De Portier

- Diner vanaf 14:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Anne-Claire S.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Na enige tijd weer eens terug naar een oude liefde. Nog steeds is het een feest om daar te zijn en te dineren. Ontvangst en bediening zijn warm en hartelijk. Men heeft kennis van de gerechten en schenkt bijpassende wijnen. De chef weet zijn clientèle nog steeds te verrassen. En, wat heel erg prettig is; een verrassingsmenu kan ook geheel vegetarisch en dan heb ik het niet over een gebakken kaasplak of een gevulde paprika maar over écht lekker vegetarisch eten vol van smaak en verrassend gecombineerd. We kijken weer uit naar een volgend bezoek!
Pimfreij .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Na een warm ontvangst en verbazing over het mooie interieur hebben we kunnen genieten van een heerlijk 4-gangen menu.
Het was tot in de puntjes verzorgd. Heerlijke amuse erbij, gerechten als kunstwerkjes (bij iedere gang weer). Super.
De kwaliteit zoals we het kenden van de andere kant vd Waal, nu op een mooie super locatie,
Gythe V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Eindelijk eens bij de Portier gegeten, stond al lang op het verlanglijstje. Heerlijk eten, lekkere wijnen en vriendelijke mensen. Wij maakten gebruik van het 4gangen verjaardag-verrassingsmenu inclusief wijn. Vooraf werd er een lekkere amuse op tafel gezet, gevolg door brood met boter en olijfolie. Water werd op tafel gezet en continu bijgevuld. Heel attent. De wijnen kwamen allemaal uit Oostenrijk en pasten perfect bij de gerechten. Die gerechten waren overigens heel kleurrijk en prachtig opgemaakt. Toen het nagerecht aan de beurt was, konden we nog kiezen tussen zoet of kaas, of allebei... Kortom, fijne avond gehad en heerlijk gegeten. Weer een toprestaurant in Nijmegen!
Herman- .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Service avant la lettre! Na een uiterst vriendelijk ontvangst, een tafel voor twee in het nieuwe aangebouwde gedeelte van het monumentale pand. Zeer prettige ambiance. De drankjes worden opgenomen en komen vlot door. Een appetizer volgt en na het opnemen van de bestelling een amuse. Dat belooft wat! Heerlijk! Er volgen echt fraaie gerechten, Franse school, complexe smaken (kwartel en steak, zeebaars en griet) maar in totale balans, plaatjes om te zien (...wil ook wat) en ze blijven boeien tot het bord echt leeg is. Mooie wijnen zijn hier ook tweede natuur, we kiezen Nobile di Montepulciano hoewel Oostenrijks hier "thuis" is. De wijn staat niet op tafel, maar wordt met goede regelmaat bijgeschonken door de bediening; zeer alert. Als je wilt genieten van een top dis en wijn, en van elkaar is this the place to be! Bedankt team Portier!
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Prima eten met lekkere en bijzondere Oostenrijkse wijnen. Prettige bediening en we hebben tot en met de 2e gang lekker buiten kunnen zitten.
Cassowary .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Mooi restaurant met prachtig interieur. Heerlijke stoelen.
De zon stond vol op de ramen, waardoor het binnen wel warm was.
De parasol buiten kan hopelijk snel in gebruik worden genomen.
De bediening was vriendelijk, kundig en gastvrij.
Prijzen zijn hoog, maar het eten en de wijnen waren heerlijk.
Wij komen zeker terug. Hoop dat meer mensen de portier ontdekken cq waarderen want op onze donderdagavond waren er maar weinig tafeltjes bezet.
Dontie .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Wij aten op Tweede Paasdag het vier gangen Paasmenu ad EUR 55,00 pp en waren verrast door het niveau. Gerechten met fantasie en zorg bedacht en gemaakt. Kennelijk goed georganiseerde keuken. Uitstekende bediening, helemaal niet 'uit de hoogte' wat nogal eens voorkomt in heel goede restaurants, en zeer attent. Prachtige goed zittende stoelen.
