De Put

7,1
Kan beter
kees W.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
zaterdag 11 maart 2017 een driegangen menu gegeten bij De Put. overall een prima menu met een prijs kwaliteit verhouding die ietsje scheef is. de prijs mag wat milder. het voorgerecht een carpaccio beloofde echter niet veel goeds. hij was zo dun dat het bijna vloeibaar was en blijkbaar zo lang vantevoren gemaakt dat het vlees vast zat aan het bord.dit was niet goed en dat mag ook niet. niet meer doen mijn advies. het hoofdgerecht compenseerde dit volledig. een geweldige zeebaars met verrassende verse groenten en heerlijke gnocchi. een groot compliment waard. ook het dessert mag er zijn. een appel gratin met heerlijk ijs.
de bediening deed zeer zijn best. de oberkelner maakte een nerveuze indruk. hij keek zo beetje om de minuut het restaurant in naar alle tafels. dit maakt een onrustige indruk. hierdoor was de sfeer niet relaxed genoeg. dit heeft echt aandacht nodig. dit restaurant heeft potentie met zo'n goede keuken en het zou mooi zijn als de bediening ook dat kwaliteisnivo zou halen.
Stessanna .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
zaterdagavond 11 febr '17 liepen we van het Fletcher Hotel naar restaurant De Put. Door de sneeuw die met dikke vlokken viel. Na op internet te hebben opgezocht wat we zouden kunnen verwachten, werden we verrast: het smaak- en sfeervol ingerichte restaurant rook nog naar verf! Het was zaterdag nl de eerste dag dat nieuwe eigenaar Mustafa Hosgören de deuren van "zijn" De Put opende. We hebben gesmuld! We besteden een glas rode huiswijn en ontdekten dat dit een franse Montalis is, uit de Languedoc. Onze voorgerechten: coquilles en tartaar. Zéér smakelijke gerechten, (smaken van de ingrediënten goed op elkaar afgestemd) mooi opgemaakte borden en erbij een duo van donker/licht stokbrood met boter. Onze hoofdgerechten: runderbavet en baarsfilet. Wederom fraaie presentatie. De chef-kok kwam zelf informeren hoe de gerechten ons bevielen. We hebben laten weten dat de bavet iets te "rare" was, dat zag hij ook. Bij de vis zat gnocchi en een saus met kaas. Deze ging erg goed bij de vis, wat verrassend is, vis en kaas is meestal geen goede combi. Bij de bavet zat groente/aardappeltjes. Een knapperige couscous-achtige salade werd als bijgerecht geserveerd. Hierna kregen we een amuse glaasje met een heerlijk naar kaneel smakend sorbetje met een stukje pure chocola. We bestelden kaas voor ons beiden en kregen een bord met 3 soorten kaas, druiven, noten (hazel- en pistache) onder een grote glazen stolp, twee glazen port en een mango-chutney en luchtige tomaten-cake. We hebben met de eigenaar, de chef-kok en onze ober nog leuk gesproken over onze ervaring en kregen toen nog een kopje koffie aangeboden van het huis! Het is jammer dat wij in het Gooi wonen en dat De Put helemaal in Berg en Dal zit..... We willen het team van Mustafa veel succes wensen! Freek en Anja
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het was slecht weer en op weg naar huis reden we toevallig langs deze zaak. De ontvangst was wat 'houterig' en we moesten nogal lang wachten op een tafel in een restaurant waar bijna niemand zat. Het interieur komt in eerst instantie keurig over maar is wat oubollig (hoeft niks mis mee te zijn). Gevarieerde menukaart. Goede gerechten maar weinig origineel.

Wat ons opviel dat er toe twee keer toe problemen waren met de rekening bij vertrekkende klanten. Toch maar even de factuur gecontroleerd en 'ja hoor' i.p.v. het gekozen menu waren de losse gerechten vermeld een prijsverschil van meer dan 25 euro in ons nadeel. Sorry, sorry, sorry en bij de derde correctie moesten we nog 'blij' zijn dat ze het nagerecht niet hadden gerekend. Dit hoorde potverdorie bij het menu. Smoezen als we zijn net open etc. etc daar trappen we natuurlijk niet in (vooral ook na de voorvallen bij andere gasten in het begin van de avond).

