De Proeverij Hardersluis

Meer informatie over restaurant De Proeverij Hardersluis

7,1
Info140 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Voor het eerst sinds jaren hier weer gelunched nu hier nieuwe eigenaren zijn gekomen.
Echtgenote heeft echt genoten van haar 3 sliptongetjes, ik koos voor de dubbele hamburger zonder frieten. Dat laatste bleek verstandig want die nog naast de hamburger te eten vereist dat tevoren 3 dagen niet mag worden gegeten.
Kwaliteit was uitstekend, ook de bijgeleverde heerlijke bol.
Uiterst vriendelijke en correcte bediening ! En vriendelijk geprijsd.

Het pand is geheel opgeknapt, het terras is verbeterd en het uitzicht over de jachthaven blijft onveranderd boeien
Charlottie J.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Leuk restaurant met een goede bediening. Vooraf de gamba's, die heerlijk waten mijn vriend had de try before you die burger en ik had de zalm, beide waten erg lekker ook. Decor was huiselijk en het terras gelegen aan het water is ook erg fijn voor in de zomer. Als wij toevallig nog een keertje in de buurt zijn komen we zeker nog een keer langs!
Jobke D.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Fijn terras aan de haven. Hand gesneden donkerbruin brood met kroket. Oosterse kip salade viel ook goed in de smaak. Attente bediening. Huiswijn prima in orde. Tip: doe wat aan de plantjes op tafel. Nieuwe of de uitgebloeide bloemen er even uithalen
Janine2u .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Het ruime terras van dit restaurant is mooi aan een haven gelegen. Helaas liet het weer te wensen over dus hebben we binnen gezeten. Interieur prima alleen de stoelen nogal versleten. Dat werd gelukkig ruim gecompenseerd met de kwaliteit van het eten. Lekkere coquilles als voorgerecht en heerlijke eendenborstfilet als hoofdgerecht. Beide gerechten mooi gepresenteerd. Huiswijn was ook prima en goed op kamertemperatuur. Een aanrader.
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
Met grouponbon kreeft gegeten met twee personen.vooraf broodplank met veel goed brood maar karige schaaltjes pesto en allioli.De coquilles met ham was ook aan de karige kant. Als je met twee bent verwacht je wel voor ieder twee coquilles maar dat waren er in totaal 3. Beetje jammer maar werd goedgemaakt door de voortreffelijke kreeft en heerlijke frites. Veel vliegenoverlast dat wel maar daar kan men waarschijnlijk niets aan doen. Wel aan de sleetse stoelen.bediening was zakelijk maar netjes.
RoosjeIENS .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2015
Echt heerlijk gegeten! Borden ontzettend mooi en luxe opgemaakt. Voorgerecht coquilles met parmaham wat heerlijk smaakte, daarna kabeljauw met gamba's en tot slot als toetje een verassing van de chef. Echter, een bakje patat bij het hoofdgerecht zou helemaal ideaal geweest zijn. De bediening was vriendelijk en deed zeer haar best. Het interieur met een maritieme uitstraling is leuk, echter de stoelen zijn verouderd.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Tijd voor de mossels. En dus hier naartoe om te proeven wat de kok er mee gedaan heeft. Ook dit was weer top en de mosselgroenten met een eigen twist. Smakelijk. Prima Grüner Veltiner erbij dan wordt je vanzelf blij. Minpunt is het interieur. De afgebladderde stoelen kan echt niet meer. Doe er gewoon een hoesje omheen. De bediening was weer professioneel.
Flevoland_78 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Dit restaurant is gepositioneerd op een unieke locatie aan het water. Op het terras is het echt prima vertoeven, maar binnen waan je je in een verouderd restaurant met niet toonbaar meubilair. Het eten daarentegen is echt een verrassing. Zowel het driegangen lunchmenu als de lunchsalade en de mosselen overtreffen de verwachtingen. Aanrader voor de kwaliteit van het eten, interieur moet snel iets aan gebeuren.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Met een groupon bij Hardersluis gedineerd met zijn 2. Vorige week hebben we met het mooie weer gereserveerd bij restaurant Hardsluis.

