De Proeverij

Kraanplein 12 4301 CH Zierikzee Nederland Kaart

Over het restaurant De Proeverij

De Proeverij staat al drie generaties voor lekker tafelen met een h'eerlijke keuken waar gewerkt word met verse en seizoensgebonden producten.Na een bezoek aan het naastgelegen centrum van Waalwijk of de bosrijke omgeving van Kaatsheuvel bent u van harte welkom bij De Proeverij daar Brabantse gastvrijheid, kindvriendelijkheid en huisgemaakte producten hoog in het vaandel staan, dit word al jaren door onze gasten zeer gewaardeerd en wij blijven ons uiterste best deze traditie voor te zetten. Kortom een uniek Horecabedrijf in het Bourgondisch Brabantse land.De Proeverij altijd een goede keuze. Welkom.

Meer informatie over restaurant De Proeverij

Maandag t/m Zondag vanaf 11:00

Jouw recensie over het restaurant De Proeverij

Eduard U.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Wij komen terug ! Heerlijke oesters gegeten en overheerlijke tong gegeten . Een aanrader . Heel gedienstig personeel. Alles supervers.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Fijne lokatie. De kaart doet (bij ons) een exclusievere plek vermoeden. Het restaurant heeft toch een zekere gemoedelijke uitstraling behouden.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Vriendelijk ontvangst, snelle bediening, gratis broodje vooraf.. Heel fijn. Eten was (wederom) heerlijk, niet te complex maar gewoon heel smakelijk!
Laurine T.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Prijs-kwaliteit-verhouding vind ik niet goed. De kwaliteit moet omhoog. De vissoep was goed, maar de overige gerechten waren niet om over naar huis te schrijven. Wel oké maar niet top, terwijl de prijs zodanig is dat je wel meer dan ‘wel lekker’ verwacht. Bediening: heel vriendelijk en netjes. Ze waren alleen met best veel en dan verwacht je ook net iets meer oplettendheid.
Rien V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Lekker gegeten, goede bediening. Was de eerste keer, voor herhaling vatbaar.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Op een (natte) zomerse disndagavond hier op het terras neergestreken. Onder de parasols was het goed toeven en heb je een mooi uitzicht op de Oude Haven. De bediening was goed, niet te aanwezig. De kaart bevat genoeg keuze en er is een aparte (verse) viskaart. Deze keer kozen we voor de spareribs (lekker pittig) goed gegaard makkelijk eetbaar en een surf en turf (steak/gamba) prima portie goed gegaard. Bijgerechten frites (niet zelf gemaakt, jammer, maar prima) en een (verrassende) salade met oa. courgette. De borden gingen goed leeg en er was nog ruimte voor een dessert. De huisgemaakte chocotaart (prima afsluiter) en de limoncake (met limoncello ernaast, heerlijk fris). Bij de koffie/thee ook nog een lekker garnituur (borreltje, slagroom, bonbon). Al met al top! Goede service, goed eten en prima prijs. Aanrader!
Peter A.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Zaterdagavond 24-09-2016 met vier personen in de Proeverij te Zierikzee gegeten. De ontvangst was warm en heel correct. Er werd direct twee verschillende soorten stokbrood met roomboter geserveerd. Vooraf hebben we als appetizer verschillende soorten en smaken oesters genomen. Deze waren misschien wat aan de kleine kant, maar smakelijk en van goede kwaliteit. Als voorgerecht hadden we drie maal de rijkelijk gevulde vissoep. De vis was in mijn beleving iets aan de droge kant, maar de soep zelf was zeker smakelijk. Als hoofdgerecht had ikzelf een hele Tarbot. Deze was perfect gebakken, zeer goed van smaak en goed warm. Bestelde mosselen op z'n Thais waren goed van smaak. De vis van het maandmenu was ook prima.
Nagerechten zoals in het restaurant geflambeerd kersen met vanilleijs en slagroom zijn lekker. De sorbet in de stijl van de Proeverij erg leuk en niet te versmaden. Verder viel mij persoonlijk op dat de bediening zeer correct is. Ook een groot pluspunt is het tegelijk bedienen van de gehele tafel. Dit vergt vakmanschap en planning in de gehele organisatie. De Proeverij is hierin goed geslaagd. Wij komen zeker nog een keer terug.
ropela .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Mijn gezelschap genoot volledig van een vispotje. Helaas viel mijn vegetarisch gerecht heel erg tegen. Het zag er mooi uit. Echter het smaakt niet. Veel te veel vullers. Het lekkerste was de garnering met zeekraal. Jammer
Dennis .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Op een donderdagavond met z'n vieren gegeten (2 kids) bij dit restaurant. We zaten op het compleet nieuwe terras, erg netjes! Vooraf de carpaccio, was erg goed. Vooraf de coquilles waren ook erg goed, precies goed gegaard en op smaak. Hoofdgerecht de Tournedos, zoals het hoort, super zacht vlees. En zoals gevraagd medium-rare. Hoofdgerecht de zeetong was erg lekker, kregen er 2 en dat was meer dan genoeg. Voor de kids was er ook een leuk menutje, vooraf een garnalencocktail/tomatensoepje, hoofdgerecht een scholfilet (natuurlijk ook een frikandel o.i.d. verkrijgbaar). Was allemaal goed op smaak! Daarnaast was de bediening ook hartstikke goed!
Victorz .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Erg prettig geluncht bij De Proeverij. Pannetje saté was van goede kwaliteit, een klassiek gerecht op een goede wijze bereid. Fijne ambiance op het terras, erg rustig voor zo'n centraal gelegen eetgelegenheid. Bediening was erg vriendelijk en vlot. Zeker een aanrader om aan te landen tijdens een bezoek aan Zierikzee!
Ady H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Op een zonnig terras met leuke jonge bediening zeer attent, aten wij met 2 personen waarvan één, mosselen at in wijn gekookt, zonder meer perfect, een goede portie gekookt met verse groenten begeleid door 3 soorten saus, frites mayonaise en een heerlijke salade mijn partner at saté in een pannetje, met stokbrood, volgens hem had de saus iets pittiger gekund maar voor mij: alleen nog mosselen bij de Proeverij in Zierikzee.
Helen D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Een jaar geleden hier met een groep gegeten. Toen was het prima. Nu heb ik hier als lunch de salade met gerookte vis gegeten. Ik vond de vis erg droog. Het leek wel alsof het niet helemaal vers was. Het brood was heerlijk.
Vond het behoorlijk duur voor een salade.
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Hier op 21-04-2016 geweest. Binnen parkeerkaart gehaald en auto makkelijk op vergunninghouders plaats kunnen parkeren. Wordt nieuw en mooi zonnig terras gemaakt welke nu nog niet klaar was. Wij waren met zn drieen en kregen een leuke ronde tafel voor het raam. als voorgerechten 2 x carpaccio (rund) en 1 x trio van kreeft welke beiden heerlijk smaakten. Als hoofdgerecht 2 x de zeetong en 1 x varkenshaas. Grote Tongen erg lekker gebakken en jaja je krijgt twee van zulke grote " jongens ". De varkebnshaas was ook goed. Een fantastische Fleurie ( 8,00) en de betaalbare en zeer goed drinkbare Rose ( 3.75) en de koffie compleet na. Wij hebben heerlijk gegeten en komen natuurlijk weer terug
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Bijzonder goed op elkaar ingespeelde bediening, gerechten matig, niet echt uitgesproken. Rumoerig ( komt door het plafond)
Ikuiteten D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Een van onze favorieten in Zierikzee. Gewoon lekker uit eten. Carpaccio, tournedos, lekkere wijn erbij. Kortom een aanrader
Aapje2015 .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
afgelopen weekend met mijn vriendin geweest.
leuk restaurant en bij aankomst zeer goed ontvangen,
we hebben heerlijk gegeten, prima service en sfeer.
wij komen zeker terug.
Balderick .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Heerlijke met vier personen gegeten twee aan de biefstuk en twee aan de overheerlijke mosselen.
Vlotte aardige bediening
Ron W.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Een vriendin bracht mij deze dag een bezoek en samen hebben wij gedineerd in de Proeverij. We waren er al eerder geweest in februari van dit jaar en dat was goed bevallen vanwege de goede kwaliteit van het eten, maar zeer zeker ook vanwege de vriendelijke bediening en de aangename sfeer in het restaurant.

