Over het restaurant De Rechtbank

Over De Rechtbank

Van ontmoetingsplek voor rechters en veroordeelden tot het beste terras van Utrecht: De Rechtbank is al decennia lang spraakmakend. Tegenwoordig hoef je hier geen veroordeling meer te verwachten.

Het gebouw is namelijk met zorg gerenoveerd om alle gasten te laten genieten van heerlijke momenten op een unieke plek. Of je komt voor de bekende risotto, een heerlijke cappuccino of een overnachting in het Court Hotel. Hier wordt je met liefde in de watten gelegd.

Ook voor grotere gezelschappen, zowel zakelijk als privé zijn er veel mogelijkheden. Zo is de Rechtbank in combinatie met het Court Hotel ideaal voor een meerdaagse vergadering (met 8 unieke vergaderruimtes), een spectaculair bedrijfsfeest in de Vrouwe Justitiazaal of prachtig als trouwlocatie midden in Utrecht.

Je reserveert bij De Rechtbank in Utrecht een tafel binnen, mocht er op de dag zelf plek zijn op het terras, dan ben je daar natuurlijk van harte welkom!

Meer informatie over restaurant De Rechtbank

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag

hkoppe .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten. Fijn buiten kunnen zitten en de bediening was attent en zorgzaam.
Natuurlijk komen wij nog eens bij julli eten.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Uitstekend gegeten met de zegeltjes van albert heijn op het beschutte en rustige terras, Goede menukeuze, lekkere wijn en aardige bediening.
estherduring .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Heerlijk gegeten met de AH actie. Heerlijk op het terrras kunnen zitten wat erg gezellig is. Vriendelijke bediening, hier komen we zeker terug!!
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Heerlijk gegeten op het terras. Ongedwongen sfeer. Wel jammer dat katten in de plantenbakken hadden gepoept. Misschien een gaasje spannen?
Leen P.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
We hebben hier gegeten met de AH actie. We kregen een speciale kaart met voor alle gerechten 4 keuzes.
We hadden als voorgerecht een soort carpaccio van gebraden kalfsvlees, dit was erg lekker, daarna haden we beenhammedaillon, vlees zou lekkerder kunnen, saai dikke plakken, kontjes wat droog. hierbij hadden we extra friet gevraagd, maar die waren ze vergeten en daardoor kwam die pas halverwege, gaf toch stress, wat vervelend is. Wortels waren bijna vierkant geschraapt, zonde, mogen naar mijn idee ook iets gaarder, daar er ook aardappelpuree bij het gerecht geserveerd wordt. Een grotere variatie groente tegenwoordig zou ook fijner zijn. Nu 3 wortels.
Nagerecht was iets met caramel, koek en sinaasappelsorbet, erg lekker.

