De Rede van Bataviahaven

Meer informatie over restaurant De Rede van Bataviahaven

Kan beter
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Wij konden alleen een tafel reserveren om 18:30 vervolgens één uur en een kwartier gewacht op brood met kruidenboter. Twee keer om gevraagd. Uiteindelijk maar niet genomen. Ook een aantal drankjes niet gekregen. Bediening uiterst vriendelijk, maar niet ervaren. Ik had gamba's en tonijn als voorgerecht. Tonijn uit blik met een vage tomatensaus. En de eendenbout en filet was de eendenbout heerlijk, maar de filet veel te doorbakken dat het naar lever smaakte. Nee, wij komen hier niet meer terug
Leonne M.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Vriendelijke ontvangst. We wilde alleen dessert en koffie. Dat was helemaal geen probleem. Vlotte en vriendelijke bediening. Heerlijk dessert en lekkere capu. Toch nog Een prima afsluiting van een verjaardagsetentje. En ook nog gratis parkeren !!!!
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Wij zijn 9 September met 4 personen hier wezen eten. In 1 woord alles prima gesmaakt, vlotte bediening, smakelijk eten en een goede prijs kwaliteit verhouding.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Hier met vier man een lunch gehad. Keurige serveerster die bij onze binnenkomst vroeg waar we de auto geparkeerd hadden. Dit kan alleen in de parkeergarage namelijk. Glaasje wijn besteld deze kwam met ongevraagd een glaasje water ernaast. Kijk zo hoort het in de Nederlandse horeca. Twee broodjes tonijnsalade en twee trio van de vis besteld ondanks de drukte alles vrij snel op tafel. De broodje niets op aan te merken. Overigens het is een prachtige zaak. Bij het afrekenen kregen we een gratis uitrijkaart voor de parkeergarage. Wat denk ik niet de bedoeling is van deze service zijn we voordat we de auto gingen halen nog maar even Bataviastad binnen gegaan. Vandaar de 10 voor de fantastische bediening en het gratis parkeren. Werelddag gehad!!!
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Gezellig restaurant waar de klant goede bediend wordt al vele malen daar gegeten. opvallend is de steeds wisselende kaart die aan de jaargetijden is afgestemd. vooral de vlees gerechten zijn uitstekend bij de vis laat men wel eens een steekje vallen. Bij het afrekenen vraagt men waar je heb geparkeerd als dat in de parkeergarage is krijg je een vrije uitrij kaart.
Martin C.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Na een slechte ervaring eerder op de avond bij een ander restaurant, waar we vanwege onacceptabele wachttijden zijn vertrokken zonder hoofdgerecht zijn we hier om 21.00 uur binnengewandeld. Het was nog volle bak, en er was nog niet direct een tafeltje beschikbaar. Een kwartiertje wachten en na wat geschuif door het uitermate vriendelijke personeel was er een plaatsje gecreëerd voor ons 6-en. Ondanks de grote drukte hadden we snel onze gerechten. Heerlijk malse kalfs rib eye, mosselen, een visstoofpotje en de andere gerechten waren heerlijk. Ook de sorbets achteraf met vers fruit waren lekker fris. Al met al toch nog een geslaagde avond geworden. We komen graag weer terug
Emkappe .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
We hebben vrijdag met het gezin hier gegeten. Personeel is uitermate vriendelijk en de sfeer is goed.
We hebben gebruik gemaakt van de share kaart zo op het oog zagen de hapjes er lekker uit. 3 hapjes per persoon is ruim voldoende. De friet die je kunt bestellen is werkelijk waar heerlijk.

