De Proeftuin

6,8
Duur
Tina V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Vandaag gegeten in restaurant de Proeftuin in Enkhuizen, enkele jaren geleden was dit een geweldig restaurant, dus we gingen nog eens terug.
Dat was zonde van het geld, kippensoep zonder kip erin, koude chinese mie, ossehaas die geen ossehaas was en zo nog wat dingetjes die maakten dat we nooit meer terug gaan....heel jammer!
Brend V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Onbeperkte sushi gegeten met vrienden. De bediening is erg vlot en attent. De eerste rondes koud waren super. Daarna had de kok het wat drukker denk ik, want de warme gerechte duurde wat langer en waren van mindere kwaliteit.
Gaby V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Net een heerlijke high wine gehad bij restaurant de Proeftuin. Allergieën en eetwensen waren geen probleem, verrassende gerechten gecombineerd met heerlijke wijnen. Nieuwe koers, mooi cadeau en zeker de moeite waard!
Mgm B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Op zich een leuke locatie aan het water. Het terras is echter niet gezellig. Dit restaurant maakt deel uit van een samenwerkingsvorm, want dezelfde kaart met dezelfde looks hadden we elders ook gezien. Eten is middelmatig, en je verwacht meer, als het restaurant zichzelf culinair noemt en als je naar de prijzen kijkt. All you can eat japans eten geeft wel genoeg keus, maar men was 'vergeten' dat kinderen onder de 13 een lagere prijs betalen...Niet alles van de kaart was er ook, en dat waren nu net de zaken die we hadden gewild...
Al met al geen herhaling waard, de gewone chinees is goedkoper en net zo lekker.
Hoedtjes .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Decor is oud en stoffig... daarbij heb ik en mijn man 4x moeten vertellen aan verschillend personeel dat ik zwanger ben en dus niks rauw mag. Hoofdgerecht was ossenhaas...niet doorgebakkken.. puntje bij paaltje mijn bord word weggehaald die van mijn man blijft staan dus die begint maar met eten anders werd het koud. Zelfs andere mensen hadden de logica om alles mee terug te nemen. En daarna krijg ik kip ipv ossenhaas zonder dat het gemeld word. En als klap op de vuurpijl neemt mijn man zen laatste hap met een stuk plastic. Owja ze waren wel snel met serveren.. gerecht was nog niet op of de volgende stond klaar. Drinken daarentegen moet je wat vaker aangeven. Al met al 1x nooit meer.
Ps wij hadden het verassing menu 4 gangen en 5 gangen maar dat mocht ook niet baten kwa gangen.
Stan M.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Hebben hier gegeten met een Xenos bon. We werden heel hartelijk ontvangen. Het betrof een verrassingsmenu van 5 gangen. Het eten was zeker niet slecht, maar gewoon smakelijk. De bediening was heel vriendelijk met gezellige praatjes. Het enige echte minpunt vond ik zelf was dat je relatief lang moet wachten voor het volgende gerecht op tafel staat dit terwijl het niet echt heel erg druk was. Maar verder prima restaurant om gezellig wat te gaan eten.
Annejon O.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Wat een teleurstelling. We hadden een bon van xenos voor een verrassingsmenu. Het zou een menu zijn van € 80,- nu dus voor de helft van de prijs. Het eten was niet goed, niet slecht. Beetje liefdeloos bereid en fantasieloos op het bord gelegd. Wij hadden meer van een culinair menu verwacht. De chinees die je in iedere stad bezoekt, kan dit eten voor de helft van de prijs uitserveren. Uiteindelijk na het bakje vanille ijs met slagroom uit de spuitbus, chocoladesaus uit een flesje en een half koekje ( partner had de andere helft) hebben we gezegd dat het ons erg tegenviel. We kregen een kopje koffie en een tegoedbon om de volgende keer een extra gratis gang met vis of garnalen te krijgen als we een 2 of 3 gangen diner zouden bestellen. Of we dit gaan doen, weten we nog niet. Zo ja, dan komt er een recentie van de herkansing. Het eten was dus niet slecht, maar de prijs-kwaliteits verhouding klopte niet.
Petra H.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Via groupon een high tea gedaan. Geen zoetigheden maar heerlijke hapjes! Onbeperkt thee, die we nog nooit eerder gehad hadden. Erg verrassend! Personeel en eigenaresse erg vriendelijk! We hebben erg gelachen en ook nog eens heerlijk gegeten. Een echte aanrader!
Tommy V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Op het zonnige terras rond een uurtje of twee heerlijk geluncht. Veel wespen (zal door de bloemen komen). De vriendelijke, snelle (soms wat chaotische) bediening haalde ons over om voor een all-you-can-eatarrangement te gaan in plaats van sushi a la carte. Jammer dat er hier geen lunchvariant van is, want €22,50 is veel als je in eerste instantie niet zoveel wil eten!

