De Poort van Dordt

Groothoofd 1 3311 AG Dordrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Poort van Dordt

De Poort van Dordt is gevestigd in één van de mooiste gebouwen van Dordrecht: de Groothoofdspoort, de stadspoort uit de veertiende eeuw, die na een verbouwing in 1618 haar renaissance-kenmerken kreeg. De Brasserie is het bruisend centrum van De Poort van Dordt. Hier ben je de hele dag welkom om gezellig te genieten van eten en drinken; op de kaart vind je gerechten uit de Hollandse keuken, eerlijk en heerlijk.

Op de menukaart vind je een ruime keuze aan hippe hamburgers. Alle burgers en hoofdgerechten worden geserveerd met een lekkere koolsalade en twister friet. Je bent overigens ook van harte welkom om alleen gezellig wat te drinken. Kopje koffie met appeltaart, biertje met bitterballen, wijntje met olijven… Iedereen is welkom in Brasserie De Poort van Dordt!

Meer informatie over restaurant De Poort van Dordt

6,9
Kan beter
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant De Poort van Dordt

Julian D.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Als groep hadden wij het terras van de Poort gereserveerd. Helaas was de communicatie tussen de barvrouw en de manager niet goed verlopen. Wij moesten als groep dus een lange tijd wachten voordat we op het terras konden plaatsnemen. De barvrouw deed haar uitstekende best voor ons, maar omdat ze in haar eentje een groep van 25 mannen moest serveren en tegelijk ook de bittergarnituur moest maken duurden het allemaal nog aardig lang. De prijs kwaliteit verhouding was naar onze mening te hoog.
Anja M.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Heerlijk gegeten! Bediening was betrokken en aardig. Geweldig uitzicht over de rivier! De schoonmaakster was hier en daar wat vergeten af te stoffen, dat was het enige minpuntje..
Barry J.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Voordat ik bij de Poort van Dordt ben gaan eten heb ik eerst de recensies gelezen, een hoop slecht maar ook goede recensies, en ben ik het toch uit gaan proberen. Bij aankomst werd ik door de gastvrouw super ontvangen en we kregen een mooie tafel met uitzicht op het drie rivieren punt. We bestelde onze voorgerecht 1 maal de Carpaccio en 1 maal de Lente-ui créme soep wat geserveerd werd met brood met boter, beide waren erg smakelijk. Als hoofdgerecht namen we de Spareribs en Saté, de spareribs waren erg lekker en goed op smaak ook de saté was erg smakelijk en beide met liefde bereid. Ik kan daarom dus de slechte recensies niet begrijpen maar zelf zijn we erg verrast en kom hier zeker nog terug!
Freezy .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Dit keer met een AH bon gaan eten, dus tweede menu gratis.
De keuze is vlees of vis. Carpaccio rund of zalm, lam baars en verassingstoetje. De kwaliteit is zeer mager, zeker het hoofdgerecht was veel te gaar, vlees en vis. Het toetje ,bolletje vanille ijs met harde onrijpe stukjes fruit is niet van deze tijd! Geen aanrader, zeker als je dan ook nog de prijs van 30 euro hier tegen af zet voor 1 menu.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Erg basic eten. Nauwelijks gasten. Twee ongastvrije dames welke regelmatig drinken vergeten uit te serveren. Een gemiddelde shoarmatent heeft een betere service.
Arjan D.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
De vriendelijkheid van de bediening en de locatie zijn top. De keuken laat helaas steekjes vallen en dat is jammer. Ook serveer je geen eetlepel bij het ijs en bij de appeltaart hoort een gebaksvorkje ipv een grote vork.. IJs werd ook half gesmolten geserveerd. De frieten daarentegen zijn erg lekker. Helaas wisselt de kwaliteit van de gerechten erg en met wat meer aandacht voor details en de kok is dit een toplocatie
Marjo64 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Prachtige locatie en leuke kaart, simpel maar goed. Leuke bediening en vriendelijk. Uitzicht is schitterend, misschien wel mooiste punt van Dordrecht, aanrader
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Kreeg een bevroren carpaccio, en 1 zonder pesto. De bedrijfsleider was niet klantvriendelijk en liep hardop over klanten te klagen tegen zn personeel.
Lekkereadresjes .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Het terras van Verloren Hart is een van de gezelligste terras. Zondag hebbe. We hebben heerlijk genoten van de muziek. Kunstenaars en muziekanten op het plein. Na een paar heerlijke glazen wijn een lekkere salade van gerookte zalm besteld. Ook van de lekkere sathe hebben we genoten. Een leuke plek om te genieten. De bediening had het druk waardoor het misschien iets te lang duurde maar je zit zo lekker op het terras dat wij dat niet erg vinden. We hebben weer genoten en zullen zeker hier snel komen.
Bas G.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Zaterdag 18-06-2016 wezen eten met 2 personen, zeer vriendelijk ontvangen door het personeel en een mooi plekje gekregen in de VIP-ROOM met fantastisch uitzicht op het water, we hebben de nieuwe kaart uitgeprobeerd als voorgerecht had ik de zalmrolletje en mijn partner de carpaccio en als hoofdgerecht spareribs en de biefstuk met gecarameliseerde uien en rode wijn saus waarvan we heerlijk genoten hebben. Ondanks dat we op de bovenverdieping zaten kwam het personeel toch regelmatig langs om te vragen of alles naar wens was en of we nog wat te drinken wilde, kortom we hebben heerlijk gegeten voor een betaalbare prijs we komen zeker nog een keer terug.