Helaas zaten er een aantal garnalen tussen die nogal vies waren en deze hebben we teruggestuurd naar de keuken. De bediening kwam later terug met de mededeling dat de garnalen idd niet goed waren en we kregen nieuwe porties. Helaas is voor ons de maaltijd hierdoor wel wat tegengevallen uiteindelijk. Dit hebben we ook aangegeven bij bediening. Ik vond het zelf wel wat teleurstellend dat we Niet op een bepaalde manier hiervoor zijn tegemoet gekomen want uiteindelijk vond ik het de 150 euro niet waard.
jeroenJonas .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Met z'n vieren gegeten op 1ste Pinksterdag. Reserveren was nodig. De ambiance was redelijk tot goed, vrij jonge bediening die keurig langs de tafels kwamen en op tijd navroegen of het eten naar wens was. Helaas was dit ook nodig want de lamshaas was lauw. Deze is teruggegaan naar de keuken en kwam later warm terug. De koffie komt helaas uit een volautomatische machine en dat was te proeven: geen smaak. Het Prijspeil is wat aan de forse kant voor wat je krijgt. Op zich kun je hier prima eten maar het mist wat finesse. Als extra service krijg je een uitrij kaart voor de parkeergarage (je kan nergens vrij parkeren).
Maroesiepoesie .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Mijn eerste recensie :) Eigenlijk niet zoveel op aan te merken. Het eten was goed. Mijn varkenshaas was rosé, de groenten heerlijk en het garnituur ook ruim voldoende en gevarieerd. Mijn disgenoot had een heerlijke spare-rib waar veel, mals vlees aan zat. De bediening was uiterst vriendelijk. Gewoon weer heerlijk gegeten.
Kenneth S.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
op een zaterdag gegeten. Gezellig druk, ambiance was leuk en de bediening was alert.

Helaas waren onze gerechten zo zout dat ik nog steeds last heb van vochttekort. Hierover gesproken met de serveester. Die gaf aan normale mate van peper en zout te gebruiken en dat de keuken 'op smaak' kookt, maar dat het zal liggen aan het feit dat wij zelf zoutloos koken. Dat is natuurlijk onzin, want als wij elder eten ervaren wij nooit de zoutsmaak die alles nu had. Ik moet er goed over nadenken ooit nog terug te komen hier.
Marcel A.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Hier gisteren lekker gegeten met vrienden. Zij komen hier vaker en nu weten we waarom. Goede, vriendelijke bediening. Je ziet dat er niet bezuinigd is op de inrichting, alles ziet er netjes maar toch gezellig uit. Je krijgt bij de wijn netjes een (gratis) glas water. Na het hoofdgerecht ging er net geen dessert meer in, dus gingen we voor koffie met wat lekkers. Ook voldoende keuze in koffie met een tic, daarna lekker uitbuiken door een rondje te lopen in de haven. Ook met kinderen kun je hier leuk terecht, er hangen grote ipads aan de muur op kinderhoogte dus daar heb je ook geen kind aan. Prijs kwaliteit is prima, we komen hier graag terug.
Tooskesmit .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Verschillende keren geluncht, maar gaat steeds slechter worden.
Als je houd van grote porties is het een prima adres, maar je moet van de kwaliteit niet te veel verwachten.
Een simpele uitsmijter met goedkope ham die verdacht veel lijkt op blikham en zweterige imitatiekaas.
KO01 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Wij wonen in de buurt en vinden het dan ook erg leuk om daar te lunchen /dineren. Wat ik alleen ontzettend jammer vind is dat er op de lunchkaart niet aan de kleine kinderen wordt gedacht. Er staat geen enkel broodje voor kinderen op de kaart en bij het navragen of de XL tosti kleiner geserveerd kon worden was dat ook niet mogelijk. Daar kunnen ze echt nog iets leren van bijv. De Eetalage in Lelystad waar ze een simpele maar leuke kaart hebben voor kinderen (spies met rolletjes brood met chocolade pasta/jam, fruitspies etc.). Het is echt lastig in Lelystad een restaurant te vinden waar je als ouders lekker kunt eten maar ook je kind(eren) iets lekkers kan voorschotelen ipv alleen maar patat.
Laurientje .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Meerdere keren hier gegeten en regelmatig het terras bezocht. De bediening is voortreffelijk en de wijn een echte aanrader. Zowel binnen als buiten is het erg sfeervol en gezellig, maar de echte smaak en finesse voor het eten missen we wel een beetje. Van de 5 of 6 keer is het niet 1 keer echt geweldig geweest. Jammer want de producten die gebruikt worden zijn wel erg goed.