Helaas voor ons was het erg druk en de bediening kon dat duidelijk niet bijbenen. 30 minuten zaten we voor ons (overigens wel snel opgenomen) drankje op tafel kwam. De rest van de avond verliep in het zelfde tempo.

Als hoofdgerecht bestelde mijn vriendin varkenshaassate (zo stond het op de kaart), echter was dit duidelijk geen varkenshaas. Op haar opmerking hierover werd in eerste instantie goed gehandeld, we kregen koffie van het huis.

Bij het opnemen van de desserts werd ook de koffiebestelling opgenomen, helaas is die koffie nooit gekomen ondanks er zelf maar om te vragen. 25 minuten na het serveren van het nagerecht zijn we zelf maar opgestaan. Ook bij het afrekenen van het diner geen woord over de nooit gekomen koffie.

Voor mij niet snel nog eens...
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Harderwijk leek op deze zonnige zondag wel ontploft: zó druk! Dus gevlucht naar een rustiger plekje in Zeewolde. Terras op zich prima, maar door de hoge balustrade zie je jammer genoeg niets van het leuke uitzicht en de bootjes voor de deur. Daarbij was het een rommeltje. Niet afgeruimde tafels, lukraak neergekwakte loungekussens en een onhandig geplaatst kinderzwembad.
De dames van de bediening lieten ook nog eens enorm lang op zich wachten, kiepten 3 x serviesgoed en drankjes over de grond en de burger van de lunchkaart bleek (helaas) ook al uitverkocht :-(
Groot was dan ook onze verrassing toen, wat we wel bestellen konden, prachtig geserveerd ter tafel kwam en fantastisch smaakte. Speciale aandacht voor de vissalade. Nauwelijks groen, maar wél goed gevuld en met veel zorg klaargemaakt. Ook de huisgemaakte tomatensoep met knoflookbrood bleek de moeite waard.
Het bedienend personeel moet écht op cursus, maar voor de kok komen we met liefde terug.
Duivel72 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Vandaag gegeten via Groupon, hele kreeft met een glaasje prosecco.
Goed ontvangen en goed bediend.
Voorgerechten waren super opgemaakt en heerlijk van smaak!
De kreeft was de lekkerste kreeft die wij OOIT hebben gegeten! Echt top!!
Een aanrader dus en wij komen hier zeker nog een keer ????
Zeilen .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Wij eten al vele jaren regelmatig in dit restaurant. Heerlijk om na een dagje zeilen daar een hapje en drankje te nuttigen. Maar nu is er sinds een paar maanden een andere kok, die voorheen in een sterrenrestaurant heeft gekookt en meer voor zichzelf wilde beginnen! En hij kookt heerlijk!! Nu rijden we regelmatig naar de jachthaven, niet om te gaan zeilen, maar om te gaan eten! Een aanrader is het 5-gangen verrassingsmenu. Een culinaire ervaring.
Flevohans .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Best wel lekker gegeten, aardige bediening.
Wel erg luide muziek, die bepaald niet mijn smaak was.
Na 3 consumpties, 1 port en 2 vers geperste sinasappelsap, gevraagd om een karaf water bij het diner. Dit zou echter € 2,50 kosten. De lol was er voor mij af, en heb het desert maar laten zitten.
Het lag m.i. niet aan de bediening, maar aan de baas, vandaar toch een 7 voor de bediening,
maar ik ga er voorlopig niet meer eten.
Irene D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2014
Mooi plekje, leuk sfeertje, middelmatig eten, middelmatige service. Gekozen voor het beach menu, carpaccio vooraf, kabeljauw en crème brulee. Lijkt een koopje voor 15,75. Maar, extra 7,75 voor een paar stukjes brood, 2,25 voor wat frietjes (zit er niet standaard bij) en 0,85 voor de mayonaise is dan wel wat irritant. Kwaliteit eten is middelmatig, de ervaren thuiskok maakt het smakelijker klaar. Service is ook middelmatig, drankjes werden bijvoorbeeld niet gelijktijdig uitgeleverd. Ik ben niet enthousiast.
