De Rechtbank

Korte Nieuwstraat 14 3512 NM Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Rechtbank

Over De Rechtbank

Van ontmoetingsplek voor rechters en veroordeelden tot het beste terras van Utrecht: De Rechtbank is al decennia lang spraakmakend. Tegenwoordig hoef je hier geen veroordeling meer te verwachten.

Het gebouw is namelijk met zorg gerenoveerd om alle gasten te laten genieten van heerlijke momenten op een unieke plek. Of je komt voor de bekende risotto, een heerlijke cappuccino of een overnachting in het Court Hotel. Hier wordt je met liefde in de watten gelegd.

Ook voor grotere gezelschappen, zowel zakelijk als privé zijn er veel mogelijkheden. Zo is de Rechtbank in combinatie met het Court Hotel ideaal voor een meerdaagse vergadering (met 8 unieke vergaderruimtes), een spectaculair bedrijfsfeest in de Vrouwe Justitiazaal of prachtig als trouwlocatie midden in Utrecht.

Je reserveert bij De Rechtbank in Utrecht een tafel binnen, mocht er op de dag zelf plek zijn op het terras, dan ben je daar natuurlijk van harte welkom!

Meer informatie over restaurant De Rechtbank

Hanneke K.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Jarka J.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Gelunchd voor de verjaardag van mijn vriend met mijn schoonmoeder. Heerlijk gegeten met een lekkere wijn erbij. Vriendelijke bediening die in is voor een praatje en direct paraat stonden als we ze nodig hadden. Ik wil zeker nog een keer terug om hun dinerkaart uit te proberen. Ik raad aan om te reserveren, want wij hadden geluk dat we nog een tafeltje kregen.
Tertius G.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Buiten op het terras, waar nauwelijks verkeer langs komt is al een feest op zich. Met drie man/vrouw aan een klein tafeltje is wat behelpen, maar de kwaliteit van het eten en de heerlijke huiswijn, heeft ons tot tevreden eters gemaakt.
Niels G.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Na een goed ontvangst, konden wij plaats nemen aan het raam. Enthousiaste en vriendelijke bediening. De drie gangen waren snel en heerlijk geserveerd. Met een fles rode wijn erbij was het compleet. Ik ga hier zeker nog een keer heen!
Victor B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
De bediening is uitstekend. Het eten van mijn partner ook. Dat van mij was ronduit teleurstellend. Het voorgerecht (gerookte tonijn) was zo zout dat het eigenlijk nauwelijks te eten was. De tournedos (waarvoor, zo bleek achteraf, extra betaald moest worden wat niet op de engelse versie van de kaart stond vermeld) was medium rare besteld maar kwam well done op tafel.
Ellen H.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Erg leuke ambiance, met goed personeel en goed eten. Probeer ook zeker de truffel risotto met grana padano. Kortom een aanrader!
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Niet al te pretentieus. De gerechten zijn met zorg bereid. Goed, geen revolutie. Persoonlijk vond ik het een beetje veel, maar mijn studerende zoon vond het prima. Dessert stak er bovenuit. Mooi bananenijs en een dito chocolade (warm in een korstje). Toch wel een aanrader.
Alexander D.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Het eten en de ontvangst was echt helemaal uitstekend! Jammer was dat het wachten op de rekening wat lang duurde. Ook de extra frites hebben wij niet gekregen.
Henk-Jan H.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Heerlijk eten, sympathieke bediening, goede sfeer! Een aanrader voor iedereen die zonder poeha lekker wil eten in het centrum van Utrecht.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Met een flinke groep waaronder (ook kleine) kinderen hebben we hier lekker geluncht.
Alles was piekfijn in orde, nette vriendelijke bediening, die met de drankjes wat langzaam was.
Mirjam Z.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
lekker eten, uitstekende kwaliteit, gezellige plek, enige minpuntje; alles wordt in hoog tempo geserveerd waardoor je eigenlijk te snel klaar bent. Wij komen toch wel terug
Shelley L.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Super lekkere gerechten gehad, gerookte zwaardvis salad en tournedos. Mijn pannecota is een beetje te hard maar die van mijn man is perfect. De rode wijn Collebello is een aanrader. Gaan zeker weer terug!
Bart T.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heerlijk met mijn vrouw gegeten bij de rechtbank, een uitstekende keuze voor een fijne avond met een goede kwaliteit-prijsverhouding. Fijne bediening in een mooie ruimte en de gerechten zijn echt zeer ok. Wij hebben hier nu denk ik 3-4 keer gegeten gedurende de laatste jaren en de ervaring is telkens heel positief. We komen hier over een tijdje zeker weer terug! Enige puntje dat het voor mij nog prettiger zou maken is een iets uitgebreidere wijnselectie met ook wat complexere rode wijnen.
derksenanika .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heerlijk gegeten, leuk 3-gangen keuze menu, met voor elke smaak wat wils. De boeuf bourguignon is een echte aanrader. We komen zeker nog eens terug!
hjansenvanleusden .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Het was wederom goed toeven bij de Rechtbank. Vlotte, beleefde bediening. Korte wachttijden tussen de gerechten. Leuke afwisselende menus. Goede kwaliteit. Heerlijk glas wijn. Gezellige sfeer.
Voor herhaling vatbaar!
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Prima tent
Lucas C.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijke en bijzondere gerechten. Attente bediening. Mooie zaak. Simpelweg een aanrader en daarom ook twee weekenden achter elkaar hier gegeten
MP13 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Lekker gegeten, moesten echter erg lang op onze drankjes wachten. Hadden rode wijn besteld bij het hoofdgerecht en deze werd gebracht toen het bord al leeg was... we kregen de opmerking dat we maar wat minder snel moeten eten....dat vonden wij niet gepast. Ook de bijgerechten zijn wat ons betreft niet passend, 3,50 voor een miniscuul bakje friet of 3 voor een klein beetje sla is een beetje overdreven.
Merel ..
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Voorrecht was matig, niet bijzonder maar prima. Het hoofdgerecht echt teleurstellend slecht. Ik denk dat mijn bord een tijdje onder de warmhoudlamp heeft gestaan, want de bovenkant was hard en ik heb m'n tong gebrand aan de vis. De risotto was lauw en de sla blaadjes ook. Het toetje was fantastisch!!