Over het restaurant De Rechtbank

Over De Rechtbank

Van ontmoetingsplek voor rechters en veroordeelden tot het beste terras van Utrecht: De Rechtbank is al decennia lang spraakmakend. Tegenwoordig hoef je hier geen veroordeling meer te verwachten.

Het gebouw is namelijk met zorg gerenoveerd om alle gasten te laten genieten van heerlijke momenten op een unieke plek. Of je komt voor de bekende risotto, een heerlijke cappuccino of een overnachting in het Court Hotel. Hier wordt je met liefde in de watten gelegd.

Ook voor grotere gezelschappen, zowel zakelijk als privé zijn er veel mogelijkheden. Zo is de Rechtbank in combinatie met het Court Hotel ideaal voor een meerdaagse vergadering (met 8 unieke vergaderruimtes), een spectaculair bedrijfsfeest in de Vrouwe Justitiazaal of prachtig als trouwlocatie midden in Utrecht.

Je reserveert bij De Rechtbank in Utrecht een tafel binnen, mocht er op de dag zelf plek zijn op het terras, dan ben je daar natuurlijk van harte welkom!

Meer informatie over restaurant De Rechtbank

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag

Jouw recensie over het restaurant De Rechtbank

Bert .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
We hebben buiten gegeten, het was mooi weer. Salade van het huis was heerlijk, hoofdgerecht (roodbaars) ook. De pasta bij de vis was lauwwarm, dat was mijn enige puntje van kritiek. Vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar.
wilhelmien F.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Prima eten en een goede bediening. Goede gelegenheid voor alles en gezellig, huiselijk, gewoon goed. Top gelegenheid om voor wat voor redenen te onbijten, lunchen fo te dinneren.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Mooie. Rustige plek onder de rook van de Dom. Kleine aantrekkelijke lunchkaart. Attente bediening en goede wijn. Tapas waren voortreffelijk. Salades idem. Spaghetti had teveel chili en de risotto was te papperig gekookt. Geen rijstkorrel meer te herkennen. Wel goed van smaak. Toch wel aan te raden al met al.
Arie .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Heerlijk buiten gezeten, mooi weer, sfeervol!
We hebben met vijf collega's twee uur aangenaam verpoosd en gegeten.
Met het festival Oude Muziek zal ik hier zeker terug komen.
Maarten S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
De obers hadden wel wat problemen om te zien waar er nog bediend moest worden...ook toen het rustiger werd was het moeilijk om contact te maken. Maar als ze er dan waren was het contact met de bediening zeker meer dan voldoende!
Nic L.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Prima locatie voor een grotere groep. Wij waren met 15 man maar de service was zeer attent, ons vaste menu was prima and de prijs-kwaliteitsverhouding heel redelijk. Na de maaltijd binnen nog even heerlijk buiten op terras kunnen na borrelen. Top!
margot S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2018
Buiten op het heerlijk in de schaduw gelegen terras gegeten. De kaart is niet heel uitgebreid, maar elk gerecht was erg lekker, vers en mooi opgediend door zeer vriendelijke bediening. Enig minpuntje waren de terrasstoelen, die zaten niet zo prettig.
V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
Dankzij het mooie weer een grote tafel op het terras gekregen. Bediening was snel, vakkundig en lekker 'los'. ook prettig dat je steeds dezelfde ober aan je tafel krijgt. Het eten was erg lekker en iedereen (8 man) kreeg tegelijkertijd het eten geserveerd. Kwaliteit/prijs verhouding is goed. Heerlijk gegeten met goede wijnen. Absoluut voor herhaling vatbaar!
Mariëtte B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Lekker gegeten, aardige bediening, prettige sfeer en akoestiek. Je zit ruim en niet te dicht op de buren.
Bri B.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Erwin D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
zeer nette bediening en heerlijke atmosfeer alles is lekker gemoedelijk perfect om met klanten naartoe te gaan
Belangrijk menu ook verkrijgbaar in het Engels
Teresa L.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Beste high tea die ik ook heb gehad. Luxe broodjes, quiches, scones, zoetigheden en natuurlijk verschillende theetjes.