Michèle V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Na een dagje pretpark zagen we dit restaurant aan het water. Geweldige locatie en heerlijke lounche hoeken. Er stond veel vis op de kaart, dus gingen we niet voor het driegangen menu. Vooraf de kreeft, deze was goed klaargemaakt, maar we moesten dit met een mes en vork eten, niet te doen. Na drie kwartier kwam de bediening om te vragen wat we wilden drinken! Uiteraard vroegen we waar het eten bleef. Als hoofdgerecht hadden we snoekbaars, zeebaars en zwaardvis. Het personeel wist nog geen eens wat ze serveerden en noemde het tonijn of makreel! Er zou salade bij geserveerd worden, maar die hebben we nooit gehad. Om ons heen hoorden we meer klachten van klanten dat er gerechten op waren. Het personeel zou het vragen, maar is nooit meer bij onze tafel geweest. Bij het afrekenen stonden er drankjes op die we nooit hadden genuttigd en er werd ook geen excuses aangeboden. Voor ons nooit meer.
Simone M.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Leuke plek met een zomerse uitstraling. Gezellig terras met houten lounchebanken en veel kussens, echt een "watersport" gevoel als je hier zit. Wij aten het 3-gangen beachmenu. Op de website stond nog de eendenborst, die was inmiddels vervangen door een schnitzel een ook de varkenshaas was geen optie meer. Niet echt verbazingwekkend, want een menu met dat soort gerechten voor 15,75 kan eigenlijk niet uit. Maar goed, we kozen voor een stukje kabeljauw met een witte wijn saus en de schnitzel en er werd verteld dat de frietjes, salade en mayonaise apart moesten worden afgerekend. Met name dat laatste was echt schandalig duur. Een eetlepel fritessaus (was het nou nog mayonaise) in een schaaltje voor 80 cent betekent meteen fikse winst. Hetzelfde geldt voor de flessen water, 7,50 voor nog 0,7 liter Sourcy is te veel om leuk te zijn. Al met al een hele gezellige avond, maar met deze prijzen voor de "extra's" voel ik me toch een beetje belazerd.
We gaan er vast nog wel eens naar toe, voor een biertje.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Terug van een middagje terrasje pakken in Harderwijk naar ons hotel hier even gegeten. Erg goed 3 gangen menu voor een hele mooie prijs! Voorgerecht carpaccio, deze was erg lekker. Hoofdgerecht een goed gegaarde visfilet. Alles mooi opgemaakt en erg smakelijk. Best wel een aanrader!
Carina L.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Gisteren zondag 19 januari mijn verjaardag 50 gevierd met vijftig personen. Top geregeld. De hapjes perfect en lekker. Wil je wat vieren, receptie dan een echte aanrader. Bediening geweldig petje af heel de tijd gemeend aardig, vrolijk. Ze hielden alles perfect in de gaten! De eigenaren een heel leuk jong stel die er samen wat van willen maken. We hebben ook een keer gegeten om de sfeer te proeven dat was ook erg goed. Prijs kwaliteit helemaal in orde! Locatie is natuurlijk perfect makkelijk te bereiken gezellig en voor de aankomende zomer met het terras wat ze hebben gemaakt ook erg gezellig.
Dick-vantevoren .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Na jaren lang ook hier weer een hapje weze eten.
Tot onze verbazing is de zaak geheel verbouwd! Mooi geworden, zeer bijzonder terras zo voor in deze omgeving. Ik ben van mening dat de komende zomer dit wel een mooie locatie is om een tussenstop te houden tijdens diverse uitstapjes.
Vriendelijke bediening, heerlijk gegeten van die grooote kok en vermakelijk dat je uitzicht hebt op die bootjes.
Wij komen terug
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2013
Flinke afknapper. Woon sinds kort niet ver van het restaurant. Kwam er bijna wekelijks voor een borrel. Nu maar eens voor een etentje. De wildkroketten als vooraf waren nog half bevroren. Ik heb ze teruggeven. Geen excuus of dergelijke. Kreeg nieuwe kroketten. Echter was een van de kroketten voor een tweede keer in het frituurvet gebakken met als gevolg dat deze opengebarsten was en te ranzig voor woorden was. Ik heb er maar niets meer van gezegd. Het hoofdmenu (ook wild) viel tegen. Ik twijfel sterk aan de versheid. De friet was eveneens een flinke smakeloze tegenvaller. Al met al hebben ze het voor elkaar dat ik Hardersluis ga mijden. Ook voor de borrel.