De Potkachel

Meer informatie over restaurant De Potkachel

Maandag t/m Zondag

Erik B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Hier 14 en 15 juli gegeten tijdens ons verblijf hier en was weer prima, zoals ook toen wij hier een aantal jaren geleden een hotelkamer hadden en dineerden. Zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Kunnen wij iedereen aanraden en onthouden we zelf ook weer voor een volgende keer.
jolande S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Het restaurant ziet er mooi uit. De keuken is echter maar tot 20.30 uur open. Dus toen wij om 20.00 uur kwamen eten waren we de enige nog in het restaurant. De zalm die we hadden als hoofdgerecht was lekker, maar helaas niet echt warm. De bediening was vriendelijk, maar doordat we in de keuken keken vanaf ons tafeltje zagen we dat alles al opgeruimd en schoon was voordat wij het eten zelfs maar op tafel hadden
Wimgro .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Heel erg gezellig restaurant. Erg leuke bediening. Erg relaxed. Alle tijd voor de klanten. Eten erg lekker. Goed verzorgde kamers.
Kortom voor herhaling vatbaar.
Lia P.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
De uitstraling van het restaurant weerspiegelt niet de topkwaliteit van het eten. Zo kom je dus bij een zeer aangename verrassing uit! Voortreffelijk gegeten aan een zeer democratische prijs.
Thirza A.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Zo ongelooflijk heerlijk delicaat gegeten! Vooral bij de voorgerechten (carpaccio, waterkerssoep, scampi's en garnalencocktail) aten we zowat onze vingers op en deelden we alles omdat alles gewoon té lekker was! Het vlees en de zalm van de hoofdgerechten (mix grill, zalm en vispotje) waren supermals en de groentes precies genoeg gegaard zodat smaken echt tot hun recht komen. De desserts maakten het af. We hadden het totaal niet verwacht toen we aankwamen afgaande op het decor/inrichting (tikkie teveel jarien 90) maar qua ruimte van de hotelkamers, de gemoedelijke doch professionele houding van het personeel matchte helemaal bij het heerlijke eten. Een absolute aanrader, zeker ook voor de omgeving waar zoveel mooie plekken te vinden zijn. Jullie hebben ons weekend-zonder-kids tot een extra hoog verwenniveau getild, hartelijk dank!
FerryTheunisse .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
We komen hier jaarlijks vanwege de fantastische keuken. Het feit dat je dan ook kan blijven slapen in een nette hotelkamer met fantastische badkamer maakt het compleet.
Hlind .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
We hebben er een traditie van gemaakt en komen elk jaar met veel plezier terug bij Gerrit en Joke. Een warm welkom en een geweldige keuken. We vragen ons ons altijd af hoe ze voor zo'n gunstige prijs zo'n kwaliteit op tafel kunnen krijgen, top! Verheugen ons nu al op ons volgend bezoek.
Hedwig en Jeroen van der Linden
Ramon K.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Hier op uitnodiging van mijn moeder gegeten, kwaliteit was wel in orde. Maar wát een ongehoord kleine porties, heb op weg naar huis nog iets anders moeten organiseren om het lege gevoel in de maag te bestrijden. Service is redelijk snel, maar absurd hoge Hollandse spraak. Als Limburger ben ik dat niet gewend. Lijkt ook enigszins erop te liggen want de hele brigade heeft het.
Achteraf koffie, flink garnituur erbij maar veel ongezond spul en een heel teleurstellende plas koffie in een kantine kopje. Inrichting is met forse lagen verf getracht enige gestalte te geven, maar losse draden overal en scheve lijsten etc.
Dit is de eerste en laatste keer.
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Vanwege de goede recensies een bezoek gebracht aan de Potkachel in Berg&Terblijt. Het viel ons toch wel tegen. Het restaurant oogt wat gedateerd hetgeen op zich natuurlijk geen bezwaar hoeft te zijn. De eigenaresse leek in het begin erg star maar werd gelukkig later wel wat vriendelijker. De gerechten waren saai gegarneerd en qua smaak ook niet bijzonder. Jammer...een gemiste kans of is de 'drive' uit dit restaurant verdwenen ? Wij vrezen het laatste.
ruud V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Eerlijk gezegd snap ik de recencies niet waarop ik af op ben gegaan.
Qua eten; Zeer karig ontbijt "uitgebreid ontbijtbuffet" Sorry ik heb het niet gezien. De dame die het buffet probeerde het wel goed te verzorgen.

Het enige warme bij het ontbijt waren de koffie uit de automaat (verkeerd afgesteld??) en de eieren die een welwillende juffrouw voor ons kookte

Wij hadden een arrangement maar daar ook heel schrieperige porties en naar verhouding heel erg dure drankjes

Kamer was prima moet ik zeggen.

