De Proeverij Landmarkt

Schellingwouderdijk 339 1023 NK Amsterdam Nederland Kaart
31-204904366

Over het restaurant De Proeverij Landmarkt

Koken van de markt

Laat je verrassen door de talentvolle koks! Elke ochtend halen zij de meest verse producten van hun eigen markt en toveren daarmee de lekkerste gerechten op tafel. Zo van de markt, direct op je bord! “In onze gezellige open keuken gaat het om krakend vers, een vakantiegevoel en liefde voor eten, zegt de chef-kok Angelo. Met goede producten hoef je niet veel te doen. Goede olijfolie, mooi zout, vers gemalen peper en je bent al een heel eind.” Leuk om te weten; alles wat je hier eet of drinkt kun je in hun eigen overdekte marktplaats kopen!

Meer informatie over restaurant De Proeverij Landmarkt

Maandag en Dinsdag 10:00 - 18:00
- Ontbijt 10:00 - 12:00
Woensdag t/m Zaterdag 10:00 - 22:00
- Ontbijt 10:00 - 12:00

Jouw recensie over het restaurant De Proeverij Landmarkt

Juan C.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Lekker gegeten , goede kwaliteit, vers, presentatie eten ook heel goed, doch....jong bediening wel vriendelijk....wel nu in de winter ondanks de plafond verwarming het is aan de koude kant daar....extra kleding of trui wel nodig.....een openhaard zou mooi zijn en sfeer voller zijn ( mijn tip)
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Wij hebben een heerlijke lunch gehad. Echter, het duurde vrij lang voordat onze bestelling werd opgenomen en voordat de gerechten kwamen. Hierdoor duurde onze lunch ruim 70 min. Dit zou toch sneller moeten kunnen.
pien85 .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Visplankje vooraf, zeebaars met rucola stamppotje en kaasplankje toe. Alledrie bijzonder smakelijk, met name het hoofdgerecht.
TehGooze .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Eten was gewoon goed, niks op aan te merken. Maar de jonge bediening die ontzettend hun best doen mogen best even in apart de spotlight! Laat ze niet zomaar vertrekken want ze doen het goed!
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Prettige, vriendelijke en vlotte bediening. Heerlijk gegeten, alleen de soep van de dag viel enigszins tegen. Karafje water werd zonder erom te vragen aangeboden.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Ik had het broodje met kippendijfilet, deze was wonderbaarlijk droog en smakeloos. Heb het wel gemeld maar de serveerster deed niks met mijn opmerking. Ik had ook verder niet de behoefte hierop door te gaan. Mijn tafelgenoot had de weekspecial van gerookte zalm met citroenmayonaise op een broodje. Deze was goed.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Prima lunch gegeten. Bediening en het uitserveren verliep wat langzaam.
marf27 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Heerlijk weer dus op het terras plaatsgenomen. Prima plaats en rustig. Wij bestelden de heilbot met spinazie en aardappelen uit de oven. Maar eerst namen we brood met aioli en tapenade. De 'dip's ' zaten in mimuscule bakjes die al hadden overgelopen ze werden los op tafel gezet. De bijbehorende lepels pasten er nauwelijks in; deze moesten we na gebruik voorzichtig op de rand laten hangen, onhandig.
Toen wij kort met het voorafje bezig waren kwam de vis al op tafel. Ik zei daar wat van en de reactie van de bedienende jongen was iets in de trant van: ja, eh, sorry. De vis was goed, en lekker maar erg gaar (beetje snotterig). De drie, vier blaadjes spinazie dienden ter decoratie neem ik aan, want verder diende het geen doel. De aardappeltjes 'uit de oven' waren gewoon gekookt. Waarom je ze daarvoor in de oven doet begrijp ik niet.
Jammer, ik had me er meer van voorgesteld.
Ik zie dat er een automatische score wordt gemaakt nl. een '5', ik zou een zesje geven.
