De Rechtbank

Korte Nieuwstraat 14 3512 NM Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant De Rechtbank

Over De Rechtbank

Van ontmoetingsplek voor rechters en veroordeelden tot het beste terras van Utrecht: De Rechtbank is al decennia lang spraakmakend. Tegenwoordig hoef je hier geen veroordeling meer te verwachten.

Het gebouw is namelijk met zorg gerenoveerd om alle gasten te laten genieten van heerlijke momenten op een unieke plek. Of je komt voor de bekende risotto, een heerlijke cappuccino of een overnachting in het Court Hotel. Hier wordt je met liefde in de watten gelegd.

Ook voor grotere gezelschappen, zowel zakelijk als privé zijn er veel mogelijkheden. Zo is de Rechtbank in combinatie met het Court Hotel ideaal voor een meerdaagse vergadering (met 8 unieke vergaderruimtes), een spectaculair bedrijfsfeest in de Vrouwe Justitiazaal of prachtig als trouwlocatie midden in Utrecht.

Je reserveert bij De Rechtbank in Utrecht een tafel binnen, mocht er op de dag zelf plek zijn op het terras, dan ben je daar natuurlijk van harte welkom!

Meer informatie over restaurant De Rechtbank

Decor7,8/10
Lang
Eline-93 B. Gastronoom (13 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Gereserveerd met de AH-kaarten, maar bij aankomst toch geen plek. Ook mensen die een kwartier/half uur voor ons hadden gereserveerd zaten nog te wachten. We wilden een drankje bestellen en wenkten meerdere malen iemand, die dan even terugkeek/knikte/zei ' ik kom zo', maar dat vervolgens niet deed. Uiteindelijk na lang wachten konden we toch wat te drinken bestellen en kregen we de kaart. De bestelling opnemen en het wachten op de tafel duurde ook lang, maar na anderhalf uur ongeveer is het dan toch gelukt.
Gelukkig smaakte de wijn goed en was het eten heerlijk! Een speciaal keuzemenu met de AH-actie maar zowel de gravad Lax als de eendenborst waren heerlijk. En de carameltaart na was werkelijk verrukkelijk! (en een plaatje op het bord).
Aan tafel was ook de vegetarische couscous besteld, die helaas erg zout was... De steak tartaar viel wel in de smaak.
Personeel bleef vriendelijk en al met al een supergezellige avond gehad.
Linda B. Gastronoom (20 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Evan K. Gastronoom (48 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Mickvaneijs . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Erg lekker gegeten via de AH restaurantactie. Naar keuze is het driegangenmenu uit te breiden met de bekende risotto van de Rechtbank als tussengerecht, zeker een aanrader!
Mvdongen1 . Bourgondiër (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Voorgerecht verrassend leuk en lekker, hoofdgerecht prima en een heerlijk origineel plankje kaas. Dan een goed kopje espresso en afrekenen met de AH bon.
Een bijzonder concept om een ander restaurant uit te proberen. We komen terug!
Marloesmeijer20 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Heerlijk 3-gangen diner via de restaurant actie.
De speciale kaart heeft voor ieder wat wils en er is ruime keus uit zowel vlees als vis of vegetarische gerechten. Uitstekende bediening en prettige ambiance.
Kortom: een aanrader!
F.v.nieuwenhuizen . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Heerlijk gegeten (AH-menu) bij de rechtbank en ook de bediening was perfect! Het restaurant ziet er mooi uit en heeft een fantastische ligging in het centrum van Utrecht. We komen hier zeker (weer) terug
Linda B. Gastronoom (20 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Bosscha.j . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Het eten was heerlijk, de bediening redelijk moesten wel steeds zelf om een drankje vragen.
Decor was niet echt gezellig zaten aan houten tafel met papier tafelkleed en houten stoelen.
Maar al met al de moeite waard geweest om bij de rechtbank te komen eten.
Jettyh . Fijnproever (6 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Weer heerlijk gegeten bij de Rechtbank. We hadden niet heel veel tijd en daar werd prima rekening mee gehouden, het (AH) driegangenmenu werd vlot en vriendelijk uitgeserveerd.
En wat een heerlijke plek is dat terras op een zwoele zomeravond. Het eten was prima, niet veel fratsen, basic lekker. Met een speciale vermelding voor de toetjes!
Turkistan . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Op de menukaart stonden meerdere keuzes van vlees, vis tot vega. Het was erg lekker. We hebben samen genoten. Ik wil de hardwerkende serveersters hartelijk bedanken voor hun inzet, vriendelijkheid en begrip. Het was meer dan 32,50 waard.
Gottfrid . 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
De vis (schol), de eendenborst en vega-groentestoof waren erg lekker. Maar de service viel nogal tegen. Tot drie keer toe moesten we naar de bar lopen om te vragen of iemand ons wilde bedienen. We zaten blijkbaar in het verdomhoekje, want het personeel kwam geen enkele keer uit zichzelf naar onze tafel toe. We moesten bedelen om de menukaart en daarna twee keer met de vraag of we de volgende gang konden bestellen. Ook moesten we tamelijk lang wachten op het eten, nadat het besteld was. Terwijl het m.i. niet eens heel erg druk was. Overigens was het personeel wel vriendelijk. Kortom: uitstekend eten, matige service.
