De Potkachel

Meer informatie over restaurant De Potkachel

Maandag t/m Zondag

J. O.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Na twee jaar geleden hier heerlijk en gezellig te hebben gedineerd hebben wij hier weer een tafel gereserveerd. Bij binnenkomst was er niemand die ons ontving dus maar het overvolle restaurant binnengegaan waar ons werd verteld maar een vrije tafel op te zoeken. Bij de bestelling van de gerechten werd er bestek bij mijn vrouw weggehaald zodat ze alleen een vork en mes over hield. Haar voorgerecht bestond uit een garnalencocktail die ze dus heeft moeten nuttigen met een vork en mes van het hoofdgerecht. De wijn werd al gebracht en geopend tijdens het aperitief, we moesten zelf maar inschenken. Het hoofdgerecht voor mij een trio van wild en voor mijn vrouw tournedos werd geserveerd zonder b.v. een patatje. In een nagerecht hadden we geen trek. Zelf nam ik een Irish coffee waar ze volgens mij maar enkele druppels whisky in hadden gedaan en dat voor een bedrag van 8,50. Wij gaan hier dus nooit meer dineren een heel verschil met een ander restaurant waar we twee dagen hiervoor hadden gedineerd.
Mayke R.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Al een paar keer gegeten bij de Potkachel en het is iedere keer lekker. Wij hadden deze keer een heerlijk tomatensoepje, leuk opgediend en een maaltijdsalade zalm, lekker met kappertjes en een lekkere dressing en wat opvalt, enorm veel zalm. Verder hebben ze bij de Potkachel super lekkere huiswijn. Wij hebben nu rood, rosé, droog wit en riesling gehad en ze zijn stuk voor stuk erg lekker. De bediening is altijd top. Wij vinden het echt een aanrader
Bkoekkoek K.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Binnen een zeer nette ambiance en een kwalitatief uitstekende maaltijd, zeer mooie mise en scene en een geweldige prijs/kwaliteits verhouding. Voor de hotel arrangementen mag best meer gevraagd worden, koopje t.o.v. hetgeen je ervoor krijgt.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Hier 14 en 15 juli gegeten tijdens ons verblijf hier en was weer prima, zoals ook toen wij hier een aantal jaren geleden een hotelkamer hadden en dineerden. Zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Kunnen wij iedereen aanraden en onthouden we zelf ook weer voor een volgende keer.
jolande S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Het restaurant ziet er mooi uit. De keuken is echter maar tot 20.30 uur open. Dus toen wij om 20.00 uur kwamen eten waren we de enige nog in het restaurant. De zalm die we hadden als hoofdgerecht was lekker, maar helaas niet echt warm. De bediening was vriendelijk, maar doordat we in de keuken keken vanaf ons tafeltje zagen we dat alles al opgeruimd en schoon was voordat wij het eten zelfs maar op tafel hadden
Lia P.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
De uitstraling van het restaurant weerspiegelt niet de topkwaliteit van het eten. Zo kom je dus bij een zeer aangename verrassing uit! Voortreffelijk gegeten aan een zeer democratische prijs.
FerryTheunisse .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
We komen hier jaarlijks vanwege de fantastische keuken. Het feit dat je dan ook kan blijven slapen in een nette hotelkamer met fantastische badkamer maakt het compleet.
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Vanwege de goede recensies een bezoek gebracht aan de Potkachel in Berg&Terblijt. Het viel ons toch wel tegen. Het restaurant oogt wat gedateerd hetgeen op zich natuurlijk geen bezwaar hoeft te zijn. De eigenaresse leek in het begin erg star maar werd gelukkig later wel wat vriendelijker. De gerechten waren saai gegarneerd en qua smaak ook niet bijzonder. Jammer...een gemiste kans of is de 'drive' uit dit restaurant verdwenen ? Wij vrezen het laatste.
Ilja H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
"Er kan nog geen frietje vanaf". Misschien wel het minst gastvrije restaurant waar ik ooit ben gaan eten, "gezien en gezien worden" is het credo. Een hoop poeha over de kok en hoe blij mensen wel niet mogen zijn dat hij voor ze kookt. Ik snap nu opeens waarom er geen "locals" komen...
Sanfun J.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2015
Prima gegeten voor een relatief laag bedrag (arrangement in combinatie met verblijf). Met name de hertenfilet (voorgerecht) en de reerug (hoofdgerecht) waren van hoge kwaliteit. De toetjes waren eveneens verrassend lekker.
Bij binnenkomst konden we kiezen uit 3 verschillende soepen als voorgerecht, drie hoofdgerechten, en drie nagerechten binnen het arrangement. Als we iets anders wilden dan de voorgeschreven gerechten kwam er een toeslag bovenop. Wellicht is het handig om niet alleen soep aan te bieden als voorgerecht.
Wij vonden het zelf geen probleem de toeslag te betalen want we vonden het eten erg lekker. Ook is het doorgaans niet gebruikelijk een toetje aan het begin van je bestelling al door te moeten geven. Dit moest omdat wij het arrangement hadden. De reden hiervoor was wel grappig. Zo zou men efficiënter werken en het arrangement voor deze prijs kunnen aanbieden. Anders niet? Klant is koning? Je wil natuurlijk niet het gevoel hebben dat je een koopje hebt (dat was het natuurlijk wel) en daarom minder aandacht krijgt. Verder was de bediening prima hoor! Maar dit was wel een beetje apart. We zouden zeker terugkomen.
