De Postkoets

Markt 31 4701 PB Roosendaal Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Postkoets

Jaap_76 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Dit is wat mij betreft het beste restaurant van Roosendaal. Je moet echt naar Rotterdam om een Chinees restaurant van hetzelfde zelfde kaliber te vinden.

Vandaag zeerbaars met Chinese pepers (pittig, Sichuan keuken) gegeten, erg lekker!

Jan M.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Eten is inderdaad meer als een doorsnee chinees restaurant.
Dus ga voor de specialiteiten, de standaard zaken kan altijd nog eens afhalen.
Bediening komt erg opdringerig over ( soms zelfs vervelend)
Is ook moeilijk toegankelijk voor minder valide.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Eindelijk kwam het er dan toch van en hebben mijn partner en ik hier gegeten. De inrichting is die van een traditionele chinees, zelfs nogal gedateerd vond ik. Daar houdt de vergelijking dan ook op. Het eten wat men hier serveert is allesbehalve traditioneel. Mijn voorgerecht, grote gefrituurde garnalen in een lekkere pittige saus was heerlijk. Zo ook de kikkerbilletjes met peperzout van mijn tafelgenoot. Zeer zeker geen gerechten die je vindt bij een alledaags Chinees restaurant. Mijn hoofdgerecht, Tie-pan van het huis met ossenhaas, kip, garnalen en groenten op en hete plaat gebakken en afgeblust met rijstwijn was in een woord geweldig. Heerlijk van smaak en mooi gepresenteerd. Mijn partner had ossenhaas met asperges. Een niet alledaagse combinatie waarbij de asperges beetgaar werden geserveerd. Ook dat smaakte prima. Het dessert, vuur ijs vond ik wat minder. Niet echt lekker, maar dat kan een kwestie van smaak zijn.
We hebben hier lekker gegeten, weliswaar in een wat gedateerde omgeving, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door de smakelijke gerechten. De prijs vond ik passend, net geen 80 euro, inclusief drankjes, voor 2 personen. Aanrader als je eens anders Chinees wilt eten!

Anjoan .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
In dit mooie oude pand in het centrum van Roosendaal, voorheen een postkantoor, hebben wij eindelijk een goede chinees gevonden. Geen snel in elkaar geflanst eten, maar met liefde voor
het vak bereidt. Pekingsoep vooraf was bijzonder goed van smaak. Dim sum kan ik moeilijk beoordelen omdat ik dit nooit eerder gegeten heb. Het was denk ik redelijk.
Daarna eendenborstfilet , heerlijk mals en niet droog. De rijst erbij geserveerd vond ik iets
minder van smaak. De bediening was oke. Het interieur traditioneel. We komen zeker nogmaals terug om van andere gerechten te genieten.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2015
Wat een top kok moet hier in de keuken staan, geweldig!
De Postkoets is gevestigd in een sfeervol omgebouwd vroeger postkantoor in hartje Roosendaal en ondanks het autoloze van de Markt toch goed bereikbaar en binnen een paar minuten aan te lopen vanaf de parkeerplaats.
Een heerlijk visgerechtje gegeten San- Kwua genaamd zelden zo`n mooie vis smaak compositie geproefd bij een Chinees restaurant en dat voor een alleszins redelijke prijs, want 17.50 is voor een mooi visgerecht toch niet prijzig te noemen.
Dit alles vakkundig en charmant geserveerd door een lieve Chinese vrouw.

