De Rede van Dronten

Meer informatie over restaurant De Rede van Dronten

• Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
FritsHoff .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Op vrijdagavond hier gaan eten, met de kermis een druk bezochte avond. Een gezellige inrichting met sfeervolle kaarsen etc. Bediening was snel, vriendelijk en professioneel, ondanks de jonge leeftijd van de dames. Omdat we nog 3 uren moesten rijden naar het Zuiden gevraagd of het ondanks de drukte mogelijk was iets snel te bestellen. Navraag leverde op dat dat kon en dat sate net zo snel was als een scholfilet. En inderdaad binnen 15 minuten kregen we mooie schotels voor gezet. Uitstekende sate en frieten (een 8), warme groenten en salade. Scholfilet was helaas gepaneerd en slap (een 4), door de snelle levering of het op voorraad houden? Ruime porties. Met 2 drankjes erbij 38,-E, behoorlijk aan de prijs.
Drikus12 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Veel verwacht van dit restaurant maar uiteindelijk toch bedrogen uitgekomen. Service ondermaats; geen serveerster te bekennen toen onze glazen leeg waren en uiteindelijk drie keer het verkeerde drankje aangeboden gekregen.
Wat het eten betreft, vast een off-day van het keukenpersoneel. De befaamde varkenshaassaté bleek matig (niet?) gemarineerd, en het taaie stukje kroepoek ernaast maakt niet veel goed. Om daar dan een slordige 17 euro voor te vragen is niet helemaal gerechtvaardigd. Prijs-kwaliteit staat dus bij lange na niet met elkaar in verhouding.
Om toch nog met een pluspuntje te eindigen: het restaurant zag er van binnen keurig verzorgd uit, met een warme en gezellige uitstraling.
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Hoe het binnen is, weet ik niet, maar het terras is heel prettig. En de lunch (een koud vlees-schotel) was gewoon goed: goede vleeswaren, lekkere tostada. Bediening snel en uiterst vriendelijk. Een aanwinst voor Dronten, en dan vooral bij mooi weer buiten op het terras.
Foodlove27 .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Komen hier vaker om te borrelen.. dat is altijd zeer goed. Lekkere vers gemaakte hapjes zoals garnalen kroketjes of patatoe dippers & Lekkere cocktails! Laatst hier gedineerd maar dat is niet zo heel goed bevallen. . De bediening is echt top! En de gerechten zien er ook echt goed uit! Alleen ben ik van mening dat er meer naar de smaak van de gerechten gekeken moet worden. . Bijv. Saus, te zout,of smaakloos etc. De producten die ze gebruiken zijn mooi, groente, vlees etc. (Behalve de spareribs, hier zit echt heeeeeel veel vet aan. Marinade is goed) mise en place is goed. Veel verschillende bakjes met groente, salade en appel compote..
Paschal .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Het valt ons keer op keer weer op dat klachten niet serieus worden genomen en afgedaan worden met 'onze excuses, ik geef het aan de keuken door'.
We komen al jaren hier en het eten is eigenlijk altijd geweldig goed en maar zodra er iets niet goed is en je meldt het netjes, dan doen ze er niets mee, zeer jammer en een gemiste kans.
Dit keer hebben we zoals wel vaker, de Rede Sate genomen en is altijd prima. Bij deze Sate zit altijd een bakje met rauwkost met dressing. Deze keer was de dressing ranzig, terwijl die normaal altijd lekker fris zurig is. (de rauwkost met dressing was nu anders klaargemaakt ivm de drukte van afgelopen maandag (koningsdag)), Dit gemeld en als antwoord, 'ja, het is inderdaad niet helemaal goed, onze excuses'. Maar verder niets, niet eens als goedmaker een kopje koffie of zo.
Dit is zeer jammer. Want op zich is het eten er altijd prima, maar de service laat af en toe wel te wensen over.
Boaz5 .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