Roy M.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Dit was werkelijk de slechtste restaurant ervaring in Amsterdam ooit. De patatten waren zwartgeblakerd, de octopus was redelijk maar zonder gevoel voor esthetiek in een bak gepleurd, de bavette was taai, zwart van buiten en rauw van binnen en de frambozen-trifle bestond uit een klodder frambozenjam boven op een laag chocolade pasta met wat mierzoete cake er tussen. Nu gunnen we iedereen zijn foutjes maar toen we reclameerden dat de trifle na een hap toch echt niet te eten was werd ons door de lokale manager te bits toegeworpen dat het personeel het wel lekker vond en dat wij niet moesten zeuren. Het stond dus ook vrolijk op de rekening. De klant is koning....jaja.
Het enige positieve was de service van het meisje dat ons met een glimlach bediende. Wellicht kan de manager bij haar in de leer.
Jeroen R.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Fijn smakend geitenkaascakeje vooraf, als hoofdgerecht gegrilde bavette de veau, die misschien iets minder rood had gekund, maar wel zalig smaakte, lekkere knapperige frites met schil erbij en als toetje een heerlijke, niet te zoet of te zware lemoncurd. Tweede keer hier, nu helaas vanwege het weer niet buiten, maar ook binnen erg leuk en ruim ingericht. Kom zeker terug.
Jocelyn D.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Restaurant is in het achterste afgeschermde gedeelte van de Landwinkel in een kas. Temperatuur binnen was wel behoorlijk fris. (H)eerlijk gegeten en flinke porties! Komen graag een keer terug als het warmer is ;)
Sanmika .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
We hebben ons weer laten verrassen door de kok. Een 3 gangen menu met vis, vlees, vegetarisch en een aantal toetjes. De gerechten waren, als altijd, heerlijk!
Angela B.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Heerlijk gegeten. Vega menu viel ook goed in de smaak bij vriendinnen. Alles vers. Leuke bediening, leuk terras. Al eerder hier geluncht, wat ook zeer goed was. Ik kom zeker nog een keer. Ook leuk om nog even in de supermarkt te winkelen.
Marion D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Zeer vriendelijke bediening. Nu inmiddels 2 x geluncht - beide keren prima. Steeds druk > reserveren aanbevolen.
Landelijk gelegen. Zomers heerlijk groot terras.
Femke A.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk eten in een sfeervolle ambiance. Het was er gezellig druk en de mosselen waren heerlijk. Hier ga ik nog eens eten!
Rogier H.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Een zeer welkome verrassing dit restaurant achter de Schellingwouderdijk dat pal naast de gelijknamige supermarkt is gevestigd. Je kijkt zo de gangpaden van de supermarkt in. Leuke tafels langs het raam maar het uitzicht naar buiten is niet bijzonder. Wel het uitzicht op de borden. Leuk creatief opgemaakte gerechten. Het voorgerecht kwam heel snel, met verrukkelijke worstjes die echter bij navraag niet bij dezelfde supermarkt te koop zijn. Alles bij elkaar met zijn 2-en voor 64 euro (een 2 -gangen en 3 - gangen menu) gegeten, inclusief drie bier en twee koffie. Hier kom ik absoluut voor terug.
Pieter A.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Wij hadden als voorgerecht een heerlijke venkelsoep en mosselen in tomatensaus met knoflookcrostino en als hoofdgerecht de geroosterde heilbot met kruidenkorst en de Palmesteyn biefstuk met aardappel truffelgratin. Grand dessert toe. Alles was heerlijk en bovengemiddeld goed vonden wij. De bediening is pretentieloos maar weet goed hoe het moet en is heel vriendelijk en vlot. Een aanrader wat ons betreft!
dick J.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Een zeer teleurstellende avond.
O.a. een armoedig stukje vis (filet) op een soort gedroogd gras. Dat bleek geroosterde zeekraal te zijn.
Een erg taai stukje biefstuk dat ook nog erg veel vervelende zenen/harde draden bevatte, met een oud/lang gelegen stuk aardappelgratin. Ook de frieten waren erg donker en hier en daar verbrand.
Weliswaar welwillend bedienend personeel maar overduidelijk niet gekwalificeerd.
Nee, hou het bij maar bij boodschappen doen bij Landmark en kook zelf thuis.
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Je proefde de kwaliteit van de producten, zowel het vlees als de vis. Prima prijs / kwaliteit verhouding. Prettige sfeer.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heel charmant en heerlijk eten.