De Prael

• Af te huren , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Prael

Niek K.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Hier gisteren gegeten. Vooral de combinatie van industrieel/rommelig/rumoerig geeft het restaurant een prettig informele sfeer. De kaart is gelijk aan die in een eetcafé. En datzelfde geldt voor de kwaliteit van het eten en de bediening. 'Geen fratsen', gewoon een keer proberen. Voor de prijs kan je je geen buil vallen.
Bourgondier1982 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Samen met collega's dit leuke en bijzonder sfeervolle eetcafé bezocht voor een bierproeverij en eten. Gastvrije, vriendelijke en positieve mensen in de bediening. Een schitterend idee om met deze groep aan de slag te gaan! En ja, er gaat dat dan weleens iets fout (duurt wat langer, gerecht 'kwijt'...) maar de vriendelijkheid en vooral het enthousiasme van de medewerkers maakt dit volledig goed.

We hebben genoten van de verschillende soorten bier met leuke namen. Divers assortiment met voor ieder een lekker biertje binnen handbereik. De kwaliteit van het eten heeft onze verwachtingen zeker overtroffen. De porties zijn groot en de borden zien er verzorgd uit. Het vlees van het stoofpotje en de Prael spies was zeer mals en smaakvol. Lekkere Roseval aardappeltjes en een beetje sla als garnituur. Garnituur zou wat smaakvoller zijn om het gerecht helemaal top te maken. Verder meer dan prima gegeten!

We hebben een erg leuke avond gehad. Leuke mensen, fantastisch bier en heerlijk eten. Woensdagavond is er bingo; moet je een keer meemaken, maar ga hier vooral eens genieten van het eten en het bier.
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Hier gegeten met vier personen. Het concept om mensen die een afstand tot de arbeidsmarkt hebben aan een baan te helpen, staat mij erg aan.
We hebben alle vier de hamburger gekozen, deze was echt goed! Heerlijke saus en goed opgebouwde burger. Ook de service was zeer goed, je ziet dat het personeel plezier heeft in het werk.
Enige jammere vind ik dat de huisgemaakte biertjes van naam veranderd zijn. Vroeger waren ze vernoemd naar Amsterdamse volkszangers, tegenwoordig hebben ze commerciele namen. De biertjes zijn nog steeds heerlijk, maar hebben deels hun charme verloren in mijn ogen.
linden93 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
In lange tijd niet zo genoten als afgelopen dinsdag. Wat een gastvrijheid en vriendelijke mensen. Mijn verjaardag had niet op een betere plek plaats kunnen vinden. Brouwerij de Prael, bedankt!
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
De Prael is al lange tijd een favoriet cafe: er is een uitgebreide kaart met diverse ambachtelijke huisgebrouwen bieren. Ook het eten is de moeite waard: een prima selectie van simpel en lekker 'Pub Food'. Het stoofvlees was mals, de portie zeer royaal. De sperzieboontjes ernaast waren ietwat eenvoudig, maar pasten er wel bij. Het personeel is soms ietwat langzaam in de bediening bij drukte, maar zeer vriendelijk en gastvrij. Zeker een aanrader in combinatie met een avondje in het café.
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Super gezellig eetcafé. De fish en chips was heerlijk vers en ook een grote portie (ietwat zout). De pasta was niet bijzonder maar desondanks wel lekker. Heerlijke biertjes en vriendelijk personeel, vooral aan te raden om te borrelen.
Ben M.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Qua kwaliteit/prijs verhouding is dit een prima plek om te eten. Als voorgerecht hadden we de thaise groentesoep welke lekker en goed pittig was en de tonijnsteak als hoofdgerecht was ook prima. Bij de tonijnsteak krijg je letterlijk alleen maar salade, welke vers was en voor mij als sporter dus helemaal ideaal was. De bediening is wat aan de trage kant, maar dat kan ook zijn charme hebben. Ik vond het echter wel zeer positief dat de kok elke tafel bij langs ging om te vragen of het eten had gesmaakt.
