De Proeverij

Kraanplein 12 4301 CH Zierikzee Nederland Kaart

Over het restaurant De Proeverij

De Proeverij staat al drie generaties voor lekker tafelen met een h'eerlijke keuken waar gewerkt word met verse en seizoensgebonden producten.Na een bezoek aan het naastgelegen centrum van Waalwijk of de bosrijke omgeving van Kaatsheuvel bent u van harte welkom bij De Proeverij daar Brabantse gastvrijheid, kindvriendelijkheid en huisgemaakte producten hoog in het vaandel staan, dit word al jaren door onze gasten zeer gewaardeerd en wij blijven ons uiterste best deze traditie voor te zetten. Kortom een uniek Horecabedrijf in het Bourgondisch Brabantse land.De Proeverij altijd een goede keuze. Welkom.

Meer informatie over restaurant De Proeverij

Maandag t/m Zondag vanaf 11:00

Jouw recensie over het restaurant De Proeverij

Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Eten is aardig, maar geen bijzonderheid. Terwijl er zoveel van te maken is op een simpele manier. De rogvleugel is wat aan de taaie kant, de saus is flauw. Patat zou lekkerder zijn als het echte vers gesneden patat is. Ook de sla is vrij simpel afgewerkt. Dat voor 180 euro voor 4 personen. Nogmaals niet heel slecht, maar had meer verwacht
Cindy R.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Mosseltjes waren overkookt, spijtig voor Zeeuwse mosselen.
Bart U.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Goede service en bediening; mijn tafelgenoot genoor van haar zalmgerecht, maar mijn tournedos was slecht: zenig en niet zoals gevraagd medium, maar rose gebakken. Met mijn kritiek werd niets gedaan, de bediening zou het doorgeven, maar verder geen response... Slechte zaak, hier komen we niet meer terug.....
Cobi D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Helemaal naar onze zin en smaak, gewoon prima !!
Kerstin K.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Het eten was erg lekker!
Bert L.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Super leuk een mooi ingericht restaurant met een geweldig asperge menu, knclusief lamsoren, een mooie combinatie met de ham, het ei, de krieltjes en de asperges in botersaus. Aanrader voor 100 %
Eduard U.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Wij komen terug ! Heerlijke oesters gegeten en overheerlijke tong gegeten . Een aanrader . Heel gedienstig personeel. Alles supervers.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Fijne lokatie. De kaart doet (bij ons) een exclusievere plek vermoeden. Het restaurant heeft toch een zekere gemoedelijke uitstraling behouden.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Vriendelijk ontvangst, snelle bediening, gratis broodje vooraf.. Heel fijn. Eten was (wederom) heerlijk, niet te complex maar gewoon heel smakelijk!
Laurine T.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Prijs-kwaliteit-verhouding vind ik niet goed. De kwaliteit moet omhoog. De vissoep was goed, maar de overige gerechten waren niet om over naar huis te schrijven. Wel oké maar niet top, terwijl de prijs zodanig is dat je wel meer dan ‘wel lekker’ verwacht. Bediening: heel vriendelijk en netjes. Ze waren alleen met best veel en dan verwacht je ook net iets meer oplettendheid.
Rien V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Lekker gegeten, goede bediening. Was de eerste keer, voor herhaling vatbaar.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Op een (natte) zomerse disndagavond hier op het terras neergestreken. Onder de parasols was het goed toeven en heb je een mooi uitzicht op de Oude Haven. De bediening was goed, niet te aanwezig. De kaart bevat genoeg keuze en er is een aparte (verse) viskaart. Deze keer kozen we voor de spareribs (lekker pittig) goed gegaard makkelijk eetbaar en een surf en turf (steak/gamba) prima portie goed gegaard. Bijgerechten frites (niet zelf gemaakt, jammer, maar prima) en een (verrassende) salade met oa. courgette. De borden gingen goed leeg en er was nog ruimte voor een dessert. De huisgemaakte chocotaart (prima afsluiter) en de limoncake (met limoncello ernaast, heerlijk fris). Bij de koffie/thee ook nog een lekker garnituur (borreltje, slagroom, bonbon). Al met al top! Goede service, goed eten en prima prijs. Aanrader!
