Over het restaurant De Rechtbank

Over De Rechtbank

Van ontmoetingsplek voor rechters en veroordeelden tot het beste terras van Utrecht: De Rechtbank is al decennia lang spraakmakend. Tegenwoordig hoef je hier geen veroordeling meer te verwachten.

Het gebouw is namelijk met zorg gerenoveerd om alle gasten te laten genieten van heerlijke momenten op een unieke plek. Of je komt voor de bekende risotto, een heerlijke cappuccino of een overnachting in het Court Hotel. Hier wordt je met liefde in de watten gelegd.

Ook voor grotere gezelschappen, zowel zakelijk als privé zijn er veel mogelijkheden. Zo is de Rechtbank in combinatie met het Court Hotel ideaal voor een meerdaagse vergadering (met 8 unieke vergaderruimtes), een spectaculair bedrijfsfeest in de Vrouwe Justitiazaal of prachtig als trouwlocatie midden in Utrecht.

Je reserveert bij De Rechtbank in Utrecht een tafel binnen, mocht er op de dag zelf plek zijn op het terras, dan ben je daar natuurlijk van harte welkom!

Meer informatie over restaurant De Rechtbank

Do, Vrij en Zat Sluittijd 01:00, laatste ronde 0:30u

Jouw recensie over het restaurant De Rechtbank

Inge D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Zwaar overprijst restaurant. Lekker gegeten, maar niet speciaal. Weinig sfeet en lang wachten op bediening. Extra patat besteld maar is niet gegeven. Broodje vooraf, 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en 2 drankjes: ruim 90 euro. Dessert ergens anders gehaald!
Gijs H.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Uitstekend! Smaakte super, deze kwaliteit nog niet elders aangetroffen. Buiten zitten was natuurlijk erg prettig mt dit weer en dit is bovendien een uitstekende lokatie
H.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Fijn dat ons verzoek om buiten te lunchen en te spreken met elkaar kon worden gehonoreerd! Dat was een prima oplossing voor ons overleg.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
Vriendelijke bediening die je prettig verwijst naar het terras buiten. Heel erg jammer dat de kussens van de banken heel erg smerig zijn, dat zou toch eens gereinigd moeten worden. Oftewel een slechte presentatie, De lunchgerechten die we aten waren prima van kwaliteit, prijzen een beetje aan de hoge kant. Verder wel oké
D.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
De Rechtbank is één van de weinige plekken in Utrecht - omgeving Maliebaan, waar je zakelijk eenvoudig kunt lunchen. Representatief en toch heel toegankelijk. Geluidsniveau is prima, zodat je gesprekken kunt voeren zonder dat de buren meeluisteren. Tafels voldoende uit elkaar geplaatst. Wij namen een sandwich tonijn en sandwich pulled pork. Prima en conform de verwachting. Service is écht goed voor dit niveau. Aandachtig, en goed tempo.
Fred D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
We waren met een groep van 7 personen. Ieder van hen was bijzonder tevreden over de smaak van het eten, de bediening en de locatie. We hebben ervan genoten en het is zeker voor herhaling vatbaar.
Bram B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Leuke omgeving om een borrel te doen op het terras buiten met mooi weer; voor een diner zou ik het restaurant links laten liggen: te beperkte kaart en de prijs was eigenlijk schandalig: 16.50 voor een bordje spaghetti met een aantal garnalen, knoflook en rucola. Kom op zeg en dan ook nog aangeven dat dit de "specialiteit" van het huis/keuken was? Klopt niet helemaal. Het zat ook niet helemaal mee: de tent was ook nog geboekt voor een trouwerij: enorm lawaait en overlast tijdens het eten. Jammer.
Hans F.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
De keuken is fantastisch idem de locatie. Personeel in de bediening vakkundig. Degene -man-die zondagmiddag de 27e de pin afrekening binnen bij de kassa verzorgde rond 15.00/15.30 moet zich schamen (ongeïnteresseerd/kijkt je niet aan/onvriendelijk/onprofessioneel). Hans Fritzsche
Bert .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
We hebben buiten gegeten, het was mooi weer. Salade van het huis was heerlijk, hoofdgerecht (roodbaars) ook. De pasta bij de vis was lauwwarm, dat was mijn enige puntje van kritiek. Vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar.
wilhelmien F.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Prima eten en een goede bediening. Goede gelegenheid voor alles en gezellig, huiselijk, gewoon goed. Top gelegenheid om voor wat voor redenen te onbijten, lunchen fo te dinneren.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Mooie. Rustige plek onder de rook van de Dom. Kleine aantrekkelijke lunchkaart. Attente bediening en goede wijn. Tapas waren voortreffelijk. Salades idem. Spaghetti had teveel chili en de risotto was te papperig gekookt. Geen rijstkorrel meer te herkennen. Wel goed van smaak. Toch wel aan te raden al met al.
Arie .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Heerlijk buiten gezeten, mooi weer, sfeervol!
We hebben met vijf collega's twee uur aangenaam verpoosd en gegeten.
Met het festival Oude Muziek zal ik hier zeker terug komen.
Maarten S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
De obers hadden wel wat problemen om te zien waar er nog bediend moest worden...ook toen het rustiger werd was het moeilijk om contact te maken. Maar als ze er dan waren was het contact met de bediening zeker meer dan voldoende!
Nic L.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Prima locatie voor een grotere groep. Wij waren met 15 man maar de service was zeer attent, ons vaste menu was prima and de prijs-kwaliteitsverhouding heel redelijk. Na de maaltijd binnen nog even heerlijk buiten op terras kunnen na borrelen. Top!
Margot S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2018
Buiten op het heerlijk in de schaduw gelegen terras gegeten. De kaart is niet heel uitgebreid, maar elk gerecht was erg lekker, vers en mooi opgediend door zeer vriendelijke bediening. Enig minpuntje waren de terrasstoelen, die zaten niet zo prettig.
V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
Dankzij het mooie weer een grote tafel op het terras gekregen. Bediening was snel, vakkundig en lekker 'los'. ook prettig dat je steeds dezelfde ober aan je tafel krijgt. Het eten was erg lekker en iedereen (8 man) kreeg tegelijkertijd het eten geserveerd. Kwaliteit/prijs verhouding is goed. Heerlijk gegeten met goede wijnen. Absoluut voor herhaling vatbaar!
Mariëtte B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Lekker gegeten, aardige bediening, prettige sfeer en akoestiek. Je zit ruim en niet te dicht op de buren.
Bri B.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Erwin D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
zeer nette bediening en heerlijke atmosfeer alles is lekker gemoedelijk perfect om met klanten naartoe te gaan
Belangrijk menu ook verkrijgbaar in het Engels
Teresa L.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Beste high tea die ik ook heb gehad. Luxe broodjes, quiches, scones, zoetigheden en natuurlijk verschillende theetjes.

Het enige was dat ik van tevoren had gereserveerd maar niet was doorgegeven. Uiteindelijk is het uitstekend opgelost.