De Proeverij Landmarkt

Schellingwouderdijk 339 1023 NK Amsterdam Nederland Kaart
31-204904366

Over het restaurant De Proeverij Landmarkt

Koken van de markt

Laat je verrassen door de talentvolle koks! Elke ochtend halen zij de meest verse producten van hun eigen markt en toveren daarmee de lekkerste gerechten op tafel. Zo van de markt, direct op je bord! “In onze gezellige open keuken gaat het om krakend vers, een vakantiegevoel en liefde voor eten, zegt de chef-kok Angelo. Met goede producten hoef je niet veel te doen. Goede olijfolie, mooi zout, vers gemalen peper en je bent al een heel eind.” Leuk om te weten; alles wat je hier eet of drinkt kun je in hun eigen overdekte marktplaats kopen!

Meer informatie over restaurant De Proeverij Landmarkt

Maandag en Dinsdag 10:00 - 18:00
- Ontbijt 10:00 - 12:00
Woensdag t/m Zaterdag 10:00 - 22:00
- Ontbijt 10:00 - 12:00

Roy M.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Dit was werkelijk de slechtste restaurant ervaring in Amsterdam ooit. De patatten waren zwartgeblakerd, de octopus was redelijk maar zonder gevoel voor esthetiek in een bak gepleurd, de bavette was taai, zwart van buiten en rauw van binnen en de frambozen-trifle bestond uit een klodder frambozenjam boven op een laag chocolade pasta met wat mierzoete cake er tussen. Nu gunnen we iedereen zijn foutjes maar toen we reclameerden dat de trifle na een hap toch echt niet te eten was werd ons door de lokale manager te bits toegeworpen dat het personeel het wel lekker vond en dat wij niet moesten zeuren. Het stond dus ook vrolijk op de rekening. De klant is koning....jaja.
Het enige positieve was de service van het meisje dat ons met een glimlach bediende. Wellicht kan de manager bij haar in de leer.
Jeroen R.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Fijn smakend geitenkaascakeje vooraf, als hoofdgerecht gegrilde bavette de veau, die misschien iets minder rood had gekund, maar wel zalig smaakte, lekkere knapperige frites met schil erbij en als toetje een heerlijke, niet te zoet of te zware lemoncurd. Tweede keer hier, nu helaas vanwege het weer niet buiten, maar ook binnen erg leuk en ruim ingericht. Kom zeker terug.
j C.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Ik had een broodje eiersalade besteld ( zoals op de menukaart stond) maar kreeg 2 boterhammen. Goedkoper voor het restaurant maar jammer voor mij .....
We bestelden een 2 e thee. Dat duurde zo lang dat we maar gingen afrekenen. Toen stond die thee wel op de rekening maar was men vergeten het te serveren. Tja.......
Jocelyn D.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Restaurant is in het achterste afgeschermde gedeelte van de Landwinkel in een kas. Temperatuur binnen was wel behoorlijk fris. (H)eerlijk gegeten en flinke porties! Komen graag een keer terug als het warmer is ;)
Sanmika .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
We hebben ons weer laten verrassen door de kok. Een 3 gangen menu met vis, vlees, vegetarisch en een aantal toetjes. De gerechten waren, als altijd, heerlijk!
Angela B.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Heerlijk gegeten. Vega menu viel ook goed in de smaak bij vriendinnen. Alles vers. Leuke bediening, leuk terras. Al eerder hier geluncht, wat ook zeer goed was. Ik kom zeker nog een keer. Ook leuk om nog even in de supermarkt te winkelen.
Marion D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Zeer vriendelijke bediening. Nu inmiddels 2 x geluncht - beide keren prima. Steeds druk > reserveren aanbevolen.
Landelijk gelegen. Zomers heerlijk groot terras.
Femke A.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk eten in een sfeervolle ambiance. Het was er gezellig druk en de mosselen waren heerlijk. Hier ga ik nog eens eten!
