De Poort van Muiden

Uitmuntend
9,2
Derk S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Dit restaurant is vrij recent overgenomen en serveert nu Indonesische gerechten. Gastvrouw Selma doet er alles aan om het naar de zin te maken en chef Rachid tovert heerlijke gerechten op tafel. Door de open keuken, de kleinschaligheid van het restaurantgedeelte en de gastvrijheid voelt het als thuis komen. De poort van Muiden beschikt ook over een terras waar het met mooi weer goed toeven is. Conclusie: goede Indonesische keuken in een goede ambiance. Een aanrader!
Sarina K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Geweldig Indonesisch gegeten! Echt een aanrader een heerlijke sfeer, lieve gastvrouw en personeel. Een aanwinst voor Muiden!
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Recent geopend Indonesisch restaurant. Uitstekende rijsttafel met twee soorten rijst, uitstekende vleesgerechten, garnalen, vis. Heerlijk gekruid, een enkel wat scherper gerecht, maar zeker niet te scherp. Zoals voorheen een gezellig ingericht restaurant, met terras. Vriendelijke bediening. Jammer geen tapbier. Aantrekkelijk geprijsde rijsttafel. (€ 26,50). Goed smakend vanille en coco ijsje dessert. We komen zeker terug.
Nikolaj V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Vorige week gegeten tijdens de heropening. Fantastisch INDONESISCH gegeten. Nieuwe eigenaar met een heerlijke keuken ! Oude chef kok van Blaer in Blaricum
Archi L.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Lekker geluncht op het terras. Vriendelijke geprijst, opvallend goede wijnen, aardige bediening! Hier kom ik graag terug!
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Wederom bijzonder lekker gegeten bij Wim! Een perfecte gastheer die er voor zorgt dat het je werkelijk aan niets ontbreekt. Wij hadden eerst de ingelegde zalm en een heerlijke hertencarpaccio. Daarna als hoofdgerecht gevulde wildzwijnfilet en gebakken kabeljauw: heerlijk allemaal! Bij het restje rode wijn (een fijne Primitivo) nog een kaasleitje met notenbrood, en we konden weer volledig voldaan terug naar huis!
Dolf S.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Aan het einde van een middagje Muiden hebben we hier gegeten. Het ligt net iets van het centrum en de drukte (op een mooi zomerdag in het weekeinde) af.
Het eten was prima. Weinig opsmuk v.w.b. smaken, wat best is als de ingediënten goed zijn en de bereiding ook. Mooi gepresenteerd - ook hier weinig opsmuk. Ik at gamba's en zeebaars. De gamba's waren nét aan de taaie kant. verder alles perfect. Erg lekkere vis. Met een drupje olijfolie. Ik hou daarvan. Prima desserts. De bediening was vriendelijk en informeel, met een geintje voor ons zoontje van 4. Leuk. Volgende keer in Muiden komen we terug.
Jacomien V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Gisteren heerlijk gegeten bij de Poort van Muiden. Lange tijd daar niet geweest. Sinds een jaar is het De Poort van Muiden (vroeger: de Klensput) gaan heten en gerestyled. Een hele verbetering! Heerlijke stoelen in plaats van die houten keukenstoelen van vroeger.
De kaart is heel gevarieerd. En volgens de bediening is alles vers. En dat betaalt zich uit in de smaak. Hartelijke en niet opdringerige bediening. Voortreffelijke gerechten. Entrecôte resp. dorade met inktvisringen kozen we, na een voorgerecht van geitenkaas met groene asperges. Smaakvol bereid en opgediend. Heerlijke frites.
Geen enkel minpuntje? Ja, de muziek vond ik lelijk en te hard. Terwijl ik in een restaurant door mijn gehoorbeperking toch al moeite heb mijn mede-eter te verstaan.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2015
Uitstekende rcht toe recht aan diner gegeten. Heerlijke kalfslever met uitjes en groente. Met daarbij de meest perfekte frites. Keurige huiswijn en een uitstekend smakende mango sorbet als dessert zorgde voor een voortreffelijk diner. Gezellig restaurant, type bruin café. Gastvrij en prima service.
Rodne T.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Plezierig restaurant met goed verzorgd eten, fraaie ambiance (warme tinten, mooie bloemen en aangename stoelen) en bovenal: voortreffelijk gastheerschap. De gastheer, ons vroeger bekend van Jan en Alleman in Kortenhoef, is na wat omzwervingen in Muiden geland en heeft de Poort van Muiden verbouwd tot een mooie tent met een relaxte sfeer. Het eten is niet bijzonder spannend maar wel lekker en de prijzen passen bij de uitstraling en de kwaliteit. Absoluut niets mis mee, een aanrader.