De Poort van Assen

Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 21:00

Erg duur
R. N.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Met één veganist in het gezelschap was de keuze qua restaurants in Assen beperkt.
Aangezien we hier goede dingen over lazen gingen wij hier heen.
De inrichting is best oké. De keuze op de kaart is genoeg.
Werden direct op bitse toon terechtgewezen omdat we niet doodstil luisterden naar het praatje over het menu.
Oké, het zal wel.
Het eten was zo zo. Te weinig kruiden, teveel suiker en slechte vetten.
De porties waren klein. Niet wat we verwacht hadden bij een traditioneel ogend restaurant.
Echt niet genoeg aan een klein voorgerecht en een hoofdgerecht. Dus dan maar verplicht een toetje dachten wij.
Tot we het op hadden en een van ons de euvele moed had om eerlijk te antwoorden op de vraag of het gesmaakt had.
"Nou nee, niet echt."
Toen kregen we op bitse toon te horen dat die informatie nuttiger was geweest tijdens de maaltijd. Dan had de vis in kwestie vervangen kunnen worden door een andere (verkeerd gebakken of ontdooide?) vis.
Wij zeiden direct: Dan de rekening maar. De lol is er af.
Even later kwam er een man bij ons. De eigenaar denk ik.
Wij dachten: om het goed te maken.
Maar dat was niet zo. Hij kwam de preek even dunnetjes over doen.
Dat we dat toch echt hadden moeten melden tijdens de maaltijd. (Wij moeten helemaal niks.)
En als we de volgende keer weer kwamen..... Huh? Dacht t toch niet.
Terwijl hij een man van 80 de les aan het lezen was, stonden 2 serveersters dichtbij mee te luisteren.
Het geheel was dusdanig overspannen en daardoor intimiderend dat we het hele verhaal maar over ons heen lieten komen.
Anyway, meneer Poort; Ik begrijp dat u gefrustreerd bent over mensen die hun gal spuien op internet.
Dat waren wij dus niet van plan. Zo zijn wij niet.
Wij hadden netjes gelogen dat het lekker was en daar was de kous mee af.
Een van ons echter, ging wel eerlijk in op uw vraag. Niet op internet, maar ter plekke. Maar dat werd ook niet gewaardeerd. Want dat had tijdens de maaltijd gemoeten.
Als ik het goed begrijp dicteert u waar en op welk exacte tijdstip eventuele kritiek gegeven.
Een vraagje: Als u niet echt wil weten hoe het smaakte. WAAROM VRAAGT U HET DAN?

