .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Nogmaals gegeten bij De Reis. Nu wat andere tapas van de kaart geprobeerd. En stuk voor stuk voortreffelijk. De huiswijn past prima bij het eten. Dit keer werd de avond opgeluisterd met een trio. Prima sfeer. De service was snel en attent.
Neleke H.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Was weer als vanouds prima tapes. Alleen die verfrissende doekjes bij de gamba's hoeven voor mij niet, geef mij maar een bakje lauw water met citroen. Live muziek is echt een aanwinst. Bediening altijd vriendelijk.
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Zeer matig. De tapas zijn duur zeker in verhouding tot kwaliteit en kwantiteit. De bediening was ook niet erg attent ondanks het feit dat het nog niet erg druk was. Toeristen leegtrekken lijkt in dit restaurant het motto. Helaas, eens maar nooit meer.
Harjan .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
We snappen het niet, men probeert een informele sfeer uit te dragen maar de man in de spaanse outfit lijkt eerder ongeïnteresseerd en het personeel gespannen. Als gast voelde wij ons niet op ons gemak. Eten was matig en daardoor aan de dure kant. Jammer
Betty B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Tijdens een eerdere Oeral ooit al eens gegeten bij de Reis. We hadden aan die vorige keer een goede herinnering en daarbij een restaurant met een veelzijdige kaart. We kozen toch weer voor de paellia. Die viel deze keer wel erg tegen en is beslist geen aanrader. Misschien kwam het door de drukte, wie zal het zeggen, maar met onduidelijke ingredienten en aangebakken klefferige rijst geen aanbeveling deze keer. Leuk waren in iedergeval de muzikanten.
Ric Lust Alles !.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Ondanks de drukte van Oerol, wist De Reis ons in ontspannen sferen te ontvangen. Een lekker terras met genoeg te smullen op de kaart. Niet persé heel Spaans, deze tapas, maar de clownesque outfit van de toreador maakt dat meteen goed. Ook de mannen op de gitaren brachten de sfeer er goed in. Op de kaart lekkere salades, spiesjes, stoofjes, kluifjes en balletjes. Genoeg om samen van te smullen met een glaasje wijn of een Terschellinger Kriek. Leuk.
RVM .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
In de meivakantie bij De Reis geweetst, met de kindjes. Wij hadden een arrangement: .
Brood met Aïolie en Tapenade , Garnalen in olie met knoflook , Duo van Spaanse kazen met kweepeer, Duo van Serranoham (varken) en Cecina de Leon (rund), Komkommer met schaaldierenmousse, Spaans gevuld eitje, gemarineerde Spare Ribs, Lamsspiesje met yoghurt-mintsaus, Kippenvleugels met gember en sesam, Doradefilet met Mediterraanse vinaigrette
Gegratineerde spinazie met tomaat, Crème of cranberry brulée.
Aan ham en een kaasje kun je niks verpesten, dus dat was lekker. Verder was het echt heel teleurstellend!
De garnaaltjes waren mini, de spare ribs vielen niet van 't bot, alles was flauw en zelfs het brood was supermarkt brood gesneden met de broodmachine (geef lekker stukken boerenbrood die je kunt dippen!) en de creme brulee......tja.... keertje naar Spanje met de crew?

Voor de kindjes express een tapas gehaktballetjes en friet besteld, vele malen goedkoper dan 2x een kindermenu (TIP!) Echter, hier zat hete saus bij?!
De bediening begon goed met kleurtjes en kleurplaten voor de kindjes, maar toen het drukker werd ging de vriendelijkheid achteruit. Alsof ze er geen zin in hadden...
En toen kwam de rekening: 95 euro!
Een gevalletje eens maar nooit meer!
Patrick S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Spontaan binnengevallen tussen Kerst en Oud-Nieuw. Leuke ambiance, prettig ontvangst. Lekkere gerechten, ook voor kinderen toegankelijk. Lekkere Leffe Kerstbier, leuk dat het er is. Genoten met 4 volwassenen en 3 kinderen. Top! Hier gaan we met z'n tweetjes nog eens naartoe.
