De Potkachel

Maandag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant De Potkachel

B. V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2018
Jammer dat je bij een menu voor bijna alles moet bijbetalen. De rode huiswijn Merlot was heerlijk. De grootste afknapper kwam toen ik aan de dame, de eigenaresse?, die de bestelling opnam om een karafje kraanwater vroeg. De reactie kwam vanuit de hoogte dat ze daar niet aan konden beginnen, en dat ze me wel een flesje mineraalwater kon geven. Echter wel tegen betaling.
Dit is echt het eerste restaurant in zeker 25 jaar die kraanwater erbij weigerde, en dan geantwoord vanuit een hoogte dat zij belangrijker was dan ik. En in die 25 jaar ben ik zakelijk erg vaak in restaurants in binnen- en buitenland geweest. Daar kon het altijd wel, en vaak hoefde je daar niet eens naar te vragen. Dat werd gedaan, vaak met n stukje brood, om je van harte welkom te heten.
Deze dame heeft ons bij wijze van spreken weggejaagd om nooit meer terug te komen. Zij moet nog erg veel leren om klanten het gevoel te geven dat ze welkom zijn.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
In de afgelopen 10 jaar reeds twee of drie keer in dit hotel geweest naast ook nog wel twee andere hotels in Berg en Terblijt. Nu de keus weer op dit hotel en het was nog steeds prima. Vriendelijke ontvangst, fraaie ruime slaapkamer met goed onderhouden sanitair. Nu ook een fraaie actie: korting op een driegangenmenu, als je voor een bepaald tijdstip bestelt. Handig en prettig en heel veel mensen maakten er gebruik van. De twee doordeweekse avonden, dat we er waren en daar dineerden, stroomde het steeds vrijwel volledig vol.
Heerlijke Franse muziek van o.a. Gilbert Becaud; dat fijne genre.
Dat zegt wel wat en het eten zag er ook zeer creatief uit en smaakte prima. Allemaal redenen om een volgende keer weer hier naar toe te gaan.
Pieter J.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Na een verblijf van 4 dagen is dit voor mij een hotel waar ik nooit meer zal terug komen.
De bedrijfsvoering wordt gedaan door de eigenaren zij zijn zeer onvriendelijkheid en ondeskundig een cursus klantvriendelijkheid zal hier zeker op zijn plaats zijn.
De bedrijfsvoering bestaat uit regeltjes en dwangsommen zoals,
- Diner moet je aan tafel tussen 17.45 en 18.00 uur doe je dat niet 5.=€ boete per persoon, hoe kunnen het verzinnen.
- Nagerecht te gelijk bestellen met voor en hoofdgerecht doe je dat niet dan moet je een meerprijs betalen van 1,50€ per persoon.
- Het ontbijt is acceptabel
- Het diner is ver onder de maat met heel veel diepvries wat in de magnetron opgewarmd wordt.
Na al onze ervaringen in dit hotel zullen wij hier nooit meer terug komen, het krijgt van mij een score van een 4
Kyara H.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Spontaan gaan uiteten bij de Potkachel. Vriendelijk ontvangst. Heerlijk gegeten! Mooi opgediend, lekker op smaak en eens anders dan anders. Hardwerkend personeel. Respect voor deze mensen op leeftijd! Wij komen zeker nog eens terug!
Madelief B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Lekker uitgebreid gegeten voor een prima prijs , aardig personeel,snelle service echter een puntje van kritiek: De soep was aan de zoute kant verder alles in orde.
Corry V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Goed hotel, heel schoon en vriendelijke mensen! Goed restaurant met redelijke prijzen en goed glas wijn... Een hotel om zeker terug te komen hoor!! Prettig verblijf gehad...
