De Potkachel

7,2
6,9
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Prijs was goed
Bedden zijn aan vervanging toe.
Ontbijt niets op aan te merken.
Diner zeer slecht slakken en mosselen
Waren te lang gegaard en dus lelker taai.
Groente uit een magnetronzakje
Dus diner laten staan maar moest wel
Betalen.
1x geweest en gelijk de laatste keer.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Zijn twee dagen geweest,voor twee avonden diners besteld a€15,- pp.3 gangen.maar wat blijkt bij het meeste wat je besteld zit een toeslag.tegenvaller.voorgerecht slakken genomen,te lang gegaard.
Hoofdgerecht mosselen in een pannetje genomen,ook te lang gegaard dus alles was net rubber wasr je op zat te kauwen.alleen de de friet was goed.en het nagerecht.de groente bij het hoofdgerecht kwam uit een magnetron zakje ,ook weer een minpunt.Hoofdgerecht gerecht laten staan,hebben ze weer meegenomen maar kreeg wel ff de rekening.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Slakken ,net rubber
Mosselen net rubber.
Groente uit een magnetronzakje.
Hoofdgerecht laten staan maar wel
De rekening gekregen.
Dus de keuken is diep triest.
Gebruiken volgens mij geen verse
Ingrediënten.
Eén keer geweest en gelijk de laatste keer.
JanenRini .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Restaurant de Potkachel annex hotel Holland is een knus en gezellig hotel-restaurant, gelegen in een prachtige omgeving op korte afstand van Maastricht en Valkenburg. Prachtige wandelroutes in de directe omgeving.
We hadden een mooie nette kamer met grote badkamer met inloopdouche met regendouche- en gewone douchekop.
Het eten was heerlijk (carpaccio, zomerspiesjes, zeewolf, zuurvlees, ietsie pietsie en compositie). Prima keuken en vriendelijke bediening. Ontbijtzaal met mooi uitzicht.
We hebben er drie dagen verbleven en het is ons prima bevallen. Zeker voor herhaling vatbaar.
Verbeterpuntje: fatsoenlijke kleerhangers.
Carla A.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Who wat er echt uitsprong bij de potkachel was het drie gangan diner ,wat superrrrrrrr.
Prachtig opgemaakte borden, ik vond het haute cuisine en wat een keuze .
Nou kokkie super top dank je wel.????
ReTi .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Als voorgerechten scampi's en paté gekozen. De scampi's waren redelijk van kwaliteit maar kun je toch beter aan de kust bestellen. De paté was smaakloos en keihard, kwam waarschijnlijk zo uit de koelkast. De bijbehorende compote was waterig en eveneens zonder smaak.
Als hoofdgerechten zeewolf en mixed grill. De vis was niet op smaak en het vlees was gewoon slecht gebakken: taai en zonder smaak. Het geheel van beide gerechten ook zonder enige fantasie opgediend met wederom een smaakloze en niet eens beetgare halve wortel, roosje broccoli, stukje lof en paar schijfjes aardappel. De stukjes vlees van de mixed waten heel droog naast elkaar gelegd en de bijkomende sausjes stonden waarschijnlijk al klaar want waren bovenop al gekleurd.
En voor dit voor- en hoofdgerecht moet je dan € 28,00 per persoon betalen als je gewoon van de kaart eet. Kom je voor of na een bepaalde tijd dan betaal je de helft bleek achteraf, inclusief een dessert, maar dat verteld de ober er niet bij.. Al met al uitermate teleurstellend en het geld zeer zeker niet waard, inclusief drie drankjes € 65,00 af moeten rekenen! Ongezellig en oubollig, bij aankomst een lege eetzaal, we hadden beter moeten weten. We komen hier niet uit de buurt maar kunnen ons niet voorstellen dat anderen deze kwaliteit de hemel inprijzen.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Wij mogen ons tot de vaste gasten rekenen, omdat wij keer op keer tevreden zijn over de gastvrijheid van de eigenaars en het personeel, het verrukkelijke eten en de kamer. De verhouding prijs-kwaliteit is belachelijk goed. Elke keer als bij ons de gedachte opkomt: zullen we er even tussen uit? kunnen wij alleen maar denken: yes, op naar restaurant de Potkachel en hotel Holland. Wij moeten daar 2 uur met de auto voor rijden en wij zijn niet eenkennig wat betreft het buiten de deur eten en slapen in binnen- en buitenland. Maar dit adres steekt met kop en schouder boven het gemiddelde uit.
Olgavanveen .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Met de kerstdagen ons lekker culinair laten verwennen in de Potkachel en verbleven in bijbehorende hotel Holland. De eerst dag was een heerlijk 6-gangen kerstdiner met veel afwisselende smaken.
De tweede dag een verrukkelijk 3-gangen keuze menu met als afsluiting de onweerstaanbare chocolade verleidingen. De tournedos was inderdaad botermals en de bijbestelde krieltjes heerlijk. De derde dag weer genoten van de lekkere carpaccio en cannelloni, afgesloten met een kaasplankje en een bijpassend portje. Kortom dit was ons vierde verblijf en zeker niet de laatste in dit ontspannen en sfeervolle restaurant en hotel met zeer attent en vriendelijk personeel.
Jeanrutten .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Gemoedelijk en gezellig met aandacht voor de gast. Gerechten smakelijk en prachtig opgemaakt. Formule van drie gangen menu, mooie porties. Na drie gangen heb je voldoende gegeten, niet te veel. De bediening is vriendelijk, attent, zonder overdrijven. Kortom, je kan hier goed en op je gemak eten. Verschillende vleesgerechten mooi gepresenteerd met verschillende groente. Nagerechten verrassend gevarieerd en zeer aan te raden.