U zult begrijpen restaurateur, ons ziet u nooit meer terug.
BasenMarian .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Wat een heerlijk avondje uit was dat afgelopen zondag. Nadat onze mannen de Ronde van Nijmegen hadden gefietst was een diner in Bistro de Put de kers op de taart die dag. Heerlijke gerechten die prachtig waren opgemaakt op de borden. Een vriendelijke team van serveersters. Een zeer sfeervol restaurant. Het is dat de afstand van onze woonplaats Den Haag naar Berg en Dal te groot is, anders zouden we hier beslist vaker gaan eten.
Pingrid .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Gezellig restaurant met veel kaarsen en warme kleuren.
We hebben a la carte gegeten.
Als voorgerecht een tonijnbonbon die lekker smaakte.
Gekonfijte eend met een heerlijke smaak, het was echter geen boutje maar men serveerde watstukjes vlees.
De wijn , een Italiaanse chardonnay kregen wij geserveerd in een klein kannetje.
Er werd ons geen wijnkaart aangeboden.
De wijn was niet bijzonder van smaak. Als extraatje kregen we een glaasje mandarijnijs.Leuk
Het hoofdgerecht bestond uit lamsrack en hertenbiefstuk.
Prima bereidt,als bijgerecht een piepklein schaaltje gegratineerde aardappeltjes.
Hierbij kregen we een kannetje rode wijn uit Umbrie. De gastvrouw vertelde weinig meer over de aangeboden wijn.
Jammer dat er niet gevraagd werd of alles naar wens was en of we misschien genoeg hadden . De aandacht ging niet uit naar alle gasten maar naar een tafel met wellicht vaste gasten.

Bas B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Het is het net niet in De Put. We hebben heerlijk gegeten maar een 'amuse' bestaande uit een mandje fabrieksbrood en een sausje zonder ziel en zaligheid kan echt niet. Verder borden van plastic behoren in de prullenbak, hoe is het mogelijk dat ze nog bestaan. Toegegeven, we moesten twijfelen maar doet verder niet af aan mooie smakelijke gerechten niet op de dergelijke borden te serveren. Eten en Service gewoon dik in orde maar wat aan de algehele entourage doen lijkt ons bittere noodzaak.
Kees R.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Dit restaurant was onze keuze tijdens een weekendje weg met vier personen. We besloten a la carte te eten en het drie gangen menu te laten voor wat het was. Heerlijke voorgerechten, mooie hoofdgerechten en een heerlijke kaasplank toe.
Daarbij een heerlijke rode Languedoc , waar we zelfs twee flessen van soldaat hebben gemaakt.
Van 20.00 uur tot 23.10 uur hebben we ons uitstekend vermaakt en van het eten en drinken genoten. De bediening was vriendelijk en attent.
Enige nadeel was het parkeren. Wij hebben illegaal aan de overkant geparkeerd. Alle plaatsen in de omgeving waren bezet.
Charles Z.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Een sfeervol restaurant waarbij de gastvrouw uitleg gaf over het ontstaan van dit restaurant. De menukaart zag er verleidelijk uit maar hebben gekozen voor het actiemenu. De gerechten zagen eruit als een plaatje en smaakten zeer goed. Ook werden we verrast met een amuse tussen door. Op de vraag welke wijnen het beste gedronken worden bij de gerechten werden we goed geadviseerd. Zeker de moeite waard om nog eens te bezoeken.
Mel63 .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Genoten van het 3-gangen diner, voortreffelijk bereid, zeer vriendelijk bediend inclusief uitleg, heerlijke hapjes tussen de gangen, echt een aanrader. Een feest om bij dit restaurant gegeten te hebben.
rinusjanssen .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Overheerlijk gegeten bij de Put. De smaakpapillen worden in dit gezellige restaurant op een aangename wijze geprikkeld. Zelden zo'n lekkere carpaccio gegeten. De Ossenhaas was om te zuigen. We komen snel weer terug.
Vakantieland .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Na alle enthousiaste reacties gelezen te hebben zijn ook wij naar de Put gegaan. Inderdaad mooi gelegen en scherp geprijsd. Het hoofdgerecht viel ons echter tegen. De entrecote, welke we medium gevraagd hadden, was doorbakken en taai. We hebben deze laten liggen. Bij het afruimen werd gevraagd of het niet gesmaakt had, waarop we bevestigend antwoorden. Hier werd op gereageerd dat men daar nu niets meer aan kon doen.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Op een zondagavond geweest! Wow wat een goed restaurant en prima eten!! De ene aan tafel koos het actiemenu (25 euro, drie gangen) de ander een hoofdgerecht en nagerecht. Het actiemenu was keuze uit 3 gerechten per gang. Begonnen met de boerderijeendham, wentelteeftjes en garnituur. Heerlijk prima op smaak! Daarna een tussengerecht, citroenijs met moerbeischuim! Fris geweldig (ook voor degene die geen actiemenu had, top!). Daarna de hoofdgerechten: entrecote met kruidenboter aan de ene kant aan de andere kant "pannetje" ossenhaaspuntjes in champignonroomsaus. Dit werd in de pan geserveerd. Op het bord een standaard garnituur (spinazie, courgetteschijf, knolselder? en wortelpuree) welke goed op smaak was en een aardappelgratin! De borden waren mooi opgemaakt en warm! We durfden niet te eten omdat mooi was. De nagerechten, waar we koffie/thee bij bestelden, waren een pannacotta met fruit en een chocoumousse, beide zoals het hoort zoet en lekker! De koffie was voorzien van een glaasje met slagroom, chocootje en hazelnootmousse/likeur! Eigenlijk zijn het 9,5 de cijfers! De gastdames waren attent en niet te aanwezig. Top restaurant !
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Met 6 personen bij de Put een gezellige middag afgesloten . Alle "aanwezigen' konden een gemakkelijke keus maken uit het 25 Euro menu. Niemand heeft 1 minuut spijt gehad. Wat de Put op tafel zet is een uitstekende prijs /kwaliteit verhouding ! De meerderheid startte met de gemarineerde rivierkreeftjes op een bedje van een aardappel/ roomkaas salade een verrassende combinatie. Ook de Italiaanse Pomodore werd zeer goed beoordeeld. De schol filets prima gebakken, voor mij persoonlijk iets te veel peper, maar andere tafelgenoten vonden dit juist goed. Praten wij dus niet meer over. Ook de entrecote werd als heel goed beoordeeld. De keuze van de nagerechten liep sterk uiteen , maar alle aanwezigen waren verrast over de kwaliteit van de desserts. De wijnkaart is ook dik in orde, een ook hier geldt een prima prijs/kwaliteit verhouding met voor iedere portemonnee een mogelijkheid. Goede koffie en een vriendelijke resp. gastvrije bediening maakte het plaatje compleet.
Lisette D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Tijdens vakantie zijn we altijd op zoek naar bijzondere restaurants, en ja we hebben er weer een gevonden!
Gisteren aten we in het hotel, de eerste dag was het eten in begrepen in ons arrangement.
Door het etentje bij "de Put" zijn we de dag van gisteren gelukkig snel vergeten.