De sushi zelf was heerlijk, we hebben zo ongeveer ieder gerecht op het sushi-menu geproefd. We hebben één sushistuk moeten terugsturen vanwege een haar in de rijst, hopelijk een incident. De vis zag er vers uit en smaakte prima. Met name de nigiri zalm en tonijn, maki met wasabi/tonijn en maki met gefrituurde garnaal vielen in de smaak. De gefrituurde groenten waren niet zo bijzonder en de edamame (sojabonen) waren wat slap, maar wel lekker. Het sesamijs achteraf was niet speciaal, het groene thee-ijs had wel veel smaak.

Zeer goed voor een all-you-can-eat, als restaurant echter nog wat verbeterpuntjes.
Mariette E.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Via Groupn een hightea voor een Aziatische hightea besteld. Ik had geen idee wat ik hiervan verwachten kon en wat een heerlijke verrassing was het.
We hadden het geluk dat het prachtig weer was en dat we op een prachtig plekje aan het water mochten zitten.
Wij werden geholpen door een heel vriendelijk Aziatische jonge dame, die dat uiterst charmant deed. Wij konden kiezen uit een glaasje wijn of zelfgemaakte icetea.
Er werden 4 heerlijk hartige hapjes geserveerd en tot slot een ijsje. Er was keuze uit 5 verschillende losse theeën. We hebben een hele gezellige en smakelijke ervaring gehad bij de proeftuin.
Zansi .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Via Groupon een high tea geboekt, in de luxe High Tea had moeten zitten:
Glas champagne, hadden ze vervangen voor een prosecco. met een blonde haar in de bessen, welke ter versiering op het glas waren gedecoreerd.
Gestoomde Chinese dim sum met drie verschillende smaken; 2 smaken helaas... En smaken verschillen want mijn tafelgenoot smulde ervan..
T-cocktail special, niet gehad, hierover geen oordeel
Ossenhaas Salade;, hier begonnen we mee, helaas een vies bord, bij het uitserveren zag de bediening het en draaide het bord zo dat het aan de andere kant zat.
Pekingeend met pannenkoek; hiervoor gingen we, helaas nooit gehad...
Gegrilde hapjes; nooit gehad
Speciale thee (onbeperkt), niets op aan te merken
Gebakken en gefrituurde hapjes, wel ontvangen na het frituren, hadden ze nog een keer zout overheen gestrooid en was het heel erg zout geworden
Vers gebak; Niet gehad
Diverse zoetigheden; een bolletje grijszwart ijs was sesam ijs, 1 goedkope ijskoude bonbon,
1 aardbei en slagroom welke al gesmolten was, voordat je bord op tafel werd gezet.
Bij eerdere recensies gelezen over een uitleg welke de bediening zou geven, helaas niet gehad ook geen uitleg wat er anders zou zijn, alleen bij binnenkomst werd er gezegd dat de high tea uit 5 gerechtjes bestond.
Decor, groot restaurant met wat vale stoelen, typische Chinees. Toiletten waren schoon.
Josmulder .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Door vrienden uitgenodigd voor een Chinese High Tea. Te beginnen met een ijskoude cocktail gin-tonic (typisch Chinees (grapje)). Er waren vijf soorten thee te proeven. De eigenaresse gaf een uitleg over de vijf soorten en verder vertelde zij met trots en passie over de eeuwen geschiedenis van de thee in China. De hapjes waren gevarieerd (w.o. ook sushi's) smakelijk en mooi opgemaakt. Het dessert sloeg alles 2 smaken ijs, aardbei, slagroom en ja .... komkommerplakjes. Hoe verzin je het mijn inziens bij gebrek aan meloen, kiwi's enz. Niettemin vond ik de smaakcombinatie apart, maar mijn tafelgenoten hebben de komkommer niet eens aangeraakt laat staan gegeten.
Jos Mulder
Midwoud
Ankie66 .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Gisteren de verjaardag van mijn vriendin gevierd met z'n viertjes. Wat was dat een verrassing!
Een luxe Aziatische high-tea. Geen dik makende zoetigheden maar werkelijk heerlijke culinaire hoogstandjes. 5 gangen - en ieder gerechtje was als een schilderijtje om naar te kijken. Bijna zonde om op te moeten eten. Een varia aan Chinese, Thaise en Japanse heerlijkheden. En ook nog verrassend lekker, vooral de haasbiefstukpuntjes. En dat alles geserveerd op mooi hagelwit porseleinen borden en damasten tafellakens en servetten. En natuurlijk niet te vergeten de thee, wel 7 soorten van witte tot zwarte thee uit alle windstreken van China.
