Over restaurant De Reghter

Speelse klassiekers

De chef zet echte klassiekers op tafel met hier en daar een speelse, moderne twist. Bijvoorbeeld met een uitstapje naar de Japanse keuken. Alles komt uiteindelijk harmonieus samen op je bord, elke smaak klopt en alles vult elkaar mooi aan.

Meer informatie over restaurant De Reghter

Maandag 17:00 - 21:30
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

Ben S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Echt super, zowel de kwaliteit van het eten, als de bediening. Voor herhaling vatbaar.
Jannes V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
we hebben heerlijk gegeten de dames waren erg vriendelijk .gaan er zeker nog vaker eten .de wijnen waren heerlijk
gezellig huiselijke sfeer .
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Wat een verrassing, eendenlever en zwezerik, en heerlijk verwerkt in mooie gerechten.
Prettige bediening in een gezellige omgeving.
In lange tijd niet zo lekker gegeten.
Casdg .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Met 5 meiden hebben we hier heerlijk gegeten. We hadden verschillende gerechten en het was allemaal even lekker. Wat erg prettig was dat je van veel gerechten ook een halve portie kon krijgen. En daar had je zeker niet te kort aan! Het personeel was vriendelijk en het restaurant gaf een ons gezellig huiskamer gevoel. Wij hebben een hele fijne avond gehad, een echte aanbeveling.
Sophie1970 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We zijn hier vanavond voor het eerst geweest. Wat een goed restaurant! De bediening aardig en netjes, doen gewoon echt hun best je het naar je zin te maken. Het eten heel erg goed, wijn erbij ook heerlijk. We hadden 3 gangen van de chef en eigenlijk was het allemaal heerlijk. De entourage is prettig op het mooie terras aan het water. Een aanrader!
Annie1938 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Het eten is heel goed,heel aparte gerechten.Het zit er gezellig,en de bediening is
prima,ze staan altijd voor je klaar.De mensen die er werken,zijn vriendelijk.
Ik kom zeker weer terug.
Injo .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Lekker restaurant en goed eten. De kreeftenbisque is een echte aanrader en gelukkig niet zuinig geserveerd. Daarna allemaal de vis van de dag genomen. Helaas kregen we de zalm niet geserveerd die daarbij hoorde maar dit werd na melding keurig opgelost. Het enige wat erg jammer was, was dat er een gezin op het terras zat waarvan de kinderen enorm veel lawaai maakte (tot gillens aan toe) waar veel mensen zich aan stoorden. Bij melding aan de eigenaresse werd gezegd, je kunt kinderen toch niet vastbinden. Dat was erg jammer, want bij een restaurant van dit niveau zou je anders verwachten.
Lisa-Marie H.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Uitstekend eten, lekkere wijn, en een vriendelijke bediening. We zaten lekker buiten, met een terrasheater omdat het toch nog wat afkoelde. Het was de tweede keer dat we hier aten, en het was weer heerlijk. Het gezelschap dat ons vergezelde, was ook zeer onder de indruk. Een aanrader!
MSRood .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Het eten is echt heerlijk, veel aantrekkelijke gerechten en het mooie is er zijn ook halve porties. Het chefsmenu is gewoon top, in 3, 4 of 5 gangen. Ik had er 3 en mijn man 4, de porties werden er netjes op aangepast zodat je van alles kan genieten.
De service was echt top, nette bediening en zijn op de hoogte van wat geserveerd word.
De inrichting is warm en huiselijk, er was zelfs een rookkamer. Mijn man was er erg blij mee want dan stond hij mooi droog.
We komen zeker terug.
Ckent241 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Heerlijk voorgerecht gegeten, chevice van coquilles, daarna asperges met Angus Black sukade, ook voortreffelijk. Bediening is erg behulpzaam en leggen goed uit wat er op de kaart staat. Een warme en gezellige sfeer.
Pbraam .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
We zijn speciaal op iens beoordeling er heen gereden en niet voor niets. Heerlijk gegeten. Door de mogelijkheid halve porties te bestellen kun je meerdere gerechten proeven. Deze waren allen top. Onze kinderen 12 en15 ook heerlijk gegeten en voor hun ruime keus.
Het zou nog mooier kunnen als er nog even verteld zou worden wat er op het bord ligt bij inzetten ervan.
René D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
We hadden allebei voor asperges gekozen een met scampi's en de andere met zwezerik het was heerlijk ,dit alles begeleid door een zeer vriendelijke gastvrouw een mooie afsluiting voor een weekend de Rijp
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
De kaart toont veel aantrekkelijke gerechten. we konden moeilijk een keuze maken. Mijn tafelgenoot nam vooraf de oesters en als hoofdgerecht de asperges met gamba's en ham. Beide zeer smakelijk. Ikzelf had als voorgerecht de charcuterie en als hoofdgerecht zwezerik met kalfswang, helemaal fantastisch. We gaan hier zeker eens op woensdag of donderdag het proeverijmenu uitproberen.
George D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Gastvrije ontvangst in een mooi pand en leuk dorpje. Sfeervolle, warme inrichting. Opmerkelijk prettige, gastvrije en servicegerichte bediening. Een zeer gevarieerde kaart. Het leuke is dat er ook halve voorgerechten en halve hoofdgerechten te bestellen zijn.

