De Proeverij Landmarkt

Schellingwouderdijk 339 1023 NK Amsterdam Nederland Kaart
31-204904366

Over het restaurant De Proeverij Landmarkt

Koken van de markt

Laat je verrassen door de talentvolle koks! Elke ochtend halen zij de meest verse producten van hun eigen markt en toveren daarmee de lekkerste gerechten op tafel. Zo van de markt, direct op je bord! “In onze gezellige open keuken gaat het om krakend vers, een vakantiegevoel en liefde voor eten, zegt de chef-kok Guido. Met goede producten hoef je niet veel te doen. Goede olijfolie, mooi zout, vers gemalen peper en je bent al een heel eind.” Leuk om te weten; alles wat je hier eet of drinkt kun je in hun eigen overdekte marktplaats kopen!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Proeverij Landmarkt

Maandag 10:00 - 17:30
Dinsdag 10:00 - 22:00 (tapasavond)
Woensdag en donderdag 10:00 - 22:00
Vrijdag en zaterdag 9:00 - 22:00
11 februari t/m 12 maart zijn wij tijdelijk gesloten wegens verbouwing

Jouw recensie over het restaurant De Proeverij Landmarkt

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2019
Landmarkt noemt zichzelf een overdekte markt waar vooral verse en lokale producten verkocht worden. Eigenlijk is het een bakker, een visboer, een slager, een groenteboer, een kaasboer, een slijter en een traiteur ineen. En verder hebben ze een notenbar en alle andere producten die je in een normale supermarkt ook vindt. Maar wat het echt bijzonder maakt is de aanwezigheid van een restaurant waar je zeven dagen in de week terecht kunt voor een lunch of een diner en dat heel toepasselijk Proeverij Landmarkt heet. En de kaart voor zowel de lunch als het diner is behoorlijk divers en uitgebreid. Wat mij betreft echt een fantastisch concept. En naar verluidt gaan ze binnenkort verbouwen waardoor het restaurantgedeelte groter wordt. Het personeel was buitengewoon vriendelijk en mijn lunch was uitstekend. Ik had de courgettesoep met zalm die geserveerd werd met uitstekend brood en boter en de Italiaanse sandwich met gegratineeerde gorgonzola en mascarpone in combinatie met een crème van artisjok en balsamicoreductie. Erg lekker allemaal en ik kom dan ook zeker terug.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2019
Het heet tapas avond: als je denkt gerechtjes gericht op Spanje te krijgen zit je fout. Het zijn heerlijke kleine gerechtjes met voldoende afwisseling maar er is niets Spaans aan. Bovenal heerlijk gegeten
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
De ontvangst verliep rommelig, verder was de bediening vriendelijk. Lekker eten; bij de vleesplank overheersten worstsoorten met peper. Lastig voor degenen die daar niet echt van houden. Goede koffie toe.
Carla Z.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
Zeer vriendelijke bedieningl en eten was van verse producten erg lekker gegeten!!
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Ik kwam voor een lunch. Bijzonder vriendelijke bediening ondanks drukte. Broodje gegratineerde gorgonzola besteld, wat een tegenvaller, 2 sneetjes bruin brood even onder de grill met gesmolten gorgonzola een verdwaalde uit en een paar blaadjes sla. prijs 8,75.. dit was het absoluut niet waard. Jammer Landmarkt!
Simone S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2018
Het was die avond tapas avond, dus beperkte keus qua menu, maar uiteindelijk 2x de hele kaart besteld, want de gerechtjes waren heerlijk vers , top van smaak en nog origineel ook.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
Op het terras met mooi weer is het perfect. Binnen rumoerig, slechte akoestiek.
Wicher P.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Leuk, ongedwongen en informeel. Vanuit de supermarkt loop je zo het restaurantje in. Alle producten komen uit de winkel, al noemen ze dat zelf "van de markt". Maar dat is ook het charmante ervan: je zit naast de groente-en-fruitafdeling, alsof je naast een overdekte markt zit.

We aten octopus om je vingers bij af te likken (wat zeg je, hou je niet van inktvis? Hierna wel hoor!) en een zeer smakelijke gerookte ribeye. Ook de vegetariër wordt hier uitstekend bediend, het notengehakt met auberginekaviaar (!!) dat we als voorgerecht hadden was ook al zo heerlijk. Helaas zaten we te vol om nog een nagerecht te nemen.