afgelopen woensdag uit eten geweest in dronten bij de rede met 6 personen.
Erg lekker gegeten, grote kaart en dus veel keus! top!
voorgerecht Tonijn/flat-bread carpaccio en brood met kruidenboter.
Tonijn was top, leuk dat koekje als garnering. Flat-bread was veel en rijkelijk belegt. top.
turks brood kruidenboter ook lekker, kruidenboter iets wat vlak van smaak.
Hoofdgerecht hadden we allemaal wat anders, ossehaas in krokante jas/xl schnitsel/3gangen biefstuk hoofdgerecht/vis in zijn geheel/Zalm en Paddestoelen met kaas. persoonlijk vond ik de paddenstoelen saus wat tegenvallen bij de schnitsel...
veel garnituur bij het eten. sla en friet ruim voldoende.
Dessert hadden we koffie/likeurkoffie/3gangen dessert. koffie prima dessert viel tegen, toch meer smaak verwacht.
Service Prima!
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat het echt heel warm was binnen.
Boris B.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Een aanwinst in het dorp, zeer vriendelijke en behulpzame bediening. gezellig restaurant, informele sfeer.
de lunch was uitstekend, wij aten verschillende broodjes, biefstuk en hamburgers, en snacks /patat voor de kinderen. De hamburger was wel HEEL ERG GROOT, moest de helft laten staan, maar tafelgenoot at het met smaak op. Het kinder-ijsje was wat teveel van het goede, met zoveel snoep erop ...brrrr, maar dat zouden de kinderen uiteraard anders beoordelen!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Na reservering vriendelijk ontvangen. En vanaf dat moment vlotte, attente bediening. Zeer ruime keuze uit gerechten, menu's gemist op de kaart. Hoofdgerecht en nagerecht bijzonder mooi opgemaakt. Smakelijk met niet te veel sausen of smaakmakers. Vis is aanrader, zeebaars bijvoorbeeld. Gezellige ruime tafel tussen gezellige drukte op woensdagavond.
Rina V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2014
Hoewel er weinig concurrentie is in Dronten (en ze daardoor misschien niet altijd op hun tenen hoeven te lopen), blijft dit toch ook gewoon een goed restaurant. De bediening is altijd erg vriendelijk en niets is teveel gevraagd. En het eten is altijd erg smaakvol en de porties zeker niet te klein. Dit blijft een aanrader
Simone M.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2013
Aardig restaurant, niveau redelijk eetcafé. Prijs is pittig, wel een keurig glas water naast de wijn. (Alweer) keuze uit twee wijnen, zonder dat de bediening iets laat weten over de prijs per glas. Bediening is vriendelijk, eten vlot geserveerd. Brood alleen als extra te bestellen met direct 3 zware sauzen erbij, standaard geen stukje brood bij het voorgerecht valt mij tegen, vooral als de prijzen net geen 10 euro per gerecht zijn.
Varkenshaas saté was goed, had wat knapperiger gebakken (grill?) en beter gemarineerd gemogen, moest nu alle smaak van de saus hebben. Leuk geserveerd met friet in een zakje op het bord. Stukjes kroepoek op de saus, tja, die worden slappe lapjes.
Kleine tafeltjes, dicht op elkaar.
Bediening in geen velden of wegen te bekennen toen we de rekening wilden vragen, stonden met elkaar te kletsen achter een pilaar. Mijn tafelgenoot had de ervaring dat opstaan en naar de kassa gaan zou helpen, maar dat verwacht ik toch niet echt in een restaurant.
Algemene indruk is een zesje, echt net voldoende. Samen 70 euro kwijt, heb voor dat geld wel beter gegeten. Voorlopig blijft het bij dit bezoek...
Foodlove27 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Decor netjes, hip.
Tafels veeeel te dicht op elkaar.
Eten erg goed bereid, genoeg keuze op de kaart, van simpel naar wat spectaculairder.
Prijs kwaliteit niet goed. Te duur.
Goede service, netjes en vrolijk.
Carpaccio salade favoriet!