Frans B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Het Hotel ligt idiaal als je wilt gaan wandelen en of fietsen, of een dagje Maastricht wilt doen. Het is zuiver en keurig verzorgd met ruime kamers en badkamer. De service is goed, beetje zakelijk, maar je weet waar je aan toe bent. We hebben er twee keer heerlijk gegeten, en voor de prijs vanaf...hoef je het niet te laten, zelfs de huiswijn was geweldig. Maar ja, je verwacht niet anders van een Hotel met een knipoog naar Frankrijk. Zelf de Franse muziek brengt je over de landgrenzen. Gewoon een aanrader dit Hotel.
Fred S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Zijn twee dagen geweest,voor twee avonden diners besteld a€15,- pp.3 gangen.maar wat blijkt bij het meeste wat je besteld zit een toeslag.tegenvaller.voorgerecht slakken genomen,te lang gegaard.
Hoofdgerecht mosselen in een pannetje genomen,ook te lang gegaard dus alles was net rubber wasr je op zat te kauwen.alleen de de friet was goed.en het nagerecht.de groente bij het hoofdgerecht kwam uit een magnetron zakje ,ook weer een minpunt.Hoofdgerecht gerecht laten staan,hebben ze weer meegenomen maar kreeg wel ff de rekening.
JanenRini .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Restaurant de Potkachel annex hotel Holland is een knus en gezellig hotel-restaurant, gelegen in een prachtige omgeving op korte afstand van Maastricht en Valkenburg. Prachtige wandelroutes in de directe omgeving.
We hadden een mooie nette kamer met grote badkamer met inloopdouche met regendouche- en gewone douchekop.
Het eten was heerlijk (carpaccio, zomerspiesjes, zeewolf, zuurvlees, ietsie pietsie en compositie). Prima keuken en vriendelijke bediening. Ontbijtzaal met mooi uitzicht.
We hebben er drie dagen verbleven en het is ons prima bevallen. Zeker voor herhaling vatbaar.
Verbeterpuntje: fatsoenlijke kleerhangers.
Carla A.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Who wat er echt uitsprong bij de potkachel was het drie gangan diner ,wat superrrrrrrr.
Prachtig opgemaakte borden, ik vond het haute cuisine en wat een keuze .
Nou kokkie super top dank je wel.????
ReTi .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Als voorgerechten scampi's en paté gekozen. De scampi's waren redelijk van kwaliteit maar kun je toch beter aan de kust bestellen. De paté was smaakloos en keihard, kwam waarschijnlijk zo uit de koelkast. De bijbehorende compote was waterig en eveneens zonder smaak.
Als hoofdgerechten zeewolf en mixed grill. De vis was niet op smaak en het vlees was gewoon slecht gebakken: taai en zonder smaak. Het geheel van beide gerechten ook zonder enige fantasie opgediend met wederom een smaakloze en niet eens beetgare halve wortel, roosje broccoli, stukje lof en paar schijfjes aardappel. De stukjes vlees van de mixed waten heel droog naast elkaar gelegd en de bijkomende sausjes stonden waarschijnlijk al klaar want waren bovenop al gekleurd.
En voor dit voor- en hoofdgerecht moet je dan € 28,00 per persoon betalen als je gewoon van de kaart eet. Kom je voor of na een bepaalde tijd dan betaal je de helft bleek achteraf, inclusief een dessert, maar dat verteld de ober er niet bij.. Al met al uitermate teleurstellend en het geld zeer zeker niet waard, inclusief drie drankjes € 65,00 af moeten rekenen! Ongezellig en oubollig, bij aankomst een lege eetzaal, we hadden beter moeten weten. We komen hier niet uit de buurt maar kunnen ons niet voorstellen dat anderen deze kwaliteit de hemel inprijzen.
Huub B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Wij mogen ons tot de vaste gasten rekenen, omdat wij keer op keer tevreden zijn over de gastvrijheid van de eigenaars en het personeel, het verrukkelijke eten en de kamer. De verhouding prijs-kwaliteit is belachelijk goed. Elke keer als bij ons de gedachte opkomt: zullen we er even tussen uit? kunnen wij alleen maar denken: yes, op naar restaurant de Potkachel en hotel Holland. Wij moeten daar 2 uur met de auto voor rijden en wij zijn niet eenkennig wat betreft het buiten de deur eten en slapen in binnen- en buitenland. Maar dit adres steekt met kop en schouder boven het gemiddelde uit.
