De Reiger

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
7,1
Okkernoot .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Gezellig restaurant. Fijne sfeer, zeer vriendelijke en vlotte bediening. Leuke diverse kaart. Ook de wijnen waren heerlijk.

We hadden verschillende visgerechten en een van ons had parelhoen. Alles goed op smaak en goed gegaard.

Als afsluiter een heerlijk kaasplankje en een portje.

Wij zijn tevreden vertrokken. We kunnen deze zaak zeker aanraden!

Mvg
StepheniBaska .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Blijf maar gewoon een eetcafe en pretendeer geen restaurant te zijn, voor een restaurant is het eten gewoon niet goed genoeg, ondanks het modern opgemaakte bord met een grasspriet met de lengte ven een hengel. Biefstuk die goed door de molen was gehaald en een bout van een of ander heel droog dier. De tafel die wij kregen was zo laag dat wij er niet met onze knieën onder konden en om vier bierglazen vroegen, wij vertelde waarom, maar dat gaf niet het gewenste resultaat. Wij besloten toen om alleen maar twee hoofdgerechten te nemen omdat wij niet behoorlijk konden zitten, stom natuurlijk we hadden gewoon weg moeten gaan en ons geld bij een andere eettent moeten brengen. Het personeel bestaat uit allemaal heel vriendelijke meisje, echt, maar dat was dan ook alles.
Angelinadem .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Vriendelijk welkom geheten bij binnenkomst. Omdat er geen tafels vrij waren mochten wij even aan de lange bar plaats nemen. Na niet al te lang gewacht te hebben kregen we een tafeltje voor de bar. Tafeltjes zijn erg klein en wiebelig ( nee dit kwam niet door de wijn) weinig ruimte om te zitten. Het hoofdgerecht (spareribs) werd snel gebracht en was heerlijk. Doordat het erg druk was zijn we direct na het hoofdgerecht weg gegaan.
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Beetje thuiskomen hier inmiddels. Heerlijk even hangen aan de lange toog (reserveren is niet mogelijk) en dan altijd binnen 20 minuten een tafeltje. Fijne evergreen waar al vele jaren eetcafe-plus eten van constante kwaliteit wordt geserveerd. Altijd redelijk originele daggerechten op het black board, een goede pasta als voor of hoofd en duidelijk prima vleesleverancier. Geen fratsen, wel prima eten! Wijnkaart mag inmiddels wel iets aangepast/uitgebreid. Bediening heel fijn want professioneel en nooit studenten.
Ron020 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Wederom weer een keer wezen eten in De Reiger en zoals altijd weer TOP ! Een aanrader voor iedereen die eens in de mooie Jordaan wil eten .Met mooi weer lekker buiten eten is gewoon een feest.
Norbert C.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Het is al weer enige tijd geleden dat ik hier gegeten heb, maar het is altijd een waar genoegen. Ook nu weer en dat getuigd van een constante kwaliteit, zowel in bediening (leuk & vlotte dames zonder enige overdrijving) als van het eten.
Reserveren kan niet en we hadden geluk dat er een tafeltje vrij was op de dinsdagavond. Dit keer nam ik zowaar een voorgerecht, knapperig buikspek, en dat smaakte prima als ook het hoofdgerecht, de spareribs. Hierom staat het restaurant bekend, zo geeft hun site aan. Ik kan het beamen.
Ook straalt het eetcafe (met een gezellige bar) altijd een gemoedelijke en ontspannen sfeer uit. De Reiger blijft als een van mijn favorite restaurants op mijn lijstje staan.
Epicurus1 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Prima,informeel, eten. Snoekbaars met inktvisrisotto, een aanrader. Erg prettige bediening en prima wijn. Een aanrader voor wie niet te duur wil eten en toch kwaliteit.
Leon M.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Lekker gegeten in dit gastvrije eetcafe in de Jordaan. De hutspot met lamsschenkel is een aanrader. Heerlijk flesje Italiaanse huiswijn erbij met gewoon een karaf kraanwater als je daarom vraagt. De bediening is vlot en attent. De sfeer is gezellig, soms een beetje luidruchtig (ligt aan de gasten) maar dat maakt niet uit. Het is ten slotte geen sterrenrestaurant.
Brady_ .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
De ruimte en de hoge plafonds geeft het interieur van den De Reiger een mooie uitstraling. Het eten was prima net als de service.
Iris J.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Heerlijk no-nonsense eetcafe midden in de Jordaan met de sfeer van een bruine café. Ze hebben een fijne carpaccio, waar ze zelf ook trots op zijn (zo staat het tenminste op de kaart: Op onze eigen wijze!!). Prima wijnkaart met ook meerdere open wijnen, wat ik altijd wel een voordeel vind want je bent niet afhankelijk van 1 soort huiswijn. De bediening is vlot en vriendelijk. En de espresso was zoals het hoort, heet en pittig. De Reiger is een fijne plek, en het uitzicht op de Westertoren als je naar buiten loopt (of in de zomer op het kleine terrasje zit) is het mooist van de hele stad.
Ronald D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2013
Gezellige café in de Jordaan gelegen. Rustieke interieur, laagdrempelig eetcafeetje en zonder reservering kan je hier prima terecht. Leuke en vlotte bediening en lekkere daghap!
Saarlang .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Onze vaste stek in onze buurt. Lekker eten, snelle bediening en een relaxte sfeer. Helaas kan je niet reserveren, maar ik houd wel van een beetje barhangen en een bitterballetje in afwachting van een tafel. De meiden in de bediening zijn zijn snel, vriendelijk en kundig. On-Amsterdams dus. Het eten is altijd goed. Vergeten groenten, mooi lansvlees en tot voor kort een heerlijke tonijn tartaar (please mag die weer op de kaart) en daarnaast altijd een goed vegetarisch gerecht. Oh en de spareribs natuurlijk: die zijn legendarisch.
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2013
De Reiger is een prettig restaurant met de gezelligheid van een eetcafé en toch 'allure' door de hoge plafonds en grote ruimte. De barman weet waar hij het over heeft (zover wij leken dat kunnen beoordelen) en de serveersters zijn vriendelijk. Maar dan het eten. Dat is echt beter dan je bij de meeste eetcafés krijgt. Beter opgemaakt, zonder overdreven te worden. En vooral lekkerder. De uiensoep en paprikasoep waren smakelijk, evenals de rode mul (wel een beetje overdreven rouget genoemd op de kaart). De spare ribs (een goede benchmark dish) waren echt heel goed. Lekker droog gebakken, al zullen sommige mensen misschien liever juist vette spare ribs eten. Ik vond ze geweldig. De knoflooksaus was niet echt bijzonder en die zogenaamde, frituurvette, dikke Belgische frieten hebben hun langste tijd ook wel gehad wat mij betreft. Liever gewoon dunne Franse frietjes, waar krijg je die nog tegenwoordig? Al met al is de Reiger een van mijn nieuwe favorieten. Voor 50 euro de man ben je een hele avond onder de pannen.
Hendrikust .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2013
de reiger altijd gezellig altijd lekker druk. Het eten is niet echt wauw maar daar betaal je ook "niet" voor. Spare ribs daar in tegen zijn heerlijk!
biertje erbij en je bent een tevreden mens
De bediening altijd vriendelijk en aanwezig . Wij komen er graag
Winfried R.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2013
Decor: je zit in hartje Jordaan, wat wil je nog meer.
Service: Ok-ish. Het bier smaakte gek en je zag dat er een smoes werd verzonnen, ter plekke. Bij het laatste drankje werden we gewoon vergeten. Maar verder waren ze erg vriendelijk
Eten: Vooraf Trifle van zalm met een kaas. De zalm was hard. Leek zo uit de supermarkt? Kaas vond ik niet lekker en heb ik laten staan.
Hoofdgerecht was lamsfilet. Er was niet naar gevraagd maar ik kreeg 'm well done. Very well done. Zonde van het vlees. Niet vies hoor, maar ach, voor dat geld verwacht je meer...