Cees-jan D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
gisteravond spontaan er naar toe gereden, vergeten dat het ook nog eens koopavond was... dus volle bak, toch nog net 1 tafeltje vrij, wel een beetje in ee hoekje, maarja misschien iets eerder moeten reserveren!
eten echt heerlijk, paddestoelensoepje vooraf met heerlijk brood, daarna voortreffelijke zalm met super garnering en als toetje div. choco.
prijs ook wel redelijk € 58,- met z'n 2 en.

wij gaan zeker nog eens
Menne V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Soep vandaag is mosterdsoep. Met wel heel veel mosterdzaad. Is dat het aangekondigde Zwolse accent? Eigenlijk een te zwaar voorafje als je kiest voor een pittig sterk Thais gelijkend kipgerecht.

Grote stukken kippenborst en mooie groene groenten.
Mooi gestapeld met te veel pittige saus en te weinig witte rijst (om te blussen). Opvallend standaard bijgerecht frites en gebakken kriel (...). Naast een aangenaam blusmiddel frisse appel compote. De fishstew is minder spicy. Hierbij dezelfde gemengde groene groenten.

De ruimte kent vele niveaus met hoge lage en ronde groepstafels. Veel jongeren. Maar ook hele gezinnen met grootouders.

Huiswijn in grote glazen € 3,50 Water van de tap uit Dronten!

Op de vraag waarom zoveel aardappel varianten? Dat wil de chef uit de keuken graag! Veel gaat retour naar de keuken (...).

Met espresso na voor nog geen € 60,00 gegeten
Elwin A.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2013
Op advies van een relatie zijn we hier gaan eten.
Bij aankomst werden we onmiddellijk verwelkomd en naar een tafeltje geleid. Minpuntje, er is geen kapstok, iedereen moet zijn jas bij zijn tafeltje neerleggen.

Onmiddellijk werd gevraagd of we vooraf iets wilden drinken, dat maak je wel eens anders mee.
Ook tijdens ons hele verblijf werd heel attent op lege glazen gelet.

Bij ons drankje hebben we een 'olijfje' en 'Turks brood' als tapas besteld. Dat was heerlijk en heel veel waar voor je geld. Heel bijzonder en lekker waren de gezoete olijven.

Bij het opnemen van de bestelling voor het hoofdgerecht werden als extra een tweetal gerechten van de dag genoemd, alles met veel kennis van zaken.
Wij zijn voor de Varkenshaas en Biefstuk (gerecht van de dag) gegaan. Werkelijk geweldig en goed verzorgd wat betreft bijgerechten. Bijzonder om te vermelden is het puntzakje met Vlaamse frieten, in plaats van een paar frieten op het bord.

Kortom, een echte aanrader, zeer betaalbaar, echt een adres om vaker naar toe te gaan.
Eline H.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2012
Op zondag 29 juli gegeten bij de Rede. Drie keer eerder gegeten en altijd redelijk tevreden geweest. Maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Als voorgerecht hadden we 3x de halve kreeft met kerriemayonaise en gegrilde groenten. De kerriemayonaise waren ze vergeten en de de kreeft was zo lang gekookt/warmgehouden dat hij taai was geworden. Zonde. Een van de andere voorgerechten was een wrap met eend, maar ook de eend was doorbakken en droog. De bereidingstijd van de (overigens mooie) producten was sowieso een probleem voor de 16 jarige "chefjes" in de keuken, bleek ook bij de hoofdgerechten. De dagvis was zeeduivel en was veel te lang verhit. Ik had mijn tournedos 'rare' besteld en ik kreeg hem medium-well done. Gelukkig was hij nog wel mals! De andere hoofdgerechten (zalm+ gamba's en spare ribs) waren wel goed. In principe staan er mooie gerechten op de kaart, maar volgens mij hadden ze vakantie krachten in dienst bij de Rede die de mooie producten professioneel verpest hebben. Ik kom nog wel een keertje terug op een vrijdag of zaterdagavond na de zomervakantie...