Lau-Juul .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
We zijn hier op een redelijk rustige zaterdag middag geweest om een biertje te drinken en wat te eten. Ze hebben veel verschillend bier, maar het is jammer dat er geen duidelijke beschrijving van de bieren te vinden is. We bestelde een vleesplankje met vijf verschillende worsten en zuur als voorgerecht. Het vlees was erg lekker, maar de porties waren wel groot. Het zuur kwam neer op drie stukjes augurk wat wij wel erg jammer vonden. Verder was het eten niet bijzonder, maar wel lekker voor in een eet café. Als je lekker een biertje aan het drinken bent dan is het lekker om te blijven eten, maar ik zou er niet speciaal voor komen.
De service was op zich vriendelijk, maar toch wat traag ondanks het feit dat het niet erg druk was.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Vorige week heb ik hier met iemand een paar biertjes gedronken en een hapje gegeten. We dronken de Tante Leen (een Dortmunder-type) en daarna de Willeke (een tripel-type) die allebei heel smakelijk zijn en om wat te snacken te hebben bestelden we brood met aioli en hummus en bitterballen. Dat was een goed begin: de bitterballen waren uitstekend en de aioli ook. De hummus was nogal vlak van smaak. Daarna een hamburger met wat frietjes en sla. De frietjes hadden wat krokanter gemogen, maar de hamburger was keurig in orde. Alles bij elkaar geen gastronomische hoogvliegerij, maar gewoon lekkere eerlijke pubfood.
Bijzonder aan De Prael is dat er zowel in de brouwerij als in het proeflokaal veel mensen werken 'met afstand tot de arbeidsmarkt', zoals dat heet. Maar daar merk je niet zo veel van: de bediening was heel adequaat. En het decor, ach, een lekker rommelig allegaartje van meubilair dat het juist wel weer gezellig maakt.
Ik heb er een paar dagen later ook nog een keertje geluncht en dat gaf dezelfde indruk.
Kortom: een prima plek om wat te eten en te drinken. Vooral voor de liefhebber van bijzondere biertjes.
Lau-Juul .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Bij bierbrouwerij de Prael had ik in eerste instantie niet veel van het eten verwacht. Dit was echter niet het geval. De hamburger smaakte erg goed en ook de patatjes waren heerlijk bereid. Het menu is niet heel uitgebreid, maar meer dan voldoende voor als je tijdens het bier drinken trek krijgt. De bieren zijn uiteraard ook erg lekker en je hebt goed het gevoel dat je in een echte brouwerij zit. Erg leuk om een keer heen te gaan als je een simpele lekkere hap wil met een goed biertje erbij.
M. P.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Eindelijk eens mijn kinderen met aanhang kunnen trakteren op een gezellig etentje. Prijs - kwaliteit ligt prima in verhouding voor een eenvoudige eerlijke maaltijd en een lekker biertje.
Helaas kon er geen extra portie sperziebonen worden besteld(vanwege de drukte was de voorraad op), wat waren die lekker klaargemaakt en super vers! Bij het dessert bleek een portie teveel op tafel . Aangegeven dat ik het niet had besteld, maar dat ze het toch maar op tafel konden laten staan, het kwam wel op. Gelukkig had mijn schoonzoon nog een plekje. Bij het afrekenen mocht ik het teveel geleverde toetje niet afrekenen, ook al had ik het achteraf wel geaccepteerd. Mijn complimenten bij deze. Ik kom zeker nog eens terug.
Norbert C.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
De Prael ken ik als Amsterdamse bierbrouwerij met hun heerlijke bieren vernoemd naar volkszangers, zoals Johnny, Tante Leen, Mary en nog veel meer. Wij dronken een Willeke, een stralend blond bier van 7,5% alcohol. Precies goed. Maar al enige tijd zijn ze uitgebreid met een proeflokaal waar je ook kunt borrelen en een hapje eten. De Prael biedt ook arbeidsplaatsten aan voor mensen die doorgaans niet makkelijk aan een baan komen en op deze manier "terug willen keren" in de maatschappij. De bediening is daarmee aardig, maar anders dan dat je doorgaans gewend bent in een restaurant. Hier kan het en past het ook goed bij de gezellige ambiance. Ik nam gemarineerde reepjes bief in een salade. Ik zou het zelf lekkerder klaargemaakt hebben, dus de kwaliteit is matig. Enfin het is wel een leuke en gezellige plek om met vrienden ongedwongen een lekker biertje te pakken eventueel met een maaltijd.