De bediening bijzonder tafel had weinig inzicht wat bediening betrof, veel aandacht voor collega's, bestek moest nog op tafel komen als het gerecht gebracht werd uit de keuken, na het geven van de dessertkaart, was de koffie voor haarzelf even belangrijker. Ze was wel heel vriendelijk.
We konden deze avond lekker buiten op het terras zitten, met prachtige oude bomen. De tafel was voor mij t.o.v. de stoel te hoog.
paperina .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Vriendelijke bediening. Leuke kaart, kwaliteit vd gerechten uitstekend. Mijn ervaring is dat bij zo'n 'actie-dinertje' soms wat kwalitatief mindere gerechten worden geserveerd, of dat je genoegen moet nemen met een minder gunstige plek, maar daarvan was bij De Rechtbank geen sprake. Lof!
Juliette R.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Heerlijke en mooi geserveerde gerechten, aardige en vrolijke bediening. Wij zaten in de avondzon op het terras onder de bomen. Het is op dit tijdstip van de dag heerlijk rustig hier, terwijl de Dom op slechts enkele minuten van het restaurant ligt. Dit is zeker voor herhaling vatbaar!
hjansenvanleusden .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Zoals altijd: TOP. Goede kwaliteit, goede sfeer, goede bediening, altijd extra aandacht, niet opdringerig, wij komen vaker. Het is altijd een feestje.
Giersbe .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Het was niet druk maar wel hebben toch een tijdje op ons eerste drankje moeten wachten terwijl er al 2 serveersters waren geweest .
Er was een aangepast AH menu, niet veel keus...de rundvlees steak zat vol met zenen....apart betalen voor een bakje frites bij het eten...vrij prijzig, cola, wijntje en een frietje...extra 18 euro.
Voor de rest een mooie locatie.
infostedebouw .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Goede ontvangst, prima service. Voorgerechten waren niet onaardig. De groenten in het hoofdgerecht moeten wat langer gekookt worden. Het varkensvlees was oom wat te hard. Tip: doe ook eens wat met een smaakvolle saus. Alles is nu wat te basic. Succes
Marian M.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Na een middagje uit in Utrecht arriveerden we een half uur te vroeg bij Restaurant de Rechtbank.
Dit was geen enkel probleem ! Zij hadden een leuk plekje in het restaurant voor ons gereserveerd.
Het 3 gangen menu was voortreffelijk, alleen een beetje weinig groente. Mijn sukadelapje was precies goed, niet te gaar. Ook de bediening was erg vriendelijk. Voor herhaling vatbaar !!
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
De diverse gerechten waren met zorg en aandacht voor kwaliteit samengesteld.
De bediening kwam - vanwege de drukte - wat traag op gang, maar was daarna goed.
Al met al een restaurant wat we kunnen aanbevelen.
Puckje C.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Personeel was niet echt oplettend, maar als ze aan onze tafel stonden waren ze heel vriendelijk. Afwijkende menu keuzes deden ze ook niet moeilijk over, was heel fijn.
Anita D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Heb weer heerlijk gegeten bij De Rechtbank, gebruik makend van de AH-restaurantactie. Het daarvoor samengestelde menu was goed. Sfeer buiten op het terras was gezellig. We zijn gewaarschuwd voor een regenbui die over 10 minuten zou losbarsten. We waren op tijd klaar. Dus afgerekend en vertrokken, maar de aangekondigde regenbui ben ik niet meer tegengekomen. Restaurant is een aanrader, ook zonder A-actie.
Mask38 .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Boven verwachting lekker gegeten met de AH-actie. We zaten op eigen verzoek in de brasserie met een eigen levendige sfeer. Het hoofdgerecht van sukadevlees was heerlijk mals. Ook peacantaartje na was prima te verorberen.
Soepele bediening, lekkere huiswijn, leuke disgenoten dus echt van de dis genoten!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Via de AH restaurantactie gegeten bij De Rechtbank. Aangenaam verrast door de presentatie van de gerechten! Het meisje van de bediening aan onze tafel was erg attent, alsof de tent van haar was. Dit in tegenstelling tot haar collega die op ons terras van drankje voorzag (eerste dag misschien?). Achtereenvolgens sashimi van tonijn (leuk die wasabi kletskop), grain-fed sukadesteak en rabarbercrumble gegeten. Gewoon lekker en met het 2e menu gratis een prima maandagavond!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Hier samen met mijn vrouw tussen de middag gegeten op het terras buiten onder de bomen. Hun twaalfuurtje is een aangename verrassing.
Daarbij een leuke wijn en een aardige bediening.
Floris V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Heerlijk gegeten met de AH restaurantactie. Menu was prima en de prijs was door de restaurantactie natuurlijk ook uitstekend. Wel buiten gezeten vanwege het goede weer (mooi terras onder de bomen), dus over de inrichting binnen kan ik niks zeggen.
wmijn .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Hadden AH-menu: vond vh hoofdgerecht de varkens-medaillon best wel taai en de worteltjes nét niet gaar genoeg, sausje erbij wel heel lekker. De rest was allemaal prima: bediening vriendelijk, entourage/plek ook erg leuk op pleintje onder de oude bomen nb in centrum Utrecht !
nouka007 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Heerlijk gegeten met de AH restaurant actie. Lekker menu met voldoende opties (ook voor vega). Ik had vis en mijn partner had vlees: allebei erg goed bereid en lekker mals. Ook erg leuk: hun befaamde truffel risotto is bij te bestellen als tussengerecht. Bediening ook erg vriendelijk en professioneel. Kortom: heerlijke avond gehad!