De Rechtbank

Korte Nieuwstraat 14 3512 NM Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Rechtbank

Over De Rechtbank

Van ontmoetingsplek voor rechters en veroordeelden tot het beste terras van Utrecht: De Rechtbank is al decennia lang spraakmakend. Tegenwoordig hoef je hier geen veroordeling meer te verwachten.

Het gebouw is namelijk met zorg gerenoveerd om alle gasten te laten genieten van heerlijke momenten op een unieke plek. Of je komt voor de bekende risotto, een heerlijke cappuccino of een overnachting in het Court Hotel. Hier wordt je met liefde in de watten gelegd.

Ook voor grotere gezelschappen, zowel zakelijk als privé zijn er veel mogelijkheden. Zo is de Rechtbank in combinatie met het Court Hotel ideaal voor een meerdaagse vergadering (met 8 unieke vergaderruimtes), een spectaculair bedrijfsfeest in de Vrouwe Justitiazaal of prachtig als trouwlocatie midden in Utrecht.

Je reserveert bij De Rechtbank in Utrecht een tafel binnen, mocht er op de dag zelf plek zijn op het terras, dan ben je daar natuurlijk van harte welkom!

Meer informatie over restaurant De Rechtbank

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag

Jan H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Prima tent
Lucas C.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijke en bijzondere gerechten. Attente bediening. Mooie zaak. Simpelweg een aanrader en daarom ook twee weekenden achter elkaar hier gegeten
MP13 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Lekker gegeten, moesten echter erg lang op onze drankjes wachten. Hadden rode wijn besteld bij het hoofdgerecht en deze werd gebracht toen het bord al leeg was... we kregen de opmerking dat we maar wat minder snel moeten eten....dat vonden wij niet gepast. Ook de bijgerechten zijn wat ons betreft niet passend, 3,50 voor een miniscuul bakje friet of 3 voor een klein beetje sla is een beetje overdreven.
Merel ..
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Voorrecht was matig, niet bijzonder maar prima. Het hoofdgerecht echt teleurstellend slecht. Ik denk dat mijn bord een tijdje onder de warmhoudlamp heeft gestaan, want de bovenkant was hard en ik heb m'n tong gebrand aan de vis. De risotto was lauw en de sla blaadjes ook. Het toetje was fantastisch!!
vulto115 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Hebben heerlijk gegeten. Keuze was met de AH-bon ruim voldoende. Bediening was zeer vriendelijk en erg attent. Absoluut een aanrader.
ardavanvoren .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
prima, vriendelijk welkom heten, tussendoor regelmatig vragen of alles naar wens is, vlotte en vriendelijke bediening, bij een klein foutje 1000x excuus, (voor onze wensen bijna zelfs overdreven).
f.j.stevens .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
keuze uit vier voor- hoofd- en nagerechten, dus vlees, vis en vega. Lekker gegeten met z'n vieren. De vis was prima klaargemaakt.
Elise T.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Prima restaurant, fijne, vriendelijke bediening, en heerlijk en mooi opgemaakt eten, kortom voor herhaling vatbaar!
Voor het AH-menu was een speciaal driegangenmenu samengesteld. Het was helder en duidelijk vooraf welke prijs we betaalden (daar wordt in sommige restaurants nogal eens meegesjoemeld), dus ook in het kader van deze actie hadden ze het prima voor elkaar. Complimentes!
e T.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Goede gastheer, mooie omgeving, goed eten. Erg fijn dat er geen lange wachttijden waren en we zoals gevraagd op tijd klaar waren
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
kastanje-31 S.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Goede lunch. Gekozen voor rustiger sfeer dan cafes in het centrum. Service was een beetje traag.
Renee S.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Wij aten hier met de AH actie. In vergelijking met vorig jaar was de kwaliteit van de keuzegerechten stukje minder maar niet slecht. Wat ons stoorde was de hoorbare en voelbare dreun van de bassen vanuit de kelder, waar blijkbaar een een feest gaande was. Daardoor was het wat onrustig dineren. Nog steeds vriendelijke en attente bediening.
Maartje V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijk geluncht mooie gerechten en een goed glas wijn. De sfeer is gezellig en informeel. Zeker demotiverend waard om nog een keer terug te gaan
Iason O.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Voor- en hoofdgerechten waren heerlijk. Vooral de gevulde aubergines en de heilbot met rodebietrisotto waren erg lekker. Ook de desserts waren heerlijk, maar wel erg machtig. Zo was bij de koffiepanacotta het ijs overbodig. Maar zeker een plek om terug te komen.
Eppo V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Goede wijn (de Albec), eten was lekker maar niet bijzonder. Locatie lijkt chiquer van buitenaf, maar toch stijlvol ingericht.
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Gedineerd met een groep van 5 op een door de weekse avond. Het restaurant zat vrijwel vol. De Rechtbank heeft een wat zakelijke uitstraling. Onder de gasten veel groepen en "mannen in pakken".

Vier van ons nemen het menu van de chef. Een bisque van kreeft, entrecote als hoofdgerecht en een dadeltaartje met ijs na. Het is allemaal aardig zonder ergens te verrassen en te overtuigen. Een karafje kraanwater komt vlot op tafel en wordt zo weer bijgevuld. Er zijn broodjes vooraf, maar geen schoteltje wat tot een onhandige kruimelboel leidt.
De bediening is vlot en vriendelijk.
ingridderksbaars .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Prima eten, als je een grote eter bent misschien wat weinig. Vooraf lekker broodje en bediening was in orde, een nagerecht was vergeten, enige minpuntje
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Met een gezelschap van negen personen gedineerd. Vooraf zwaardvis met een mooie rooksmaak. Op toast, met lekkere groentjes, kappertjes en wat zure dressing. Als hoofdgerecht een perfecte en royale tournedos met garnituur van pastinaak en rode biet. Als dessert koos ik koffie-panna cotta. De saus erbij was iets te strek van smaak. Heel vriendelijke en ontspannen bediening. Mooie ambiance. Een fijne plek om nog eens terug te komen. Voor een heel redelijke prijs gegeten.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Echt ont-zet-trend lekker!! Er staan bijzondere dingen op de kaart, dat vinden wij altijd erg leuk om te proberen. De zwaardvis met lavendeldressing was toch wel mijn favoriet echt een aanrader samen met de truffelrisotto, die móét je echt nemen, krijg je geen spijt van! Bediening was heel vriendelijk, snel en ondanks de drukte toch in voor een leuk praatje!
marijke M.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Weer eens heerlijk en gezellig gegeten bij De Rechtbank. De keuken biedt constante kwaliteit en de bediening is vlot, aardig en zorgvuldig. Zeker een aanrader in de stad Utrecht