De Prins

Peperstraat 25 4116 BG Buren Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Prins

Maandag t/m Zaterdag 12:00 - 21:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Parador .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Onlangs geten bij de Prins, met een gezelschap van 4. Een heerlijke zomeravond, aan het water. Vooraf hadden we de ceviche, die heerlijk van smaak was en licht genoeg als voorgerecht. Als hoofdgerecht de couscous met tonijn. De couscous was erg lekker, alhoewel niet helemaal duidelijk wat de rol was van de makreel ernaast en de garnalen... Friet werd er ook bij geserveerd (bij de couscous). Een nagerecht van kersencreme, heerlijk, vooral voor de zoetekauwen onder ons. Het kaasplankje was ook erg lekker, maar het was niet duidelijk met welke kaas we moesten beginnen.
De bediening was erg vriendelijk en vlot. Ontspannen en informeel, maar zeker niet te.
Echt een restaurant om terug te keren.
Harm R.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Heerlijk op het terras aan het water gezeten. De kaart is niet uitgebreid maar biedt voor ieder wat wils. De bediening is vriendelijk en vlot en het eten was lekker. Voor een volgend bezoek aan Buren is dit zeker voor herhaling vatbaar.
Jasper F.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Sinds lange tijd weer eens bij De Prins gegeten, in de buurt waar ik woon een prominent pand in het mooie dorpje Buren. Het was mooi weer dus we zijn buiten gaan zitten, helaas was reserveren hiervan niet mogelijk (jammer). De bediening is vriendelijk en kan goed uitleggen over wat de kaart biedt, ook vertellen ze wat de 'daghap' is. De gerechten zelf zijn prima in orde. Zeker als je naar de prijzen kijkt. Goed gemaakt, smaakvol. Ik had een steak tartare als voorgerecht, die heerlijk was maar iets grover had gemogen. Het andere voorgerecht was een Thaise Thom Kha Kai soep, die ook goed was maar iets zouter had gemogen. Als hoofdgerecht had ik een heerlijke varkensnek. Dat klinkt niet als een eerste keuze, maar het gerecht was echt super; heerlijk lang gegaard varkensvlees. Lieve mensen uit Buren, fijn dat het zo'n fijne avond was. We komen weer terug!
StevaGo .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Bij binnenkomst wordt er bij de deur al gevraagd wat ze voor je kunnen doen,
eenmaal aan tafel duurt het lang alvorens iemand komt vragen wat je wilt drinken,
vreemd dat je tijdens de lunchtijd zelf nog om de lunchkaart "moet" vragen.
Een broodje pulkend pork en een broodje met roomkaas en gerookte zalm besteld. Het beleg was blijkbaar op rantsoen en ook het oog had wel iets meer gewild qua aankleding. De bediening was ronduit klunzig. De aankleding behoeft aandacht en op het toilet, overigens niet erg schoon, was de handdoeken rol op.
Maar een negatieve beoordeling draagt niet bij om intern een aantal zaken te verbeteren, vandaar de 666-en.
Jelle S.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Met een groep van 10 hier wezen eten. Erg vriendelijke bedoening die constant kijkt of je tevreden bent, heel goed! Ook leuk dat je een amuse krijgt , die ook nog eens super lekker was! De locatie is prachtig gelegen en bij mooi weer kan je aan het water zitten, heerlijk!
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Lekker lopend naar een van de leukste restaurantjes in je eigen woonplaats. Geen BOB-arrangementje dus dit keer ;-) . Leuk ingericht restaurant met als thema de Royal Dutch family, maar zonder dat het overdreven is. Gewoon leuk... inspelend op het Oranje Stadje. Vooraf hadden we beide een creme brulee van geitenkaas met oerbrood. Origineel voorgerechtje maar ik vond het een beetje flauw van smaak. Eigenlijk herkende ik er geen geitenkaas in. Kleine amuse tussendoor van parma ham met een gnochi van zoete aardappel. Als hoofgerecht een malse diamanthaas met gecarameliseerde witlof, frietjes en salade. Jammer dat er met het bestek geen behoorlijk steakmes werd gegeven. Met het gewone mes was het vlees slecht te snijden. Bediening van de vrouwelijke brigade was vriendelijk attent en beschaafd. Er was ook een jonge jongen die eigenlijk nog iets te jong is voor de bediening. Wel heel vriendelijk.. maar iets te luide stem en te overenthousiast. Geeft verder niet... maar is misschien beter achter de bar of voor de bediening op het terras. We zaten aan een tafeltje bij het raam, maar inschattingsfoutje van onszelf... deze lag op de route naar het toilet. Veel heen-en-weer geloop van gasten vanaf het terras, terwijl deze gewoon buitenom ook naar het toilet konden. Volgens mij hebben we iedereen van het terras en restaurant een keer langs ons tafeltje gehad op weg naar het toilet.
Bevo ..
