De Prinsenkelder

Schoolstraat 11 2611 HS Delft Nederland Kaart

Over restaurant De Prinsenkelder

Een begrip in Delft

Al jaren een begrip in Delft en de wijde omgeving. De locatie midden in het historische hart is met recht sprookjesachtig te noemen. Je geniet er van smaakvolle, bourgondische gerechten met als basis de Frans-Hollandse keuken. De attente en vriendelijke bediening maakt het plaatje helemaal af. Genieten!

Meer informatie over restaurant De Prinsenkelder

Service8,3/10
Decor8,4/10
Tinke . Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gezellig onderkomen . Keurige bediening en heel gastvrij. We kregen van het huis 2 amuses hoe leuk is dat? Heerlijk
De prijs was ook zeer redelijk.
Voor herhaling vatbaar.
Nick P. Bourgondiër (3 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Heerlijk in de tuin gegeten met lekkere wijnen erbij. Alle grechten buitengewoon lekker. Vlotte bediening, zoals altijd prima.
Willemz007 . Bourgondiër (3 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Uitstekende sfeer op een schitterende locatie. Heerlijk in de binnentuin gezeten. Bediening was gezellig en hebben duidelijk aandacht voor de tafelgasten. Jammer alleen dat de locatie dicht gaat. Complimenten voor de brigade en we zullen de Prinsenkelder, een begrip in Delft gaan missen!
Pietschouten1 . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
wat een geweldig restaurant. wij hebben met 4 personen heerlijk buiten in de tuin gegeten. De service was geweldig. we hebben genoten. jammer dat dit restaurant gaat sluiten
Ans.schallig . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Wij hebben voor de 2 E keer hier gegeten, 2 jaar geleden ook hier gegeten. Dit was ons prima bevallen en daarom nu hier weer gereserveerd. Ook gisteravond prachtig weer en in de binnentuin, in het centrum van Delft een driegangenmenu gegeten. Wij waren met ons vieren en wij waren allen zeer tevreden, wij hadden verschillende menu,s en iedereen was zeer tevreden
Leena T. Bourgondiër (3 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Heerlijk gegeten in Prinsenkelder. De bediening was vriendelijk en attent, niet opdringerig. We zaten in de tuin want het was tropisch warm. Wat een oase van rust met historische decor!
Anneke H. Fijnproever (6 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Het is zo sfeervol om daar te zitten. Zo jammer dat de gemeente Delft er nu iets mee gaat doen. Het eten was weer heerlijk. 2 amuses vooraf. Keuze uit 3 voor-hoofd en nagerechten.
Personeel altijd zeer vriendelijk,altijd even een babbeltje. Een aanrader.
Patmas . Bourgondiër (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Heerlijk gegeten in de binnentuin. Als voorgerecht hebben we gekozen voor de haringsalade en eendenpastei.in een woord verrukkelijk! Het hoofdgerecht de Ribeye was om weg te zuigen met heerlijke roer gebakken groente erbij. Nagerecht een Italiaanse verassing was super lekker. De borden waren een lust voor het oog. We hebben genoten van een heerlijke avond! Jammer dat dit restaurant half oktober gesloten moet worden.
Wena.hestens . Bourgondiër (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Alles viel zeer in de smaak: het eten, de vriendelijke bediening en de sfeervolle entourage. Wij kozen voor het 3 gangen menu met haringsalade, parelhoen en Italiaanse verrassing, heerlijk en heel mooi opgemaakt. Jamme dat het restaurant dicht gaat.
Jolanda M. Gastronoom (26 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Genoten van het AH menu in dit sfeervolle restaurant. Partner en ik kozen vooraf voor de eendenpaté, smakelijk opgediend mooie portie. Als hoofdgerecht had partner ribeye en koos ik voor de parelhoen. Ook deze gerechten waren smakelijk bereid en waar wij erg van gecharmeerd waren was het gevarieerde groentegarnituur.
Beiden kozen we voor een bordje kaas als dessert, ook heerlijk!