Rogier H.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Een zeer welkome verrassing dit restaurant achter de Schellingwouderdijk dat pal naast de gelijknamige supermarkt is gevestigd. Je kijkt zo de gangpaden van de supermarkt in. Leuke tafels langs het raam maar het uitzicht naar buiten is niet bijzonder. Wel het uitzicht op de borden. Leuk creatief opgemaakte gerechten. Het voorgerecht kwam heel snel, met verrukkelijke worstjes die echter bij navraag niet bij dezelfde supermarkt te koop zijn. Alles bij elkaar met zijn 2-en voor 64 euro (een 2 -gangen en 3 - gangen menu) gegeten, inclusief drie bier en twee koffie. Hier kom ik absoluut voor terug.
Pieter A.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Wij hadden als voorgerecht een heerlijke venkelsoep en mosselen in tomatensaus met knoflookcrostino en als hoofdgerecht de geroosterde heilbot met kruidenkorst en de Palmesteyn biefstuk met aardappel truffelgratin. Grand dessert toe. Alles was heerlijk en bovengemiddeld goed vonden wij. De bediening is pretentieloos maar weet goed hoe het moet en is heel vriendelijk en vlot. Een aanrader wat ons betreft!
dickjurr .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Een zeer teleurstellende avond.
O.a. een armoedig stukje vis (filet) op een soort gedroogd gras. Dat bleek geroosterde zeekraal te zijn.
Een erg taai stukje biefstuk dat ook nog erg veel vervelende zenen/harde draden bevatte, met een oud/lang gelegen stuk aardappelgratin. Ook de frieten waren erg donker en hier en daar verbrand.
Weliswaar welwillend bedienend personeel maar overduidelijk niet gekwalificeerd.
Nee, hou het bij maar bij boodschappen doen bij Landmark en kook zelf thuis.
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Je proefde de kwaliteit van de producten, zowel het vlees als de vis. Prima prijs / kwaliteit verhouding. Prettige sfeer.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heel charmant en heerlijk eten.
arnoldien .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
We vonden het een leuke ervaring. Het eten was lekker, we aten octopus en de kok was zo aardig om ons te vertellen hoe je die moet bereiden. In de winkel daarna o.a. verse octopus voor thuis gekocht. De frites was zoals hij moet zijn, maar zo goed als hier krijg je hem vrijwel nergens! Complimenten. We komen terug!
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Kortom een uitstekende plek om te gaan eten.
Femke A.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance! Mosselen waren heerlijk en de bediening was erg goed. Hier ga ik nog eens eten!
martijn.dehen .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
De gerechten waren echt prima. Goede smaken en combinaties. We zijn hier met enige regelmaat en wat maar niet zo goed wil lukken is de bediening. Personeel is vriendelijk maar heeft het duidelijk druk. Daarnaast is het natuurlijk wel zo dat als iemand om de kaart vraagt, je daarna nog even terug moet komen om te. Vragen of er een keuze gemaakt is..ook zien we iedere keer weer dat er gerechten naar tafels gaan waar ze niet voor bedoeld zijn. Alsof de tafelnummers iedere ochtend weer gewijzigd worden. Dus: ga voor het goede eten en neem de tijd.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Goede ontvangst.
Een duidelijke niet te uitgebreide kaart.
Uitstekende gerechten. Met goede naturlijk smakende ingredienten.
Op de wijnkaart staan een paar uitstkende wijnen.
Komen zeker nog eens terug
Leyla R.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Zondag de desserts hier uitgeprobeerd. Wauw! We hadden de paflova, chocolade parfait en de pineapple upside down cake. De ene was nog lekkerder als een de andere. Heerlijk op de lounge banken gezeten terwijl onze meiden lekker in het gras konden spelen en de geitjes gras voeren. Met een muscat de asti erbij en kinderen verse appelsap van de landmarkt. Zeker een aanrader!
Harry B.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
De gerechten waren verrassend, en verrassend lekker. De bediening vriendelijk en vlot. En de entourage is lekker basic, midden in een alternatieve winkel. Helemaal top dus, driemaal 9.