De Prael

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Lang
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Een bijzonder proeflokaal aansluitend aan de brouwerij en op een prachtige oude plek in het centrum. Na een absoluut interessante excursie/rondleiding hier gereserveerd voor een proeverij. Op een vrijdagmiddag/avond duidelijk heel populair. Natuurlijk kom je hier om wat bijzondere biertjes te drinken en dan vind je zeker iets naar je smaak. Het is wel even wennen aan de gehorigheid, wat flink wat rumoer veroorzaakt en mensen duidelijk harder gaan praten. De borrelhapjes zijn absoluut aan te bevelen, zien er goed uit en een prima oplossing in plaats van een voorgerecht. De keuze is verder voldoende, zeker voor een eetcafé en zowel de forel als de saté waren goed verzorgd en absoluut heel smakelijk. De bediening is af en toe wat chaotisch, maar absoluut acceptabel, zeker als je weet dat er een aantal met een klein rugzakje meewerken, gewoon fantastisch! Beetje geduld en het komt absoluut goed.
Bourgondier1982 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Samen met collega's dit leuke en bijzonder sfeervolle eetcafé bezocht voor een bierproeverij en eten. Gastvrije, vriendelijke en positieve mensen in de bediening. Een schitterend idee om met deze groep aan de slag te gaan! En ja, er gaat dat dan weleens iets fout (duurt wat langer, gerecht 'kwijt'...) maar de vriendelijkheid en vooral het enthousiasme van de medewerkers maakt dit volledig goed.

We hebben genoten van de verschillende soorten bier met leuke namen. Divers assortiment met voor ieder een lekker biertje binnen handbereik. De kwaliteit van het eten heeft onze verwachtingen zeker overtroffen. De porties zijn groot en de borden zien er verzorgd uit. Het vlees van het stoofpotje en de Prael spies was zeer mals en smaakvol. Lekkere Roseval aardappeltjes en een beetje sla als garnituur. Garnituur zou wat smaakvoller zijn om het gerecht helemaal top te maken. Verder meer dan prima gegeten!