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Voorgerecht smaakte goed -salade met geitenkaas en vermalen vijgen, maar niet culinair spectaculair. Risotto met blauw ge-aderde kaas, idem, maar wel een zwaar gerecht. Komt deels door de kaas, zelfs dan had het lichter kunnen zijn. Voorgerecht en vis van tafelgenote was goed. Karaf kraanwater, dus pluspunt. Witte wijn per glas ca 5 euro, aan de prijs, maar goed. Attente en aardige bediening. Mooie lokatie
Sara S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
We bestelden de salade van de dag, met serranoham en truffelmayonaise. Dat voldeed niet aan mijn verwachtingen van een lunchsalade. Het was enkel een handvol rucola met drie plakjes ham erop en een beetje mayonaise eroverheen, met een stuk brood. Ik verwacht meer van een salade. Dit was sla met ham en brood. Tip: maak het een volwaardig gerecht door er pijnboompitjes, zongedroogde tomaatjes op olie, reepjes avocado e.d. overheen te doen, en een smeersel voor op het brood. Tip 2: snijd het brood niet van tevoren, maar op het moment dat het besteld wordt, zodat het niet uitdroogt.
Het personeel was snel, professioneel en netjes en het uitzicht prachtig.
Hortensiaatje .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Heerlijk gegeten. Geen haute cuisine, maar de gerechten die op tafel komen zijn uitstekend! Parelrisotto met biet, rucola, feta en artisjokailoi: zeer smaakvol! De risotto met blauwe kaas als hoofdgerecht: een aanrader! De frietjes passen er niet helemaal bij, maar zijn zo lekker en krokant dat we ze toch opeten ! De wijnkaart is niet heel uitgebreid , maar bevat goede en betaalbare wijnen.
Vriendelijke en attente bediening.
Anne-Greth V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Dit restaurant wat uitkijkt op het kleine riviertje de Korne heeft verschillende zithoekjes met ook verschillende stoelen. Wij kozen voor een plek met erg goed zittende stoelen en zicht op het straatje en de Korne.
In de bedieding lopen vlotte jongen mensen die graag een praatje komen maken mocht je daar behoefte aan hebben. Jonne koos een goede wijn voor ons uit en zorgde voor een gezellige avond.
Voor de voorgerechten bestelden we robuust brood. Ik had als voorgerecht de parelcouscous salade en mijn man de runderstaartstuk. Beide weer eens wat anders en beide goed op smaak. Als hoofd koos mijn man voor de diamanthaas waar ik voor de dagspecial ging met zwijnshaas. Wil je betaalbaarder eten dan kan je bij de Prins kiezen voor de daghap of dagspecial. Het was zeker niet minder en de porties van de hoofdgerechten zijn ruim. Als nagerecht koos ik voor het chocoladetaartje en mijn man het kaasplankje waarbij hij zelf uit 7 kazen 3,4 of 5 soorten kon kiezen.
Het is een gezellig restaurant met een toegankelijke menukaart voor een goede prijs.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Restaurant De Prins heeft een prachtige uitstraling, ook binnen is het heerlijk vertoeven met een smaakvol interieur. Het bedienend personeel is kundig en erg gastvrij. De gerechten worden zeer decoratief opgemaakt en de smaken zijn al even goed en met liefde voor het vak bereid. Restaurant De Prins verdient een dikke pluim. Ga zo door...
Pjjansen03 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Wij hebben met 13 personen een hapje en een drankje genomen in restaurant De Prins in het mooie stadje Buren. Daarna hebben we er met 4 personen gegeten in een leuke gezellige sfeer bij de open haard. Zowel de vis- als vleesgerechten waren van uitstekende kwaliteit. De service was voortreffelijk. Hier komen wij graag terug.
Joyce B.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
De ontvangst was zeer hartelijk en de bediening van begin tot einde ook zeer goed en vriendelijk met de nodige humor. het voorgerecht was heel goed de verse gamba;s smaakten voortreffelijk. het hoofdgerecht was ook van goede kwaliteit het vlees mals en perfect op smaak. de borden waren kunstig opgemaakt. het dessert overtrof al onze verwachtingen. 5 soorten lekkers te veel om op te noemen. Wij komen zeker weer terug!
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Heerlijk gegeten afgelopen vrijdagavond bij De Prins. Met hun wisselende kaart met goede keuzes en daarnaast nog een dagmenu wordt je verrast. Mooie gerechten die zo in een sterrenrestaurant op de kaart kunnen staan, pure smaken en voor elk iets wils in vegetarisch, vlees, vis en nu ook wild. Zeer vriendelijk personeel die net dat stapje meer zetten dan je zou verwachten, ik hou daar van. Complimenten voor totaalplaatje, overigens ook voor de sfeer. Absolute aanrader!
Teteringen .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
De Prins is een blikvanger als je Buren vanaf zuidelijke richting binnen rijdt! Prachtig pand en enkele jaren prachtig gerenoveerd!. De inrichting is zeer smaakvol en er heerst een gezellige ontspannen sfeer. S' zomers kun je heerlijk aan het water een drankje drinken of eten.