Wat een geweldige avond, we hebben genoten.
Als aperitief dronken we erg lekkere Prosecco.
Mijn tafelgenoot koos voor het 3-gangen keuze menu, dit actie menu kost maar € 25,00!
Als voorgerecht een Ham van boerderij eend, sla en een wentelteefje met piccalillysaus.
Het hoofdgerecht: Kalfsoesters met kippenlevers en champignonroomsaus.
En het nagerecht: Panna Cotta van vanille/mascarpone, vers fruit en limoncello
Hij was over alle gerechten zeer te spreken, en hij is een zeer kritische eter!
Mijn voorgerecht was een salade van kreeft met ganzenleverpaté en overheerlijke coquilles.
Het hoofdgerecht: Grietfilet met garnalen, shiitake en een dragonsaus, de saus apart geserveerd, zoals ik had gevraagd. Voortreffelijk!!
Als nagerecht ging ik voor het dessert "de Put" allerlei verschillende lekkernijen, en lekker dat was het, in de overtreffende trap!
Prijs kwaliteit verhouding is zeer zeker goed te noemen, dit geldt helemaal voor het actie menu.
Palmyra S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Tijdens onze vakantie hier gegeten....... Het was een feestje .
Een 3 gangen menu waar je alles aan kon wijzigen het was geen probleem.
Wat hebben we heerlijk gegeten en wat zo leuk was de kleine verassing hapjes tussen door .(het was 35 graden pff ) .
De service was perfect heel gemoedelijk en vriendelijk.
Ik kan het iedereen aanraden.
RBA12 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Genoten van het 3-Gangen menu (25 euro) op het gezellige terras buiten. Vriendelijke bediening en het eten was heerlijk en werd perfect geserveerd.
H S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Een voortreffelijk restaurant, met een ouderwetse vriendelijke bediening.
Onze Mosterdsoep, vleespannetje met ossehaaspuntjes en paddestoelen met een prima sausje, en creme brulee waren heerlijk. Prijs kwaliteit goed.
Beslist geen spijt van onze keuze en een restaurant om aan te bevelen.
Wij kwamen uit Ridderkerk en hebben verder geen connecties met de eigenaren.
Leon K.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Vandaag samen met mijn vrouw gegeten bij de Put. Het is hier niet gewoon lekker maar het is pure verwennerij. Hier komen wij zeker terug. Wat een geweldige kwaliteit voor een lage prijs, slechts €25 voor 3 gangen. Leon en Liesbeth Klerks, Waalwijk
Esmeewouter1988 .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Wij komen hier regelmatig.
Het eten is altijd heerlijk (vooral de carpacio is echt een aanrader)

Het personeel is altijd vriendelijk en met de aller kleinste word ook rekening gehouden.

Wij komen hier altijd graag!
Johan D.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Met 5 personen heerlijk gegeten. Hoewel het restaurant bijna volledig bezet was verliep alles heel gedisciplineerd. De bediening is altijd vriendelijk en correct en het eten voortreffelijk en van zeer goede kwaliteit. Jammer dat we niet meer voor het Kerstdiner konden reserveren. (reeds geruime tijd volgeboekt). En dat zegt natuurlijk al heel veel over de goede naam dat het restaurant in de omgeving heeft.