Peter A.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Zaterdagavond 24-09-2016 met vier personen in de Proeverij te Zierikzee gegeten. De ontvangst was warm en heel correct. Er werd direct twee verschillende soorten stokbrood met roomboter geserveerd. Vooraf hebben we als appetizer verschillende soorten en smaken oesters genomen. Deze waren misschien wat aan de kleine kant, maar smakelijk en van goede kwaliteit. Als voorgerecht hadden we drie maal de rijkelijk gevulde vissoep. De vis was in mijn beleving iets aan de droge kant, maar de soep zelf was zeker smakelijk. Als hoofdgerecht had ikzelf een hele Tarbot. Deze was perfect gebakken, zeer goed van smaak en goed warm. Bestelde mosselen op z'n Thais waren goed van smaak. De vis van het maandmenu was ook prima.
Nagerechten zoals in het restaurant geflambeerd kersen met vanilleijs en slagroom zijn lekker. De sorbet in de stijl van de Proeverij erg leuk en niet te versmaden. Verder viel mij persoonlijk op dat de bediening zeer correct is. Ook een groot pluspunt is het tegelijk bedienen van de gehele tafel. Dit vergt vakmanschap en planning in de gehele organisatie. De Proeverij is hierin goed geslaagd. Wij komen zeker nog een keer terug.
ropela .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Mijn gezelschap genoot volledig van een vispotje. Helaas viel mijn vegetarisch gerecht heel erg tegen. Het zag er mooi uit. Echter het smaakt niet. Veel te veel vullers. Het lekkerste was de garnering met zeekraal. Jammer
Dennis .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Op een donderdagavond met z'n vieren gegeten (2 kids) bij dit restaurant. We zaten op het compleet nieuwe terras, erg netjes! Vooraf de carpaccio, was erg goed. Vooraf de coquilles waren ook erg goed, precies goed gegaard en op smaak. Hoofdgerecht de Tournedos, zoals het hoort, super zacht vlees. En zoals gevraagd medium-rare. Hoofdgerecht de zeetong was erg lekker, kregen er 2 en dat was meer dan genoeg. Voor de kids was er ook een leuk menutje, vooraf een garnalencocktail/tomatensoepje, hoofdgerecht een scholfilet (natuurlijk ook een frikandel o.i.d. verkrijgbaar). Was allemaal goed op smaak! Daarnaast was de bediening ook hartstikke goed!
Victorz .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Erg prettig geluncht bij De Proeverij. Pannetje saté was van goede kwaliteit, een klassiek gerecht op een goede wijze bereid. Fijne ambiance op het terras, erg rustig voor zo'n centraal gelegen eetgelegenheid. Bediening was erg vriendelijk en vlot. Zeker een aanrader om aan te landen tijdens een bezoek aan Zierikzee!
Ady H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Op een zonnig terras met leuke jonge bediening zeer attent, aten wij met 2 personen waarvan één, mosselen at in wijn gekookt, zonder meer perfect, een goede portie gekookt met verse groenten begeleid door 3 soorten saus, frites mayonaise en een heerlijke salade mijn partner at saté in een pannetje, met stokbrood, volgens hem had de saus iets pittiger gekund maar voor mij: alleen nog mosselen bij de Proeverij in Zierikzee.
Helen D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Een jaar geleden hier met een groep gegeten. Toen was het prima. Nu heb ik hier als lunch de salade met gerookte vis gegeten. Ik vond de vis erg droog. Het leek wel alsof het niet helemaal vers was. Het brood was heerlijk.
Vond het behoorlijk duur voor een salade.
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Hier op 21-04-2016 geweest. Binnen parkeerkaart gehaald en auto makkelijk op vergunninghouders plaats kunnen parkeren. Wordt nieuw en mooi zonnig terras gemaakt welke nu nog niet klaar was. Wij waren met zn drieen en kregen een leuke ronde tafel voor het raam. als voorgerechten 2 x carpaccio (rund) en 1 x trio van kreeft welke beiden heerlijk smaakten. Als hoofdgerecht 2 x de zeetong en 1 x varkenshaas. Grote Tongen erg lekker gebakken en jaja je krijgt twee van zulke grote " jongens ". De varkebnshaas was ook goed. Een fantastische Fleurie ( 8,00) en de betaalbare en zeer goed drinkbare Rose ( 3.75) en de koffie compleet na. Wij hebben heerlijk gegeten en komen natuurlijk weer terug
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Bijzonder goed op elkaar ingespeelde bediening, gerechten matig, niet echt uitgesproken. Rumoerig ( komt door het plafond)