Maar wat jammer nou dat we hoorden dat deze zaak haar deuren gaat sluiten.
We waren zo te spreken over het attente personeel. We hopen dat ook dat ze snel elders aan de slag kunnen want het zijn professionals!
Milena R. Gastronoom (19 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Via de AH actie gereserveerd bij de Prinsenkelder, eindelijk een keer proberen! Verschillende verhalen gehoord, maar erg goed gegeten. Bediening was vriendelijk & het eten goed. Minpuntje was wel dat onze amuse geserveerd werd op een plastic lepel/bakje.. Beetje cheap. Deed niet af van de smaak, maar wel van de presentatie. De AH-menukaart was uitgeprint op een A4'tje, voor wat je verwacht bij de Prinsenkelder was dat ook wel een beetje jammer. Maar buiten dat, de sfeer was goed, eten & wijnen ook! Dus prima avondje uit.
Evelien B. Gastronoom (15 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gezellig op het terras kunnen eten. Een heerlijk drie gangen keuze menu. Voorafgaand amuses en stokbrood. Lekkere combinaties. Had hier nog nooit gegeten. Nu eindelijk eens een kans. Alleen de laatste keer. De Gemeente Delft heeft andere plannen met deze accommodatie.
Na 68 jaar komt er een einde aan de Prinsenkelder. Heel erg sneu om te horen.
Joostdelft . Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Heerlijk gegeten in De Prinsenkelder; onder het oude klooster Het Prinsenhof, mooi gewelf met sfeer. Professionele aardige ober. Ondanks AH-actie een 3-gangen keuze menu met alleen maar lekkere dingen. Ik koos nieuwe haring salade, parelhoen en ijs met aardbeien, alles mooi opgemaakt met lekkere sites erbij en géén frites.
Het museum wil de kelder terug en heeft na ca 40 jaar de huur opgezegd; jammer.
Kc.den.uijl-sonneveld . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Uitstekende service, persoonlijke aandacht, alle wensen (rustig aan met serveren) werden vervuld. Geen moment behandeld als mensen, die met een aanbieding komen
Elllen . Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
we hebben weer genoten van het heerlijke eten, de ongedwongen sfeer, de prachtige locatie en de vriendelijke bediening.
Cisca C. Bourgondiër (3 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Lekker gegeten bij de Prinsenkelder met de AH-restaurantactie; keuze uit drie voor-, hoofd- en nagerechten. Goede service, tweemaal amuse en karaf water geserveerd. Mooie locatie met geschiedenis. Er is ook een prachtig terras, maar helaas was het die dag regenachtig, dus konden we er geen gebruik van maken.
Yvette_013 . Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
We hebben in 1 woord een fantastische avond gehad. Het eten is erg goed, de service meer dan uitstekend. Locatie is heel leuk. Ze zijn enorm kindvriendelijk. Er zijn restaurants in Delft die van de Prinsenkelder veel kunnen leren.
Jammer dat het restaurant zijn deuren moet sluiten eind van het jaar. De gemeente Delft zou zich heel diep moeten schamen om een restaurant van deze kwaliteit zo de nek om te draaien.
Ik kan iedereen aanraden daar te gaan eten nu het nog kan.
Ron P. Bourgondiër (3 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Het restaurant sluit over 3 maanden, en wij wilden er nog een keer eten. Binnenkomst was neutraal, leuke tafelschikking, niet veel enthousiasme bij personeel wellicht vanwege de AH actie. Diner keuze was goed, het eten ook. Personeel was wat reactief. Prijs ok
Markstam . Bourgondiër (4 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
De intenties zijn goed, ze hebben een geweldige binnentuin, maar binnen is het oubollig en gedateerd. Het eten is helaas niet bijzonder.
_Hidde . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
De prinsenkelder is een leuke locatie, heeft heerlijk eten en prettige bediening. Het Italiaans dessert is echt een (zeer positieve) verrassing.