De Potkachel

Maandag t/m Zondag

Kan beter
Mayke R.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Al een paar keer gegeten bij de Potkachel en het is iedere keer lekker. Wij hadden deze keer een heerlijk tomatensoepje, leuk opgediend en een maaltijdsalade zalm, lekker met kappertjes en een lekkere dressing en wat opvalt, enorm veel zalm. Verder hebben ze bij de Potkachel super lekkere huiswijn. Wij hebben nu rood, rosé, droog wit en riesling gehad en ze zijn stuk voor stuk erg lekker. De bediening is altijd top. Wij vinden het echt een aanrader
Bkoekkoek K.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Binnen een zeer nette ambiance en een kwalitatief uitstekende maaltijd, zeer mooie mise en scene en een geweldige prijs/kwaliteits verhouding. Voor de hotel arrangementen mag best meer gevraagd worden, koopje t.o.v. hetgeen je ervoor krijgt.
Walterdireks .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Hebben voor de tweede keer gegeten bij de potkachel. Was de eerste keer het eten bijna koud bij het opdienen. Nu kwam het hoofdgerecht maar half op tafel de frietjes en de aardappelen bij het andere gerecht waren er niet bij na twee keer vragen kwamen ze dan toch. De aardappeltjes waren nog niet gaar, helaas. Het nagerecht dat je gelijk moest bestellen kwam na herhaaldelijk vragen pas na 45 minuten op tafel. Nog te vermelden dat het helemaal niet druk was in het restaurant dus daar heeft het niet aan gelegen. Andere gasten kregen het of snel of net zo langzaam als wij. We gaan hier dus nog wel overnachten maar niet meer eten.
Loes I.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Het restaurant heeft een heel goede keuken. Alles wordt met creativiteit opgediend. Vooral de Noordzeetong en dan als afsluiting het kaasplankje, dat is verwennen. Ook het servies heeft leuke vormen! Dus een aanrader.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Hier 14 en 15 juli gegeten tijdens ons verblijf hier en was weer prima, zoals ook toen wij hier een aantal jaren geleden een hotelkamer hadden en dineerden. Zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Kunnen wij iedereen aanraden en onthouden we zelf ook weer voor een volgende keer.
jolande S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Het restaurant ziet er mooi uit. De keuken is echter maar tot 20.30 uur open. Dus toen wij om 20.00 uur kwamen eten waren we de enige nog in het restaurant. De zalm die we hadden als hoofdgerecht was lekker, maar helaas niet echt warm. De bediening was vriendelijk, maar doordat we in de keuken keken vanaf ons tafeltje zagen we dat alles al opgeruimd en schoon was voordat wij het eten zelfs maar op tafel hadden
Wimgro .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Heel erg gezellig restaurant. Erg leuke bediening. Erg relaxed. Alle tijd voor de klanten. Eten erg lekker. Goed verzorgde kamers.
Kortom voor herhaling vatbaar.
Lia P.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
De uitstraling van het restaurant weerspiegelt niet de topkwaliteit van het eten. Zo kom je dus bij een zeer aangename verrassing uit! Voortreffelijk gegeten aan een zeer democratische prijs.
Thirza A.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Zo ongelooflijk heerlijk delicaat gegeten! Vooral bij de voorgerechten (carpaccio, waterkerssoep, scampi's en garnalencocktail) aten we zowat onze vingers op en deelden we alles omdat alles gewoon té lekker was! Het vlees en de zalm van de hoofdgerechten (mix grill, zalm en vispotje) waren supermals en de groentes precies genoeg gegaard zodat smaken echt tot hun recht komen. De desserts maakten het af. We hadden het totaal niet verwacht toen we aankwamen afgaande op het decor/inrichting (tikkie teveel jarien 90) maar qua ruimte van de hotelkamers, de gemoedelijke doch professionele houding van het personeel matchte helemaal bij het heerlijke eten. Een absolute aanrader, zeker ook voor de omgeving waar zoveel mooie plekken te vinden zijn. Jullie hebben ons weekend-zonder-kids tot een extra hoog verwenniveau getild, hartelijk dank!
Hlind .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
We hebben er een traditie van gemaakt en komen elk jaar met veel plezier terug bij Gerrit en Joke. Een warm welkom en een geweldige keuken. We vragen ons ons altijd af hoe ze voor zo'n gunstige prijs zo'n kwaliteit op tafel kunnen krijgen, top! Verheugen ons nu al op ons volgend bezoek.
Hedwig en Jeroen van der Linden
FerryTheunisse .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
We komen hier jaarlijks vanwege de fantastische keuken. Het feit dat je dan ook kan blijven slapen in een nette hotelkamer met fantastische badkamer maakt het compleet.
Ramon K.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Hier op uitnodiging van mijn moeder gegeten, kwaliteit was wel in orde. Maar wát een ongehoord kleine porties, heb op weg naar huis nog iets anders moeten organiseren om het lege gevoel in de maag te bestrijden. Service is redelijk snel, maar absurd hoge Hollandse spraak. Als Limburger ben ik dat niet gewend. Lijkt ook enigszins erop te liggen want de hele brigade heeft het.
Achteraf koffie, flink garnituur erbij maar veel ongezond spul en een heel teleurstellende plas koffie in een kantine kopje. Inrichting is met forse lagen verf getracht enige gestalte te geven, maar losse draden overal en scheve lijsten etc.
Dit is de eerste en laatste keer.
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Vanwege de goede recensies een bezoek gebracht aan de Potkachel in Berg&Terblijt. Het viel ons toch wel tegen. Het restaurant oogt wat gedateerd hetgeen op zich natuurlijk geen bezwaar hoeft te zijn. De eigenaresse leek in het begin erg star maar werd gelukkig later wel wat vriendelijker. De gerechten waren saai gegarneerd en qua smaak ook niet bijzonder. Jammer...een gemiste kans of is de 'drive' uit dit restaurant verdwenen ? Wij vrezen het laatste.
ruud V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Eerlijk gezegd snap ik de recencies niet waarop ik af op ben gegaan.
Qua eten; Zeer karig ontbijt "uitgebreid ontbijtbuffet" Sorry ik heb het niet gezien. De dame die het buffet probeerde het wel goed te verzorgen.