Maar jongens: de Merlot! Heerlijk!
X10 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2013
Het was weer een feest om met z'n negenen een verjaardag aan de "ronde" tafel te vieren. We waren beetje aan de vroege kant en konden de tafel zekerstellen. De rode huiswijn uit Chili was top. De crostini lekker knapperig, de coquilles en terrine super. En wat zijn de dames (deze avond geen heren) relax als het om wensen gaat. Natuurlijk kunnen we 6 voorgerechten met z'n negenen delen. Hoofdgerechten waren ovenheerlijk, biefstuk mals, eend sappig, heilbot boterzacht. En dan die frietjes ! Reiger blijft mijn favo eetplek in de buurt.
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
Renske V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Vanavond gegeten na een tip van vrienden waar we lekker en betaalbaar konden eten. Ze hadden het over 'bourgondisch eten' en dat we misschien pech hadden omdat het zaterdag was.

Toen we er aankwamen vanuit een andere hoek in de Jordaan, was het restaurantgedeelte inderdaad vol maar we konden aan de bar of een tafeltje in het caf?gedeelte wachten. In de tussentijd kregen we drankjes en bitterballen. De bitterballen werden vergeten door de keuken maar de bediening ging er attent mee om, en was sowieso de hele avond vreselijk aardig. Zoals andere mensen al schreven: on-Amsterdams aardige bediening.

