De Proeftuin

Jouw recensie over het restaurant De Proeftuin

Ineke A.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
Met 10 man gereserveerd Zeer slechte service, klopte de hele avond niets van
Onbeschoft onverschillig. Verkeerde gerechten, 5x vragen en nog niets, lang wachten. Bediening in trainingspak. Alcoholvrij bier werd gewoon bier. Zelf de afwas aan één kant moeten zetten, ik kan wel even doorgaan. Ook anderen in het restaurant klaagden. Het zou komen door de printer, inkt was op. Nooit meer!!!!
Mar V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Vandaag gegeten in restaurant de Proeftuin in Enkhuizen, enkele jaren geleden was dit een geweldig restaurant, dus we gingen nog eens terug.
Dat was zonde van het geld, kippensoep zonder kip erin, koude chinese mie, ossehaas die geen ossehaas was en zo nog wat dingetjes die maakten dat we nooit meer terug gaan....heel jammer!
Brend V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Onbeperkte sushi gegeten met vrienden. De bediening is erg vlot en attent. De eerste rondes koud waren super. Daarna had de kok het wat drukker denk ik, want de warme gerechte duurde wat langer en waren van mindere kwaliteit.
Gaby V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Net een heerlijke high wine gehad bij restaurant de Proeftuin. Allergieën en eetwensen waren geen probleem, verrassende gerechten gecombineerd met heerlijke wijnen. Nieuwe koers, mooi cadeau en zeker de moeite waard!
mgm B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Op zich een leuke locatie aan het water. Het terras is echter niet gezellig. Dit restaurant maakt deel uit van een samenwerkingsvorm, want dezelfde kaart met dezelfde looks hadden we elders ook gezien. Eten is middelmatig, en je verwacht meer, als het restaurant zichzelf culinair noemt en als je naar de prijzen kijkt. All you can eat japans eten geeft wel genoeg keus, maar men was 'vergeten' dat kinderen onder de 13 een lagere prijs betalen...Niet alles van de kaart was er ook, en dat waren nu net de zaken die we hadden gewild...
Al met al geen herhaling waard, de gewone chinees is goedkoper en net zo lekker.
Lies H.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Decor is oud en stoffig... daarbij heb ik en mijn man 4x moeten vertellen aan verschillend personeel dat ik zwanger ben en dus niks rauw mag. Hoofdgerecht was ossenhaas...niet doorgebakkken.. puntje bij paaltje mijn bord word weggehaald die van mijn man blijft staan dus die begint maar met eten anders werd het koud. Zelfs andere mensen hadden de logica om alles mee terug te nemen. En daarna krijg ik kip ipv ossenhaas zonder dat het gemeld word. En als klap op de vuurpijl neemt mijn man zen laatste hap met een stuk plastic. Owja ze waren wel snel met serveren.. gerecht was nog niet op of de volgende stond klaar. Drinken daarentegen moet je wat vaker aangeven. Al met al 1x nooit meer.
Ps wij hadden het verassing menu 4 gangen en 5 gangen maar dat mocht ook niet baten kwa gangen.
Stan M.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Hebben hier gegeten met een Xenos bon. We werden heel hartelijk ontvangen. Het betrof een verrassingsmenu van 5 gangen. Het eten was zeker niet slecht, maar gewoon smakelijk. De bediening was heel vriendelijk met gezellige praatjes. Het enige echte minpunt vond ik zelf was dat je relatief lang moet wachten voor het volgende gerecht op tafel staat dit terwijl het niet echt heel erg druk was. Maar verder prima restaurant om gezellig wat te gaan eten.
Annejon O.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Wat een teleurstelling. We hadden een bon van xenos voor een verrassingsmenu. Het zou een menu zijn van € 80,- nu dus voor de helft van de prijs. Het eten was niet goed, niet slecht. Beetje liefdeloos bereid en fantasieloos op het bord gelegd. Wij hadden meer van een culinair menu verwacht. De chinees die je in iedere stad bezoekt, kan dit eten voor de helft van de prijs uitserveren. Uiteindelijk na het bakje vanille ijs met slagroom uit de spuitbus, chocoladesaus uit een flesje en een half koekje ( partner had de andere helft) hebben we gezegd dat het ons erg tegenviel. We kregen een kopje koffie en een tegoedbon om de volgende keer een extra gratis gang met vis of garnalen te krijgen als we een 2 of 3 gangen diner zouden bestellen. Of we dit gaan doen, weten we nog niet. Zo ja, dan komt er een recentie van de herkansing. Het eten was dus niet slecht, maar de prijs-kwaliteits verhouding klopte niet.