Jonas1952 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Met een groep van negen personen gegeten in een prachtige locatie. Maar.... Na het bestellen ging het mis. Dit was er niet en dat was op. De Kok was ziek en de invaller kon niets vinden en ook leek er niets besteld te zijn.
Op wat er wel was moesten We ruim twee uur wachten!
Het leed werd verzacht door ons een fles wijn aan te bieden.
Er waren ook inktvisringen besteld. Wat er vervolgens overigens gratis op tafel kwam ging er direct weer af. Niet te eten!
De gastdame die de ook al zieke manager verving stond zoals ze zelf zei met de rug tegen de muur.
Van dit restaurant dat het op de menukaart moet hebben van erwtensoep en hamburger (wel grote ) kan n.m.m beter transformeren naar een bistro anno zeventiger jaren. De locatie leent zich hier uitstekend voor.
bloemenrijk .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Poosje geleden hier gegeten. De dame die ons bediende beloofde een nieuwe kaart in het nieuwe jaar. Omdat de entourage mooi is zijn we hier weer beland. Helaas geen nieuwe kaart!!!! Dezelfde hamburgers stonden erop en een vleesgerecht. Wat telkens jammer is is dat we de enigen zijn in het restaurant. De muziek was uitgevallen en juist er geen andere gasten zijn is het er wel erg stil. De mevrouw in de bediening was ok maar niet erg spraakzaam. Zat in een hoekje op een stoel te lezen. Denk niet dat we voorlopig terugkomen want een druk bezocht restaurant is toch aantrekkelijker.
Kookjuffie .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Toen wij dit restaurant binnenkwamen waren we echt heel erg verrast. Het is alsof je een museum binnenloopt van een oud koopmanshuis uit de gouden eeuw (of zoals later bleek een tolhuis uit die tijd). Al die trappen maakten de omgeving heel bijzonder. Ten onrechte zat dit restaurant niet vol en dat lag zeker niet aan de bediening. Een super vriendelijk meisje dat ons open en oprecht bediende. Heel spontaan. Ze vertelde erg enthousiast over het gebouw en wees ons meteen op de koepel waar we zeker even moesten gaan kijken voordat het donker werd. Leuke avond gehad!
Desirée M.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Erg lekker gegeten! Het was erg rustig, wat aan de ene kant fijn is, maar aan de andere kant deed het afbreuk aan het erg lekkere eten! Runderbavette was perfect, precies goed gebakken en heerlijk van smaak. Opmaak is netjes. Jammer dat mijn nagerecht niet meer te krijgen was (roodfruitstrudel), maar dat is een reden om nog eens terug te komen.
Entourage is erg gezellig. We werden op onze wenken bediend.
Jo_Ma .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Leuk restaurant gevestigd in het historische pand boven de groothoofdspoort te dordrecht, bij het drierivierenpunt. Zeer verrast door het heerlijke eten. Wij hadden een zeer malse runderbavette van 200gr met super lekkere uienchutney. De goede friet en een lekkere fles wijn maakte het af. De prijs is zeer schappelijk. Een aanrader! we komen zeker nog eens terug, daar we heerlijk uitziende burgers hebben zien langskomen, die we ook nog een keer moeten uitproberen.
Hung C.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2015
Als personeelsuitje met 12 man heerlijk gegeten bij de Poort van Dordt! We werden ontvangen met een lekker glaasje prosecco in de VIProom, waar we prachtig uitkeken op het drie rivieren punt. Zowel de carpaccio, als de salade met gerookte zalm, vooraf smaakten goed. Op de Poortburger was niets aan te merken; een goed stuk vlees en rijkelijk belegd. Hierbij werden ook nog Vlaamse frieten geserveerd, wat het geheel afmaakt. Erg fijn dat rekening werd gehouden met de tijd ivm onze volgende activiteit. Vriendelijke en attente gastvrouw, die de sfeer er goed in weet te brengen, wat het personeelsuitje nog gezelliger maakte. De Poort heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding en we zullen deze locatie onthouden voor een volgende keer!
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Hier word je ontvangen door de uiterst vriendelijke en attente gastvrouw. De lunchgerechten (geitenkaassalade en kroketten met boerenbrood) waren heel goed verzorgd. En het witte wijntje en een blonde Leffe maakten deze lunch compleet. Chapeau!
Lekkereadresjes .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
We liepen vandaag langs het bloemrijke terras van De Poort van Dordt en moesten meteen denken aan de (h)eerlijke Poortburger met frietjes en koolsla die we een aantal dagen eerder op het terras, met de o zo vriendelijke gastvrouw, gegeten hadden. De grote bloemen tafel is echt erg leuk en die viel ons vandaag ook weer op. Daarom toch even op Iens gezet omdat de zaak net open is hoorde we!
Bertold .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Even een hamburger wezen eten op het terras van de Poort van Dordrecht.
De ontvangt door de gastvrouw was allerhartelijkst. Het terras heeft uitzicht op het drie rivieren punt en hoort bij een historisch pand naast de Groothoofdspoort. Een van de mooiste plekken van Dordt.
Nadat we (op advies van de gastvrouw) een poosje van een heerlijke wijn genoten hadden op een loungebank zijn we verhuisd naar een tafeltje met een weids uitzicht over de rivier om wat te eten. De heerlijke vlezige hamburger werd geserveerd met wat koolsalade en perfect gebakken frietjes. De bediening was uiterst prettig, hartelijk en je voelt je er helemaal thuis
Kortom, een plek om nog eens naar terug te keren.