De Potkachel

Meer informatie over restaurant De Potkachel

Maandag t/m Zondag

olgavanveen .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Onze eerste kennismaking met het heerlijke eten van dit restaurant, waar je toevallig ook nog kan logeren. Daardoor hebben wij drie dagen kunnen genieten van verschillende gerechten, die allen verrukkelijk waren van smaak, maar ook nog een prachtig gepresenteerd werden.
Een ongedwongen Franse sfeer, zelfs onze hondjes waren hier welkom.
We komen hier zeker nog een keer terug.
Ine V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Op vrijdag 4/4/14 hebben wij daar gegeten. Wat een verrassing en wat hebben wij genoten. De aspergesoep was heerlijk (gelukkig zaten er asperges in met een byte). Als hoofdgerecht heeft mijn man de asperges gegeten en die waren subliem. Ikzelf had een mixed grill. Een plaatje op het bord en erg lekker. Als dessert hadden wij de chocolade compositie van de chef. Werkelijk om je vingers er bij af te likken. Zo lekker!!!!!! Alles vers, we hebben genoten.
Zennn .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Ik weet, smaak is erg persoonlijk. En hoe je e.e.a. beleeft, is ook erg persoonlijk. Toch wil ik mijn oordeel over dit restaurant geven.
Ondanks dat het restaurant vol zat (wat eigenlijk ook al veel zegt over het restaurant), hebben mijn echtgenote en ik dat niet zo ervaren, maar meer als intiem. De eigenaars verzorgen zelf de bediening en doen dat op een heel prettige en ontspannen manier. Eerlijkheid gebied ons te zeggen dat het pas de 3e keer is dat wij daar te gast waren. Maar dat is niet zo verwonderlijk, want Berg en Terblijt ligt niet direct in de buurt van Zoetermeer.
De laatste keer dat we daar hebben gegeten, aten we het Normandische vispannetje en de kabeljauw op de huid gebakken. Beide gerechten smaakten buitengewoon lekker.
Bij een eerder bezoek hebben wij het 7-gangen diner uitgeprobeerd. Elke gang ziet eruit als een plaatje en -eigenlijk het belangrijkst- smaakte tongstrelend.
Wij kunnen het iedereen aanbevelen.
Frank1947 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2014
We hebben een heerlijke avond gehad in De Potkachel. Het begon met een fraai verzorgd bord met hapjes vooraf, met afwisselende en mooie smaakverrassingen. De diverse gerechten (we bestelden drie gangen) waren een lust voor het oog en smaakten voortreffelijk. De aangeraden wijn (een Morgon 2005) was een tien waard en dat voor een heel schappelijke prijs! Een aanrader.
rinssum .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2013
Geweldige keuken!
Lekker mals vlees. Borden mooi opgemaakt. En vergeet ook de nagerechten niet.
Rustige bediening. Vlot en wat heel belangrijk is: niet opdringerig!
We komen terug!
chapeau4US .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2013
We hebben hier twee dagen gegeten en geslapen. Het hotelgedeelte is eenvoudig, maar goed. Die beoordeling gaat ook op voor het ontbijt. Het grote genoegen in de Potkachel is echter het diner. We vielen van de ene verbazing in de andere. Zowel de kwaliteit van de gerechten als de presentatie verdienen grote lof.
We komen bijvoorbeeld wel vaker zalm in scholfiletrolletjes tegen. Maar zoals de koks van de Potkachel dat combineren met gamba's en met allerlei andere ingrediënten presenteren als ware het een koningsmaal. Chapeau!
Gelukkig hadden we een tweede dag geboekt, zodat we nog een keer langs alle gerechten van de kaart konden gaan. De keus viel op wild zwijn filet en heilbotfilet. En deze gerechten deden beslist niet onder voor die van onze eerste dag. Zo zacht dat vlees en die vis, om te zuigen!
Een absolute aanrader, de Potkachel!
Susan en Dick Bak
Almere.
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2013
Mooi opgemaakte gerechten met regionale ingredienten waarvan de herkomst bij serveren wordt uitgelegd. Kwaliteitsprodukten met goede variatie in smaak. Echt een aanrader dit restaurant: een zeer goed kwaliteit tegen een redelijke prijs. Sfeervol ingericht en fine sfeer. De meneer zingt vrolijk mee op franse muziek en mevrouw is zeer enthousiast over haar gerechten. Als ik kn de buurt ben ga ik altijd hier naar toe.
yellowmath .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2013
vriendelijk ontvangst, enthousiaste bediening, verrast door de perfecte en creatieve presentatie van de gerechten, sfeervolle chansons op de achtergrond en alles netjes en linnen tafellakens,
in een woord top, maar vooral lekker.
Aad B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2013
Goed menu voor een vaste prijs. Ze hebben zelf een hele goede actie op hun website, met tot 50% korting op het menu. Voor € 25,= krijg je een pracht drie-gangen-maaltijd (exclusief drank) . De gerechten zijn smakelijk en mooi gepresenteerd, Bediening is persoonlijk, varieert van licht cynisch tot hartelijk, afhankelijk van het humeur en de tijd van de avond.