Olga V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Met de kerstdagen ons lekker culinair laten verwennen in de Potkachel en verbleven in bijbehorende hotel Holland. De eerst dag was een heerlijk 6-gangen kerstdiner met veel afwisselende smaken.
De tweede dag een verrukkelijk 3-gangen keuze menu met als afsluiting de onweerstaanbare chocolade verleidingen. De tournedos was inderdaad botermals en de bijbestelde krieltjes heerlijk. De derde dag weer genoten van de lekkere carpaccio en cannelloni, afgesloten met een kaasplankje en een bijpassend portje. Kortom dit was ons vierde verblijf en zeker niet de laatste in dit ontspannen en sfeervolle restaurant en hotel met zeer attent en vriendelijk personeel.
jeanrutten .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Gemoedelijk en gezellig met aandacht voor de gast. Gerechten smakelijk en prachtig opgemaakt. Formule van drie gangen menu, mooie porties. Na drie gangen heb je voldoende gegeten, niet te veel. De bediening is vriendelijk, attent, zonder overdrijven. Kortom, je kan hier goed en op je gemak eten. Verschillende vleesgerechten mooi gepresenteerd met verschillende groente. Nagerechten verrassend gevarieerd en zeer aan te raden.
Sjoerd D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Wij, (Marcel, Helma, Corrie en Sjoerd) hadden op 14 en 15 december 2015 een arrangement geboekt bij de Potkachel. Dit is een leuk en gezellig hotel/restaurant met leuke vriendelijke bediening. Ook het eten staat hier hoog in het vaandel. Heerlijke en nette opgemaakte borden met voortreffelijke gerechten. Top!
Henny H.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Wij hebben een heerlijk weekend gehad in de potkachel.
Klein,knus, heel vriendelijk personeel en bovenal een uitmuntende keuken en dat alles voor een
goede prijs.
Het hotel is gunstig gelegen tussen Valkenburg en Maastricht.
Al met al een aanrader!
Truus L.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Met vier personen hebben wij in verhouding naar de prijs, uitermate goed gegeten. Borden waren mooi opgemaakt, de hoeveelheden waren zeer goed. Producten waren vers. De tomatensoep een aanrader. De service vriendelijk en behulpzaam.........volgend jaar gaan wij de potkachel wederom gebruiken als uitvalsbasis.
Els D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Super dagen gehad. Mooie kamer met als verrassing een jacuzzi. Alleen bij gebruik van toilet geen privesie door dat de kamer en de badkamer niet gescheiden zijn door een muur maar door een rieten rolgordijn. Het eten was heel lekker. Heerlijke soep, mooi opgediend hoofdgerecht met "vergeten" groenten. Jammer is dan weer dat bij wat voor gerecht dan ook, je steeds dezelfde groenten krijgt. Heerlijke hete frietjes. Nagerecht alleen met ijs. Als je daar van houdt zit je zeker goed. Want het zag er smaakvol en verrassend uit. Darrom nam ik koffie waar lekkere snoeperijtjes bij zaten. Personeel: vonden we in eerste instantie nors maar dat bracht misschien de drukte met zich mee. Verder vlotte vriendelijke bediening. Voor ons een adres om zeker nog eens terug te gaan.
Mónica D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
we hebben hier gelogeerd en 1 avond gegeten. Hotel is echt een aanrader, keurig. Ligt heel
gunstig voor uitstapjes naar o.a. Aken. Het eten was werkelijk voortreffelijk, mooie smaken, heel mooi opgediend en erg aardig personeel.
Jofro .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Wij hebben er heerlijk gegeten in een gezellige ambiance.
Onze complimenten voor de bediening en zeker voor de kok.

Wij gaan er zeker nog een keer terug.