De Provence

Julianaplein 43 6641 CS Beuningen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Provence

Bram V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Voorgerecht en hoofdgerecht genomen, deze waren beide top! Ontzettend heerlijk gegeten en daarbij ook nog goede porties waardoor je niet met honger weggaat. Bovenal erg vriendelijke bediening. Restaurant De Provence is dan ook een echte aanrader!
Erica V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
De bedoeling is hier altijd goed, personeel doet zeer zijn/haar best maar vaak is her net niet voldoende. Cappuccino en koffie verkeerd zien er precies het zelfde uit en smaken hetzelfde. Vragen om bruin brood maar wit brood krijgen. Pistoletjes zijn net afgebakken en daardoor niet echt lekker. Het is jammer want door net wat beters zou ik er vaker komen.
Bjornh .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Wij komen hier regelmatig met ons gezin en het eten is altijd geweldig voor een redelijke prijs.
Wat ons betreft echt een aanrader, ook voor de lunch. De porties zijn flink, het eten smaakt geweldig, bediening is altijd vriendelijk en de sfeer goed. De verse handgesneden frietjes zijn trouwens heerlijk. Bij het diner pakken we meestal het 3-gangenmenu voor een mooie prijs.
LyanneJ .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Nadat we hoorde dat de Provence een nieuwe eigenaar kent, hebben wij besloten te gaan proeven van de vernieuwde kaart. Bij aankomst werden we vriendelijk ontvangen door de nieuwe eigenaar. We streken neer op het zonovergoten terras waar ons het eerste wijntje werd geserveerd. De eigenaar maakte een praatje en vertelde voluit over de overname, de gerechten en de keuken. Een attente vriendelijke prater.

Wij hebben verzocht om ons binnen het eten te serveren, wat geen probleem was. Na de soepjes vooraf heb ik heerlijk genoten van de perfect gegaarde zalm en mijn partner van zijn uitstekende ossenhaaspuntjes. Als nagerecht bestelde ik een parfait van witte chocolade. Dit was een geweldige keuze en zeker een aanrader. De smaakcombinatie is heel erg goed.

De vriendelijke service, de uitstekende ligging en de uitstraling van het restaurant maken de Provence erg sfeervol.

