De Poppe

• American Express wordt geaccepteerd , Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Catering , Huisdieren welkom , Rolstoelvriendelijk , Terras , Valet parking
Rob T. Expertproever (6 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
We eten jaarlijks met een groep wandelvrienden na afloop van een kerstwandeling in de buurt een stamppotbuffet. Alles was in overleg met restsurant afgestemd. Helaas was er te weinig eten. Daarvoor verontschuldigde de ober zich wel en dit werd gecompenseerd door extra vlees, frites en gebakken aardappels. Werd het toch nog gezellig.
Leo D. Expertproever (7 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Je zou het niet verwachten, een zalencentrum waar je prima kunt eten, keurige uitstraling, ondanks de drukte gaf de bediening de indruk alles onder controle te hebben, en zeer kindvriendelijk! De menu keuze van partner was vis, te beginnen met als voorgerecht gerookte palingfilet met toast, hoofdgerecht vispalletje van roodbaars, zeewolf, zalm en tilapia,partner was zeer tevreden over de samenstelling en de smaken, mijn keus viel op Menu van Nu (wat dit ook mocht betekenen!) van € 30,00, duo van hertencarpaccio&bos paddenstoelensoep, heerlijk! vervolgens wildzwijnsfilet met tutti frutti, als dessert gekarameliseerde crêpe met peer en vanilleroomijs, een juiste prijs/kwaliteit verhouding. verder ruim voldoende aardappeltjes, frites, verschillende groentes, kortom je komt niets tekort. een prima avond met goed eten voor een te betalen prijs, met gastvrije bediening.
Johan S. Meesterproever (11 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2012
Gisteren (woensdag) bij De Poppe geweest, op uitdrukkelijk verzoek van zoon.
Dacht dat het eigenlijk alleen maar een zalencentrum was, maar het restaurantgedeelte oversteeg duidelijk het warm en koud buffet gehalte.

Hollandse keuken, die een 'trip down memory lane' initieerde. D.w.z.: champignonsoep / tomatensoep /uiensoep; entrecôte / ribeye / gebakken camembert; sorbet en roomijs met warme kersen. Een glimlach op je gezicht bij herkenbare gerechten, die het eerder aangehaalde Van der Valk niveau toch echt wel iets overstijgen. Aan de andere kant is de vergelijking wel plausibel, gezien de schaaltjes patat / gebakken aardappeltjes / sperziebonen / witlof in ham & kaas / salade en - in plaats van appelmoes met kers - rabarbermoes ! Toch vond ik de kwaliteit echt even wat beter, de patat was zelfs de lekkerste patat die ik in lange tijd (als bijgerecht) geserveerd heb gekregen.

De bediening verstond haar vak, was dienstbaar zonder slaafs of kruiperig te zijn. Op alle fronten bleek dat de obers (m/v) hun vak serieus namen.

Bijzonder positief het volgende: ik neem altijd een eigen mes mee als ik weet dat ik biefstuk (in welke vorm dan ook) ga eten. Op het einde van de maaltijd stelde de ober voor om mijn mes mee te nemen en even af te wassen, zodat ik geen vet mes in mijn broekzak hoefde te stoppen. In een oogwenk arriveerde het mes schoongemaakt weer op tafel. Hulde !

Het enige minpuntje is dat naar mijn mening de prijs in verhouding tot het gebodene net even iets aan de hoge kant is. Dat is echter een heel persoonlijke overweging.

De slotsom: het is de moeite waard om hier een keer aan te leggen.