De Rand Van Havelte

Meer informatie over restaurant De Rand Van Havelte

• : Parkeerplaats

Stekelenborg .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Makkelijk en lekker eten in een gezellige setting? Dan is De Rand Van Havelte helemaal goed! Stukkie hert, biefstukje, twee soorten aardappelen in de vorm van frietjes en aardappeltjes in de schil, een frisse salade erbij plus een lokaal biertje. Pak als dessert de vermaarde creme brulee en je hebt voor relatief weinig geld een prima diner bij elkaar.
Sabine F.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
We hadden hier al eens heerlijk geluncht en nu met z'n drietjes gedineerd.
Wat weer opviel, was de vriendelijke bediening. Vooral de heer des huizes is erg positief en vriendelijk.
We namen een proeverij en dit werd voor ons op 1 plateau geserveerd. Geen bijzondere hapjes, maar alles smaakte heerlijk vers.
Daarna namen we de parelhoen en de gamba's. Ook beide prima gerechten. De parelhoen uit het pannegie was een redelijk kleine portie. Gelukkig was er een behoorlijk garnituur bijgezet op tafel. Bij de gamba's zat venkel, daar moet je net van houden. Dat stond niet op het menu vermeld.
De monchoutaart zit in een glas, dat staat wel grappig en smaakt heerlijk!
De inrichting is knus en geheel in het teken van muziek.
Met de afstandsbediening van de sfeerverlichting mocht de heer aan onze tafel zelfs even experimenteren!
Kortom: bij de Rand van Havelte ben je geen nummer, je bent echt een gast.
De gerechten zijn ook nog eens heerlijk.
Wie had dat gedacht in dat kleine Havelte?
We komen zeker terug!
JFVT .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
We waren hier 3 jaar geleden al eens geweest, kort na de opening, en gelukkig bleek er wat betreft alle positieve punten niets veranderd. Het 'muzikale' interieur, de vriendelijke bediening: allemaal nog aanwezig. De menukaart bood inmiddels meer keuze en men had een erg mooi terras ingericht naast het pand. We kozen vooraf voor uiensoep en een proeverij van voorgerechten, die beide prima smaakten. Dat gold ook voor de hoofdgerechten (gebakken kippenlevertjes en een vegetarisch hoofdgerecht met gevulde paprika), al lijken de kwaliteiten en interesse van de kok meer bij vlees/vis te liggen dan bij vegetarisch. Voor een dessert hadden we geen plek meer, dus wilden we een stuk monchoutaart meenemen naar ons vakantiehuisje. Toen bleek dat deze 'taart' in een glas geserveerd werd, wilden we de bestelling eerst annuleren, maar de eigenaar wist toch te regelen dat er een meeneembakje werd gevuld. Een primeur, waar hij zelf ook plezier in had. En zo konden we later op de avond nog even verder genieten van ons fijne etentje. De volgende dag besloten we op de fiets nog een keer terug te gaan voor de lunch. Door het heerlijke nazomerweer konden we nu op het terras plaatsnemen. De tosti met brie & pesto en het twaalfuurtje smaakten erg goed (vooral de tomatensoep kunnen we aanraden). Als we weer eens in Drenthe zijn, gaan we absoluut weer eten bij De Rand van Havelte.
Herman S.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Prima locatie. Goede ontvangst. Bediening: top!
Keuze: ruim voldoende. Eten: vegetarische schotel en een biefstuk schotel, zeer goed .
Verse aarbeien met ijs en likeur als dessert. Ook dit weer voortreffelijk.
Zeer goede prijs/kwaliteits verhoudig. Kortom: een aanrader.
Leen K.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Prachtige locatie. Prettige bediening. 2gerechten besteld. Broodje Bethlehem en een uitsmijter Hunebed. BB was een broodje met warme rollade rode ui en champignons. Was een teleurstelling. 3 dunne plakjes vleeswaar, niet te definieren. Waarschijnlijk warm gemaakt in de koekenpan. Wel een smakelijke jus met ui en n champignon. Op pompoenbrood geserveerd. "Rollade" was niet te proevenVeel te duur. € 8,95.
Partner had een prima uitsmijter. 3 eieren met een kaassaus er over en een bolletje salade. € 7,95.