De Poortwachter

Everwijnstraat 27 4101 CE Culemborg Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Poortwachter

Djoov .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Ik heb hier zeer goed gegeten. Ontvangst was goed en de de inrichting ademt historie was mij erg aanspreekt.
Bieren te over en het eten was best wel goed. Het was vrij rustig dus er werd veel aandacht besteed aan het eten en de service.

één van de betere in Culemborg.
Mark T.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Vanavond bij de Poortwachter gegeten. Het is een fantastische plek voor een lekker biertje echter het eten viel tegen. De dagsoep was asperges maar dat heb ik terug gegeven. Te zout en met weinig asperge. Vervolgens beenhammetje, lekker, zeker de frietjes goed maar de groenten waren voor mij echt te ver doorgekookt. De broccoli keek niet echt meer happy. Persoonlijk natuurlijk; ik houdt van een krokante bite met groenten. Verder leuke bediening; al werd mijn laatste opmerking over de groenten niet echt meer serieus opgenomen en afgedaan met een "tja, dat kan...."
AlbertW .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Wij eten hier regelmatig. Het is een uitstekend eetcafe. Verwacht geen aparte gerechten, maar het is wel goed. De friet is altijd lekker (en de Belgische mayonaise ook) en ze houden zo te zien de frituur en het vet goed schoon.

Ook ik moet glutenvrij eten wat hier echt geen probleem is. Ze houden er altijd rekening mee.

De bediening is heel vriendelijk.

Het decor is leuk, passend bij een Belgisch bier cafe. De bovenverdieping kan af en toe wel wat rumoerig worden.
Frederiek D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Zeer slechte service. We blijken spa blauw te krijgen, als we vragen om een glaasje water. Maar vervelender is dat er nul wordt meegedacht bij de vraag over een glutenallergie. Niet mogelijk om hier glutenvrij te eten. Als we een oplossing bedenken, namelijk 4 hoofdgerechten bestellen op het terras en voor een persoon elders frietjes te halen omdat dit zonder gluten is, blijkt dit absoluut niet te mogen.
Emmy B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Voorlopig niet naar de Poortwachter, jammer, want is lekkere lunch en vriendelijke bediening. De eigenaren gebruiken de tafel middenin het restaurant als huiskamer waar alle familieaangelegenheden luidruchtig worden besproken. De liefelijke ambiance valt volledig in het niet.
Mark00 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Zeer uitgebreid assortiment Belgische bieren, heerlijk! Ik kom dan ook regelmatig een biertje drinken bij de Poortwachter. Op de krijtborden staan de nieuwe aanwinsten en het is leuk eens wat nieuws te proberen. Het café is knus ingericht met leuke Belgische details. Op drukke terrasdagen staat je drankje snel op tafel doordat de bediening duidelijke taken heeft. Er staan meiden buiten bestellingen op te nemen en af te rekenen en de rest loopt heen en weer om alles op te halen en weg te brengen. Slim bedacht! De dame buiten houdt altijd alles scherp in de gaten, top!

Ook dineren is goed toeven. Glaasje kraanwater voor medicijnen was geen probleem en je kunt een grote fles spa blauw (75cl) bestellen voor een schappelijke prijs. Bediening was kundig en gezellig. Sausjes en salade werden op verzoek direct aangevuld toen ze op waren en zonder extra kosten. Fritten waren heerlijk en ruim voldoende. Op sommige avonden is het iets lastiger contact met de bediening te krijgen, maar ze zorgen dan wel goed voor je. Voor allergieën en vegetariërs zijn er helaas minder mogelijkheden maar er wordt geprobeerd iets van te maken. Ook de poortwachter heeft tegenwoordig allergieën lijsten in huis waardoor ze precies weten welke ingrediënten gebruikt kunnen worden.