Petra H.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Via groupon een high tea gedaan. Geen zoetigheden maar heerlijke hapjes! Onbeperkt thee, die we nog nooit eerder gehad hadden. Erg verrassend! Personeel en eigenaresse erg vriendelijk! We hebben erg gelachen en ook nog eens heerlijk gegeten. Een echte aanrader!
Tommy V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Op het zonnige terras rond een uurtje of twee heerlijk geluncht. Veel wespen (zal door de bloemen komen). De vriendelijke, snelle (soms wat chaotische) bediening haalde ons over om voor een all-you-can-eatarrangement te gaan in plaats van sushi a la carte. Jammer dat er hier geen lunchvariant van is, want €22,50 is veel als je in eerste instantie niet zoveel wil eten!

De sushi zelf was heerlijk, we hebben zo ongeveer ieder gerecht op het sushi-menu geproefd. We hebben één sushistuk moeten terugsturen vanwege een haar in de rijst, hopelijk een incident. De vis zag er vers uit en smaakte prima. Met name de nigiri zalm en tonijn, maki met wasabi/tonijn en maki met gefrituurde garnaal vielen in de smaak. De gefrituurde groenten waren niet zo bijzonder en de edamame (sojabonen) waren wat slap, maar wel lekker. Het sesamijs achteraf was niet speciaal, het groene thee-ijs had wel veel smaak.

Zeer goed voor een all-you-can-eat, als restaurant echter nog wat verbeterpuntjes.
Mariëtte E.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Via Groupn een hightea voor een Aziatische hightea besteld. Ik had geen idee wat ik hiervan verwachten kon en wat een heerlijke verrassing was het.
We hadden het geluk dat het prachtig weer was en dat we op een prachtig plekje aan het water mochten zitten.
Wij werden geholpen door een heel vriendelijk Aziatische jonge dame, die dat uiterst charmant deed. Wij konden kiezen uit een glaasje wijn of zelfgemaakte icetea.
Er werden 4 heerlijk hartige hapjes geserveerd en tot slot een ijsje. Er was keuze uit 5 verschillende losse theeën. We hebben een hele gezellige en smakelijke ervaring gehad bij de proeftuin.
zansi .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Via Groupon een high tea geboekt, in de luxe High Tea had moeten zitten:
Glas champagne, hadden ze vervangen voor een prosecco. met een blonde haar in de bessen, welke ter versiering op het glas waren gedecoreerd.
Gestoomde Chinese dim sum met drie verschillende smaken; 2 smaken helaas... En smaken verschillen want mijn tafelgenoot smulde ervan..
T-cocktail special, niet gehad, hierover geen oordeel
Ossenhaas Salade;, hier begonnen we mee, helaas een vies bord, bij het uitserveren zag de bediening het en draaide het bord zo dat het aan de andere kant zat.
Pekingeend met pannenkoek; hiervoor gingen we, helaas nooit gehad...
Gegrilde hapjes; nooit gehad
Speciale thee (onbeperkt), niets op aan te merken
Gebakken en gefrituurde hapjes, wel ontvangen na het frituren, hadden ze nog een keer zout overheen gestrooid en was het heel erg zout geworden
Vers gebak; Niet gehad
Diverse zoetigheden; een bolletje grijszwart ijs was sesam ijs, 1 goedkope ijskoude bonbon,
1 aardbei en slagroom welke al gesmolten was, voordat je bord op tafel werd gezet.
Bij eerdere recensies gelezen over een uitleg welke de bediening zou geven, helaas niet gehad ook geen uitleg wat er anders zou zijn, alleen bij binnenkomst werd er gezegd dat de high tea uit 5 gerechtjes bestond.
Decor, groot restaurant met wat vale stoelen, typische Chinees. Toiletten waren schoon.
josmulder .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Door vrienden uitgenodigd voor een Chinese High Tea. Te beginnen met een ijskoude cocktail gin-tonic (typisch Chinees (grapje)). Er waren vijf soorten thee te proeven. De eigenaresse gaf een uitleg over de vijf soorten en verder vertelde zij met trots en passie over de eeuwen geschiedenis van de thee in China. De hapjes waren gevarieerd (w.o. ook sushi's) smakelijk en mooi opgemaakt. Het dessert sloeg alles 2 smaken ijs, aardbei, slagroom en ja .... komkommerplakjes. Hoe verzin je het mijn inziens bij gebrek aan meloen, kiwi's enz. Niettemin vond ik de smaakcombinatie apart, maar mijn tafelgenoten hebben de komkommer niet eens aangeraakt laat staan gegeten.
