De Proeverij Landmarkt

Schellingwouderdijk 339 1023 NK Amsterdam Nederland Kaart
31-204904366

Over restaurant De Proeverij Landmarkt

Koken van de markt

Laat je verrassen door de talentvolle koks! Elke ochtend halen zij de meest verse producten van hun eigen markt en toveren daarmee de lekkerste gerechten op tafel. Zo van de markt, direct op je bord! “In onze gezellige open keuken gaat het om krakend vers, een vakantiegevoel en liefde voor eten, zegt de chef-kok Angelo. Met goede producten hoef je niet veel te doen. Goede olijfolie, mooi zout, vers gemalen peper en je bent al een heel eind.” Leuk om te weten; alles wat je hier eet of drinkt kun je in hun eigen overdekte marktplaats kopen!

Meer informatie over restaurant De Proeverij Landmarkt

Maandag en Dinsdag 10:00 - 18:00
- Ontbijt 10:00 - 12:00
Woensdag t/m Zaterdag 10:00 - 22:00
- Ontbijt 10:00 - 12:00

Dickjurr .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Een zeer teleurstellende avond.
O.a. een armoedig stukje vis (filet) op een soort gedroogd gras. Dat bleek geroosterde zeekraal te zijn.
Een erg taai stukje biefstuk dat ook nog erg veel vervelende zenen/harde draden bevatte, met een oud/lang gelegen stuk aardappelgratin. Ook de frieten waren erg donker en hier en daar verbrand.
Weliswaar welwillend bedienend personeel maar overduidelijk niet gekwalificeerd.
Nee, hou het bij maar bij boodschappen doen bij Landmark en kook zelf thuis.
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Je proefde de kwaliteit van de producten, zowel het vlees als de vis. Prima prijs / kwaliteit verhouding. Prettige sfeer.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heel charmant en heerlijk eten.
Arnoldien .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
We vonden het een leuke ervaring. Het eten was lekker, we aten octopus en de kok was zo aardig om ons te vertellen hoe je die moet bereiden. In de winkel daarna o.a. verse octopus voor thuis gekocht. De frites was zoals hij moet zijn, maar zo goed als hier krijg je hem vrijwel nergens! Complimenten. We komen terug!
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Kortom een uitstekende plek om te gaan eten.
Martijn.dehen .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
De gerechten waren echt prima. Goede smaken en combinaties. We zijn hier met enige regelmaat en wat maar niet zo goed wil lukken is de bediening. Personeel is vriendelijk maar heeft het duidelijk druk. Daarnaast is het natuurlijk wel zo dat als iemand om de kaart vraagt, je daarna nog even terug moet komen om te. Vragen of er een keuze gemaakt is..ook zien we iedere keer weer dat er gerechten naar tafels gaan waar ze niet voor bedoeld zijn. Alsof de tafelnummers iedere ochtend weer gewijzigd worden. Dus: ga voor het goede eten en neem de tijd.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Goede ontvangst.
Een duidelijke niet te uitgebreide kaart.
Uitstekende gerechten. Met goede naturlijk smakende ingredienten.
Op de wijnkaart staan een paar uitstkende wijnen.
Komen zeker nog eens terug
Leyla R.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Zondag de desserts hier uitgeprobeerd. Wauw! We hadden de paflova, chocolade parfait en de pineapple upside down cake. De ene was nog lekkerder als een de andere. Heerlijk op de lounge banken gezeten terwijl onze meiden lekker in het gras konden spelen en de geitjes gras voeren. Met een muscat de asti erbij en kinderen verse appelsap van de landmarkt. Zeker een aanrader!
Harry B.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
De gerechten waren verrassend, en verrassend lekker. De bediening vriendelijk en vlot. En de entourage is lekker basic, midden in een alternatieve winkel. Helemaal top dus, driemaal 9.
Juliska1 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Uitstekend gegeten. Gezellig restaurant en leuke bediening. Het verrassingsmenu was een proeve van wat Landmarkt allemaal te bieden heeft. Voor wie van grote porties houdt, dat is hier echt het geval. Het restant mocht in een doggybag mee naar huis. Wij komen hier zeker terug