De vorige keer hadden we er mosselen gegeten en daar hebben we ook deze keer weer voor gekozen. Mijn vriendin koos voor de op tradionele wijze gekookte mosselen en ik voor de op Spaanse wijze gekookte mosselen. Ik heb van alle twee de verschillende bereidingswijze mosselen geproefd en ga de volgende keer toch weer voor de traditionele wijze, want die vond ik beter smaken.

De serveerster raadde ons een wit huiswijntje aan en dat bleek dusdanig goed te smaken, zodat we daar na de maaltijd nog een flesje van hebben besteld, om lekker mee te kunnen natafelen. Natafelen kan goed in de proeverij, je wordt er zeker niet weggekeken en men begint ook niet met een voortijdig opruimen van het restaurant.

Wij hadden voor 19.00 uur gereserveerd en verlieten om 23.30 uur het restaurant na nog wat Irish coffee's gedronken te hebben. De bar was op dat tijdstip een gezellige drukte met wat jonge locals en in het restaurant waren nog 2 tafels bezet met gasten die nog aan het natafelen waren.

De barman had voor ons een taxi weten te regelen. Op het moment dat wij daar naar vroegen, informeerde hij ons dat het wel even kon duren, maar binnen 20 minute stond de taxi toch voor de deur.

Al met al hadden wij een leuke avond en De Proeverij blijft zeker voor herhaling vatbaar.

Boudewijn V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Bij "De Proeverij" aan de Oude Binnenhaven van Zierikzee heb ik genoten van heerlijke mosselen, die even werden gegrild midden in het cafe-restaurant, van een heerlijke droge witte wijn en een vriendelijke bediening. De moeite waard om te bezoeken.
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Hier op dinsdag 25-08-2015 heerlijk gegeten. Fijne ontvangst, gezellig beetje oubollig interieur, fine en vriendelijke bediening maar bovenal heerlijk eten. Amuse vooraf en Vandaag de tournedos proeverij en de hele schol ( pff 500 gram) genomen met alleen koffie na. Wij hebben hier wederom fantastisch gegeten . Nog steeds een aanrader