Over het restaurant De Rechtbank

Over De Rechtbank

Van ontmoetingsplek voor rechters en veroordeelden tot het beste terras van Utrecht: De Rechtbank is al decennia lang spraakmakend. Tegenwoordig hoef je hier geen veroordeling meer te verwachten.

Het gebouw is namelijk met zorg gerenoveerd om alle gasten te laten genieten van heerlijke momenten op een unieke plek. Of je komt voor de bekende risotto, een heerlijke cappuccino of een overnachting in het Court Hotel. Hier wordt je met liefde in de watten gelegd.

Ook voor grotere gezelschappen, zowel zakelijk als privé zijn er veel mogelijkheden. Zo is de Rechtbank in combinatie met het Court Hotel ideaal voor een meerdaagse vergadering (met 8 unieke vergaderruimtes), een spectaculair bedrijfsfeest in de Vrouwe Justitiazaal of prachtig als trouwlocatie midden in Utrecht.

Je reserveert bij De Rechtbank in Utrecht een tafel binnen, mocht er op de dag zelf plek zijn op het terras, dan ben je daar natuurlijk van harte welkom!

Meer informatie over restaurant De Rechtbank

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag

Jouw recensie over het restaurant De Rechtbank

Elmer D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Mieke E.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Prima restaurant, het eten smaakte goed, de bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam.
Mede hierdoor een gezellige en leuke avond gehad!
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Het eten was was flauw van smaak. We moesten elke keer met de nodige moeite de aandacht van de bediening trekken om iets te kunnen bestellen. Ik zou de Rechtbank niet aanraden.
Nico M.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Gezellige sfeer, vlotte en leuke bediening, verse producten uit goede keuken en gelegen in centrum van de stad.
Voor deze actie een goede kaart met voldoende variatie mogelijkheden. Zeker de moeite waard !!
Josine K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Met de Ah restaurantactie hier gegeten. Hier nooit eerder geweest, maar het eten was heerlijk. Toen er een van de vleeskeuzes op was bij het driegangenmenu boden ze later een goed alternatief aan. Service was prima, klein puntje: wij zaten naast de kassa met onze tafel en daar kwamen alle serveersters steeds bestellingen invoeren en ook bij elkaar om te kletsen. Dat zou ik volgende keer ergens anders doen, aangezien wij dat allemaal konden horen.
Karin M.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Gebruik gemaakt van de ahrestaurantactie. Prima keuze uit het apart hiervoor opgestelde menu. Zalig malse sukade. Maar de topper was de enthousiaste, vriendelijke, vrolijke bediening. Dat maakte het een hele fijne avond, met gezelligheid, goed eten, goede wijn en fijne bediening.
Ted G.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Heel smakelijk gegeten. Leuk AH-menuutje met per gang 4 keuzemogelijkheden. Op misschien wel de laatste mooie avond van dit jaar buiten kunnen zitten op het prachtige, rustige terras.
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Het duurde soms te lang voordat ze ons opmerkten of voordat het bestelde eraan kwam.
Meer alertheid en wellicht wat betere organisatie zal hier verbetering in aan kunnen brengen.
Verder alle lof!
Linda B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Leuk dat er voor deze actie een aparte kaart was en dus keuze. Waren met 2 personen en beiden hadden we dezelfde voorkeur. De sashimi (altijd lekker als de vis vers is tenminste ) en sucade. Beide gerechten water prima in orde. Je kon ook nog een tussengerecht bestellen. Namelijk truffelrisotto. Deze werd op een ludieke wijze geprepareerd. Echter niet genomen vanwege het enorme aantal calorieën. Nog spijt van haha. Nagerecht van carameltaart en citroenijs was overheerlijk. Het personeel super attent. Al met al een geslaagde avond.
Marga P.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Heerlijk gegeten en de bediening was top ! Dit was onze eerste keer bij de Rechtbank met een AH-bon maar we zijn aangenaam verrast en komen zeker nog een keer terug!
elena17 .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Gastvrije ontvangst en bijzonder vriendelijke bediening
Niets was te veel Ook de omgeving zowel buiten als binnen vonden we erg leuk evenals de prima bereikbaarheid
Reden om weer terug te komen
Chapeau
ankelacigale .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Jammer dat de wachttijden tussen de gangen zo lang was.
De bediening was niet opmerkzaam; hoewel het toch niet echt druk was.
Vorig jaar was ik zeer lovend over de bediening, maar nu krijgen ze van mij een onvoldoende.
theko .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
na de 50 plus-beurs lekker gegeten bij de rechtbank .Het ros'e 1 gebraden kalfs voorgerecht was erg lekker en ook de scholfilet uit de oven was heerlijk .we waren met de A.H. actie en hebben koffie toegenomen want waren al behoorlijk vol gegeten en moe van de beurs .De koffie was ook prima en al met al hebben we heerlijk gegeten en komen zeker nog een keer terug. tot ziens!
Anneroos V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Een gezellige sfeer hangt er bij de rechtbank. Het ontvangst kan beter. Wij moesten nu op zoek naar iemand die ons naar onze tafel kon begeleiden. Het eten was lekker en werd snel geserveerd. De porties waren aan de kleine kant. Al met al een fijne avond gehad en prima gegeten.
Marion L.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Heerlijk gegeten, prima kwaliteit. Prijs/kwaliteit goed. Gezellige, vriendelijke bediening.
Gezellige avond gehad, komen zeker terug!
annonymus .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Was absoluut waardeloos! Vlees was veel te ver doorbakken, helemaal droog. Bord ging terug naar de keuken. Na een half uur (!) kwam het meisje vragen of we het gerecht opnieuw wilden! Vervolgens niemand meer gezien, zelfs geen desert meer aangeboden gekregen.
Brigitta V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Speciaal ah menukaart.
Mijn voorgerecht was heerlijk. Dat van mijn vriendin niet. Bouillon was lauw.
Hoofdgerecht matig. Wijn matig.
We hebben erg lang op het hoofdgerecht moeten wachten. Moesten nog naar een concert en hebben daarom maar gauw koffie toe genomen. Er was geen zakje voor ons om de extra's bij de koffie mee te nemen. Wel een bekertje waarvan het dekseltje niet paste.
Kortom. Ik ben beter gewend bij hen. Het ah menu is niet meer wat het was.
Irma A.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
We vonden het eten prima, maar we hadden een AH bon, waardoor het een leuk prijsje was. Anders had ik het toch iets te duur gevonden.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Het eten was zeer goed, maar vanaf 21:00 was de bediening (vrijwel) verdwenen. Dat gold niet alleen voor ons, maar voor alle gasten (zowel eters als borrelaars). Jammer, want verder was het echt top!
Mark W.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Erg lekker gegeten. Ondanks dat het druk was, kwamen de gerechten op tijd door. Als het goed weer is, hebben ze ook een zeer mooi buiten terras.