Jos Mulder
Midwoud
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
16-5-15 Genoten van een heerlijke Aziatisch high tea. Niet te vergelijken met de normale high tea die je overal kunt kopen. Het is typisch chinees/Kantonees. Ontvangst en de verdere middag geweldig en hartelijk/humoristisch behandeld. Een duidelijke uitleg over de werking van diverse theesoorten en ook bij serveren van nieuwe gerechten weer een uitleg. Wij hebben er zelfs meer dan de twee uur die er voor staat gezeten. Voor herhaling vatbaar. De Proeftuin is nog niet zo lang terug overgenomen en de nieuwe eigenaresse heeft nog vele plannen. Ik begrijp dat ze niet alles in één keer op kunnen knappen. De uitstraling van het interieur vind ik dan ook geen probleem. Het was me ook niet echt opgevallen. Zag net een andere recensie waar ze schreven dat het een opknapbeurt nodig had. Als het eten perfect is en de sfeer goed doet de omgeving er niet zo toe.
Margret B.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Vandaag genoten van een Aziatische high tea. De start bestond uit een alcoholische ice tea met bubbels. Er werd een keuze geboden uit vijf soorten thee van hoge kwaliteit. Gedurende twee uur werden ruim voldoende hartige hapjes geserveerd. De variatie was groot (dim sum, vlees, vis, loempia's etc.) en de smaak was uitstekend.
Het personeel was erg enthousiast en gaf uitgebreide informatie over de thee en de hapjes. Helaas heeft het interieur zijn beste tijd gehad en kan een investering in nieuwe stoelen en een likje verf de belevenis compleet maken.
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Onbeperkt sushi en Japans eten. Restaurant heeft er 2.5 uur voor nodig om de eerste gang nog niet eens compleet op tafel te krijgen, soep en overig koud op tafel. Ongelooflijke chaos als het druk word. Kortom een grote tegenvaller.
Agnes V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Wat jaren geleden hier een aantal malen zeldzaam lekker en verfijnd chinees gegeten. Afgelopen zondag nog maar eens gekozen bij een bezoek aan Enkhuizen. Het restaurant bleek bij navraag van eigenaar veranderd, wat te merken was aan de gerechten. Zeker niet slecht maar niet beter dan de gemiddelde redelijke chinees. In plaats van kleine met smaak bereide verse gerechten bleek het gekozen vispotje en de stukjes ossenhaas ruim in de saus te zwemmen. Het voorgerecht van Dim sum kwam waarschijnlijk rechtstreeks van de groothandel en bleek te bestaan uit een aantal gefrituurde loempia-achtige hapjes. Jammer, dit is geen aanrader meer voor de betere chinese keuken. Prima voor een hap, maar dat is het dan ook.
Lisbeth V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Het restaurant heeft twee gedeeltes, een gewoon chinees a la carte deel en een tapasgedeelte. De tapas is lekker, de keuze is niet zo groot als bij andere Chinese tapasrestaurants, maar dat geeft niet want de sushi hier vind ik erg lekker. Wel vind ik het jammer dat er niets meer aan de inrichting van de tapasgedeelte wordt gedaan. Met een beetje geluk zit je in het gewone restaurantgedeelte, met pech in een donker hol met afgebladderde stoelen. Het personeel is vriendelijk maar een beetje verloren in de grote zaak. Ook jammer dat er toch wat tapasgerechten buiten de "all-in" prijs vallen en waar je dus extra voor moet betalen (als je deze wilt eten). Ik zou hier eerder een keer weer a la carte gaan eten dan tapas.
Barend P.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Een echte chinees en sinds kort ook voor de japanse keuken kun je daar terecht. Wij hebben traditioneel chinees gegeten en was erg lekker. Vriendelijke bediening, en smaakvolle gerechten.
We komen regelmatig is Enkhuizen (met de boot) en zie er altijd naar uit om of daar te eten of om af te halen. Eigenlijk een "gewoon" chinees restaurant maar wel een goede...
Ja aanrader!...
peterwagen .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Japanese Suhi&Grill Restaurant close to the harbor with excellent dishes quality. A tricky menu card with five courses and countless options for a fixed price. Good value for money. But the service staff works unorganized and inattentively.