Luminous04 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Gisteren weer bij de Proeverij gegeten met mijn vriendin. Wij begonnen met een vis plank en daarna allebei de saltimbocca van zeewolf. Heerlijk! Bijzonder lekker wijn der bij voor een goede prijs. Attend vriendelijke bediening in een mooi locatie. Aanrader! Zeker kom ik terug
Kitty A.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heerlijk eten. Gevarieerd, vers en smakelijk en voldoende keus. Bediening is vlot. Tafeltjes zitten binnen erg dicht op elkaar.
Philine W.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Eten is prima, bediening vriendelijk maar er gaat echt van alles mis. Het was helemaal geen drukke avond, terras zat niet vol, 4 man in de bediening maar ze werken alles behalve efficient.
Toen we zaten hebben we ongeveer 20 min. moeten wachten voor er iemand kwam met een kaart, op de tafel stonden nog wat vieze glazen van de gasten voor ons. Die werden meegenomen, maar de tafel die vies was werd niet schoongemaakt.
Personeel loopt rond op terras, gaat naar 1 tafel, zet daar iets neer of schrijft een bestelling op en gaat dan weer met lege handen naar binnen, terwijl er genoeg tafels zijn die nog afgeruimd moeten worden. Er wordt verder ook niet gekeken naar andere tafels die nog iets willen bestellen.
Op ons hoofdgerecht hebben we ook ongeveer 45 min. moeten wachten, was iets mis gegaan in de keuken. Bij het hoofdgerecht hadden we een glas rode wijn besteld, werd na 3x vragen eindelijk gebracht maar toen waren we inmiddels uitgegeten.
Toen onze borden werden weggehaald werd niet gevraagd of we de kaart nog wilden zien voor nagerecht of dat we nog koffie wilden. Gemiste kans. Uiteindelijk zijn we maar weggegaan.
Fionavanleeuwen .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Gisteravond met vrienden gegeten bij de Landmarkt. Vooral het voorgerecht, een visplankje met diverse verse vis, was heerlijk. Het bestek en de wijn waren ze vergeten te brengen toen het eerste gerecht werd geserveerd maar daarvoor kregen we koffie van het huis. Erg aardige bediening!
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Aan de rand van Amsterdam Noord, en met zicht op het nieuwe Amsterdamse Zeeburgereiland, ligt het kassencomplex van Landmarkt, met een uitnodigend terras erachter aan de waterkant. Je zou hier bijna niet met de auto durven te komen , zo fris en groen doet alles aan . Dat deden we dan ook niet ! Landmarkt wordt een hotspot, wij wilden beginnen met een glaasje champagne ( staat wel op de kaart, maar ligt niet koud ... smile) om de aankoop van een huis te vieren. De charmante, iets onwennige bediening, had alleen ons enthousiasme nodig om mee te gaan in een fantastische middag aan de rand van Amsterdam.... Ze lieten zich volgaarne instrueren over het openen van de fles Champagne, en leefden vol trots en genoegen mee met onze pret tussen de waterhoentjes en de kwakende kikkers. zat daar mijn Prins ook tussen ? De Champagne is uit de stallen van Billecart Salmon, voor de omschrijving zouden ze hier in Landmarkt misschien zelf even moeten proeven, want waar zij Hazelnoten roken en proefden, haalden wij er veeleer gedroogde appeltjes uit. Maar: Voortreffelijk . Zeker ook gezien prijs/kwaliteit... en dat zou zo blijven. De Kaasstengels en bitterballen zijn heel goed van smaak, de Inktvis was om te zuigen en zoenen, zo zacht en zalig gekruid.... en Zo Veel ...! De broodjes garnalen , warme beenham en de rib eye werden met hetzelfde genoegen gedeeld aan mijn tafel en de borden konden schoon en leeg weer de kast in . Wow, wat lekker allemaal. Even naar binnen om te schuilen voor een regenbui, werden we meegenomen langs de winkel , en een parade aan geuren en gerechten om bij te watertanden. Toch maar met de auto komen ,de volgende keer , anders kun je niet genoeg meenemen .. de Witte wijn Puech Haut deed het leed dat regen heet vergeten . Na dit prachtige sprookje, gingen wij weer terug, op de fiets , het 'echte 'Amsterdam in .... wordt vervolgd , we hebben een hele leuke en lekkere middag gehad. Bedankt dames !!
Sanmika .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Samen met een vriendin gegeten bij de Proeverij. We lieten ons verrassen door de kok en kozen voor het vegetarische 3 gangen menu. Alle gangen bestonden uit 3 kleine gerechten die allemaal net zo heerlijk waren. Leuk geserveerd op een robuuste plank. Heel vriendelijke bediening. Kortom: hier komen we nog heel vaak terug!!
Gerry B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Er ging veel mis bij de bestelling. Personeel duidelijk onervaren. Eten lekker maar portie klein.
Assortiment toetjes beperkt, zeker met kinderen.
Claudje68 .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Heerlijk vers eten. (Streekproducten.)
Bediening erg vriendelijk.
Ambiance is ook erg leuk. In de supermarkt! Maar daar heb je geen last van.
Relaxte sfeer.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Eten was goed. Verse ingrediënten. Bediening vriendelijk maar onoplettend. Stonden te veel met elkaar te kletsen en hadden fan geen oog voor klanten.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Vooraf de vlees en visplank van de markt aangevuld met brood en tapenaden was heel mooi en ruim voldoende .
Als hoofdgerecht de Saltinbocca van zeewolf. Ook dit werd heel mooi opgediend en was ook best een flink stuk vis met groente en geroosterde aardapppeltjes.
Aan een nagerecht zijn we maar niet meer begonnen. Kortom het was weer genieten