Over het restaurant De Rechtbank

Over De Rechtbank

Van ontmoetingsplek voor rechters en veroordeelden tot het beste terras van Utrecht: De Rechtbank is al decennia lang spraakmakend. Tegenwoordig hoef je hier geen veroordeling meer te verwachten.

Het gebouw is namelijk met zorg gerenoveerd om alle gasten te laten genieten van heerlijke momenten op een unieke plek. Of je komt voor de bekende risotto, een heerlijke cappuccino of een overnachting in het Court Hotel. Hier wordt je met liefde in de watten gelegd.

Ook voor grotere gezelschappen, zowel zakelijk als privé zijn er veel mogelijkheden. Zo is de Rechtbank in combinatie met het Court Hotel ideaal voor een meerdaagse vergadering (met 8 unieke vergaderruimtes), een spectaculair bedrijfsfeest in de Vrouwe Justitiazaal of prachtig als trouwlocatie midden in Utrecht.

Je reserveert bij De Rechtbank in Utrecht een tafel binnen, mocht er op de dag zelf plek zijn op het terras, dan ben je daar natuurlijk van harte welkom!

Meer informatie over restaurant De Rechtbank

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag

Jouw recensie over het restaurant De Rechtbank

Teresa L.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
We hebben heerlijk gegeten. Op de kaart staan gerechten voor ieder wat wils. De bediening is aardig en we werden snel geholpen. Het restaurant is gezellig en sfeervol.
Willemijn D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Voor de eerste keer bij de Rechtbank gegeten, na goede verhalen. Ik ga hier zeker nog eens eten. De sfeer is heel gezellig in het brasserie gedeelte. Het eten is goed, vooral de truffel risotto uit een grana padano, heerlijk!
Babs B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2017
Heerlijk gegeten en fijne sfeer, goed personeel. Komen zeker graag terug. Ook het maken van de reservering
ging goed, snel en professioneel
Liesbet V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Bij binnenkomst troffen we een mooi gedekte tafel aan in een wat rustiger stuk van het restaurant.Precies zoals we bij de reservering gevraagd hadden.Prima!
Ook werd niet moeilijk gedaan toen 2 kinderen wat gingen"kijken" en dus wat rondliepen.
De gerechten zagen er verzorgd uit.
Piet D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
We hebben met z'n vijven een zeer plezierige en gezellige avond gehad bij De Rechtbank. Zeer vriendelijke service, heerlijke gerechten en een prettige sfeer.
Liesbeth R.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Top gegeten bij De Rechtbank dankzij de AH-actie. We konden zelfs kiezen uit een drietal gerechten.
Verder leuk - en meedenkend - personeel.
Ingridve .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Heerlijk gegeten! personeel was vriendelijk en correct geholpen. Wel was het af en toe rumoerig, ook met kinderen die binnen veel herrie maakten. Verder heerlijke avond gehad en goed kunnen bijpraten. Kom ik zeker nog eens terug!
Linhdan N.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Heerlijk gegeten met de AH restaurant actie! De service was top. De ambiance was top, wel miste we een lichte achtergrond muziek.
Elmer D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Lekker gegeten, bijzonder vriendelijk bediend en ook leuk geholpen als we 'verzoeken' hadden! Een karaf water erbij is ook heel gastvrij.
Mieke E.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Prima restaurant, het eten smaakte goed, de bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam.
Mede hierdoor een gezellige en leuke avond gehad!
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Het eten was was flauw van smaak. We moesten elke keer met de nodige moeite de aandacht van de bediening trekken om iets te kunnen bestellen. Ik zou de Rechtbank niet aanraden.
Nico M.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Gezellige sfeer, vlotte en leuke bediening, verse producten uit goede keuken en gelegen in centrum van de stad.
Voor deze actie een goede kaart met voldoende variatie mogelijkheden. Zeker de moeite waard !!
Josine K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Met de Ah restaurantactie hier gegeten. Hier nooit eerder geweest, maar het eten was heerlijk. Toen er een van de vleeskeuzes op was bij het driegangenmenu boden ze later een goed alternatief aan. Service was prima, klein puntje: wij zaten naast de kassa met onze tafel en daar kwamen alle serveersters steeds bestellingen invoeren en ook bij elkaar om te kletsen. Dat zou ik volgende keer ergens anders doen, aangezien wij dat allemaal konden horen.
Karin M.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Gebruik gemaakt van de ahrestaurantactie. Prima keuze uit het apart hiervoor opgestelde menu. Zalig malse sukade. Maar de topper was de enthousiaste, vriendelijke, vrolijke bediening. Dat maakte het een hele fijne avond, met gezelligheid, goed eten, goede wijn en fijne bediening.
Ted G.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Heel smakelijk gegeten. Leuk AH-menuutje met per gang 4 keuzemogelijkheden. Op misschien wel de laatste mooie avond van dit jaar buiten kunnen zitten op het prachtige, rustige terras.
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Het duurde soms te lang voordat ze ons opmerkten of voordat het bestelde eraan kwam.
Meer alertheid en wellicht wat betere organisatie zal hier verbetering in aan kunnen brengen.
Verder alle lof!
Linda B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Leuk dat er voor deze actie een aparte kaart was en dus keuze. Waren met 2 personen en beiden hadden we dezelfde voorkeur. De sashimi (altijd lekker als de vis vers is tenminste ) en sucade. Beide gerechten water prima in orde. Je kon ook nog een tussengerecht bestellen. Namelijk truffelrisotto. Deze werd op een ludieke wijze geprepareerd. Echter niet genomen vanwege het enorme aantal calorieën. Nog spijt van haha. Nagerecht van carameltaart en citroenijs was overheerlijk. Het personeel super attent. Al met al een geslaagde avond.
Marga P.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Heerlijk gegeten en de bediening was top ! Dit was onze eerste keer bij de Rechtbank met een AH-bon maar we zijn aangenaam verrast en komen zeker nog een keer terug!
elena17 .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Gastvrije ontvangst en bijzonder vriendelijke bediening
Niets was te veel Ook de omgeving zowel buiten als binnen vonden we erg leuk evenals de prima bereikbaarheid
Reden om weer terug te komen
Chapeau
ankelacigale .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Jammer dat de wachttijden tussen de gangen zo lang was.
De bediening was niet opmerkzaam; hoewel het toch niet echt druk was.
Vorig jaar was ik zeer lovend over de bediening, maar nu krijgen ze van mij een onvoldoende.