De Poort Van Cleve

Woensdag t/m Zondag vanaf 11:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Terras , Wi-Fi
Kovi .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Sfeervol café-restaurant, nog in vroegere sferen ingericht. Mijn vrouw en ik werden door de eigenaren en de bediening hartelijk ontvangen. Het eten uitstekend, met zorg en liefde voor het vak bereid. Zoals het hoort de borden goed warm. Vooraf had ik de uiensoep. Heerlijk van smaak en goed gevuld. Als hoofdgerecht het stoofpotje met zuurkoolpuree en friet. Het vlees heerlijk mals, de saus goed van smaak. Combinatie perfect. Mijn vrouw had de kalfsoester. Het vlees heerlijk mals. Afgesloten met koffie. Al met al een aanrader om te dineren na een bezoek aan dit idyllische oude vestingstadje.
Coen L.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
Wij hadden een heerlijke maaltijd bij de Poort van Cleve.
Alles was goed verzorgd met een leuke sfeer en goede bediening.
Ook de thee was een verrassing op zich.
Wij komen hier graag terug.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Waar gaan we op zaterdagnamiddag met drie kleine kinderen een hapje eten, als het geen chinees, snackbar of pizzeria mag worden. We dwaalden door het plaatsje Grave, en vonden de Poort van Cleve, uitnodigend verlicht. Waar ken ik die naam nou van. Precies, in Amsterdam zit ook al jaren een gerenommeerd etablissement dat deze naam draagt. Het is geen familie, zo blijkt.
We worden hartelijk verwelkomd door een allervriendelijkste dame, die op dat moment ook niets anders te doen heeft, want een lege zaak. We krijgen een ruime, ovale tafel toegewezen, en worden meteen van drankjes en de kaart voorzien.
Ik kijk om me heen, en neem de inrichting in me op. Oud, historisch, mooie lambrisering, oorspronkelijke, houten vloer en plafond, in zachtgroen gesausd. Schitterende toog en een bescheiden schouw. Duidelijk een historisch pand, met een verleden. De dame die ons bedient, weet er wel het één en ander over te vertellen.
De kaart is gebracht, we kunnen bestellen. Voor de kleine mensen wordt het frites met appelmoes en frikadel, niets bijzonders, lekker toebereid, met saus erbij, en mayonaise natuurlijk. De frieten moet ik ook even proeven en ja, ze zijn krokant en smaken zoals frites hoort te smaken. Ik zelf kies voor de hertensukade met stoofperen. Helaas, de sukade wordt biefstuk, medium gebakken. Sukade blijkt op. Op mijn bord prijkt na tien minuten wachten een mooi stukje vlees, dat iets te doorbakken was, omringd door broccoli, dat iets minder doorgekookt mocht zijn, met twee lekkere stukjes stoofpeer erbij. Een ander uit ons gezelschap laat het wildstoofpotje komen, en dat ziet er niet alleen smakelijk uit, dat is het ook. Het hele potje gaat glans op. Voor alle gerechten wordt een schaal aangemaakte sla neergezet. die is lekker, knapperig en vers.
Nog ruimte voor, en zin in een dessert jongens? Jawel, dat lustten we wel. En dus lieten we een 'chocolade kick': limoen sorbet ijs / chocolade roomijs / chocolade mousse / slagroom / warme chocoladesaus komen. En de bitterkoekjes bavarois. En voor de kleinen natuurlijk het bolletje vanille-ijs met slagroom. Het was allemaal even lekker, die toetjes. IJs niet te koud, waardoor je goed proefde welke smaak je at. Bavarois tongstrelend, maar wel machtig, vonden de dames in ons gezelschap.
Al die tijd zaten we er alleen, en was er de dame van de bediening, en de kok mag je hopen. Pas twee uur later, toen wij om de rekening vroegen, liep de zaak stilaan vol, en werd de bediening met een jongere, en al even vriendelijke dame uitgebreid.
Het was een genoeglijk avondje in 'De Poort van Cleve'. Je krijgt hier eerlijke kost, oprechte bediening en een sfeervolle ambiance. En we betaalden voor zeven personen beslist geen randstad prijs!
Pieta60 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
heerlijk gegeten, alles erg smakelijk. Verse groenten en sausjes duidelijk zelf gemaakt. Lekker wijnen erbij. prima avond.
Marilene .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2012
Afgelopen weekend hier een kerstproeverij gehad met de familie. Alle gangen werden op grote borden opgediend en we konden zo vanalles proberen (normaal niet het geval geloof ik). Het was allemaal erg lekker, veel verschillende gerechten en een goede smaak. Ook een sfeervol pand, zeker een aanrader!