Over het restaurant De Proeverij

Zodra u bij ‘De Proeverij’ binnenstapt, komt u terecht in een Bourgondische wereld vol smaak en nostalgie. Het is niet toevallig dat het familiebedrijf is gevestigd midden in het traditionele en historische stadscentrum van Zierikzee. In dit restaurant wordt u nog verwelkomd door personeel dat hun vak verstaat. Dit geldt ook voor de koks die, zoals men van een Zeeuws restaurant mag verwachten, de beste visgerechten en streekproducten weten te bereiden. Uiteraard staan er ook voldoende vleesgerechten op de kaart en zelfs aan de vegetariër is gedacht.

Meer informatie over restaurant De Proeverij

Dinsdag t/m Zondag vanaf 11:00

Jouw recensie over het restaurant De Proeverij

Isa S.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
Heerlijk eten, vriendelijke en attente bediening. Seizoen menukaart met verrassende wildgerechten. Kortom een heerlijk avondje tafelen.
Mannin R.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Heerlijk en relaxed gegeten. Smaakvolle vegetarische gerechten. De klant is koning gevoel. Geen opdringerig personeel. Echt een aanrader!
Léon C.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Schoonmaken en op ruimen als de gasten noch zitten te eten vonden wij vervelend! Er werd ook mee aandacht aan het schoonmaken besteed dan aan de bediening.
Mirjam Z.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Gezellig en sfeervol restaurant. Zeer vriendelijke en adequate bediening. Als hoofdgerecht de mosselen in room en knoflook gegeten, waten perfect. Geserveerd met flinke portie frites en wat salade. Als dessert crème brulee met duindoorn-ijs, ook zeer smakelijk! Absoluut een aanrader!
Marian D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2018
Sfeervol restaurant aan historische haven.
Nette en vlotte bediening.
Vooraf: garnalencoctail en uiensoep. Beide gewoon lekker.
Hoofd: kozen beide voor de pikante mosselen. Zeer ruim portie grote mosselen, goed pittig. Daarbij een kleine salade en schaal franse frietjes en sausjes.
Hebben goed en lekker gegeten bij de Proeverij.
Vind alleen de voorgerechten op de kaart erg duur.
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Wij hebben genoten van een lekkere visschotel. Zeebaars perfect gebakken .De bijhorende Oostenrijkse witte wijn was verfrissend en smaakvol. Echte aanrader voor wie van vis eten houdt .Kwaliteit voor een goede prijs.Personeel was beleefd en correct.
Chris T.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
Gezellig restaurant met prettige bediening en lekker eten.
Egbert S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
prima gegeten, alles in orde
Barry M.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Heerlijk gegeten, maar toen wij de AH-restaurant actiebon wilden overhandigen, bleek de Proeverij niet mee te doen. IENS was al gewaarschuwd maar heeft verzuimd Proeverij uit de actie te halen. Er zouden meer restaurants in Zierikzee ten onrechte zijn opgenomen.
Petra S.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2018
Onder ons was een veganist. Het menu werd moeiteloos aangepast en was erg lekker.
Sfeer was prima, fijne bediening!
Wout M.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Prima restaurant, niets op aan te merken. Voor mensen met Coeliaki een aanrader,
Anthonyvon K.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Een top restaurant met prima gerechten, een gastheer die een medaille verdient en bedienend personeel dat ook bij grote drukte vriendelijk en uitstekend z'n werk doet. Een aanrader dus.
Riet J.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2018
Het eten was erg goed. Ik had thuis op hun site gekeken en zo konden wij van tevoren onze keuze maken. Maar de prijs op de site week af van de menukaart. Dat is iets minder.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Wij komen zeker terug. De parkingkaart en het dichtbij kunnen parkeren is gewoon de kers op de taart. Heel lekker gegeten, zeer vriendelijk ontvangen en ook vriendelijke bediening. Ik vind "De Proeverij" een aanrader.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Een aanrader tijdens kort bezoek aan Zierikzee, zeker het terras. Grote porties mosselen en friet !
Rustige sfeer, gezellig vertoeven.
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Heerlijk gegeten. De mosselen waren perfect. De spareribs van mijn man, waren ribs met veel vlees. Zeker een aanrader.
En, je kunt gewoon halve porties bestellen. ????
Olga B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Lekker gegeten
Hannie F.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Alle gerechten waren precies naar verwachting en meer dan dat! Bediening was heel kundig en vriendelijk. Eerlijk eten, zoals het zijn moet. Klassieke gerechten die je niet vaak meer op de kaart ziet zoals steak tartaar, tournedos Rossini en Dame Blanche. Ik had geluk met de Oosterscheldekreeft, nog net te krijgen, en perfect klaargemaakt al had ik toch wel medelijden met de kreeft..... Mooie wijnen op de kaart en onze keus, de Chabilis, was uitzonderlijk lekker voor een betaalbare prijs. Top gegeten en gelukkig naar huis.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2018
Heerlijk de eerste mosselen van het jaar gegeten, groot van formaat.
Daarbij goede en attente bediening en dat alles voor een acceptabele prijs
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Eten is aardig, maar geen bijzonderheid. Terwijl er zoveel van te maken is op een simpele manier. De rogvleugel is wat aan de taaie kant, de saus is flauw. Patat zou lekkerder zijn als het echte vers gesneden patat is. Ook de sla is vrij simpel afgewerkt. Dat voor 180 euro voor 4 personen. Nogmaals niet heel slecht, maar had meer verwacht