De Punt

Tweede Jacob van Campenstraat 150 1073 XZ Amsterdam Nederland Kaart
31-206734251

Over restaurant De Punt

Ontdek verborgen schatten in De Pijp

In Café De Punt zijn de steenoven pizza’s een echte ontdekking. Een dunne bodem naar Italiaans recept en huisgemaakt. Dit geldt ook voor de saus, verrassend goed van smaak. Bij goed weer geniet je van het levendige schouwspel in De Pijp en bij slecht weer krijg je een zonnig humeur van de authentieke stamppotten. Voor de liefhebber zijn er veel soorten speciaalbieren, die ’s zondags geserveerd worden met live Jazz muziek.

Meer informatie over restaurant De Punt

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Voordelig
Klaske L.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Na enig zoeken, vonden we De Punt. ( tweede Jacob van campenstr ipv eerste). We werden erg vriendelijk onthaald. De maaltijden worden met goede verse producten bereid. Eenvoudig maar een erg goede prijskwaliteit verhouding. Een gezellig eetcafé.
Bibi E.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Pizza in juist niet die ronde vorm, ruim belegd, zalig en vooral zeer betaalbaar!
Personeel en bediening prima.
Knus Amsterdams restaurantje midden in de Pijp van Amsterdam.
Een heuse aanrader.
Biercolumns .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Het hoeft niet altijd een speciaalbier café te zijn om van een mooi speciaalbier te kunnen genieten. Café De Punt is zo’n plek, daar word je op verrassend speciaalbier getrakteerd. De Lokatie, vlakbij de Albert Cuypmarkt in de Amsterdamse Pijp, is perfect en de naam doet het al vermoeden…

biercolumns
Manuel O.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Wij komen hier vaak, zowel voor lekker biertje/wijntje als hapje. Helemaal sinds de steenoven er is. Wederom heerlijke pizza's (parmaham en vier kazen) gegeten in combi met een knapperige wilde spinaziesalade. En natuurlijk zelf de pizza's besprenkeld met de hete (zelfgemaakte) olijfolie vol kruidentakjes uit de glazen fles met tuitje die van tafel tot tafel gaat. De bediening noemde de pizza's van De Punt 'de beste van Amsterdam'. Ze zijn in elk geval echt Italiaans (dunne bodem) en van fijn formaat, het deeg en de tomatensaus worden zelf gemaakt en ze komen lekker gloeiend heet direct uit de steenoven.
(wij begrijpen dus de eerdere tekst niet over alles uit de vriezer en komen zeker weer terug, ga zo door!)
Richa .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
In de winter is eigenaar Ruud's zelfgemaakte snert een omweg waard! Ouderwetse kwaliteit: de lepel blijft er rechtop in staan, zoals het hoort,men hij smaakt heerlijk.
Binnenkort is het weer tijd voor de stamppotjes met lekkere worstjes. Zie er alweer naar uit. Ga zo door!
Antoinettepr .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Supergezellige eigenaar en een leuke sfeer. Het eten is lekker en niet duur. Wel kleine pizza's. Ik had zelf een lekkere calzone.
Dick H.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Heerlijk gegeten, biefstuk werkelijk uit de kunst met een heerlijke salade erbij en huisgemaakte frietjes... Ook de beef tartaar van mijn vriendin was heerlijk, en dat voor die prijs. Mooie no-nonsense tent. Ook de biertjes en wijn goed voor elkaar. Uitstekende prijs/ kwaliteitsverhouding en mooi terras bij lekker weer. Interieur weerspiegelt niet helemaal de culinaire kwaliteiten, met een iets modernere inrichting kan dit restaurant nog een stap zetten en dat zou meer recht doen aan de culinaire kwaliteiten, maar dan gaat waarschijnlijk de prijs ook omhoog, aanrader!
Richa .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Vanavond op het terras weer heerlijk genoten van de spaghetti frutti di mare, zoals gewoonlijk een flinke portie. In de winter kun je hier genieten van Ruud's originele stamppotten met zelfgemaakte gehaktballen en/of stoofvlees. Probeer ook eens de steenovenpizza's! Een van mijn favorieten in de Pijp.
Mita Leeman .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2014
ik ben hier inmiddels al vaak terug geweest voor de heerlijke borrelhappen (weer eens wat anders dan standaard bitterballen!) en natuurlijk de overheerlijke zelfgemaakte pizza! Het is er gezellig, de bediening heel vriendelijk, kan niet anders zeggen dan top plekjes voor 'n middag of avond ongedwongen borrelen en eten!
Marisa S.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Tijdens een bezoek aan de Albert Cuypmarkt hier neergestreken op het terras in de zon. Ik had een broodje gezond en mijn man een broodje kipsate. Echt heel lekker allemaal, veel en voor een goede prijs. Wel jammer dat de frisdrank iets te lauw was. Het interieur zag er gezellig uit en de toiletten waren netjes en schoon. Het terras biedt voldoende ruimte en natuurlijk genieten van al wat voorbij komt. Een aanrader!
Mlvdijk .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2013
Gisteren op terras gezeten en de (nieuw op de kaart) pizza's besteld. Ik dacht dat het met de prijzen die ze vragen(van 3,75-4,95) niet heel bijzonder zou kunnen zijn. Het tegendeel is echter waar. Verse zelfgemaakte Italiaanse steenoven pizza's met eigengemaakte saus en deeg. Ronduit heerlijk! Echt een aanrader en ga er zeker in combinatie met een biertje nog een keer pizza's eten op het leuke terras.
Jaimy K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2012
Ik heb anderhalve week geleden het stamppotje geprobeerd met knolselderij en room-mosterdssaus, dat was echt heerlijk! Met een grote gehaktbal erbij en keuze uit verschillende soorten wijn. Het is een leuk eetcafetje met goed eten tegen lage prijzen en een goede keuzen uit verschillende wijnen en bieren! Ik ben ook een keer op zondag geweest tijdens de livemuziek en toen was het ontzettend druk en gezellig! Zeker een aanrader dit cafeetje!