De Rechtbank

Korte Nieuwstraat 14 3512 NM Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant De Rechtbank

Over De Rechtbank

Van ontmoetingsplek voor rechters en veroordeelden tot het beste terras van Utrecht: De Rechtbank is al decennia lang spraakmakend. Tegenwoordig hoef je hier geen veroordeling meer te verwachten.

Het gebouw is namelijk met zorg gerenoveerd om alle gasten te laten genieten van heerlijke momenten op een unieke plek. Of je komt voor de bekende risotto, een heerlijke cappuccino of een overnachting in het Court Hotel. Hier wordt je met liefde in de watten gelegd.

Ook voor grotere gezelschappen, zowel zakelijk als privé zijn er veel mogelijkheden. Zo is de Rechtbank in combinatie met het Court Hotel ideaal voor een meerdaagse vergadering (met 8 unieke vergaderruimtes), een spectaculair bedrijfsfeest in de Vrouwe Justitiazaal of prachtig als trouwlocatie midden in Utrecht.

Je reserveert bij De Rechtbank in Utrecht een tafel binnen, mocht er op de dag zelf plek zijn op het terras, dan ben je daar natuurlijk van harte welkom!

Meer informatie over restaurant De Rechtbank

Laura V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
marijke M.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Weer eens heerlijk en gezellig gegeten bij De Rechtbank. De keuken biedt constante kwaliteit en de bediening is vlot, aardig en zorgvuldig. Zeker een aanrader in de stad Utrecht
Marjan S.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Leuke locatie in Utrecht, kwaliteit overall redelijk, maar niet bovengemiddeld. Prima avond gehad, AH menu blijft natuurlijk een leuk concept om een middagje shoppen in Utrecht mee af te ronden
Faniccarm .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Mee-etertje .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten. De gastheer was ontzettend gezellig en attent. Hij verraste mij zelfs met verjaardagskaarsjes op het toetje! De wijnkeuze vergemakkelijkte hij door beide mogelijkheden te laten proeven.
Een prima keuze om op je verjaardag bij de Rechtbank te gaan eten!
Charlotte G.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Marryde J.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
we hebben gezellig en goed gegeten, de pompoensoep was overheerlijk.
Boeuf Bourgonie was voortreffelijk.
en het nagerecht kaffe pannacotte smolt letterlijk op je tong.
En de bediening was vriendelijk en gezellig ook tijd voor een praatje.
Wij hebben genoten.
Gaby J.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Heerlijk en gezellig gegeten. Erg correct en netjes geholpen door de diverse dames in de bediening. De keuze op de kaart zou iets diverser kunnen zijn.
Janneke D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Aardige bediening en een leuke sfeer. Alleen water is aan de dure kant, bestel dan liever wat anders de volgende keer.
Pa-ho .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Jammer dat de AH-restaurantactiemenukaart beperkter was dan de gewone kaart. We hadden ons vooraf verheugd op enkele gerechten die niet op de AH-kaart bleken te staan. Maar wel vriendelijke bediening en kwaliteit van het eten en drank was goed. Dus toch nog lekker gegeten.
F R.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten bij de rechtbank! Een aanrader om je AH bon bij in te leveren !
Je krijgt de keuze uit 4 heerlijk voor-hoofd en nagerechten !
Eppo V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Lekkere, verassende maar wel toegankelijke gerechten, mooi opgemaakt en snel geserveerd. Al met al erg tevreden, de geluiddempende platen aan het plafond doen hun werk goed, ondanks dat er veel mensen in een grote ruimte waren konden we goed met elkaar converseren. Ik was hier een tijd niet geweest maar een volgend bezoek laat nu niet lang meer op zich wachten!
Valentijn S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Via AH-actie hier een lekker drie-gangen menu gegeten. Er is veel keuze qua vis, vlees en vegetarisch. Zowel bij voor- als hoofdgerecht is er keuze uit 4 verschillende gerechten, dus voor ieder wat wils. Ik vond de gerookte zwaardvis als voorgerecht erg lekker en vernieuwend met citroencanapé en lavendeldressing. Ook de tournedos van runderhaas was goed en smaakvol klaargemaakt. Als nagerecht het kaasplankje met 5 verschillende kazen, brood, noten en vijgencompte maakte het drie gangen menu compleet.
Mijn tafelgenoot was minder enthousiast over haar Char siu salade van eend en hoofdgerecht heilbotfilet: het smaakte best goed, maar waren qua smaak en opmaak niet verrassend of vernieuwend.
De bediening is vriendelijk en heeft het druk.
Het decor is stijlvol. Helaas door gehorige akoestiek is de ruimte snel gevuld met vele stemmen en muziek. Geen plek voor een intiem, rustig dineetje.
Jacques B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
prima gegeten, vriendelijk personeel. Heel rustig
JacobAppel .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Met zijn tweetjes naar dit restaurant geweest voor een kleine maaltijd. Nette tent, hoge plafonds, leuke inrichting, beetje grand café uitstraling. Personeel was attent. Een van ons had de zuurkool tarte fine en de ander de steak tartaar van mrij rund met erbij een portie geroosterde groente en frites met truffelsaus. Prima gegeten.
Franca V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
De ontvangst is aller hartelijkst. Alle medewerkers zijn professioneel en vriendelijk.
Diner was heerlijk, echter de risotto vonden wij een beetje té zout en het chocoladetaartje droog en niet echt naar chocolade smaken.
De andere gerechten waren wel erg goed.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
De bediening was slecht.
Nienke S.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Bediening was niet onaardig, maar liet ons lang wachten voor we iets te drinken kregen en erg halstarrig met de kaart geven ipv het persoonlijk advies waar we om vroegen. Was met collega uit Parijs en moest erg mijn best doen om de aandacht van de bediening er bij te houden: ze kwamen niet uit zichzelf langs. Eten was ok, maar niet bijzonder en werd lauwwarm geserveerd. Beetje routine en lopende band achtig, weinig bezieling.
Patrick J.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Naar mijn idee perfect gebakken tournedos! Goede bediening met gevoel voor humor. Was wel behoorlijk warm.