De Posthoorn

Diepswal 21 9101 LA Dokkum Nederland Kaart
31-519293500

Meer informatie over restaurant De Posthoorn

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
RiessenseMug .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Eerst even over het hotelgedeelte. Reageer niet gelijk teleurgesteld als je een kamer krijgt toegewezen in de dependance. Kamer 41 echt heel ruim en een prachtige badruimte.
Maar Iens gaat vooral over eten, toch?
Goede bediening, snel en correct! Is minstens 2-talig Fries en ... wat de gast wil.
Het eten en drinken. De keuken doet erg zijn best om de lekkere gerechten ook mooi te serveren. Dus 2 keer genieten eerst met de ogen en dan met de mond.
Dus bent u in Dokkum.......
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Prima gegeten, veel zelf gemaakt. Zoals ook de appelmoes en de frites. Eenvoudig, maar goed van smaak en meer dan voldoende. Leuk en origineel nostalgisch geserveerd. Goede prijs/kwaliteit verhouding. En heel positief en belangrijk: zeer vriendelijke bediening.
Harm V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Met een fantastisch uitzicht over de mooie historische binnenstad heerlijk gelunchd vanmiddag in de Posthoorn. Huisgemaakte tonijnsalade op twee heerlijke dikke plakken bruin brood. Met stukjes appel , tomaat , komkommer rode ui ,een prima combinatie. De bediening was uiterst attent en beleefd , dus wij komen gauw weer terug , want de lunch heeft ons vootreffelijk gesmaakt!!
leny S.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
We hadden hier een paar jaar geleden al eens lekker gegeten. Nu Allebei het Friese menu. Pittige mosterdsoep voor (erg grote kom) varkensvlees met pruimen en berenburg als hoofdgerecht en toe suikerbrood ijs. Lekker gegeten, vriendelijke bediening.
Haanrp .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Mooi gelegen restaurant. Zeer hartelijke gastheer en vriendelijke en correcte bediening. Niet direct ingericht op eten met kleine kinderen, maar het personeel past zich moeiteloos aan.
Mooie menukaart.
Lekker gegeten. Ruime porties.
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Afgelopen week hier gegeten met 10 mensen , van tevoren de PROEVERIJ van diverse gerechten besteld. Vanaf het voorgerecht tot aan het toetje genoten van heerlijke gerechten.
Het vriendelijke personeel heeft er voor ons een onvergetelijke avond van gemaakt!

Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
Met z'n vieren hebben we hier gegeten. We konden buiten zitten, heerlijk met het tropische weer. De serranoham met meloen en ananas zag er goed uit en smaakte heerlijk, maar toen als laatste een crostini met o.a. groene asperge, mozarella en serranoham verscheen, dachten de anderen: had ik dat maar genomen. Ook de hoofdgerechten lamssouflaki, gebakken schol en kabeljauw met Fries spek zagen er fraai uit; alles smaakte prima. Het dessert, sorbet met vruchten en strawberry cheese cake, was fris en smaakvol. De witte en rode huiswijn vormden een prettige begeleiding van de maaltijd. De bediening was vriendelijk en de verschillende gangen werden goed aansluitend geserveerd. We hebben hier met genoegen gezeten.
Dick07
Jaap P.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2013
Dit is een hotel annex restaurant gelegen aan de haven van Dokkum. Het is prachtig weer dus er is een terras aan het water en vlak voor het pand zelf. Wij hebben net een leuke wandeling gemaakt door Dokkum en gaan zitten op het terras om een eenvoudige lunch te bestellen. De lunchkaart is eenvoudig, de diner kaart is uitgebreider met leuke proposities. We worden bedient door een uiterst vriendelijk meisje en we bestellen koffie, thee en twee maal de clubsandwich. Die bestaat uit kip met spek salade en frites. De koffie en thee worden snel met een glimlach uitgeserveerd. De clubsandwiches zijn eenvoudig mar smakelijk met precies goed gegaarde kip, krokant spek en ook de frites zijn niet slap maar stevig. Gewoon eenvoudig maar lekker eten dus. De prijzen zijn in verhouding en alleszins redelijk.
Wat voor het vertrek tegenvalt is de reinheid van de toiletten. Hier lijkt dagen niet te zijn schoongemaakt. Het stinkt! Wat dan nog het allerergste is dat ik zie dat een keukenmedewerker zo van het toilet komt en zonder het obligate handenwassen zo weer de keuken in loopt. Dat betekent dat men hier niet de basisregels van goede keukenhygiëne in acht neemt en dat is voor een goed restaurant een doodzonde. Ik kan de kwaliteit van het eten dan niet vertrouwen, ook al smaakte het dan nog zo lekker. Helaas de reden waarom men een 1 moet scoren voor het eten.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2013
buiten gezeten op het terras en 1 maal het frysk menu en 1 maal mixed grill gegeten. de bediening was niet zo goed, er werd niet opgelet, we zaten al 20 minuten buiten en zijn toen zelf maar even gaan vragen of we mochten bestellen. we bestelden friet bij het eten maar kregen gebakken aardappelen, uiteraard kon de friet er nog bij maar die kwam pas toen de rest bijna op was. het varkenshaasje was te gaar en daardoor te droog, dat was jammer, verder was het eten goed.
leny S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2013
Heerlijk gegeten : 1x fries menu en 1x van de kaart. niets op aan te merken. Veredeld eetcafé, maar het vroor een graad of 6 buiten en binnen was het gezellig en lekker warm. Zeer gemeleerd publiek, vriendelijke bediening
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2012
Dit zou een gezellig bruin cafe restaurant moeten zijn. Maar lijkt meer op een nachtclub. Zulk een slechte verlichting dat de kaart niet eens te lezen is. Matig eten. Een weliswaar goed bereidde kalfsoester, maar van onvoldoende malse kwaliteit. Matige groente bijgerechten. Veel en geen bijzonder ijs als dessert. Vriendelijke bediening waar heel veel heen en weer wordt gelopen.
J. Z.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Mooie zaak, waar wij (echtpaar 60+) hebben overnacht in een dependance tijdens onze fietstocht door Friesland. Toch zijn er een aantal zaken sterk met elkaar in conflict hier. Werk aan de winkel voor het management. De sfeer deugt niet bij het personeel. We maakten eerst gebruik van het prachtige terras, maar werden binnen getrakteerd op een dame (uitbaatster?), die iedereen de stuipen op het lijf zou jagen. Wat een chagrijnigheid, wat een gebrek aan gastvrouwschap (geen vriendelijk woord gehoord, alleen maar gestressed bezig zijn) en die ervaring hadden we de volgende ochtend met een andere dame precies zo bij het (niet meer dan redelijke) ontbijt. Een jongeman, die 's avonds op het terras bediende was ronduit onbeleefd vonden wij. Men is hier duidelijk aan het bezuinigen (en met een averechts effect) flinterdun toiletpapier, matig suikerbrood (een schande in Friesland.), slecht hang- en sluitwerk van deuren en ramen, ongeïnteresseerd personeel etc. Wij zijn daarom maar niet voor het diner naar het restaurant gegaan en lieten het bij terras en ontbijt. Toch is het wel een prachtige zaak en was de kamer in de dependance ook prima voor elkaar, maar als gezegd - veel zaken in tegenspraak met uitstraling (goedkoop is duurkoop geldt hier beslist).
MJ V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2012
Jaren geleden was het een aardig restaurant, tegenwoordig helaas niet meer. Het is meer een soort eetcafe geworden met vergelijkbare kaart. Het eten is verre van optimaal of verfijnd. Bediening vriendelijk.