Het enige warme bij het ontbijt waren de koffie uit de automaat (verkeerd afgesteld??) en de eieren die een welwillende juffrouw voor ons kookte

Wij hadden een arrangement maar daar ook heel schrieperige porties en naar verhouding heel erg dure drankjes

Kamer was prima moet ik zeggen.

Om nu te zeggen nogmaals... NEE

Ilja H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
"Er kan nog geen frietje vanaf". Misschien wel het minst gastvrije restaurant waar ik ooit ben gaan eten, "gezien en gezien worden" is het credo. Een hoop poeha over de kok en hoe blij mensen wel niet mogen zijn dat hij voor ze kookt. Ik snap nu opeens waarom er geen "locals" komen...
Sanfun J.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2015
Prima gegeten voor een relatief laag bedrag (arrangement in combinatie met verblijf). Met name de hertenfilet (voorgerecht) en de reerug (hoofdgerecht) waren van hoge kwaliteit. De toetjes waren eveneens verrassend lekker.
Bij binnenkomst konden we kiezen uit 3 verschillende soepen als voorgerecht, drie hoofdgerechten, en drie nagerechten binnen het arrangement. Als we iets anders wilden dan de voorgeschreven gerechten kwam er een toeslag bovenop. Wellicht is het handig om niet alleen soep aan te bieden als voorgerecht.
Wij vonden het zelf geen probleem de toeslag te betalen want we vonden het eten erg lekker. Ook is het doorgaans niet gebruikelijk een toetje aan het begin van je bestelling al door te moeten geven. Dit moest omdat wij het arrangement hadden. De reden hiervoor was wel grappig. Zo zou men efficiënter werken en het arrangement voor deze prijs kunnen aanbieden. Anders niet? Klant is koning? Je wil natuurlijk niet het gevoel hebben dat je een koopje hebt (dat was het natuurlijk wel) en daarom minder aandacht krijgt. Verder was de bediening prima hoor! Maar dit was wel een beetje apart. We zouden zeker terugkomen.
OldBoss .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Hele hartelijke ontvangst in een sfeervol hotel. Keurig verzorgde kamer(s) die evt. met een lift bereikbaar zijn.
Een gezellig restaurant, waarvan de bediening prima verzorgd is. Vriendelijk en zeer oplettend.
Het eten is super en zeker ook de opmaak van de borden. Hier wordt je vrolijk van. Dat de kok(s) er veel aandacht aan hebben gegeven is in de smaak terug te vinden. Twee avonden heerlijk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.
Het is een aanrader voor mensen die naar Zuid-Limburg gaan en eens niet in Maastricht of Valkenburg willen verblijven. Overnachten en eten bij restaurant de Potkachel te Berg en Terblijt, zekjer doen
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Echt een Super Hotel/Restaurant we hebben er 2 nachten geslapen en 2x Gegeten Vooral De Mix Grill is ook super Zeker een aanrader En De Potkachel Tot volgend jaar :) !!
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Sfeervol (hotel) met restaurant, de bediening is verzorgd, vriendelijk en let goed op. Het eten is super en je proeft dat de kok(s) er veel aandacht aan hebben gegeven. Het was zo lekker dat we besloten ook de 2de avond in het restaurant te blijven eten.
Zeker voor herhaling vatbaar en een aanrader voor mensen die naar Zuid-limburg gaan om niet eens in Maastricht of Valkenburg te gaan eten maar hier bij restaurant de Potkachel te Berg en Terblijt
BLOMSTEEL1954 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
2 dagen gelogeerd en gegeten in Restaurant de Potkachel. Wat een smaaksensatie.
Van voorgerecht tot aan toetje een smaak belevenis.
Goede uitleg van wat alles precies wat was. Aanrader uitstekend.
Minpuntje is de koffie DE uit een automaat. Zo jammer hoort eigenlijk niet thuis in zon toprestaurant.