De Rechtbank

Korte Nieuwstraat 14 3512 NM Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Rechtbank

Over De Rechtbank

Van ontmoetingsplek voor rechters en veroordeelden tot het beste terras van Utrecht: De Rechtbank is al decennia lang spraakmakend. Tegenwoordig hoef je hier geen veroordeling meer te verwachten.

Het gebouw is namelijk met zorg gerenoveerd om alle gasten te laten genieten van heerlijke momenten op een unieke plek. Of je komt voor de bekende risotto, een heerlijke cappuccino of een overnachting in het Court Hotel. Hier wordt je met liefde in de watten gelegd.

Ook voor grotere gezelschappen, zowel zakelijk als privé zijn er veel mogelijkheden. Zo is de Rechtbank in combinatie met het Court Hotel ideaal voor een meerdaagse vergadering (met 8 unieke vergaderruimtes), een spectaculair bedrijfsfeest in de Vrouwe Justitiazaal of prachtig als trouwlocatie midden in Utrecht.

Je reserveert bij De Rechtbank in Utrecht een tafel binnen, mocht er op de dag zelf plek zijn op het terras, dan ben je daar natuurlijk van harte welkom!

Meer informatie over restaurant De Rechtbank

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag

Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Met een flinke groep waaronder (ook kleine) kinderen hebben we hier lekker geluncht.
Alles was piekfijn in orde, nette vriendelijke bediening, die met de drankjes wat langzaam was.
Mirjam Z.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
lekker eten, uitstekende kwaliteit, gezellige plek, enige minpuntje; alles wordt in hoog tempo geserveerd waardoor je eigenlijk te snel klaar bent. Wij komen toch wel terug
Shelley L.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Super lekkere gerechten gehad, gerookte zwaardvis salad en tournedos. Mijn pannecota is een beetje te hard maar die van mijn man is perfect. De rode wijn Collebello is een aanrader. Gaan zeker weer terug!
Bart T.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heerlijk met mijn vrouw gegeten bij de rechtbank, een uitstekende keuze voor een fijne avond met een goede kwaliteit-prijsverhouding. Fijne bediening in een mooie ruimte en de gerechten zijn echt zeer ok. Wij hebben hier nu denk ik 3-4 keer gegeten gedurende de laatste jaren en de ervaring is telkens heel positief. We komen hier over een tijdje zeker weer terug! Enige puntje dat het voor mij nog prettiger zou maken is een iets uitgebreidere wijnselectie met ook wat complexere rode wijnen.
derksenanika .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heerlijk gegeten, leuk 3-gangen keuze menu, met voor elke smaak wat wils. De boeuf bourguignon is een echte aanrader. We komen zeker nog eens terug!
hjansenvanleusden .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Het was wederom goed toeven bij de Rechtbank. Vlotte, beleefde bediening. Korte wachttijden tussen de gerechten. Leuke afwisselende menus. Goede kwaliteit. Heerlijk glas wijn. Gezellige sfeer.
Voor herhaling vatbaar!
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Prima tent
Lucas C.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijke en bijzondere gerechten. Attente bediening. Mooie zaak. Simpelweg een aanrader en daarom ook twee weekenden achter elkaar hier gegeten
MP13 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Lekker gegeten, moesten echter erg lang op onze drankjes wachten. Hadden rode wijn besteld bij het hoofdgerecht en deze werd gebracht toen het bord al leeg was... we kregen de opmerking dat we maar wat minder snel moeten eten....dat vonden wij niet gepast. Ook de bijgerechten zijn wat ons betreft niet passend, 3,50 voor een miniscuul bakje friet of 3 voor een klein beetje sla is een beetje overdreven.
Merel ..
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Voorrecht was matig, niet bijzonder maar prima. Het hoofdgerecht echt teleurstellend slecht. Ik denk dat mijn bord een tijdje onder de warmhoudlamp heeft gestaan, want de bovenkant was hard en ik heb m'n tong gebrand aan de vis. De risotto was lauw en de sla blaadjes ook. Het toetje was fantastisch!!
vulto115 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Hebben heerlijk gegeten. Keuze was met de AH-bon ruim voldoende. Bediening was zeer vriendelijk en erg attent. Absoluut een aanrader.
ardavanvoren .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
prima, vriendelijk welkom heten, tussendoor regelmatig vragen of alles naar wens is, vlotte en vriendelijke bediening, bij een klein foutje 1000x excuus, (voor onze wensen bijna zelfs overdreven).
f.j.stevens .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
keuze uit vier voor- hoofd- en nagerechten, dus vlees, vis en vega. Lekker gegeten met z'n vieren. De vis was prima klaargemaakt.
Elise T.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Prima restaurant, fijne, vriendelijke bediening, en heerlijk en mooi opgemaakt eten, kortom voor herhaling vatbaar!
Voor het AH-menu was een speciaal driegangenmenu samengesteld. Het was helder en duidelijk vooraf welke prijs we betaalden (daar wordt in sommige restaurants nogal eens meegesjoemeld), dus ook in het kader van deze actie hadden ze het prima voor elkaar. Complimentes!
e T.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Goede gastheer, mooie omgeving, goed eten. Erg fijn dat er geen lange wachttijden waren en we zoals gevraagd op tijd klaar waren
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Alleen een beetje jammer dat ze in de maand december helemaal niet meedoen met de AH actie ( dus geen lunch en geen diner ) en in de actieperiode nooit meedoen met de lunch aanbieding........ .
We hebben voor een goed verzorgde lunch dus de volle mep betaald. We kregen wel een kopje koffie aangeboden van het huis.
kastanje-31 S.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Goede lunch. Gekozen voor rustiger sfeer dan cafes in het centrum. Service was een beetje traag.
Renee S.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Wij aten hier met de AH actie. In vergelijking met vorig jaar was de kwaliteit van de keuzegerechten stukje minder maar niet slecht. Wat ons stoorde was de hoorbare en voelbare dreun van de bassen vanuit de kelder, waar blijkbaar een een feest gaande was. Daardoor was het wat onrustig dineren. Nog steeds vriendelijke en attente bediening.
Maartje V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijk geluncht mooie gerechten en een goed glas wijn. De sfeer is gezellig en informeel. Zeker demotiverend waard om nog een keer terug te gaan
Iason O.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Voor- en hoofdgerechten waren heerlijk. Vooral de gevulde aubergines en de heilbot met rodebietrisotto waren erg lekker. Ook de desserts waren heerlijk, maar wel erg machtig. Zo was bij de koffiepanacotta het ijs overbodig. Maar zeker een plek om terug te komen.