Wij hebben genoten van onze avond. Na deze ervaring zullen wij de Provence regelmatig gaan bezoeken.
PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Het valt niet mee voor jonge en enthousiaste ondernemers die hun passie willen invullen.
Na de pensionering van de vorige eigenaren in april 2015 nam een voormalig medewerker het bedrijf over, volgens zeggen mét het personeel.
Of er, sinds ik hier in april 2014 nog voortreffelijk had gedineerd, een andere kok achter de kachel staat weet ik niet, maar eerlijk gezegd was het geen vergelijk.
We genoten destijds van uitstekende scampi's, kaaskroketjes en een hele dorade uit de oven, en een goede schnitzel.
Dit keer gingen we voor de Proeverij de Provence vooraf (2 x 12,95), de vis van de dag (roodbaars, 14,95) en het vispannetje (zalm en kabeljauw in kreeftensaus, 15,95).
De Proeverij bestond uit 2 broccolisoepjes, 2 garnaalkroketjes, 2 gegrillde geitenkaasjes op sla en een bordje carpaccio met parmezaan en pijnboompitjes. Erbij wat stokbrood en 2 boters.
Ik ben zelf geen broccoliliefhebber, dus die ging naar mijn partner, voor mij waren dus beide garnaalkroketjes. Geen onverdeeld genoegen, een beetje rommelig gevormd, niet erg knapperig, en weinig smaak.
De andere proeverijtjes waren in orde, niet meer dan dat, maar daar kun je ook niet veel aan mispeuteren.
De roodbaars kwam in wat filets, maar was duidelijk niet gaar en werd teruggestuurd. Wat een teleurstelling na de prachtige dorade met tomaat en pesto uit de oven van vorig jaar!
Het "vispannetje" werd geserveerd in een grote kom, niks pannetje en niks uit de oven, en de ruime hoeveelheid vis verdronk in een flauwe saus.
Erbij voornamelijk broccoli en aan de punten verbrande luiewijvenfrites.
Inclusief 4 glazen prima witte huiswijn (3,45) kwam de rekening op ruim 70 Euro.
In het algemeen vonden mijn partner en ik alle gerechten erg flauw, zonder diepte, passie en fantasie. Ik ga niet zover om te schrijven dat in De Provence niet wordt gekookt maar dat de ingrediënten slechts consumptierijp worden gemaakt, maar er moet duidelijk meer lef en creativiteit in de keuken komen.
De nieuwe eigenaar is enthousiast, vriendelijk en moedig en heeft met De Provence een mooie locatie waar veel van te maken is. Als hij dan ook minder steekjes laat vallen in zijn bediening (2x geen bestek, daardoor mijn waardering voor de service slechts een 6), kom ik vast weer.
Gonny L.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2015
Vandaag geluncht met een vriendin. Lekker broodje Provence. Lekker wijntje erbij en gezellig sfeertje.
ook de bediening was prima.
PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Op zaterdag al vroeg gedineerd bij De Provence. Om half 6 was het restaurant nog druk bezet, maar Beuningers zijn blijkbaar geen late eters.
Mijn partner nam vooraf de gebakken scampi's op een bedje van eiernoedels (9,95). Heerlijk sappige scampi's en lekkere noedels, uitstekende keuze.
Ook mijn (2) geitenkaaskroketjes met walnoten en honing (9,95) waren voortreffelijk. Beide voorgerechten werden geserveerd met wat gemengde sla.
Als hoofdgerecht koos mijn partner een "bijna-klassieker": gepaneerde schnitzel met champignon-roomsaus. Je kunt daar zomaar nostalgische trek in hebben, maar deze schnitzel kon helaas geen enthousiaste reacties losmaken.
Zelf ging ik voor de hele dorade uit de oven met tomaat en pesto (16,50). De dorade stond niet op de kaart, maar was onderdeel van het 3-gangen weekendmenu. Een lekkere vis, prima garing, maar van de bijgeserveerde warme groenten waren met name de worteltjes nog nagenoeg rauw. Ik houd erg van beetgaar, maar rauw is rauw en niet lekker.
Erbij een bakje goede frites met apart bakje mayonaise, en een schaaltje salade.
Prima droge witte huiswijn, goede maat voor 3,25 per glas.
Louis V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Dit keer gekozen voor het weekmenu voor 22,95 euro. De mostersoep met spekjes was lekker, het rundvleesstoofpotje viel tegen. Was erg machtig en nog veel vet in het geheel. Toetje was vrij standaard. Twee bolletjes mousse en een bolletje ijs. In het bolletje vanille ijs zaten stukken...
Tomhofman .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2013
Matige ervaring. Het was lunch-tijd op zondagmiddag. Niet erg druk in de zaak. Toch was er volgens de serveerster geen tijd in de keuken beschikbaar om een 'Baguette de Provence' zonder champignons uit te voeren... erg vreemd.

Van de bestelde 'Baguette de Provence' verwachtten we nogal wat, als je een broodje de naam van je zaak meegeeft, moest het wel iets fantastisch zijn, dachten we.

Dat viel me even tegen, de baguettes werden binnen 5 minuten geserveerd (ondanks de 'drukte' in de keuken). Een vrij groot bord, met een pistolet, zeker geen baguette. De vulling bestond uit 3 schijfjes tomaat, een handvol champignons en een dikke laag gesmolten kaas. Op het bord troffen we verder geen rauwkost of iets dergelijks aan, waardoor het bord nog niet voor de helft gevuld was.

Al met al erg teleurstellend, ons zien ze hier niet meer terug.