We hebben een erg leuke avond gehad. Leuke mensen, fantastisch bier en heerlijk eten. Woensdagavond is er bingo; moet je een keer meemaken, maar ga hier vooral eens genieten van het eten en het bier.
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Hier gegeten met vier personen. Het concept om mensen die een afstand tot de arbeidsmarkt hebben aan een baan te helpen, staat mij erg aan.
We hebben alle vier de hamburger gekozen, deze was echt goed! Heerlijke saus en goed opgebouwde burger. Ook de service was zeer goed, je ziet dat het personeel plezier heeft in het werk.
Enige jammere vind ik dat de huisgemaakte biertjes van naam veranderd zijn. Vroeger waren ze vernoemd naar Amsterdamse volkszangers, tegenwoordig hebben ze commerciele namen. De biertjes zijn nog steeds heerlijk, maar hebben deels hun charme verloren in mijn ogen.
Linden93 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
In lange tijd niet zo genoten als afgelopen dinsdag. Wat een gastvrijheid en vriendelijke mensen. Mijn verjaardag had niet op een betere plek plaats kunnen vinden. Brouwerij de Prael, bedankt!
D V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
De Prael is al lange tijd een favoriet cafe: er is een uitgebreide kaart met diverse ambachtelijke huisgebrouwen bieren. Ook het eten is de moeite waard: een prima selectie van simpel en lekker 'Pub Food'. Het stoofvlees was mals, de portie zeer royaal. De sperzieboontjes ernaast waren ietwat eenvoudig, maar pasten er wel bij. Het personeel is soms ietwat langzaam in de bediening bij drukte, maar zeer vriendelijk en gastvrij. Zeker een aanrader in combinatie met een avondje in het café.
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Super gezellig eetcafé. De fish en chips was heerlijk vers en ook een grote portie (ietwat zout). De pasta was niet bijzonder maar desondanks wel lekker. Heerlijke biertjes en vriendelijk personeel, vooral aan te raden om te borrelen.
Ben M.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Qua kwaliteit/prijs verhouding is dit een prima plek om te eten. Als voorgerecht hadden we de thaise groentesoep welke lekker en goed pittig was en de tonijnsteak als hoofdgerecht was ook prima. Bij de tonijnsteak krijg je letterlijk alleen maar salade, welke vers was en voor mij als sporter dus helemaal ideaal was. De bediening is wat aan de trage kant, maar dat kan ook zijn charme hebben. Ik vond het echter wel zeer positief dat de kok elke tafel bij langs ging om te vragen of het eten had gesmaakt.
Lau-Juul .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
We zijn hier op een redelijk rustige zaterdag middag geweest om een biertje te drinken en wat te eten. Ze hebben veel verschillend bier, maar het is jammer dat er geen duidelijke beschrijving van de bieren te vinden is. We bestelde een vleesplankje met vijf verschillende worsten en zuur als voorgerecht. Het vlees was erg lekker, maar de porties waren wel groot. Het zuur kwam neer op drie stukjes augurk wat wij wel erg jammer vonden. Verder was het eten niet bijzonder, maar wel lekker voor in een eet café. Als je lekker een biertje aan het drinken bent dan is het lekker om te blijven eten, maar ik zou er niet speciaal voor komen.
De service was op zich vriendelijk, maar toch wat traag ondanks het feit dat het niet erg druk was.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Vorige week heb ik hier met iemand een paar biertjes gedronken en een hapje gegeten. We dronken de Tante Leen (een Dortmunder-type) en daarna de Willeke (een tripel-type) die allebei heel smakelijk zijn en om wat te snacken te hebben bestelden we brood met aioli en hummus en bitterballen. Dat was een goed begin: de bitterballen waren uitstekend en de aioli ook. De hummus was nogal vlak van smaak. Daarna een hamburger met wat frietjes en sla. De frietjes hadden wat krokanter gemogen, maar de hamburger was keurig in orde. Alles bij elkaar geen gastronomische hoogvliegerij, maar gewoon lekkere eerlijke pubfood.
Bijzonder aan De Prael is dat er zowel in de brouwerij als in het proeflokaal veel mensen werken 'met afstand tot de arbeidsmarkt', zoals dat heet. Maar daar merk je niet zo veel van: de bediening was heel adequaat. En het decor, ach, een lekker rommelig allegaartje van meubilair dat het juist wel weer gezellig maakt.
Ik heb er een paar dagen later ook nog een keertje geluncht en dat gaf dezelfde indruk.
Kortom: een prima plek om wat te eten en te drinken. Vooral voor de liefhebber van bijzondere biertjes.
Lau-Juul .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Bij bierbrouwerij de Prael had ik in eerste instantie niet veel van het eten verwacht. Dit was echter niet het geval. De hamburger smaakte erg goed en ook de patatjes waren heerlijk bereid. Het menu is niet heel uitgebreid, maar meer dan voldoende voor als je tijdens het bier drinken trek krijgt. De bieren zijn uiteraard ook erg lekker en je hebt goed het gevoel dat je in een echte brouwerij zit. Erg leuk om een keer heen te gaan als je een simpele lekkere hap wil met een goed biertje erbij.
R S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Heel gezellig restaurant, zeker in groepsverband (personeelsuitje). Vriendelijk personeel, wordt goed begeleid en eten is basic maar prima.
Bier en wijn zijn goed, en alles is zeer betaalbaar.
Voor herhaling vatbaar.