Nou, onze avond was mooi verpest.
Het gezelschap in kwestie heeft nog een ijsje gegeten aan de straat.
Nou ja, minus de veganist dan, want die eet geen produkten gemaakt van uiersap.
Elsluijten .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Met gezelschap van 4 het proeverijmenu gegeten. Alle drie de borden zagen er prachtig uit en waren zeer smakelijk. Topper was de op de tong smeltende parelhoen. De bediening is attent en gezellig. We hebben een prima avond gehad en komen zeker terug.
Lekkerman J.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Eerder aten we hier al eens een lekkere lunch. Deze keer gingen we voor het diner. Na vooraf een soepje, dat ons goed smaakte, koos ik als hoofdgerecht roodbaarsfilet op een venkelbedje en mijn vrouw nam de aubergine kokoscurry met teriyakisaus en kikkererwten, vegetarisch dus. Je krijgt hier bij de hoofdgerechten een uitgebreide keus aan groenten, salade, gebakken aardappeltje en vlaamse friet. Prima! De friet had van ons wat verfijnder gemogen maar zowel de roodbaars als het aubergine curry gerecht kon ons zeer bekoren. We sloten af met koffie en bonbons. Goede prijs-kwaliteit en de hier al meer geroemde vriendelijke en attente bediening maakten dat we geen spijt hadden van deze restaurantkeus.
Milou_catale .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Het eten was prima alleen werd ik er niet heel erg warm van: het was prima eten alleen was het niet heel lekker. Het decor is mooi, rustig en prima voor dit restaurant. De bediening is super vriendelijk en behulpzaam en heeft humor. Zij zijn de toppers van dit restaurant. Een dikke pluim voor hen.
Supergroen .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Een avondje uit met lekker eten. De keuze was het theatermenu. Er word rekening gehouden met dieet en het niet verdragen van bepaalde kruiden. Bediening zeer vriendelijk. Rustig kunnen eten met smaak. Een aanrader zeer zeker.
Damia E.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Bij binnenkomst was het rustig, de hele avond zo gebleven, waardoor de sfeer toch wat minder iets van een restaurant weg had. Bediening was vriendelijk maar chaotisch. Voorgerechten waren lekker. Bij het hoofdgerecht was de kip droog. De saus die bij een van de vlees gerechten kwam was ontzettend zoet en niet te eten. Bij het hoofdgerecht zaten geen lekkere groentes. De creme brulee was te vloeibaar met te veel suiker en te lang gebrand. Rekening van 80 euro vonden we het niet waard.
Wim-Henzen .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Zonder verwachtingen binnengestapt bij de Poort van Assen. Werden verrast door de kwaliteit van het eten. Vooral bij het voor- en nagerecht zijn de gerechten voor twee personen aan te raden. Heerlijk.
Harm H.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Eten was niet goed, de soep was waterig en niet erg warm, de stoofpot met bijgerechten was niet smakelijk, zout en kruiden lijken te ontbreken. De beide dames van de bediening waren erg vriendelijk. Restaurant was standaard en sober ingericht en straalt niet echt gezelligheid uit
Justthatpancake .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Bij binnen komst werd er ergens van achteren hallo geschreeuwd. Niet erg netjes vind ik.
Service was chaotisch. Misschien iets meer communicatie onder het personeel.
Interieur is prima, strak en netjes.
Voedsel was prima.
Helaas ging de deur de hele tijd open waardoor het koud was, maak dat als je blieft.

Wij komen niet meer terug.
Wensen de eigenaren wel veel succes.
Lekkerman J.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2014
Op een maandagmiddag, als veel eetgelegenheden in Assen dicht zijn, hier uitgebreid geluncht. Dus voor ons een uitkomst. Eenvoudig lekker en niet duur. Mosterdsoep was smakelijk. Vriendelijke en attente bediening. Locatie is midden in winkelcentrum, de inrichting modern en zakelijk. Niks mis mee.
Ingmar .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2014
De ontvangst in de poort bezit een vriendelijk karakter. Het interieur doet wat strak aan, maar is wel prettig. Het eten dat wij afgelopen zondag geserveerd kregen bezat een fantasieloos voorkomen, maar was wel gevarieerd. De keuze voor asperges en zalm was een verkeerde. Slecht bereid en taai. De milde smaak en beet van de zalm was volledig vernietigd. Jammer!
Fijn dat de ontvangst en het interieur naar wens waren! Dat de zalm niet naar wens was kan gebeuren.... maar als u dat had aangegeven tijdens het diner hadden we voor alle personen opnieuw het bestelde klaargemaakt... nu is dit voor beiden een gemiste kans... jammer!
Rkaper .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Vrijdag 3 januari gegeten bij De Poort van Assen. De titel beste restaurant van Assen is wat ons betreft terecht. Prima smakelijk gegeten voor een fatsoenlijke prijs. Wij komen nog een terug!
Harthoofd .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2012
Eten was erg goed en schappelijk geprijsd. Wij namen het verrassingsmenu waarbij we drie gangen kregen voor euro 25. De porties waren goed en zeker niet te weinig. Kortom leuke avond met lekker eten in assen.
Ed En Cisca V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2012
Leuk ontvangen in een sfeervol restaurant, vriendelijke eigenaar en personeel. Heerlijk gegeten voor een redelijke prijs.
als we in Assen komen gaan we er zeer weer naar toe.
Een aanrader dus!