De Poort

Tolsteegbarrière 2 3511 ZD Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant De Poort

Ongecompliceerd genieten

De ideale plek in hartje Utrecht voor een gezellige avond met vrienden. Geniet van een goed biertje, een lekker glas wijn en een eerlijke maaltijd. Een fijne plek, waar je graag terugkomt!

Meer informatie over restaurant De Poort

6,8
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Gisteravond bij De Poort gegeten met vrienden en mijn vriendin. De Poort stond voor mij altijd als een gezellig café die een kaart te bieden had boven het gemiddelde café uitsteeg. Ik merkte dat de kaart veranderd was, kleiner en in mijn optiek iets minder dan ik gewend was. Maar het eten was er altijd heel erg prima, dus kom maar op met die coq au vin.

Mijn tafgelgenoten hadden tweemaal de Poortburger (ik ben zelf helemaal klaar met burgers op elke menukaart maar het is helaas een hype dus a la...), de zalm op risotto en zelf had ik dus de coq au vin.

De burgers zagen er prima uit en smaakten ook goed! De zalm noch de risotto heb ik niet geproefd maar het zag er goed uit, de zalm was mooi goud gegaard aan alle kanten en naja gewoon goed! :) de coq au vin miste in mijn optiek was smaak, de kip was mooi mals en goed gegaard maar de pasta en saus eronder schoten wat te kort. Iets meer saus / smaak naja. Gelukkig had ik wel een prachtig abdij bock biertje die erg tof was.

Groot minpuntje, de frietjes bij de burgers roken naar oud frituur vet en smaakten daar ook naar. Los van het feit dat ze wat knapperiger hadden gemogen. De burger trend brengt vaak wel met zich mee dat men 'ambachtelijke friet' serveert, met de schil (veel beter). Maar dat was helaas niet zo.

