Over het restaurant De Rechtbank

Over De Rechtbank

Van ontmoetingsplek voor rechters en veroordeelden tot het beste terras van Utrecht: De Rechtbank is al decennia lang spraakmakend. Tegenwoordig hoef je hier geen veroordeling meer te verwachten.

Het gebouw is namelijk met zorg gerenoveerd om alle gasten te laten genieten van heerlijke momenten op een unieke plek. Of je komt voor de bekende risotto, een heerlijke cappuccino of een overnachting in het Court Hotel. Hier wordt je met liefde in de watten gelegd.

Ook voor grotere gezelschappen, zowel zakelijk als privé zijn er veel mogelijkheden. Zo is de Rechtbank in combinatie met het Court Hotel ideaal voor een meerdaagse vergadering (met 8 unieke vergaderruimtes), een spectaculair bedrijfsfeest in de Vrouwe Justitiazaal of prachtig als trouwlocatie midden in Utrecht.

Je reserveert bij De Rechtbank in Utrecht een tafel binnen, mocht er op de dag zelf plek zijn op het terras, dan ben je daar natuurlijk van harte welkom!

Meer informatie over restaurant De Rechtbank

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag

Jouw recensie over het restaurant De Rechtbank

Nelson F.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Tournedos slecht gesneden en aan een kant te hard dichtgeschroeid waardoor het op een hocky puck leek. Niet weg te kauwen. Jammer! 3 maanden geleden met 15 collega’s wezen eten en niks aan de hand met Tournedos.. Nieuwe kok misschien?
Josien V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Uitstekende bediening. Zelden zo meegemaakt.
H.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Gisteren voor het eerst bij de Rechtbank gedineerd en was aangenaam verrast. Bij binnenkomst gelijk welkom geheten door het personeel en naar onze plek gewezen. Wij werden de hele avond perfect verzorgd door de spontane dame van de bediening. Gekozen voor het wisselende 3-gangenmenu. Goed samengesteld menu, met een heerlijke afsluiter. Petje af voor de chef van de huisgemaakte blueberry cheesecake met vanille ijs.
Laurien V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Lekker gegeten. De boontjes bij de gerookte tonijn waren voor mij overbodig. Verder wel een goede verhouding tussen de rokerige en de frisse tonen. Tournedos was goed gebakken. Als dessert een lava cakeje met een bolletje ijs gehad, wat een mooie afsluiting was van het diner.
Oscar N.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
We hadden een menu van de chef. Het vlees was lekker maar taai. De bijlage niet veel bijzonders. Voorgerecht, nagerecht en huiswijn waren prima.
Do V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Echt lekker gegeten, goede en vriendelijke bediening. Tafeltjes voor twee wel heel dicht bij elkaar
Carla C.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Taylan D.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2018
Heerlijk drie gangendiner gehad! Zeer verrassende en unieke gerechten. Ik heb een allergie en hier werd zeer goed rekening mee gehouden.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Het eten was prima. De bediening uitermate slecht. Drie keer een halve bestelling daarna weer zaken vergeten. Ook nog een verkeerde rekening. Duidelijke minpunten. Het eten was prima
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Mooie inrichting, iets rumoerig.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Heerlijk gegeten met 5 (50-plus) dames. Prima bediening. Alleen de akoestiek zou beter kunnen; het is vrijwel onmogelijk om met zijn vijven een gesprek te voeren door het rumoer.
Jon S.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
Gegeten met grote groep van zo'n 20 man. Voorgerecht en hoofdgerecht. Kwaliteit is goed, maar aan de relatief dure kant. Aldus een enigszins ongunstige prijs / kwaliteit verhouding. Wachttijd voorgerecht was ongeveer een uur, had korter gekund. Bediening was helaas het meest ergerlijke. Slechts één serveerster voor twee grote tafels van ieder 10 gasten, en die wist echt niet waar ze mee bezig was. Zeer inefficient, en met weinig of geen aandacht voor individuele behoeften. Als voorbeeld: hoofdgerecht uitserveren en gasten dan niet nalopen op wens voor wijntje / drankje en op en neer naar de bar lopen voor twee biertjes terwijl je met de zelfde moeite een hele tafel had kunnen / moeten bedienen.
Rene L.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Fijn gegeten in mooie karakteristieke omgeving.
Eline B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
High tea was heerlijk! Veel leuke gerechtjes erbij, met een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Gezellige middag gehad bij de Rechtbank!
janneke W.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Goede service, prachtige (lunch)gerechten en ook erg lekker en een fijne entourage. Bediening is aardig, niet te opdringerig maar wel enthousiast, we hebben genoten.
robeden .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Met Bongo kaart gekregen van onze dochter naar de Rechtbank. Prima wijntje met een goed warm borrelgarnituur. Prima. Bedankt
markop K.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
We hebben heerlijk geluncht. We hadden gereserveerd. Tafel was al voor ons klaargemaakt. Bediening heel snel en attent. Alles prima dus.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Erg goeie beleving. Heerlijk eten en erg attente bediening. Ook complimenten voor de kok! Aanrader. We komen graag nog eens langs! gr Rob
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
We hebben hier heerlijk gegeten. Zoals we van eerder gewend waren was de bediening wederom erg prettig. Ook was glutenvrij eten geen enkel probleem.
Evelyn V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Het was heel rumoerig, Niet om met je partner een avondje uit te gaan eten. Springende en gillende kinderen om 20 uur ' avonds is niet mijn idee van rustig een hapje doen. De biefstuk was medium besteld maar kwam zeer doorbakken. De truffelrisotto was wel heel goed bereid maar bij het bestellen van extra truffel voor 7,50€ extra krijgt men 3 hele dunne schaafseltjes. Dit vind ik echt niet kunnen. Dan kan je net zo goed niks erop bestellen of dat er gewoon als versiering bijdoen.
Verder wel vriendelijke bediening.
Prijs Kwaliteit voor wat ik heb ervaren was te duur.