Wij zijn onlangs na 6 jaar L.A.T-en, (Breda/Zoelmond) samen gaan wonen in Brabant en zijn na de overdracht bij de notaris heerlijk gaan eten bij de Prins om de verkoop van het huis te vieren en als "afsluiting" van een mooie tijd in de Betuwe. Niet echt als afscheid want de barbier van Buren blijft nog steeds de kapper om de zoveel weken. Reden genoeg dus en dat gaan we ook doen, om regelmatig even terug te keren naar onze favoriete uitspanning voor een lekker glas wijn of lunch op het terras of een knusse binnenzit bij de Prins! De kaart is verrassend, de bediening zeer vriendelijk en de wijnen heerlijk!
Een aanrader!!
Archivaris .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
De Prins in Buren is een gezellig restaurant in historisch stadje Buren. De uiterst vriendelijke bediening brengt je snel wat te drinken en neemt je bestelling op. Het eten is erg lekker, de kaart wisselt op onderdelen regelmatig en dat alles voor een toegankelijke prijs. De sfeer is ontspannend en nooit een rumoerige drukte meegemaakt. Al met al zeker de moeite waard en voor herhaling vatbaar!
PaulAnsems .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
We komen al een jaar of zes met regelmaat bij de Prins in Buren. Zo ook gisteravond, 18 november 2015. Zoals altijd was het eten goed, de sfeer erg gezellig en de bediening leuk en geïnteresseerd. En ook de inrichting, een diversiteit aan moderne en meer klassieke meubelen in een oud pand, vinden wij erg geslaagd.
De kaart is aan de bescheiden kant, daar zouden wat ons betreft wel een paar gerechtjes bij mogen - dat zou ons aanleiding geven om nog wat vaker hier neer te strijken!
Nog een paar andere pluspunten: alle wijnen worden tevens per glas geserveerd (daar kunnen andere restaurants nog wat van leren), het kaasplankje is heel goed (uitzonderlijk voor Nederlandse begrippen) en je krijgt gewoon een fles tafelwater zonder daar een smak geld voor neer te tellen.
Herrewaarden .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Een jaar geleden voor de eerste keer kennis gemaakt met deze prinselijke plek.
Sindsdien gemiddeld 1x per 2/3 weken gegeten. Altijd een prettige en welkome ontvangst. Een kleine overzichtelijke kaart met voor een ieder wat wils. Met name de daghap of dagspecial is altijd een verassing voor een klein prijsje €10 en €14. Altijd prinsheerlijk gegeten, alle gerechten met veel aandacht en liefde berijd. Niets standaard altijd wat speciaals, een amuse vooraf, welke altijd door de keukenbrigade wordt opgediend en uitgelegd, heerlijke wijnen en toetjes. Vriendelijke bediening en een hele warme en gezellige plek, welke goed past in het pittoreske buren. Zeker een aanrader!
Annegigengack .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Op een winderige zondagavond was het heerlijk binnen komen bij 'De Prins' in Buren. Het personeel gaf ons meteen het gevoel welkom te zijn. De setting was geheel volgens seizoen: bladeren op de oude houten vloer, kaarsjes aan en lichten gedimd, een ongedwongen gezelligheid. Onder het genot van een amuse beken we de kaart. 'Less is more' gaat in deze absoluut op. Geen onoverzichtelijk aanbod aan keuzes, maar een aantal mooie gerechten en buiten de kaart om een dagspecialiteit. Personeel wist dit goed uit te leggen. Tijdens het reserveren had ik al aangeven glutenvrij te eten en tijdens het serveren van ons eerste drankje heb ik dit nogmaals gemeld. Geen enkel probleem zo bleek. Er is zelfs gevraagd of het eveneens ging om kruisbesmetting gevaar. Het gekozen gerecht werd aangepast en de glutenvrije frieten apart geserveerd. Geweldig gedaan! De sfeer nodigt uit lekker lang na te tafelen met een goede kop koffie, (verse) thee of een prima glas (huis) wijn.
Wij zijn benieuwd wat het 'De Prins' het volgende seizoen te bieden heeft.
Jafmpeters .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Een zeer gezellige lokatie om voor een redelijke prijs heerlijk te eten.
Na een hartelijke ontvangst bleek dat er voor ons een prima tafel aan het raam was gereserveerd. We werden verrast met een heerlijke amuse terwijl wij het menu bekeken. De keuze was niet echt royaal. Beiden gekozen voor de dagspecial: Eendenbout, geserveerd met aardappelpuree, groente en patatjes. Heerlijk. Als toetje een Blondie: pistacheijs met stukjes notentaart.
Een zeer vriendelijke bediening die er voor zorgde dat er van alles voldoende was. Zelfs het (gratis) water.
Het was voor ons een zeer prettige kennismaking en we gaan er zeker nog eens terug.