We dronken de witte huiswijn - heel goed. De wijnen van de kaart vonden we stevig aan de prijs. Kortom: een feestelijke avond.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
De Altena (wat was dat een schitterende plek!) is verhuisd naar een oud pand naast het Valkhof museum en heet nu De portier. Het uitzicht is nu wat minder spectaculair, maar het is een mooi pand, strak ingericht en met lekker veel licht. De keuken is niet veel veranderd: enigszins klassiek en gedegen. We beginnen met een bombe van kalfsvlees. Het frisse van de augurk en atjar halen het geheel lekker omhoog, maar we vragen ons af waarom er ook nog levertjes bij worden geserveerd: het smaakt wel, maar lijkt wat overdadig. De parelhoen met wat bloemkool en romansco vormt een mooi, goed klaar gemaakt hoofdgerecht. Na krijgen we een ganache van chocolade, met rode biet (gerookt en in chips-vorm), ijs van zuring (die zuring herkennen we niet echt) en brokjes waar we de herkomst niet helemaal van kunnen herkennen: ook hier geldt weer less is soms more. Complimenten voor de uitstekende wijn, nog steeds voor een groot deel Oostenrijks. De bediening is vanouds professioneel en vriendelijk.
Geitweg .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Veel enthousiaste verhalen en recensies gehoord en gelezen
Helaas kan ik die mening niet delen.
De gekozen wijn was heerlijk. Helaas was na 3 slokjes mijn glas leeg.
Het gekozen hoofdgerecht was koud en een veel te kleine portie voor het geld.
Bij de uitleg en het aanwijzen van het gerecht zat de bedienende persoon bijna met haar vingers in het eten. Zeer onfatsoenlijk. Het glas water werd met de volle hand vastgepakt door de bediende. Ook zeer onfatsoenlijk.
De koffie werd zeer karig geserveerd zonder koekje chocolaatje bonbon of what ever.
Voor mij niet voor herhaling vatbaar.
Rene N.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Vanavond voor de 2e keer in 3 weken tijd bij De Portier gegeten. 4-gangen verrassingsmenu met wijnarrangement erbij. Helemaal goed. De Oostenrijkse wijnen zijn erg goed en passen mooi bij de gerechten. Dan de gerechten zelf: ik geloof niet dat je in Nijmegen beter kunt eten dan hier. Top.
Eva S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Restaurant de Altena is verhuisd naar het prachtige Poortwachtershuys in Nijmegen. Wat een verrijking voor het culinaire hart van Nijmegen!
Aan het karakteristieke pand is op een hele mooie manier een stuk aangebouwd, zeer sfeervol, veel glas, mooi ingericht.
Zoals gewend is het eten 'top of the bill:, prachtige gerechtjes en heerlijke smaken, daarbij worden passende wijnen geserveerd, ook van hele goede kwaliteit.
De bediening? Vriendelijk, toegewijd, attent en met veel verstand van zaken.
Echt een aanrader als je wat te vieren hebt of als je gewoon heel erg goed verwend wilt worden!

Astrate .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Gekozen voor het 6-gangenverrassingsmenu met wijnarrangement. Na de amuse worden we getrakteerd op de gemarineerde zeebaars met venkel en appel, garnaaltjes en king crab. Mooi, fris en een heel smakelijke compositie. Ook het tweede gerecht valt erg in de smaak: tartaar van kalf (misschien iets te fijn) met prachtige zwezerik. De kabeljauw met paling, geitenkaas en cressonsaus is in een woord goddelijk. Ook de match met de wijn is hier op zn hoogtepunt. Jammer van het laatste tussengerecht, wat ons de indruk gaf 'ertussen gefrommeld' te zijn. Op zich niks mis mee: hertenschenkeltje: mooi van smaak en botergaar. Maar de karige opmaak en de te overvloedig en te zoete saus deden ons denken aan een 'noodgreep'. Natuurlijk is dat allemaal relatief, want we genieten, maar toch. Een stuk minder dus dat schenkeltje dan de andere voorgerechten en ook als het hoofdgerecht met runderhaas en ossenstaart: weer super. De wijnen (bijna alleen uit Oostenrijk zijn van hoog niveau en de prijs/kwaliteit is goed. Mooi diner. Aanrader.
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Enkele weken geleden op zoek naar een restaurant waar we spontaan en zonder reservering nog terecht konden toen we op dit -toen net geopende- restaurant gewezen werden. Er werd een plekje voor ons gemaakt en we hebben genoten. Heerlijke gerechten, persoonlijke aandacht van de bediening en verrassende goede wijn.