De poortwachter zou ik iedereen aanraden!
Karen S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
We eten hier geregeld en het is best lekker voor een eetcafé. Het menu wisselt echter nooit en dat wordt een beetje saai. Bediening meestal okay. De laatste keer echter een zeer chagrijnige serveerster. Voorlopig maar even niet naar de Poortwachter.
Cizz75 .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Supergezellig restaurant, knus ingericht en vriendelijk personeel die er voor zorgt dat je aan niets ontbreekt. Wachttijden zijn prima in orde, ook zoals het eten. Naar mijn smaak bevatte de carpaccio ietwat te veel olijfolie maar was verder prima van smaak. Ook de rest van het hoofd- en nagerecht waren erg smakelijk. Ik zou dit restaurant aanbevelen voor een ontspannen avondje uit. Huiswijn is overigens ook lekker, geen bocht.
Raimooij .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
' s Vrijdags met een oud-studiegenoot in Culemborg afgesproken omdat het voor ons allebei een korte afstand van onze woonplaats is. De Poortwachter is gevestigd op een mooi plein waar zeer beperkt autoverkeer komt. Het was dan ook lekker vertoeven op het terras. De keuze uit Belgische bieren is best groot. De menukaart is echter beperkt. Helaas de hoeveelheid eten die je krijgt is ook beperkt. De schnitzel die ik kreeg was niet erg groot. Een wordt een kleine salade bij geserveerd die niet erg lekker was. Daarentegen waren die frieten zeer goed en ook zeer veel. Verder werd het hoofdgerecht werd helaas na ongeveer een uur pas opgediend. Jammer dat dit best wel lang duurde.
Totaal hebben we voor 4 drankjes, een mandje brood met Alioli, 2 hoofdgerechten en 2 desserts in totaal €54,30 betaald. Voor het eten zal ik er niet snel terugkomen, wel voor de Belgische bieren en het mooi gelegen terras.
Gert Jan D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2013
Restaurant is volledig ge-ent op de belgische keuken. We hadden garnalen kroketten vooraf, smakelijk maar je krijgt er maar twee. Hoofdgerecht was gestoofd konijn met pruimen, goed gaar, smakelijk, maar een beetje weinig vlees. Friet wordt opgediend in een papieren punt zak, dit past wel bij de entourage. Lekkere vlaamse frieten. Als toetje een vlaamse bol, een grote slagroom soes met ijs en slagroom. Veel maar smakelijk.
Bediening was wat onzeker en wist niet alle ins- en outs van de kaart.
Ondanks de drukte toch vlot gegeten. Geen haute cuisine , wel degelijk en normale prijs kwaliteit verhouding.
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
Geheel onverwacht hier gegeten omdat we in diverse restaurants geweigerd werden omdat we een hondje bij ons hadden. Hier was het totaal geen probleem.
We werden zeer vriendelijk en warm ontvangen en de bediening was ook erg attent en vriendelijk.
Het eten was goed en voldoende. Groot assortiment bieren en goed betaalbare wijnen.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2012
Bij de Poortwachter eet je in het centrum van Culemborg. Helaas is de markt niet geheel autovrij en is er weinig drukte en gezelligheid. De Poortwachter kenmerkt zich door een Belgische kaart; veel Belgische bieren als aanrader bij de gerechten en 'Belgische' gerechten op de kaart. Op het terras krijg je plate service en dit was meer dan prima.
Wij hadden een hoofdgerecht van varkenssaté. Het vlees was sappig en vergezeld van een lekkere saté met gebakken uitjes. De kroepoek was vers gefrituurd. Voor de frites zou je vaker hier gaan zitten. Lekkere dikke Vlaamse frieten met échte mayonaise.
De bediening is jong, maar werkt hard en wil graag. Helaas hebben ze nog niet altijd het overzicht. Bij de gerechten hebben we Belgisch bier gedronken (bij de Poortwachter heel veel keus, van tap of fles). De huiswijn is niet bijzonder.
Een gezellige plek om te eten, ook voor lunch. De kaart die binnen getoond wordt is meer uitgebreid.