Wij zijn door de eigenaresse zelf ontvangen en bediend en werden als VIP's behandeld. Gevraagd of er iemand rekening moest houden met een dieet en of er behoefte was aan extra kussens op de stoel. Bij iedere high-thea gang kregen we uitgebreid uitleg over de ingrediënten en ook over de thee waarvan sommige ook geneeskrachtige eigenschappen hebben.
Al met al een geweldig fijne middag waarbij je gewoon vergeet dat de meubilering wat gedateerd is, maar wel gezellig en schoon. Dus mevrouw Xi bedankt voor deze mooie middag!
K4 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
16-5-15 Genoten van een heerlijke Aziatisch high tea. Niet te vergelijken met de normale high tea die je overal kunt kopen. Het is typisch chinees/Kantonees. Ontvangst en de verdere middag geweldig en hartelijk/humoristisch behandeld. Een duidelijke uitleg over de werking van diverse theesoorten en ook bij serveren van nieuwe gerechten weer een uitleg. Wij hebben er zelfs meer dan de twee uur die er voor staat gezeten. Voor herhaling vatbaar. De Proeftuin is nog niet zo lang terug overgenomen en de nieuwe eigenaresse heeft nog vele plannen. Ik begrijp dat ze niet alles in één keer op kunnen knappen. De uitstraling van het interieur vind ik dan ook geen probleem. Het was me ook niet echt opgevallen. Zag net een andere recensie waar ze schreven dat het een opknapbeurt nodig had. Als het eten perfect is en de sfeer goed doet de omgeving er niet zo toe.
Margret B.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Vandaag genoten van een Aziatische high tea. De start bestond uit een alcoholische ice tea met bubbels. Er werd een keuze geboden uit vijf soorten thee van hoge kwaliteit. Gedurende twee uur werden ruim voldoende hartige hapjes geserveerd. De variatie was groot (dim sum, vlees, vis, loempia's etc.) en de smaak was uitstekend.
Het personeel was erg enthousiast en gaf uitgebreide informatie over de thee en de hapjes. Helaas heeft het interieur zijn beste tijd gehad en kan een investering in nieuwe stoelen en een likje verf de belevenis compleet maken.
Boompie .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
wij hebben de eerste kerstdag met 7 personen gegeten. we hadden het kerstmenu ( 5 gangen) oa kreeft met meloen en een lekkere saus. oesters met zwarte bonen en sausje. kwartel in drie verschillende smaken en hertenbiefstuk met zoete chinees aardappel. en als toetje soort advocaat ijs met groene thee ijs slagroom en wat fruit.
Heerlijke soorten wijn erbij,bediening was helemaal top. wij vonden het een zeer gezellige avond met gezellige livemuziek
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
Wij hebben in het verleden altijd prima gegeten bij de proeftuin. Gisteravond hebben wij daar weer gegeten. Op de bediening valt niets aan te merken. We werden vriendelijk en snel geholpen. Het eten was echter een heel ander verhaal... We hadden alleen een hoofdgerecht, voor mij de varkenshaas in zwarte bonensaus en mijn man had drie soorten vlees, kip, biefstuk en varkenshaas in zoetzure saus. Het was een zware tegenvaller. Droog vlees en een smakeloze saus, beide gerechten waren eigenlijk hetzelfde op de saus na. De groenten die door het vlees zaten waren precies hetzelfde. Beide hoofdgerechten smaakten echt niet lekker. Wij hebben het niet opgegeten. Wij vonden het zonde van het geld, 44 euro. Een nagerecht hebben wij ook niet genomen. Wij komen hier niet meer teug.
Manuela M.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
vreselijk. service is heel slecht, het duurt veel te lang tot je je eten krijgt. het is dan wel te eten maar het wachten niet waard. zelfs mensen die later kwamen voor het chinees worden nog eerder geholpen dan de mensen die japans eten. een grote chaos en alles loopt door elkaar, vreselijk. maar verder qua decor wel aan te raden, als je daar je hele avond aan wilt verspillen.
Jaapenmarijke .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Wij eten daar heel vaak en wij vinden het heerlijk daar. Wij eten altijd buiten de kaart om. Het is iedere keer weer een verrassing wat we krijgen.
Raymundes S.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
De Japanse keuken niet eten in een Chinees restaurant!