Sylphide . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Het lekkerste gerecht vond ik het dessert. Aardbeien Romanov. Echter de Thaise soep en de gebakken schol waren ook prima. Wij waren eerder dan de gereserveerde tijd maar toch konden wij meteen aan tafel. de bediening was vlot en vriendelijk. De tijd tussen de gangen was naar mijn mening precies goed. Niet te lang en niet te kort. Positief vond ik het water dat wij vroegen; dat werd niet in rekening gebracht. Pluim voor De Rechtbank. Ik zou het mijn vrienden zeker aanraden, Van de gerechten heb ik foto's gemaakt zodat ze alvast een idee hebben.
Anneheleen . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Lekker eten. Geen hele ingewikkelde gerechten maar goed uitgevoerd en ook niet heel kostbaar. Heerlijke avond gehad, mede dankzij het leuke personeel en de heerlijke entourage van het buitenterras. Zeer geslaagde avond gehad.
CvdBerg . Fijnproever (5 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Ons etentje bij Restaurant de Rechtbank was enorm geslaagd. Zowel de bediening als het eten waren top! Op zonnige dagen oogt het terras wat rommelig. Wij hebben er daarom voor gekozen om binnen te eten. Geen spijt van gehad. Heerlijke tapas vooraf, zalige voorgerechtjes, en een uitstekend gebakken Tournedos. Koffie de Rechtbank maakte voor ons deze heerlijke avond helemaal compleet. Dank aan het vriendelijke team van De Rechtbank!
Nella68 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het was een hele warme avond. En druk! De bediening bleef hun uiterste best doen om het iedereen naar de zin te maken. Daarvoor mijn grote complimenten. Het toetje was overheerlijk, dat vonden we allebei. Het voorgerecht had iets meer in balans gekund qua smaken. Het hoofdgerecht was goed. Al met al een heerlijke avond gehad in een prachtige ambiance. Midden in Utrecht onder prachtige grote bomen.
Albertus.joko . 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Buiten stoelen staan echt en echt dichtbij met elkaar. De eenden borst had weinig smaak aan. De obers waren vriendelijk..
Petervandoorn . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Het eten bij de rechtbank is helemaal top. Omdat we met de Albert Heijn spaarkaart aanschoven kregen we een aangepaste kaart. Dit hinderde totaal niet want er was genoeg keuze en alles wat ik gegeten heb smaakte heerlijk. Vooral de Steaktartaar met in de garnituur een beetje venkel was heel bijzonder. Wij waren er op maandagavond dus het restaurant was niet druk. Het personeel nam alle tijd voor ons. In plaats van het plichtmatige "Heeft alles gesmaakt?", werd ik verrast door een oprechte: 'hoe was het eten?'. Verder kreeg ik uitgebreide toelichting over het wijnaanbod dat bij het hoofdgerecht past. Wij bestelden allebei de aangeraden wijnen (De PRIMONERO versus de MALBEC, beiden heerlijk maar de Italiaan kon beter overweg met de Eendenborst). Wederom bij het wegruimen van de borden vroeg de bediening, "Welke wijn vond u nu het lekkerst?" . Hulde voor deze ongekende service en belangstelling waar wij tegen of onder de kostprijs zaten te schranzen. Ik zou voor de service alleen al terugkomen, daar krijg je dan een heerlijk portie eten bij.
Kirsten B. Bourgondiër (4 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Erg lekker gegeten met de AH actie, soms krijg je in restaurants een "2e rangs behandeling " maar dat was hier zeker niet het geval. Het eten was
was lekker en de porties goed (voor mij eigenlijk te groot) en de bediening was enthousiast en hielden goed in de gaten of alles naar wens was. Lekkere huiswijn ook.
Levien H. Fijnproever (8 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
We hebben via de AH actie gegeten. Eerst buiten geborreld en toen naar binnen. Ons werd door de gastvrouw gezegd dat we alles van de kaart konden kiezen. Dus gaan we zitten komt er een ober aan met een speciale kaart waar we uit mochten kiezen voor de ah actie.

Het voorgerecht was voor mij een steak tartaar en voor mijn man een gravad lax
Hoofdgerecht allebei en tournedos
Nagerecht een kaasplankje voor mijn man en ik een cheesecake. Daar bij gelijk een port en cappacino besteld. De port voorbij het kaasplankje kwam na 15 minuten en mijn cappacino (4x omgevraagd) kwam na een half uur koud op tafel. Deze teruggegeven en mijn man vrieg gelijk om een kopje koffie kreeg na 15 minuten een nieuwe van het huis en mijn man kreeg na 20 miunten zijn kopje koffie. Dit was een domper dat je zolang op een kopje koffie moet wachten terwijl het eten super was.
Jammer dat dat een dikke minpunt was en als reactie kregen we dat alles van buiten naar binnen ging ivm de regen . Maar bij het bestellen van mijn koffie regende het nog niet eens.