Aardige en vlotte bediening als vanouds, het blijft een prachtige locatie en ik drink er hopelijk snel weer een biertje. Ik zal de menukaart in de gaten houden ^^.
Mdurson .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Normaal ga ik vaak hier wat drinken. En dan is mijn ervaring vaak prima, wat studentikoos. Maar bediening heeft blijkbaar erg veel moeite met klantvriendelijkheid. Ik heb zojuist geprobeerd te reserveren voor in december, maar blijkbaar zitten ze niet op klandizie te wachten, want het was niet mogelijk en dat werd ook nog eens erg onvriendelijk medegedeeld.
Elizabeth1991 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Even een hapje gaan eten voor een feestje in Utrecht.
We waren in eerste instantie vanwege gebrek aan plek buiten binnen gaan zitten, maar nadat er na 10min nog niemand naar ons tafeltje was gekomen toch maar buiten gaan kijken. Gelukkig was er nu wel plek.
Een ober kwam al snel onze bestellingen opnemen en zijn enthousiasme en vriendelijkheid vielen meteen op. Omdat mijn vriend geen Nederlands spreekt, bracht de ober ons meteen ook een menukaart in het Engels. Heel attent!
Het eten was goed en lekker, niet heel bijzonder. Het bier was wel heel apart! Gemaakt van kruiden ipv hop, daar hadden we nog nooit van gehoord. Een aanrader in ieder geval.
Al met al een okay ervaring gehad, de bediening maakte het restaurant een stuk aangenamer in ieder geval!
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Ik ken de Poort van een biertje en een borrelhap. Het decor en de locatie maken dat je hier graag voor langs komt. Vanavond voor het eerst gegeten. Nu weet ik dat je van de gemiddelde bistro geen topniveau hoeft te verwachten, maar dit was gewoon zonde van mijn tijd. Wij bestelden breekbrood met drie dipjes. Vervolgens kwam de serveerster met vier plakjes brood en één bakje met een sausje. Toen wij vroegen of daar niet nog 2 dipjes bij hoorden, gaf zij aan dat dit gratis eas en dat het breekbrood met de drie dipjes zo zou komen. Geen drama, maar twee keer brood is raar. Ze had ons bij de bestelling ook even kunnen informeren dat er sowiezo brood op tafel kwam. In dat geval hadden we evt. voor een andere optie kunnen kiezen. Breekbrood en dipjes waren overigens prima. Onze medium entrecôtes zagen grijs, de pepersaus was duidelijk poeder met water en wat peperkorrels en de champignons waren niet vers. Er werd één mini portie frites op tafel gezet en de tweede kwam pas na nog een keer vragen. We gaven tot twee keer toe bij de bediening aan dat de biefstuk niet medium, maar flink doorbakken was. Eerste keer geen reactie, tweede keer ging ober in discussie dat "het op het randje was". Enfin, voor mij geen etentje meer hier. Ik had verdorie thuis beter en met verse producten kunnen eten. Jammer
Pietersma .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Lekker eten en een top service op 1 van de mooiste plekken die Utrecht rijk is. Mooi uitzicht op de gracht en het ledig erf. Vlotte bediening en heerlijk gegeten!
Myrthe W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Prima kroeg met prima kroeg eten. Gewoon wat je van een kroeg verwacht. Gezellig is het er altijd en de bediening draagt daar een steentje aan bij!
Jael P.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Vrijdagavond met een vriendin hier gegeten. Het was erg druk, het terras zat vol, maar we hadden toch nog een mooi plekje gevonden op de veranda. Het breekbrood was lekker vers en warm en de smeerseltjes waren ook lekker. De nacho's waren ook lekker maar het was erg veel, zo veel dat ik het niet allemaal heb opgegeten en het was jammer dat de kaas al was gestold. Als hoofdgerecht had ik de entrecote en die was erg lekker. Ik had gekozen voor zoete aardappelfriet erbij en ook dat was erg lekker en anders. Wat wel een beetje jammer was was dat mijn groenten nog zo goed als rauw waren. De wortels waren nog keihard en knapperig. Als nagerecht hadden wij de sticky toffee taart en die was oké maar wel erg machtig en zoet. Ten slotte wil ik een compliment geven aan de mensen in de bediening en dan vooral aan de jongedame die ons hielp. Ze was erg behulpzaam en vriendelijk en toen wij, met nog een kwartiertje te gaan aangaven dat wij nog een dessert wilden voordat wij naar een film in het Louis Hartlooper Complex zouden gaan, heeft zij dit toch nog even voor ons mogelijk gemaakt. Super!
FransjeB .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Een erg fijn terrasje! De eten was heerlijk. Hun zelf gebakken brood was om te smullen en de tapas die erbij zaten. Echt heel lekker!
De service mag wel iets beter, omdat ze niet echt op de gasten letten. Ik moest echt mijn hand een tijdje in de lucht houden totdat ik werd geholpen..
Verder is het decor simpel en knus.
Jaspervink .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Leuk terrasje, niet bijzonder personeel. Erg gezellig om even wat te drinken met je vrienden! De nachos zijn aan te raden en de drankkaart is erg uitgebreid
Stef V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Lekker geluncht. Duo Vega is simpel, maar lekker en vult goed. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Terrasje in de zon is heerlijk op warme dagen. De bediening is adequaat, maar niks bijzonders. Beetje bijdehand.
Malou K.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Heel lekker geluncht bij de Poort. Ik koos voor het visduo: 1 deel belegd met tonijnsalade en de ander met een garnalenkroket. Flinke portie en superlekker! Leuk locatie aan het water.
Federico B.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Ben regelmatig te gast in de Poort. Meestal op vrijdag na het werk met collega's. Ambiance van de poort is goed. In de zomer een gezellig groot terras en in de winter binnen een leuke "bruin café" sfeer.
Borrelhappen zijn goed, en er is goede keus voor zowel vegetariërs als vleeseters. Eten is van eetcafé niveau, maar dat is ook prima voor deze tent, persoonlijk ben ik fan van de poortburger.
Bediening is adequaat, maar soms wat traag.
Concluderend, leuke kroeg om te borrelen en snel hapje te eten.
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2014
Lekker gegeten met ex-collega's in ongecompliceerde ambiance.
Goede en verse groene currie stal de show.
De bediening is alert en to the point.
Chefducuisine .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2014
Een leuk cafe op het mooiste plein van Utrecht. Prima eten (sateh en burger) en vooral lekkere biertjes. Prijs-kwaliteit verhouding is op het randje maar is nog nét goed genoeg om hier langs te gaan voor een snelle, gezellige hap.
- Bediening is goed, assertief en geroutineerd.
- Eten is niets speciaals, maar zeer prima.
- Decor is erg gezellig: spelletjes aanwezig, live muziek op sommige dagen en ouderwets bruin.
Andrea V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Lekker gegeten in dit eetcafe, het doet zijn naam eer aan. Leuke bierkaart en royale voorgerechten, zoals de lekkere nacho's met kaas en guacamole etc. die wij aten. Hoofdgerecht fazant met linzen, voor grote eters wat weinig , maar voor ons prima. De bediening was zeer attent en zorgde er vrolijk en met flair voor dat wij rustig onze deadline voor de film konden halen.
Wij voelden ons welkom bij De Poort.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Decor scoort hoog, waarom? Ledig erf! Lichtjes in de bomen en praktisch om de hoek van mijn woning, ik hou van Utrecht!