Om nu te zeggen nogmaals... NEE

Ilja H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
"Er kan nog geen frietje vanaf". Misschien wel het minst gastvrije restaurant waar ik ooit ben gaan eten, "gezien en gezien worden" is het credo. Een hoop poeha over de kok en hoe blij mensen wel niet mogen zijn dat hij voor ze kookt. Ik snap nu opeens waarom er geen "locals" komen...
Sanfun J.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2015
Prima gegeten voor een relatief laag bedrag (arrangement in combinatie met verblijf). Met name de hertenfilet (voorgerecht) en de reerug (hoofdgerecht) waren van hoge kwaliteit. De toetjes waren eveneens verrassend lekker.
Bij binnenkomst konden we kiezen uit 3 verschillende soepen als voorgerecht, drie hoofdgerechten, en drie nagerechten binnen het arrangement. Als we iets anders wilden dan de voorgeschreven gerechten kwam er een toeslag bovenop. Wellicht is het handig om niet alleen soep aan te bieden als voorgerecht.
Wij vonden het zelf geen probleem de toeslag te betalen want we vonden het eten erg lekker. Ook is het doorgaans niet gebruikelijk een toetje aan het begin van je bestelling al door te moeten geven. Dit moest omdat wij het arrangement hadden. De reden hiervoor was wel grappig. Zo zou men efficiënter werken en het arrangement voor deze prijs kunnen aanbieden. Anders niet? Klant is koning? Je wil natuurlijk niet het gevoel hebben dat je een koopje hebt (dat was het natuurlijk wel) en daarom minder aandacht krijgt. Verder was de bediening prima hoor! Maar dit was wel een beetje apart. We zouden zeker terugkomen.
OldBoss .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Hele hartelijke ontvangst in een sfeervol hotel. Keurig verzorgde kamer(s) die evt. met een lift bereikbaar zijn.
Een gezellig restaurant, waarvan de bediening prima verzorgd is. Vriendelijk en zeer oplettend.
Het eten is super en zeker ook de opmaak van de borden. Hier wordt je vrolijk van. Dat de kok(s) er veel aandacht aan hebben gegeven is in de smaak terug te vinden. Twee avonden heerlijk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.
Het is een aanrader voor mensen die naar Zuid-Limburg gaan en eens niet in Maastricht of Valkenburg willen verblijven. Overnachten en eten bij restaurant de Potkachel te Berg en Terblijt, zekjer doen
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Echt een Super Hotel/Restaurant we hebben er 2 nachten geslapen en 2x Gegeten Vooral De Mix Grill is ook super Zeker een aanrader En De Potkachel Tot volgend jaar :) !!
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Sfeervol (hotel) met restaurant, de bediening is verzorgd, vriendelijk en let goed op. Het eten is super en je proeft dat de kok(s) er veel aandacht aan hebben gegeven. Het was zo lekker dat we besloten ook de 2de avond in het restaurant te blijven eten.
Zeker voor herhaling vatbaar en een aanrader voor mensen die naar Zuid-limburg gaan om niet eens in Maastricht of Valkenburg te gaan eten maar hier bij restaurant de Potkachel te Berg en Terblijt
BLOMSTEEL1954 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
2 dagen gelogeerd en gegeten in Restaurant de Potkachel. Wat een smaaksensatie.
Van voorgerecht tot aan toetje een smaak belevenis.
Goede uitleg van wat alles precies wat was. Aanrader uitstekend.
Minpuntje is de koffie DE uit een automaat. Zo jammer hoort eigenlijk niet thuis in zon toprestaurant.
Hanzel .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2014
Vanavond hier weer heerlijk gegeten. De kalfsribey op gewokte asperge met een mooie dragon saus is een echte aanrader. Asperge soep met zalm vooraf. Mijn partner heeft erg genoten van de met groente gepaneerde scholfilet. Als nagerecht dame de potkachel (ijs met versfruit) En wederom alle gerechten niet allen goed en eerlijk van smaak maar ook plaatjes op het bord.
Bediening onopvallend aanwezig, attent, en vriendelijk.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2014
Hier twee nachten gelogeerd en ook gedineerd. In met de calorieën alleen een a la Carré hoofdgerecht. Er zouden specifieke seniorenmenu's moeten zijn dan schrikt de Weegschaal niet zo. Het gerecht zag er prima uit en dito smaak. Daar dachten kennelijk velen over, want beide avonden alle tafels bezet, maar niet alleen met hotelgasten, maar ook met mensen van buiten het hotel. Een aanrader!
Ik kan maar een datum aanklikken, maar dit geldt dus voor twee avonden.
hverbon .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2014
Wij hebben gelogeerd in het hotel en 2 dagen genoten van de prachtige gerechten zoals asperge met ham en ei, vispotje en scholfilet met een garnituur van groene asperge en een risotto van groene biet. De gerechten worden geserveerd als een plaatje op je bord. Alles wordt bereid met streekproducten met uitzondering van vis.
Nicole D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2014
Het eten was goed. Al weten we eigenlijk niet precies wat ons voorafje was. We hadden de diverse amuses, maar kregen geen uitleg over wat er in welk glaasje zat. Daarnaast horen een schaaltje zongedroogde tomaten en een bakje olijven niet thuis tussen een selectie amuses.
Hoofdgerecht smaakte goed. Het vlees was goed klaargemaakt. De kok is prima. Maar ook deze gang werd geserveerd zonder enkele uitleg. We dachten eerst dat het aan ons lag, maar ook bij andere gasten ging het zo. Bij het afhalen van de borden kon er ook weinig vriendelijks vanaf. Met name de dame had haar dag niet. Met dergelijke prijzen kan dat echt niet. Op de service valt dus wat te winnen.