proevenmaar .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Vandaag met Groupon een likeur proeverij gedaan met bijpassende hapjes erbij. Er stond op de Groupon dat je er vijf uit mocht kiezen. Uiteindelijk bleek dat de Prael er twee keer vijf geselecteerd had waardoor je alleen tussen zoet of hartig (basis van likeur of jenever) kon kiezen. Op zich was het geen probleem. De dame van de bediening kwam met een dienblad met de vijf drankjes met bijhorende hapjes en gaf bij elke soort een uitleg. Ze waren allemaal even lekker en ook de hapjes waren met zorg gemaakt. Al met al een leuke onderbreking tijdens ons dagje Amsterdam.
Eduard E.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2013
Biercafé met zeer bijzondere bieren en bijzonder sympathieke bediening. Groot en ruig pand van binnen. Eten niets bijzonders; prima sateetje, maar daar kom je niet voor.
kroetoj .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Fijne rondleiding gehad, perfecte bierproeverij gehad en de kaas en ballen waren ook niet verkeerd. Bij ons fijne bediening. Je kan wel merken dat ze met sociale werkplaatsmensen werken maar dat juichen we zeer toe. Ga hier zeker nog eens heen en dan ook eten.
Sara C.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2013
Vorige week met collega's hier gedronken en gegeten. Was perfect. Eerst even borrelen aan een grote statafel met heerlijke biertjes en lekkere snackjes. En wat entertainment van de bediening. Daarna een lekkere fish en chips gegeten: de vis was heerlijk knapperig en de patat was ook prima. Ook nog even de stampot en echte gehaktbal van collega geproeft: top! Kom snel terug voor patatje stoverij!
Michel D.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Het was al een hele operatie om hier binnen te komen met je Groupon Bon. Je bent liever niet welkom met een voucher van Groupon. En dat laat men je ook wel duidelijk merken ook.
Na veel drammen werden we toch geaccepteerd.
Maar van harte was het allemaal niet. De bitterballen waren bijna zwart. Toen wij hier een opmerking van maakten kregen we een nonchalant antwoord dat het gewoon druk was. Ik weet niet waar men de bediening vandaan heeft geplukt maar enige klantvriendelijkheid is ver te zoeken en dan druk ik me zacht uit.
Het bier is wel lekker. Niks mis mee. Maar de service is belachelijk. Doe dan gewoon niet mee aan Groupon als je die klanten niet wilt . Als klant voel je echt niet welkom.
Appels E.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2013
Regelmatig drinken we hier een biertje en eten we een schaal bitterballen en kleine hapjes. Het bier is gewoon heel erg lekker, de sfeer bijzonder prettig en het personeel, ach, dat laat weleens een steekje vallen. Toen wij er waren werd onze schaal bitterballen op een verkeerde tafel gezet en werden wij vergeten. Overigens hadden de mensen die de bitterballen kregen (de tafel naast ons) weleens kunnen zeggen dat het niet hun bestelling was in plaats van simpelweg die schaal in no time leeg te eten. Lullig gedrag hoor. Maar wij kregen een extra schaal kleine hapjes (frikandelletjes, loempiaatjes) plus excuses, dus dat werd heel professioneel opgelost. En de bitterballen zijn echt heel erg lekker!
Suus B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2013
Normaliter borrelen we hier wel eens maar gister hebben wij hier geluncht en het broodje bal was werkelijk heel goed. Onze kinderen eten hier wel eens de daghap en volgens hun is dat ook altijd heel lekker.
De koffie daarentegen is bijzonder slecht. Maakt niet uit of je espresso, gewoon of cappucino neemt. Hele slappe koffie.
Wat de bediening betreft, je moet je wel realiseren dat het een stichting is die mensen weer in de maatschappij proberen terug te zetten.
David S.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2012
De ober was zeer vriendelijk en behulpzaam. De inrichting vind ik mooi en gezellig. Echt een prima sfeertje met een lekker biertje. Via groupon kon ik dan voordelig een lunch eten. Nou...voor 7 euro voor een broodje bal doen we dat dus niet zonder groupon! Vandaar de lage score voor het eten. Ga er eens langs voor een biertje!