Over het restaurant De Rechtbank

Over De Rechtbank

Van ontmoetingsplek voor rechters en veroordeelden tot het beste terras van Utrecht: De Rechtbank is al decennia lang spraakmakend. Tegenwoordig hoef je hier geen veroordeling meer te verwachten.

Het gebouw is namelijk met zorg gerenoveerd om alle gasten te laten genieten van heerlijke momenten op een unieke plek. Of je komt voor de bekende risotto, een heerlijke cappuccino of een overnachting in het Court Hotel. Hier wordt je met liefde in de watten gelegd.

Ook voor grotere gezelschappen, zowel zakelijk als privé zijn er veel mogelijkheden. Zo is de Rechtbank in combinatie met het Court Hotel ideaal voor een meerdaagse vergadering (met 8 unieke vergaderruimtes), een spectaculair bedrijfsfeest in de Vrouwe Justitiazaal of prachtig als trouwlocatie midden in Utrecht.

Je reserveert bij De Rechtbank in Utrecht een tafel binnen, mocht er op de dag zelf plek zijn op het terras, dan ben je daar natuurlijk van harte welkom!

Meer informatie over restaurant De Rechtbank

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag

Karin M.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Maren V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
We gingen eten via de AH restaurant actie. Hiervoor gold een aparte kaart, zoals steeds vaker. Er was keuze uit vier voorgerechten, vier hoofdgerechten en vier nagerechten. Op zich prima. Maar ik vind het niet prettig om uit eten te gaan en niet datgene te kunnen kiezen wat je het liefste wilt. Dus gekozen om geen gebruik te maken van de actie en gewoon van de kaart te eten. Wat mij betreft zou het beter zijn om met de actie gewoon van de kaart te eten en dan maar wat meer te betalen.
janneke1980 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Lekker en gezellig gegeten met man en kids. Goede bediening die fijn inspeelde op onze wensen, wij aten voorgerecht buiten terwijl de kinderen heerlijk aan het spelen waren met al het speelgoed (bal, stepjes en buitenpuzzels). Daarna hoofdgerecht binnen gegeten en ijsje van kids kwam op ons verzoek lekker snel. Heel ontspannen!
Harry H.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Zowel bij voorgerecht als hoofdgerecht eenvoudige kaart: voor elk wat wils (1x vis, 1x vlees, 1x gevogelte,1x vegat.). Nagerecht evenmin iets bijzonders. Magere wijnkeuze m.u.v. de pouilly fumé. Smaak is goed, bediening attent en vlot. Geen luxe. Ik begrijp dan ook niets van achten en negens.
julia C.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Heerlijk gegeten in de prachtige tuin met zijn oude bomen met AH restaurant aktie. Goed personeel. Kortom om weer eens langs te gaan!
Liza V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Heerlijk gegeten en er werd op een hele prettige manier rekening gehouden met onder wensen. Vooral het voorgerecht met aubergine was de topper van de avond!
Roelie D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Wij hebben heerlijk buiten in de tuin gezeten, gezellig restaurant, goede, vriendelijke en vlotte bediening.De menu kaart voor gasten die komen eten met met ah punten is beperkt
H. O.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
We hebben gereserveerd met de AH actie. Bij aankomst konden we kiezen of we buiten of binnen wilden zitten. Super terras en door de grote banken en lage tafels heel ongedwongen gegeten en genoten van het mooie weer. Als je niet met het bord op schoot wilt eten of aan een lage tafel moet je dat niet doen. Voor ons gezelschap was het perfect. Keuzemenu was prima, voldoende diversiteit. Veel wijnen per glas te bestellen, zodat iedereen zijn eigen keus kon maken. Heerlijke avond gehad!
Kees-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Hier gegeten in het kader van de AH restaurantactie. Vanwege mooie weer op het terras gezeten. Vrij druk maar al snel kregen we de de "AH kaart" met een ruime keuze in gerechten, allen verrassend.
De beef salad en gegrilde aubergine van het voorgerecht smaakten uitstekend. Ook de hoofdgerechten eendenborst en doradefilet waren prima in orde. Het wordt saai maar ook de nagerechten - beiden kozen we voor de mascarpone met yoghurtijs- waren pico bello. Puntjes van kritiek: voor- en hoofdgerechten zijn wel erg afgepast, heb je 'n grote maag bestel dan nog 'n tussengerecht erbij. De bediening is vlot en vriendelijk.
Mirjam W.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Heeeerlijk gegeten!
Heel vriendelijk personeel. Wat wel jammer was was dat om 21.30u de tent al bijna leeg was. 2 Tafels nog maar bezet inclusief die van ons.
En nog 1 minpuntje, ik miste de muziek!!!
Maurice G.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Prima, goede maaltijd. Bediening was prima. Suggesties voor de wijn bij voor en hoofd gerecht. Direct de vraag of we water ( dus ook kraanwater) wilden gebruiken.
Roel W.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Wij eten vaker met vrienden bij de Rechtbank. Iedere keer was de ontvangst zeer vriendelijk, de sfeer prettig en het eten prima.
Fredy D.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Ramon V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Teleurgesteld over de kaart, weinig keuze. Eten werd in hoog tempo uitgeserveerd, te snel voor de bar om op tijd drankjes op tafel te krijgen. Personeel was verder vriendelijk en het eten smaakte goed.
Gerko ..
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Woensdagavond gezellig met z'n drieën op het terras/pleintje gezeten met wat wijntjes en uiteindelijk super lekker gegeten: Coquilles, salade, Kabeljauw en lamsstoof. Alles was perfect van smaak dus we hebben genoten. Niet voor de eerste keer.
Hanneke K.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Lekker en voldoende gegeten, leuke gerechten, prettige bediening.
wel rumoerig.
Jarka J.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Gelunchd voor de verjaardag van mijn vriend met mijn schoonmoeder. Heerlijk gegeten met een lekkere wijn erbij. Vriendelijke bediening die in is voor een praatje en direct paraat stonden als we ze nodig hadden. Ik wil zeker nog een keer terug om hun dinerkaart uit te proberen. Ik raad aan om te reserveren, want wij hadden geluk dat we nog een tafeltje kregen.
Tertius G.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Buiten op het terras, waar nauwelijks verkeer langs komt is al een feest op zich. Met drie man/vrouw aan een klein tafeltje is wat behelpen, maar de kwaliteit van het eten en de heerlijke huiswijn, heeft ons tot tevreden eters gemaakt.
Niels G.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Na een goed ontvangst, konden wij plaats nemen aan het raam. Enthousiaste en vriendelijke bediening. De drie gangen waren snel en heerlijk geserveerd. Met een fles rode wijn erbij was het compleet. Ik ga hier zeker nog een keer heen!
Victor B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
De bediening is uitstekend. Het eten van mijn partner ook. Dat van mij was ronduit teleurstellend. Het voorgerecht (gerookte tonijn) was zo zout dat het eigenlijk nauwelijks te eten was. De tournedos (waarvoor, zo bleek achteraf, extra betaald moest worden wat niet op de engelse versie van de kaart stond vermeld) was medium rare besteld maar kwam well done op tafel.