Het enige was dat ik van tevoren had gereserveerd maar niet was doorgegeven. Uiteindelijk is het uitstekend opgelost.
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Helaas voldeed de avond niet aan de verwachtingen. De locatie is prima, alleen kan de prijs-kwaliteit verhouding beter...kleine porties tegen prijzen aan de bovenkant....daarnaast zaten er 2 kleine vliegjes in de rauwkost....de ontvangst kon beter en de bediening ook....er werd bijvoorbeeld niet gevraagd of we nog wat te drinken wilde terwijl de glazen leeg waren: kan me niet voorstellen dat het opdracht is om de gasten de hele avond maar 1 glas wijn/bier/water te laten drinken bij het eten....zal de Rechtbank niet aanraden aan vrienden en bekenden om te gaan eten in Utrecht.
Adriaan B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
We hebben tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht een uur moeten wachten. Er was te weinig personeel. Bedien dan niet alle tafels, denk ik dan. Voorlopig gaan we niet meer naar De Rechtbank. We zullen De Rechtbank ook niet aanbevelen.
Riny D.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
De 1ste warme dag van het jaar, dus veel mensen wilden graag op het terras zitten. De bediening was goed en snel.
V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Op een drukke en warme zaterdag 7 april 2018 gegeten bij De Rechtbank met mijn vriendin. Onze ervaring:

- Kwaliteit van het eten was goed, prijs-kwaliteitsverhouding ook netjes. Prijzen zijn op zich hoog, maar gerechten zijn vrij luxe en de smaak is goed.
- Personeel was op zich vriendelijk, maar wel een aantal kritiekpunten:
Service kan stuk beter. Toen wij onze tafel toegewezen kregen, stond deze nog vol spullen van vorige gasten. Op zich niet erg, maar wel als wij vervolgens zelf na een half uur wachten moesten vragen of ze de tafel konden opruimen en of we iets te drinken + het menu konden hebben.
Vervolgens moesten we weer een klein half uur later zelf maar eens vragen of we daadwerkelijk het eten konden bestellen, omdat we niet werden geholpen. Toen we eenmaal een deel van het eten hadden, moesten we nog vragen waar de bijbestelde gerechten bleven. Onze borden werden na afloop wel uit eigen beweging opgehaald en ironisch genoeg werd ons gevraagd of wij "trouwens nog een dessert hadden gewild", niet wetende dat ik toen de rekening inmiddels al maar eens had gevraagd.

Extreme drukte en/of personeelstekort of niet, als restaurant moet je dit kunnen managen.
PSchutte S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
De lunch was erg lekker! qua hoeveelheid voor mij iets te karig en zeker voor die prijs maar dus echt wel heel lekker. De sfeer vonden wij wat rommelig en de bediening heel verschillen; de ene ziet je snel en de ander kan je drie keer voorbij lopen zonder je op te merken. Met pin betalen kan alleen aan de bar, misschien een tip om een mobiel pinapparaat aan te schaffen.
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Voorgerecht truffelrisotto was fantastisch! Hoofdgerecht tournedos viel tegen: tournedos te doorbakken ( was gevraagd medium) daardoor taai, smakeloze rode kool
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Ik wilde een high tea organiseren voor een groep. Ondanks het feit dat dit ietwat buiten het normale tijdstip viel, dacht de staf van de Rechtbank constructief mee. Het resultaat was een copieuze en buitengewoon gezellige tea die door de deelnemers en de organisatrice hogelijk gewaardeerd is. Ik kan de rechtbank als locatie van harte aanbevelen.
Josephine D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Redelijke prijzen voor de dranken en het gebak. Ik vond de kwaliteit redelijk , het kan lekkerder. Bediening vriendelijk. Toiletten waren vies maar werden na een opmerking daarover schoongemaakt wat heel fijn was. Ik vond het wat groot schalig en het rook binnen erg naar eten. Zou het persoonlijk niet zo snel aan iemand aanraden.