Monique P.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Eindelijk eens mijn kinderen met aanhang kunnen trakteren op een gezellig etentje. Prijs - kwaliteit ligt prima in verhouding voor een eenvoudige eerlijke maaltijd en een lekker biertje.
Helaas kon er geen extra portie sperziebonen worden besteld(vanwege de drukte was de voorraad op), wat waren die lekker klaargemaakt en super vers! Bij het dessert bleek een portie teveel op tafel . Aangegeven dat ik het niet had besteld, maar dat ze het toch maar op tafel konden laten staan, het kwam wel op. Gelukkig had mijn schoonzoon nog een plekje. Bij het afrekenen mocht ik het teveel geleverde toetje niet afrekenen, ook al had ik het achteraf wel geaccepteerd. Mijn complimenten bij deze. Ik kom zeker nog eens terug.
Norbert C.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
De Prael ken ik als Amsterdamse bierbrouwerij met hun heerlijke bieren vernoemd naar volkszangers, zoals Johnny, Tante Leen, Mary en nog veel meer. Wij dronken een Willeke, een stralend blond bier van 7,5% alcohol. Precies goed. Maar al enige tijd zijn ze uitgebreid met een proeflokaal waar je ook kunt borrelen en een hapje eten. De Prael biedt ook arbeidsplaatsten aan voor mensen die doorgaans niet makkelijk aan een baan komen en op deze manier "terug willen keren" in de maatschappij. De bediening is daarmee aardig, maar anders dan dat je doorgaans gewend bent in een restaurant. Hier kan het en past het ook goed bij de gezellige ambiance. Ik nam gemarineerde reepjes bief in een salade. Ik zou het zelf lekkerder klaargemaakt hebben, dus de kwaliteit is matig. Enfin het is wel een leuke en gezellige plek om met vrienden ongedwongen een lekker biertje te pakken eventueel met een maaltijd.
C86 .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2014
We zijn naar De Prael gegaan voor een proeverij. We werden hartelijk ontvangen en na een kwartiertje wachten naar onze tafel gebracht. Aldaar kregen we - na een keuze te hebben gemaakt van de menukaart - een aantal drankjes&hapjes voorgezet. Leuke, creatieve combinaties.
Ik moet eerlijk zeggen dat de drankjes niet echt mijn smaak waren, maar het was zeker een leuke ervaring. Ook goed om te zien dat hier personeel met een (geestelijke) handicap werkt. Dat er soms iets niet helemaal goed of wat trager gaat, is dan ook geen probleem.
In groepsverband is dit een leuke bestemming.
Proevenmaar .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Vandaag met Groupon een likeur proeverij gedaan met bijpassende hapjes erbij. Er stond op de Groupon dat je er vijf uit mocht kiezen. Uiteindelijk bleek dat de Prael er twee keer vijf geselecteerd had waardoor je alleen tussen zoet of hartig (basis van likeur of jenever) kon kiezen. Op zich was het geen probleem. De dame van de bediening kwam met een dienblad met de vijf drankjes met bijhorende hapjes en gaf bij elke soort een uitleg. Ze waren allemaal even lekker en ook de hapjes waren met zorg gemaakt. Al met al een leuke onderbreking tijdens ons dagje Amsterdam.
Eduard E.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2013
Biercafé met zeer bijzondere bieren en bijzonder sympathieke bediening. Groot en ruig pand van binnen. Eten niets bijzonders; prima sateetje, maar daar kom je niet voor.
Garmt V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Lekkere biertjes - de "Johnny" is aan te raden. Het eten is OK, heel basic eetcafe (hamburger, stoofpotje, fish & chips) maar geen aanmerkingen.
Kroetoj .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Fijne rondleiding gehad, perfecte bierproeverij gehad en de kaas en ballen waren ook niet verkeerd. Bij ons fijne bediening. Je kan wel merken dat ze met sociale werkplaatsmensen werken maar dat juichen we zeer toe. Ga hier zeker nog eens heen en dan ook eten.
Saracaris .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2013
Vorige week met collega's hier gedronken en gegeten. Was perfect. Eerst even borrelen aan een grote statafel met heerlijke biertjes en lekkere snackjes. En wat entertainment van de bediening. Daarna een lekkere fish en chips gegeten: de vis was heerlijk knapperig en de patat was ook prima. Ook nog even de stampot en echte gehaktbal van collega geproeft: top! Kom snel terug voor patatje stoverij!
Jaronreview .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2013
Dit ruime proeflokaal en eetcafé ligt een beetje verborgen in een steegje in het oude centrum van Amsterdam. Het interieur is zowel knus als modern. Het is een gemoedelijk bedrijf met een flink aantal sociale werkplaatsen.

Het eten was een eenvoudige doch voedzame maaltijd voor een goede prijs. Ik bestelde het stoofvlees met rodekoolcompote – wat beter eenvoudigweg "rodekool" had kunnen heten – en frieten. Het was smakelijk en voldeed aan mijn verwachtingen.

De werknemers waarvan ik inschat dat ze een sociale werkplaats hebben, waren vriendelijk en deden zichtbaar hun best.

De service van – naar mijn inschatting – hun begeleiders was helaas onprofessioneel en slordig. Ze hadden ongevraagd ("ik wil geen tafel reserveren") een tafel voor ons gereserveerd, deden lacherig, wisten niet wat er op het menu stond en waarschuwden niet op tijd toen het afgesproken maximum van onze drankrekening (vanwege een verjaardagsfeestje) bereikt werd. Ook deden ze aan het eind van de avond nog moeilijk over een onbetaalde bestelling, terwijl de besteller op de stoep stond te roken. Alles bij elkaar was de service zo onplezierig, dat ik er voorlopig niet meer terugkom.