Sjoerd D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Wij, (Marcel, Helma, Corrie en Sjoerd) hadden op 14 en 15 december 2015 een arrangement geboekt bij de Potkachel. Dit is een leuk en gezellig hotel/restaurant met leuke vriendelijke bediening. Ook het eten staat hier hoog in het vaandel. Heerlijke en nette opgemaakte borden met voortreffelijke gerechten. Top!
Henny H.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Wij hebben een heerlijk weekend gehad in de potkachel.
Klein,knus, heel vriendelijk personeel en bovenal een uitmuntende keuken en dat alles voor een
goede prijs.
Het hotel is gunstig gelegen tussen Valkenburg en Maastricht.
Al met al een aanrader!
Truus L.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Met vier personen hebben wij in verhouding naar de prijs, uitermate goed gegeten. Borden waren mooi opgemaakt, de hoeveelheden waren zeer goed. Producten waren vers. De tomatensoep een aanrader. De service vriendelijk en behulpzaam.........volgend jaar gaan wij de potkachel wederom gebruiken als uitvalsbasis.
Els D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Super dagen gehad. Mooie kamer met als verrassing een jacuzzi. Alleen bij gebruik van toilet geen privesie door dat de kamer en de badkamer niet gescheiden zijn door een muur maar door een rieten rolgordijn. Het eten was heel lekker. Heerlijke soep, mooi opgediend hoofdgerecht met "vergeten" groenten. Jammer is dan weer dat bij wat voor gerecht dan ook, je steeds dezelfde groenten krijgt. Heerlijke hete frietjes. Nagerecht alleen met ijs. Als je daar van houdt zit je zeker goed. Want het zag er smaakvol en verrassend uit. Darrom nam ik koffie waar lekkere snoeperijtjes bij zaten. Personeel: vonden we in eerste instantie nors maar dat bracht misschien de drukte met zich mee. Verder vlotte vriendelijke bediening. Voor ons een adres om zeker nog eens terug te gaan.
Mónica D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
we hebben hier gelogeerd en 1 avond gegeten. Hotel is echt een aanrader, keurig. Ligt heel
gunstig voor uitstapjes naar o.a. Aken. Het eten was werkelijk voortreffelijk, mooie smaken, heel mooi opgediend en erg aardig personeel.
Jofro .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Wij hebben er heerlijk gegeten in een gezellige ambiance.
Onze complimenten voor de bediening en zeker voor de kok.

Wij gaan er zeker nog een keer terug.
Piep1934 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Alles was fantastisch,het decor,de bediening en tenslotte het eten.
alles was werkelijk perfect,wat is die kok een kunstenaar.
We zijn 3 dagen geweest en hebben van alles en nog wat gegeten,
We gaan beslist nog eens terug.Top restaurant.
Jan O.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Na twee jaar geleden hier heerlijk en gezellig te hebben gedineerd hebben wij hier weer een tafel gereserveerd. Bij binnenkomst was er niemand die ons ontving dus maar het overvolle restaurant binnengegaan waar ons werd verteld maar een vrije tafel op te zoeken. Bij de bestelling van de gerechten werd er bestek bij mijn vrouw weggehaald zodat ze alleen een vork en mes over hield. Haar voorgerecht bestond uit een garnalencocktail die ze dus heeft moeten nuttigen met een vork en mes van het hoofdgerecht. De wijn werd al gebracht en geopend tijdens het aperitief, we moesten zelf maar inschenken. Het hoofdgerecht voor mij een trio van wild en voor mijn vrouw tournedos werd geserveerd zonder b.v. een patatje. In een nagerecht hadden we geen trek. Zelf nam ik een Irish coffee waar ze volgens mij maar enkele druppels whisky in hadden gedaan en dat voor een bedrag van 8,50. Wij gaan hier dus nooit meer dineren een heel verschil met een ander restaurant waar we twee dagen hiervoor hadden gedineerd.
Mayke R.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Al een paar keer gegeten bij de Potkachel en het is iedere keer lekker. Wij hadden deze keer een heerlijk tomatensoepje, leuk opgediend en een maaltijdsalade zalm, lekker met kappertjes en een lekkere dressing en wat opvalt, enorm veel zalm. Verder hebben ze bij de Potkachel super lekkere huiswijn. Wij hebben nu rood, rosé, droog wit en riesling gehad en ze zijn stuk voor stuk erg lekker. De bediening is altijd top. Wij vinden het echt een aanrader
Bkoekkoek K.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Binnen een zeer nette ambiance en een kwalitatief uitstekende maaltijd, zeer mooie mise en scene en een geweldige prijs/kwaliteits verhouding. Voor de hotel arrangementen mag best meer gevraagd worden, koopje t.o.v. hetgeen je ervoor krijgt.
Walterdireks .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Hebben voor de tweede keer gegeten bij de potkachel. Was de eerste keer het eten bijna koud bij het opdienen. Nu kwam het hoofdgerecht maar half op tafel de frietjes en de aardappelen bij het andere gerecht waren er niet bij na twee keer vragen kwamen ze dan toch. De aardappeltjes waren nog niet gaar, helaas. Het nagerecht dat je gelijk moest bestellen kwam na herhaaldelijk vragen pas na 45 minuten op tafel. Nog te vermelden dat het helemaal niet druk was in het restaurant dus daar heeft het niet aan gelegen. Andere gasten kregen het of snel of net zo langzaam als wij. We gaan hier dus nog wel overnachten maar niet meer eten.