Over het eten ben ik persoonlijk wat minder te spreken. Op tafel stond bij aankomst crostini met tapenade (prima). Mijn vriend nam een carpaccio en spareribs, en ik nam de knolselderijsoep en de skrei met een botersaus. Die carpaccio zou ik persoonlijk nooit besteld hebben omdat carpaccio in Nederland een soort van voorwaarde lijkt te zijn om een restaurant te beginnen/behouden en ik snap volstrekt niet waarom, althans in de vorm waarin het gros van de restaurants het serveert. Dat gold ook voor De Reiger. Saaie carpaccio waarvan het me sterk lijkt als 'ie van de ossenhaas gesneden is.

Vriends hoofdgerecht de spareribs waren 'm al afgeraden door de mannen die naast ons zaten te eten in het caf?gedeelte en dus w?l de kou trotseerden van de constant opengaande deur naar buiten. Maar vriendje gaat alleen op eigen oordeel af en was inderdaad niet zo positief. Het was nogal droog (zelf ook geproefd) en een dubbele rib was zelfs volstrekt verkoold en dus onmogelijk te eten. Eerlijk gezegd snap ik niet dat hun spare ribs beroemd zouden zijn in A'dam, zoals geclaimd wordt op De Reigers website.

Dan mijn gerechten. Ik begon zoals gezegd met een knolselderijsoep en die was echt goddelijk. Het enige jammere was dat de bovenkant van de soep een stuk kouder was dan daaronder wat doet vermoeden dat 'ie, toen 'ie uit de pan geschept, was een tijdje heeft gestaan alvorens geserveerd te worden. Maar de smaak was om over naar huis te schrijven zo lekker.

De skrei kwam met knapperige groentetjes (haricots verts, wortelen, bloemkool en nog iets dat ik vergeten ben) en kleine aardappeltjes. Dit alles in een zachte botersaus. Het was allemaal nogal subtiel van smaak, tegen te subtiel aan, zeker als je het vergelijkt met de uitgesproken smaak van de soep die ik daarvoor had, maar er was weinig op aan te merken, en niet te veel en niet te weinig.

Hoewel ik eigenlijk vol was, nam ik me zoals gewoonlijk voor een toetje te nemen als ze citroentaart of cheesecake hadden. Op de kaart stond 'lemon cheesecake'. Ik verwachtte dus een cheesecake, gemaakt van roomkaas, ei en evt wat bloem gebakken in de oven, maar het bleek een kwarkachtige substantie te zijn die zeker niet gebakken was, behalve de bodem. Die bodem was echt banketbakkerachtig qua kwaliteit, dus ik denk (maar dat heb ik niet gevraagd) dat ze 'm inkopen. Hij was wel echt lekker. De rooie saus eromheen leek uit een flesje te komen. De cappuccino die erbij geserveerd werd was te schuimig maar verder best goed van smaak. Over een glaasje water deden ze niet moeilijk -- maar nogmaals, de bediening is echt heel aardig en attent. Er werd diverse keren ge?nteresseerd gevraagd of het smaakte. En toen ik vroeg wat iets op de kaart was (pommes duchenne) werd het goed uitgelegd.

De inrichting is ook prettig. Oud maar niet ouderwets, met mooie lampen, simpele sobere details. Geen getut met hippe banken of van die dichte stoelen zoals je die in woonprogramma's ziet met van die stilistes die elkaar allemaal nabauwen. Gewoon prettige caf?stoelen. Qua akoestiek is het ook helemaal goed. Kaart is een simpel geplastificeerd A4-tje. Prima. Op de kaart maken ze de fout die je wel vaker ziet in de horeca: dat ze woorden voor gerechten uit elkaar trekken die gewoon aan elkaar horen, maar dat be?nvloedde de smaak verder niet ;-)
Pjotr V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
Heerlijk, waar kom je in Amsterdam nog om zeven uur 's avonds zonder reservering binnen op zaterdag? Personeel belooft plek te maken en doet dat ook in vijf minuten. Je wordt zelfs achter een haag mensen aan de bar niet vergeten maar regelmatig bijgevuld. Met zulk on-Amsterdams personeel wordt je avond wel heel genoeglijk. En o ja, het eten is fantastisch.
Jose Javier C.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
Prima tentje, de spare ribs zijn echt wel heel goed. Geen all-you-can-eat hap, maar ontzettend lekker. Aardige bediening, leuk tentje.