Paul J.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Wij hadden de laatste dag van onze vakantie gereserveerd bij De Reis. Volgens een van de recentere recensies een heerlijk tapas restaurant. Dus met iets te veel verwachting gaan eten. Het eten was lekker maar niet bijzonder. Het was allemaal wat lafjes. Daarin tegen was de Terschellinger Sangria heerlijk! En dat maakte een hoop goed. Bediening was aardig en gezellig en de sfeer was goed. Ik ben het een me de algemene mening van De Reis. En 7,5 ruim voldoende.
Martijn Z.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Lekkerrrrrr!! Had niet verwacht op Terschelling lekkere tapas te kunnen eten!!! De lamsspiesjes waren errug mals en de gemengde salade met serranoham n aanrader.
Ama D.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Het was het na-seizoen op een doordeweekse dag, dus rustig in De Reis. We werden helemaal in de watten gelegd. De bediening was heel vrolijk, vriendelijk en behulpzaam.
We hadden met z'n vieren elk 3 gerechtjes besteld. Dat was eigenlijk net iets te veel: 5 tapasjes per 2 personen had genoeg geweest.
De gefrituurde inktvisringen was een vrij groot portie voor zo'n vettig hapje.
Aanraders: de spinaziesalade, de pittige aardappeltjes en de Spaanse kaasjes met kweepeergelei. We kregen zelfs wat mee.
Jennifer D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Gezelschap van 4 volwassenen van te voren gereserveerd.
Goede bediening, sfeer is huiselijk en gemoedelijk.
Voorgerechten/Hoofdgerechten waren van goede kwaliteit en goed op smaak.
Hierbij 1 paella gedeeld met z'n vieren op advies van de ober. Smaakte heerlijk!!
Van de rauwe ham tot de gehaktballetjes, zat geen slecht stuk vlees tussen.
Spaanse kaasjes met kweeperen, is een aanrader.
Nagerechten waren goed, creme brulee kan beter.
Ingeborg D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
De bediening mag inderdaad wel wat meer lachen, maar wij troffen ze zeker niet chagrijnig aan die 28e juli 2015 dat wij er kwamen eten. Bediening reageert vlot, correct en adequaat. Het eten is heerlijk en de ambiance in de boerderij heel gezellig en Spaans. Wel veel kinderen die rond tafels lopen (is een dingetje waar ouders om moeten denken!!) en sommige tafels staan veel te dicht bij kinderspeelhoek en toiletten.
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Wat een sjagereinige bediening. Het duurt lang voordat je bediend wordt. Eten is redelijk. Maar ook niet meer dan dat. Er wordt niet snel gereageerd op vragen. De wijn is vrij aardig maar fors geprijsd. Ik kom niet meer terug.
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
We hebben gemoedelijk tapas gegeten en sangria gedronken. Er waren een aantal bijzondere en lekkere smaken bij. Zeer gevarieerd en dan vinden we altijd leuk.
Arja D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Heel leuk tapas restaurant op het eiland met goede tapas.
Champignons waren heerlijk, salade van spinazie ook, tortilla was minder dan ik gewend ben in Spanje maar verder echt lekker gegeten.
Prijs vond ik erg meevallen.
Drakenfee .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
We hebben bij De Reis andere tapasgerechtjes kunnen vinden die wat anders zijn als bij n doorsnee tapas restaurant en die creativiteit waarderen we!
We zaten in de tuin in de zon onder de druiven, helemaal passend.
De eigen bedachte sangria was heerlijk.
Alles bij elkaar: Top! Jammer dat De Reis voor ons niet om de hoek zit, anders zouden we vaker gaan.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2014
We hebben hier gegeten tijdens Oerol. Superdruk dus we werden in de wachtrij gezet in de achtertuin. Onze in spaans-achtig tenue gehezen ober met megafoon maakte veel goed. Hij zorgde voor afleiding tijdens het wachten. Onvoorstelbaar wat een geoliede machine dit restaurant is. Enorme hoeveelheden mensen gaan er doorheen en geen stress te bekennen. Iedereen is even vriendelijk.
De vegetarische tappas zijn OK, maar niet erg bijzonder. Vijf gerechtjes zijn voldoende voor 2 personen. Het restaurant is een hoge schuur met houten tafeltjes met een huiselijke uitstraling. Tijdens het eten komen muzikanten langs om wat spaanse muziek te spelen. Niet echt mijn ding maar het geeft een heel gezellige sfeer.