JSK0 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Het was alweer een tijdje geleden dat wij bij de Rede in Bataviahven gegeten hadden.
Het was druk op het terras, want het was mooi weer dus we gingen er vanuit dat we geduld moesten hebben.
Het tegendeel bewees zich, door de vlotte bedieding werden wij direct geholpen en zaten we binnen no time aan ons drankje en broodplankje.
Ook het hoofdgerecht (wat bestond uit 3 voorgerechten) stond snel op de tafel.
Dit beviel ons goed, vooral de paling op toast was erg lekker. Alleen de tomaten in de salade carpaccio waren wat melig, verder geen op of aanmerkingen.
Al met al een goede beleving, wij komen zeker nog een keer eten!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Ik werd lekker gemaakt door de bediening over een speciaal voorgerecht, een eendenborst-filet, een van mijn favorieten, en dat voor slechts eur 6.50. Oh wat een vergissing, helemaal doorgebakken met erwtenpuree en wat vage saus plus schuim. Onnodig om zoveel verschillende smaken bij een simpel gerecht als eendenborst te serveren. Verder prima steak tartaar leuk geserveerd op een plankje met diverse kleine schaaltjes en een goede smaak. Daar was niets mis mee. Jammergenoeg is de bediening niet scherp, waardoor er onnodig lang borden op tafel blijven staan. Wel doen ze veel moeite om de drankomzet te verhogen. Tafelgenoten hadden gamba's, spareribs en een carpaccio-salade, welke om goed waren. Geen tijd om een nagerecht te nemen. Jongens, nieuwe tafels op het terras en je zit echt lekker, plus de bediening mag iets vlotter. Er werden veel fouten gemaakt in de drankuitgifte, en echt niet alleen bij ons.
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Wij komen zeer regelmatig bij de rede, het uitzicht is super! Een tijdje geleden duurde het erg lang voordat het eten geserveerd werd, maar dit is inmiddels weer verbeterd. Bediening is altijd vriendelijk en vrolijk. Kortom, wij blijven komen!
Randy E.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Wat een leuke verrassing in de Bataviahaven. We waren hier op een zaterdagavond en het was echt helemaal afgeladen. Zo druk dat we aan de bar gegeten hebben. De bediening verdient echt een compliment. Zeer attent, klantgericht en toch niet opdringerig.
Na een heerlijk turks brood met aioli en kruidenboter kwamen de hoofdgerechten "Koe en big" en de spareribs. Geweldig langzaam gegaard goed vlees, zeer mals en met een uitgebreid en lekker garnituur. Met name de appelcompote was heerlijk.
Mochten we nog eens in de regio zijn, gaan we gegarandeerd terug!
Jacomien D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
We zijn net terug van een heerlijk etentje bij De Rede. De bediening was goed en zeer vriendelijk. Het eten was superlekker. We waren met zes personen en twee van ons wilden een voorgerecht delen. Ik verwachtte één bord met twee sets bestek te krijgen, maar nee, we kregen ieder keurig ons eigen bord met de helft van het voorgerecht. Supergoed gedaan. We komen zeker nog een keer terug. Het is lang geleden dat ik zo lekker en gezellig heb gegeten!
ZErik1 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2014
Hier lunch gebruikt op een zonnige dinsdagmiddag. Mooi terras met weids uitzicht, goede stoelen maar onmogelijke tafeltjes waar je aan 1 kant steeds met je knieen tegen een stang aan zit. Garnalenkroketjes (echte garnalen maar wel heel kleine kroketjes, goed van smaak), hamburger (sappig met veel gebakken uien en mandje gefrituurde aardappelschijfjes) en sandwich met zalm en rivierkreeftjes (goed belegd, vers). Bij alle gerechten werd een soort kruidenmayonaise geserveerd. Gewoon lekker gegeten en gezeten. Moeten misschien toch maar eens gaan dineren hier.