Partner:
Kalfsprocureur, bitterbal van kalfswang en zwezerik
???
Schaal- en schelpdieren met kreeftenschuim (hoofdgerecht)

Zelf (alle halve portie):
Kalfsprocureur, bitterbal van kalfswang en zwezerik
Verschillende kazen en een kaassoepje;
Een zeer smakelijke kreeftenbisque met garnalen, waar ik zeker nog eens voor terug kom, dan als heel voorgerecht;
Als hoofdgerecht kalfszwezerik en kalfswang.

Het waard om eens naartoe te rijden, mooie omgeving. De tuin die in de zomer open is, lijkt aanlokkelijk.
Zeer acceptabele prijzen.
Bij elkaar opgeteld, een aanrader.
Petra M.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
We hadden het chef 's menu met allemaal lekkere dingen . En een lekkere wijn erbij . De bediening is ook altijd top . Echt een aanrader dit knusse restaurant .
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Wat een fantastisch restaurant in een mooi dorp in Noord Holland.
Parkeren kan vlakbij op een parkeerterrein. Voor de deur is weinig ruimte om te parkeren.

Hier wordt met passie gekookt en bedient.
De gerookte Paling van "Fuikie" uit Volendam en de eigen gerookte Zalm smaakten samen met de Hollandse garnalen in het voorgerecht heel erg lekker.
De gastvrouw adviseerde uitgebreid over hoe er al jaren in een eigen rookkamer de vis werd bereid. Ook de bloedworst en de hertenbiefstuk waren ontzettend goed bereid.
De Italiaanse huiswijn was erg goed. Heerlijk met tonen van kersen, vleugje hout en sprankeltje Italië. Een goede combinatie bij het vlees, de rode kool chutney en de witlof met beemsterkaas en ham.
Het dessert met eigen gemaakt ijs en heerlijke room was ook erg lekker.

Bijzonder is dat men hier ook kan kiezen voor halve porties, zodat je 2 hoofdgerechten kunt combineren of voor de minder grote eters een juiste portie krijgt.
De porties zijn overigens zeer ruim bemeten.

Wat een goed restaurant. Een aanrader voor velen!
Rosalien V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Gisteravond een heerlijke avond gehad: zalige gerechten (de fazant was top!) heerlijke wijn (biologische gruner veltliner mmm) en een heel vriendelijke bediening. Wat wil je nog meer! Tot ziens!
Ruben J.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Alles is daar perfect.. Eten... Sfeer .... En wat een goede service!!!! Medewerkers zijn heel erg aardig en ik heb echt alleen maar complimenten voor deze restaurant!
Gr, Diana
Jamdejong .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Gezellige sfeer, fijne bediening en lekker eten. Pluspunt is dat er ook 1/2 porties besteld kunnen worden voor de 'kleine' eters.
Cees Jj S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
gegeten bij de Reghter in de Rijp
eerst een smaakvol tomatensoepje, lekker pittig en romig.Hoofdgrecht, heerlijke ossenhaas-puntjes met noedels, en mijn partner kabeljauwhaas
Het is allleen vreemd dat je voor de bijgerechten, zoals groentegarnituur, of patat-frites een behoorlijke toeslag moet betalen, maar ja.
Verder niks mis met dit restaurant, dus een aanrader.