Samen met een groep vrienden besloten wij hier te gaan eten. Lekkere biertjes vooraf en wat breekbrood (goed krokant, luchtig en warm uit de oven met lekkere dipjes en olijfolie + puntje).

Als hoofdgerecht namen meerdere mensen de steak, een slibtong en zelf nam ik het Noord Afrikaanse lam-stoofpotje. Mijn vrienden maakten hier nog wat flauwe opmerkingen over maar het gerecht was alles behalve flauw. Goede smaak combinatie met de granaatappel, couscous en stoof van lam. Licht pittig, goed van smaak en het verrasste mij echt. De zoete aardappelfriet die we erbij hadden smaakte erg lekker, ga ik zelf ook is proberen binnenkort.

We hebben geen toetje genomen maar nog wat biertjes. Sfeer was goed, prijs was meer dan redelijk (pakweg 25 p.p. voor een hoofdgerecht een meerdere drankjes) en de bediening was prima. Als die iets meer enthousiast waren geweest had het een hoger cijfer gekregen.
A.M. V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2014
Lekker gegeten. Een goed eetcafé en dat vonden we alle acht. Gezellig ook. Aardige studentikoze bediening, maar dat hoort ook op deze plek, vind ik. Wel en beetje jammer dat de darmkanaaltjes niet uit de gamba's waren gehaald, maar dat schijnen zelfs niet eens de sjiekere restaurants allemaal te doen. Lekkere patat en de kindermenu's waren ook prima. De wijn was
Ook prima te doen. We komen terug.
Helen B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Na een lekker maar bescheiden voorgerecht (3 garnalenkroketjes) een compleet mislukt hoofdgerecht. Taaie rundersteak die niet te kauwen viel, en niet gare groenten. De frietjes, die apart besteld moesten worden - en in eerste instantie waren vergeten, zo 'n avond dus...- waren wel ok. Toen ik meldde dat alles toch eigenlijk wel mislukt was werd mij netjes gezegd dat ik dit had moeten zeggen. Wat ik volgens mij dus deed... Geen excuses, niets. Het had ze gesierd als ze een gebaar hadden gemaakt, al was het maar een kopje koffie. Bij de Poort moet je vooral genieten van het mooie terras en een lekker biertje. De keuken verder maar laten voor wat het is..
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Ik kom hier regelmatig lunchen heb hier nu ook gedineerd. Het is een heerlijk plekje. De truffelpasta en witte chocolade cheesecake zijn echt geweldig. Ook de broodjes (warme beenham, carpaccio) zijn echt lekker. Prijs-kwaliteit is prima.
Steenpieter .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Lekker gegeten bij De Poort, boven verwachting! We hadden entrecote en pompoentaart met quinoa, en dit was beiden echt ontzettend lekker! Vooraf nog heel lekker breekbrood met verschillende smeersels, waardoor het eten bijna teveel werd. Wel erg druk waardoor je hard moest praten om elkaar te verstaan, maar wel een gezellige sfeer hierdoor!