Voor de verandering waren de stoelen hier wél comfortabel om lang op te zitten en ook nog eens mooi design. Die wil ik ook voor thuis!
Sandra M.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Heerlijk betaalbaar eten op een van de mooiste plekjes van Amsterdam Noord. Eerlijke producten, originele en seizoensgebonden gerechten, veel keuze voor een restaurant in een lokale supermarkt. Ook heerlijk buiten zitten!
Petra T.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Het eten was altijd al fantastisch, goede kwaliteit, voldoende, goed bereid en de borden mooi opgemaakt. De bediening is de laatste tijd aanzienlijk verbeterd en voldoet inmiddels aan dezelfde kwaliteit. Toptent waar je voor een prima bedrag lekker en gezellig kan eten
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
Perfekt; we zien al uit naar de volgende keer.
A S.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
we hadden het dagmenu besteld, roti met rivierkreeftjes € 14,95. op een groot bord met een hoopje roti gemengd met wat rivierkreeftjes en een verdwaald slablaadje. de hoeveelheid leek meer op een amuse dan een dagmenu.
uitgerekend inkoop ongeveer €2,50 per persoon , 3 x dit dagmenu besteld voor € 44.85 . dit was een dure proeverij en thuis nog maar even heerlijk gegeten.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
Ondanks de warmte voortreffelijke bediening; ongevraagd veel gratis koud water gebracht.
monique J.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2018
Prima gegeten, men maak gebruik van goede producten die ook te koop zijn bij Landmarkt, maar ook eens denken aan veganistische gerechten.
Jos Z.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2018
lekker eten, heerlijke wijn goede sevice, vriendelijk personeel.
heel betaalbaar, voor zo`n restaurant heel goedkoop
mooie plek, niets veranderen.
Gerrit G.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Gezellige sfeer, genoeg ruimte en goede bediening ,
Willianne V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
We konden kiezen; binnen of buiten eten. Eerst lekker in de loungestoelen in de zon op het terras gezeten. Uiteindelijk aan tafel was het eten er snel en zelfs de laatkomers hadden tegelijk met ons te eten.
Maria C.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Goed en eerlijk eten, maar karig met sausjes en overal zelfde sausjes bij. Geen heerlijke kruidenboter meer bij de cote du boeuf, maar zelfde aioli als bij broodje en dikke brune saus erbij . Zo is zo'n homp vlees moeilijk weg te werken.
Wilhelm V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Hier gelunched met een hamburger, dit gerecht bestaat uit een bordje met een broodje, een bakje salade en een bakje friet. De bediening was vlot en de serveerster was uiterst vriendelijk. Ik vond de hamburger redelijk van smaak, maar dat was nadat ik de keiharde bacon er tussenuit had getrokken. De bacon was gewoon veel te veel en daarnaast moet je ervan houden. Ik vind dat door de bacon de pure smaak van het vlees teveel naar de achtergrond verdwijnt. Het broodje was wel heel erg lekker. Op het bakje salade was niets aan te merken. Het bakje ongeschilde friet was te hard gebakken daardoor begon het op chips te n. Al met al dus een redelijk gerecht maar het had met iets meer zorg klaargemaakt mogen worden.
Tom H.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Zeer teleurstellend! Het eten is prima evenals de locatie, maar de bediening laat hier duidelijk te wensen over. N a 1 uur en 45 minuten hadden wij alleen een hamburger gegeten. Zelf moeten vragen of tafel afgeruimd kon worden en wij de dessertkaart konden krijgen. De kaart hebben wij gekregen maar vervolgens kwam er niemand terug om de bestelling op te nemen. Zelf gaan afrekenen was toen de beste optie. Wat mij ook verbaasde is dat er in de kleine 2 uur dat wij er zaten er helemaal niemand bij ons is geweest om te vragen of er nog wat te drinken moest komen. En dat terwijl het toch 27C was. Kleine moeite en goed voor de omzet. Hoofd van de bediening vond het allemaal OK en maakte een ongeïnteresseerde indruk. Wij zullen hier niet meer terugkomen.