In het mooie plaatsje Enkhuizen ligt vlak aan de haven een Chinees/Japans Restaurant & Hotel.
Dat je daar lekker Chinees kan eten dat zal wel, maar ik ging de Japanse keuken eens uitproberen.
All you can eat voor €24.50 geen geld natuurlijk, maar voor dit bedrag heb ik veel beter gegeten, véél beter!

Ik had het volgende besteld:
Miso-soep: Water geen smaak of kraak aan, ik zat al haastig om me heen te kijken voor peper en zout. Gefrituurde garnalen: kan weinig fout gaan met garnalen, maar dan wordt er KNOFLOOKSAUS er bij geserveerd! Lekker Aziatisch!
Groenten in Tempura: een schaaltje met laffe en lauwe paprika in 3 kleuren, met chilisaus, dat is groenten maar meer variatie in het begrip groenten had wel gemogen! Salade van Wakame (Zeewier): Ik moest goed zoeken naar de zeewier, er lagen een paar verloren sliertjes zeewier op een “bedje” van gesneden niet-op-smaak-gebrachte ijsbergsla. Hopeloos.
Nigiri Zalm met kaas: Nooit bestellen, nooit!
Tori Teriyaki: Een hele kipfilet met een beetje Teriyakisaus (dat niet naar Teriyaki smaakte), hoe moet ik dat eten met mijn Chopsticks?? In reepjes gesneden had fijn geweest! Vegetarische loempia’s: koud. Sushi: Saai! Temaki: de Nori smaakte oud en bol, jammer. Als laatste bestel ik nog een bolletje aardbeienijs met gemengd fruit: het leek gewoon op geconserveerd fruit, geen smaak, geen kleur, niets. Van het ijs hoef ik natuurlijk geen echte aardbeienijs te verwachten.

Na dit fantastische diner bestel ik een thee: Wat voor thee heeft u? “Ik heb gewone thee en ik heb Chinese thee!” Oké, wat is de Chinese thee dan? “Rozemarijnthee!” Sorry, Jasmijn bedoelt u zeker!? “Nee Rozemarijn” Ik vraag me af wat er zo Chinees is aan de Middellandse Zee kruid…

Sfeer: Van buiten ziet het er uit als een kraakpand, van binnen mist het de Aziatische sfeer, geen muziek, geen warme ambiance en 2 tafels bezet in het restaurant.

Kortom: Geen Japans eten verwachten van een Chinees Restaurant, ook niet als op de website staat vermeld: U krijgt het beste wat Azië u te bieden heeft op culinair gebied!