Alex T.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2013
6 maart 2013 gegeten in de Potkachel alwaar we ook sliepen in het hotel. Echt heerlijk gegeten, prijs kwaliteit verhouding is subliem. Het enige lastige is wat je moet kiezen van de kaart want de gerechtjes zijn allemaal overheerlijk! Gelukkig aten we er de avond erna weer, wederom een feest voor de smaakpapillen. De bediening is gastvrij, vriendelijk en niet overdreven aanwezig. Echt een aanrader !!
Fco H.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Het eten blinkt uit door eenvoud. Geen overcomplexe smaakvarianten maar gewoon subliem bereide gerechten geserveerd door een vriendelijke bediening en begeleidt door lekkere en betaalbare wijnen. Het pand aan de Rijksweg heeft geen sterren uitstraling, ook qua decor is het vrij eenvoudig. Echter, de prijs / kwaliteit verhouding vind je nergens in Limburg.
vischmail .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2012
Heerlijk gegeten bij "de Potkachel". Escargots in heerlijke kruidenboter, Mix Grill en Grand dessert. Eerste stukje vlees (van de zes) dacht ik; als dit het is, goed, maar niet top. De rest was meer dan top. Sausjes en groente waren heerlijk. Presentatie erg mooi.
Grand dessert ook mooi opgemaakt en erg smaakvol.
Frieda V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Uitstekend restaurant. Zeker een aanrader. Overzichtelijke kaart met
keuze uit een goede variatie. Prachtig opgediend en vooral zeer smaakvol.
Da B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Dit weekend met een paar vrienden hier wezen eten.
Het was weer voortreffelijk, mijn vrouw heeft een mooie romige pompoensoep genomen en ik had krokante gamba's met een wasabischuim en zoetzuren groenten.
Als hoofdgerecht heeft mijn vrouw heeft de zeebaars met zeevruchtenrisotto, en ik de hertenbiefstukjes met een heerlijke cantarellensaus.
Dit was beide erg goed op smaak en zeer mooi gepresenteerd.
Als na hebben we een tarte tatin van peer met kaneelijs, en een hazelnoten parade genomen dit waren beide een lust voor het oog en tong.
De service was weer zeer professioneel maar niet te stijf en met leuke humor.
Er werden mooie wijnen aangeboden voor een hele schappelijke prijs.
Samengevat een super prijskwaliteit verhouding voor een gezellig avondje uit.
Hier komen we snel weer terug.
Boelsy .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2012
Voor de 2e keer dit jaar bij De Potkachel gegeten en het was wederom bijzonder goed bevallen.We hadden de romige tomatensoep (2 x), Normandisch vispotje met verse tagliatelle (1 x), de hertenbiefstukjes (1 x) en de chocolademousse (2 x). Alles was erg lekker en werd op een mooie wijze gepresenteerd. Ook niet steeds lang hoeven te wachten. Prima!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2012
We waren hier voor de 2e keer voor een korte vakantie, omdat wij de eerste keer al tevreden waren over het gebodene dus weer naar de "Potkachel". Wederom zijn we niet teleurgesteld in onze verwachting. Het eten was weer van uitmuntende kwaliteit, en een plaatje om te zien, dit geld zeker voor de desserts, mooi en smaakvol!
De bediening profesioneel, en vriendelijk met een zekere onderkoelde humor, die mij wel aanspreekt.
Ons besluit staat vast, we komen hier zeker terug, ook al is het voor ons helemaal aan de andere kant van het land!
Cor Z.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Heerlijk gegeten en gedronken. Kwalitatief zeer hoogstaand, goede ambiance, keurig verzorging en precies genoeg. Vooral de desserts zijn een lust voor het oog en de binnenste mens
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2012
2 avonden gegeten als onderdeel van Heuvellandarrangement.
Prettige sfeer en heerlijk eten! Voldoende keus met ook de mogelijkheid om met toeslag gerechten buiten het arrangement menu te kiezen.
Hoewel niet storend of stijf, mag de bediening nog iets minder formeel. Dit is uiteraard heel persoonlijk. Nog een keertje? Jazeker!
BartJanssen .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2012
Met onze Sociëteit een geweldige dag beleefd bij De Potkachel. Ontvangst voor het WK wielrennen met een zeer goed taartenbuffet, `s avonds geëindigd met een voortreffelijk koud en warmbuffel.
Vriendelijke, snelle, behulpzame bediening met eten en drinken van een zeer hoog niveau, Complimenten !
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2012
Tijdens het wk wielrennen een etentje met ouders in dit restaurant gehad.
Het eten werd prachtig/kleurvol maar niet te uitbundig opgediend. Het was zeer smaakvol en in juiste porties.
De sfeer in het restaurant was lekker relaxed, niet te chique maar toch veel stijl.
Kort samengevat een hele fijne avond gehad!