OldBoss .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Hele hartelijke ontvangst in een sfeervol hotel. Keurig verzorgde kamer(s) die evt. met een lift bereikbaar zijn.
Een gezellig restaurant, waarvan de bediening prima verzorgd is. Vriendelijk en zeer oplettend.
Het eten is super en zeker ook de opmaak van de borden. Hier wordt je vrolijk van. Dat de kok(s) er veel aandacht aan hebben gegeven is in de smaak terug te vinden. Twee avonden heerlijk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.
Het is een aanrader voor mensen die naar Zuid-Limburg gaan en eens niet in Maastricht of Valkenburg willen verblijven. Overnachten en eten bij restaurant de Potkachel te Berg en Terblijt, zekjer doen
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2014
Hier twee nachten gelogeerd en ook gedineerd. In met de calorieën alleen een a la Carré hoofdgerecht. Er zouden specifieke seniorenmenu's moeten zijn dan schrikt de Weegschaal niet zo. Het gerecht zag er prima uit en dito smaak. Daar dachten kennelijk velen over, want beide avonden alle tafels bezet, maar niet alleen met hotelgasten, maar ook met mensen van buiten het hotel. Een aanrader!
Ik kan maar een datum aanklikken, maar dit geldt dus voor twee avonden.
hverbon V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2014
Wij hebben gelogeerd in het hotel en 2 dagen genoten van de prachtige gerechten zoals asperge met ham en ei, vispotje en scholfilet met een garnituur van groene asperge en een risotto van groene biet. De gerechten worden geserveerd als een plaatje op je bord. Alles wordt bereid met streekproducten met uitzondering van vis.
Nicole D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2014
Het eten was goed. Al weten we eigenlijk niet precies wat ons voorafje was. We hadden de diverse amuses, maar kregen geen uitleg over wat er in welk glaasje zat. Daarnaast horen een schaaltje zongedroogde tomaten en een bakje olijven niet thuis tussen een selectie amuses.
Hoofdgerecht smaakte goed. Het vlees was goed klaargemaakt. De kok is prima. Maar ook deze gang werd geserveerd zonder enkele uitleg. We dachten eerst dat het aan ons lag, maar ook bij andere gasten ging het zo. Bij het afhalen van de borden kon er ook weinig vriendelijks vanaf. Met name de dame had haar dag niet. Met dergelijke prijzen kan dat echt niet. Op de service valt dus wat te winnen.
Olga V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Onze eerste kennismaking met het heerlijke eten van dit restaurant, waar je toevallig ook nog kan logeren. Daardoor hebben wij drie dagen kunnen genieten van verschillende gerechten, die allen verrukkelijk waren van smaak, maar ook nog een prachtig gepresenteerd werden.
Een ongedwongen Franse sfeer, zelfs onze hondjes waren hier welkom.
We komen hier zeker nog een keer terug.
Ine V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Op vrijdag 4/4/14 hebben wij daar gegeten. Wat een verrassing en wat hebben wij genoten. De aspergesoep was heerlijk (gelukkig zaten er asperges in met een byte). Als hoofdgerecht heeft mijn man de asperges gegeten en die waren subliem. Ikzelf had een mixed grill. Een plaatje op het bord en erg lekker. Als dessert hadden wij de chocolade compositie van de chef. Werkelijk om je vingers er bij af te likken. Zo lekker!!!!!! Alles vers, we hebben genoten.
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2013
Mooi opgemaakte gerechten met regionale ingredienten waarvan de herkomst bij serveren wordt uitgelegd. Kwaliteitsprodukten met goede variatie in smaak. Echt een aanrader dit restaurant: een zeer goed kwaliteit tegen een redelijke prijs. Sfeervol ingericht en fine sfeer. De meneer zingt vrolijk mee op franse muziek en mevrouw is zeer enthousiast over haar gerechten. Als ik kn de buurt ben ga ik altijd hier naar toe.
Aad B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2013
Goed menu voor een vaste prijs. Ze hebben zelf een hele goede actie op hun website, met tot 50% korting op het menu. Voor € 25,= krijg je een pracht drie-gangen-maaltijd (exclusief drank) . De gerechten zijn smakelijk en mooi gepresenteerd, Bediening is persoonlijk, varieert van licht cynisch tot hartelijk, afhankelijk van het humeur en de tijd van de avond.
Alex T.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2013
6 maart 2013 gegeten in de Potkachel alwaar we ook sliepen in het hotel. Echt heerlijk gegeten, prijs kwaliteit verhouding is subliem. Het enige lastige is wat je moet kiezen van de kaart want de gerechtjes zijn allemaal overheerlijk! Gelukkig aten we er de avond erna weer, wederom een feest voor de smaakpapillen. De bediening is gastvrij, vriendelijk en niet overdreven aanwezig. Echt een aanrader !!
Jj H.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Het eten blinkt uit door eenvoud. Geen overcomplexe smaakvarianten maar gewoon subliem bereide gerechten geserveerd door een vriendelijke bediening en begeleidt door lekkere en betaalbare wijnen. Het pand aan de Rijksweg heeft geen sterren uitstraling, ook qua decor is het vrij eenvoudig. Echter, de prijs / kwaliteit verhouding vind je nergens in Limburg.