Ik zal hier zeker terug komen.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Op een zondagavond naar de Postkoets geweest. De "andere" chinees. De kaart bevat niet de standaard chinees gerechten maar losse gerechten. We begonnen met de miniloempias, kerriehapje en gebakken banaan (!). Als was prima op smaak, en een gebakken banaan als voorgerecht (naar mijn mening meer dessert) was lekker zoet! Daarna de Tie-pan! Heerlijk! Mooi aan tafel uitgeserveerd! Goed gaar! We hadden de zeer malse ossenhaas en de kip met ruime zwarte peper. De bediening is vlot, goed en duidelijk. Ze helpen je graag. We gaan nog een keer terug voor de andere gerechten!
David100 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Hier gegeten op een zaterdag, ondanks dat het redelijk druk was vonden werden we snel geholpen en kregen we wat lekkers bij ons bestelde drankje. De kaart is uitgebreid: behalve de klassieke Chinese gerechten (bijv babi pangang) hebben ze ook meer aparte en echte Chinese dingen. Vooraf bestelden we Dim Sum en kwartel. Beiden waren erg lekker, de dim sum had veel smaak met een lekkere saus en de kwartel was precies goed gebakken. Als hoofdgerecht hadden wij ti-pan garnalen en kip gong bao. De ti-pan wordt geserveerd op een hete schaal en de serveerster deed er ter plekke nog een sausje bij, er werd niet gierig gedaan met de garnalen en het geheel was goed op smaak. De kip gong bao was lekker pittig en goed gevuld met groentes en kip. Mijn vrouw had erg lekkere jasmijn thee en de koffie was prima. De Postkoets heeft heerlijk eten en is in de omgeving van Roosendaal de beste Chinees wanneer het op specialiteiten aankomt.
Hans_W .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Met 4 personen gegeten en het was weer overheerlijk met goede kwaliteit ingredienten. We hebben tipan gegeten en dat is anders dan "standaard chinees". De bediening is heel hartelijk en staat open voor een leuk praatje (de eigenaresse spreekt niet zo heel goed nederlands, maar is niet erg). De entourage is weinig spectaculair, maar netjes en zuiver. We gaan zeker weer terug over niet al te lange tijd!!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Na lange tijd weer eens hier gegeten. Een enorme tegenvaller. Vroeger waren de gerechten verfijnd en erg smaakvol. Niets van dit alles is overgebleven. We hadden het delicatessen menu. De kwartel was redelijk, hoewel wat aan de vette kant. De soep was niet zo heel smaakvol, maar de gamba's daarna waren echt heel erg slecht: enorm vet en met nul liefde bereid. Nog het hoofdgerecht afgewacht, ossenhaas met groenten, maar na twee hapjes was het duidelijk. Weer veel te vet, en fantasieloze smaak. We zijn direct gaan afrekenen. Alleen de opmerking: "was het niet lekker?" Geen excuses of wat er verbeterd kan worden. €88 voor een slecht en liefdeloos bereid menu. De gloriedagen zijn hier echt over. Helaas wéér een eetgelegenheid in Roosendaal ten prooi gevallen aan de weigig kritische Roosendaaler, die kennelijk alleen 'veul' belangrijk vindt. Hier komen we nooit weer. Jammer.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Ontvangen door een onvriendelijke mevrouw die met een armzwaai aangaf waar we onze jas op konden hangen. Binnen was het ongastvrij koud. Gekozen voor het hapjes menu. Eerste ronde duurde lang. Daarna kwam de eigenaar trots met een tablet, waarmee we onze bestelling konden opgeven. Zo gezegd zo gedaan. Duurde nog langer tot de mevrouw weer langskwam, de tablet uit onze handen griste en zei, dat het zo niet ging. Al met al was het zeer ongezellig, niet lekker eten en koud! Zeker geen tweede keer waard.
Matthijs61 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2013
Meer dan uitstekend wat je voorgeschoteld krijgt. Absoluut geen babi-pangang-chinees. Dit is hoge kwaliteit aan vlees, gamba's, kip, eend, etc. En dan relatief voor (te) weinig geld. Dat het hier niet constant vol zit is niet te begrijpen. Het is top om voor € 19,= een tie pan gerecht te kunnen nemen!
Erik K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Ontzettend lekker eten en een goede bediening. We kozen voor de oriëntaalse kleine proeverijen. Ontzettend lekker! Je moet zeker van alles en nog wat proberen. De meneer van de bediening komt vaak langs om uit te leggen hoe gerechten gemaakt zijn.
We gaan zeker nog een keer.
John V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2013
Wij probeerden onlangs voor het eerst restaurant De Postkoets. Gesitueerd in een mooi oud pand dat voorheen dienst deed als postkantoor. Wij kozen voor het ,,kleine proeverijen,, menu. Men krijgt dan een aparte kaart waarop allerlei verschillende Chinese gerechtjes (en enkele Thaise) staan. Voor 25 euro per persoon mag je hier zoveel van kiezen als je zelf lust. Dit concept is verrassend goed. Bij de gerechtjes kregen we telkens een leuke uitleg van de eigenaar zelf. We genoten o.a van heerlijke malse lams-filet,gegrilde sate van kip en runderhaas,gevulde eendeflensjes, krokante kip met sesam,thaise runderreepjes in rode curry,gebakken grote garnalen en heerlijke hartige Chinese pannenkoekjes met groentevulling. We dronken hierbij de prima huiswijn ,een lekkere Chardonnay .Na afloop kwam de eigenaar bij ons informeren hoe we het hadden gevonden, en welke gerechten er voor ons uitsprongen. Hij is nog bezig dit concept wat te verfijnen en was daardoor zeer geinteresseerd in onze mening.Leuk om te merken dat deze man echt bezig is om de Chinese keuken op een wat hoger niveau te krijgen dan de standaard afhaal-Chinees ! Voor ons is dit restaurant zeker een aanrader waarin men voor niet al te veel geld kan kennismaken met de betere Chinese keuken.
Eter123 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Zeker geen standaard Chinees. De typisch 'nederlands chinese' gerechten staan wel op de kaart maar men kan veel beter voor de specialiteiten gaan. We zijn hier in het verleden ook al een aantal keren geweest en toen was het ook altijd al goed. Na de heropening nu weer voor het eerst gegeten. Vlees- en kipgerechten zijn mals en goed op smaak, porties zijn goed.. er zit wel weinig groenten bij. Wij hadden dit keer chilisoep, tomatensoep, kip met sesam en koriander en tiepan ossehaas besteld.Echt heerlijk. Op de kaart zagen we ook thaise gerechten en menu's staan, die zijn voor de volgende keer! Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Snelvis .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
De Postkoets is een Chinees restaurant met een gevarieerde menukaart en verfijnde gerechten.
Helaas moesten zij na een brand in de keuken eind vorig jaar het bedrijf geruime tijd sluiten, met het risico dat klanten inmiddels naar alternatieven zijn uitgeweken.
Inmiddels weer geruime tijd geopend en we zijn al weer enkele malen terug geweest met elke keer een smakelijke maaltijd als resultaat. Zeker Roosendaals beste Chinese restaurant !